Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mentiinhän mekin halpaan Maskussa.

Vierailija
28.09.2010 |

Onhan näitä juttuja ollut, mutta ei se vaan tule mieleen, kun omalle kohdalle sattuu.

Tehtiin siis noin neljän tonnin kaupat Maskussa ja maksutilanteessa eivät antaneet maksaa, vaan sanoivat, että ette tietenkään maksa mitään, ennenkuin olette nähneet tuotteen. Maksulappu tulee vasta kolmen kuukauden päästä. Okei... Vähän kyllä ihmetytti tiukka tentti tuloista jne.

No kuukausi mennyt ja mies ihmettelee, kun Nordeasta tuli uusi Mastercardin tunnusluku kirjeessä. Todettiin vain, että eihän meillä kummallakaan ole kortti vielä uusiutumassa yli vuoteen. No katsoin kirjettä ja kas: Tuohi Mastercard. Sanoi, että kuules meille tulee uusi luottokortti.

Kyllä ketutti. Tietysti olisimme voineet hyvin maksaa käteisellä ostoksemme, koska emme muutenkaan koskaan käytä luottokorttia/osta luotolle. Vaan noinhan sitää pitää pankin kanssa yhteistyössä kieroilla ajattelemattomille asiakkaille luottokortteja.

Kunhan kortti tulee, pistämme tietysti sen heti palasiksi. Ja todellakin jatkamme käteisellä ostamista.

Kiitos.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin läppärin hintaan 700 e, sain 50 e alennusta, kun suostuin tuohon Tuoheen. Maksoin kerralla 1 kk kuluttua ja peruin luottokortin.

mäkin tein noin... Mut on toi "sairasta". Mun mielestä on hullua kutsua sitä "maksuajaksi".

Vierailija
42/60 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miksi et lukenut sopimusta? Voisko vaikuttaa asiaan että sivuja aika paljon, pienellä tekstillä ja selän takana 20 ihmisen jono? Ainakin gigantissa

maalla on helppo viisastella kun merellä myrskyää, gigantin myyjän jutut oli ihan sontaa, niin kuin ilmeisesti Maskunkin myyjän oli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2010 klo 09:38"]

on? Itsekin sen olen aikanani ottanut juuri huonekalukaupassa, mutta ei siitä ainakaan vielä ole tullut mitään ongelmia. Maksoin heti kuukauden päästä kun lasku tuli sen pois, eikä sen jälkeen ole mitään kuulunut. Varmistin vielä ostotilanteessa, että tuleeko joitakin kuluja, niin minulle sanottiin selvästi, että ei tule. Ja kerrottiin esimerkki, jossa voi kortin ihan rauhassa unohtaa laatikkoon, eikä muita maksuja tule..eikä vielä ole tullutkaan. Joten, olen "unohtanut" kortin, mutta pitääkö tässä ruveta jännittämään jotakin :)?

[/quote]Noin mäkin luulin kunnes vuoden päästä tuli maksulappu seuraavan vuoden maksusta. Olisi pitänyt irtisanoa johonkin tiettyyn päivään mennessä. Ei ollut Tuohikortti eikä myyjänä Masku vaan Expert. Samanlaista toimintaa oli silloinkin, ei kelvannut maksu kuin tällä systeemillä.

Vierailija
44/60 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2010 klo 19:01"]

Ja luotto kannattaa myös irtisanoa, eikä vain tuhota korttia!
Aika huonosti hoidettu tilanne, jollette ymmärtäneet saavanne uuden luottokortin! Asiakaspalautetta vaan menemään Maskuun!

Eivät sanallakaan maininneet kortista.

ap

Meillä kävi näin Gigantissa, kun ostettiin uutta uunia. Painotettiin, ettei mitään kuluja ja voitte maksaa 3kk kuluessa ilmaiseksi. Luultiin, että on joku kaupan oma luotto tms. Saatiin 50e alennus uunista, kun otettiin luotolla. Ja aikomus oli maksaa heti kun lasku tulee - kokonaan kerralla. Sitten tulikin tosiaan eka se tunnusluku, seuraavana päivänä kortti. Tässä vaiheessa vielä oltiin hieman käkenä, että mitä helv... Sitten vasta tuli eka luottolasku, josta tajuttiin, että uuniin liittyvä juttuhan tämä on. Gigantissa ei puhuttu mitään Nordeasta tai luottokortista tai että meille siis avataan pankissa pysyvä luottotili. No, maksettiin lasku ja peruttiin tili+kortti, mutta kusetuksen maku jäi suuhun.

Vierailija
45/60 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut netistä kannaattaa nykyisten. Netissä on laajat valikoimat ja jossain jopa edulliset toimitukst. Ei tarvi kuunneella myyjän painostusta, ja voi maksaa itse haluamalla tavalla. Verkkokaupoissa nykysten on hyvät maksutavat. Esimerkiksi www.vivano.fi toimittaa kalusteet Suomeen ilman toimituskuluja. Taas Www.vekenkaluste.fi toimittaa kalusteet kohtuu edullisesti (15-39e) mutta hinnat on joissain todella edulliset.. kannattee tutustua kyseisiin kauppoihin. Myös muitakin kalustekauppoja löytyy, on24, huonekalutnetistä, lahdesmaki yms..

Vierailija
46/60 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sohvan Maskusta ja luulin olevani velkaa huonekaluliikkeelle. Eräänä päivänä postista tipahti MasterCard-tuohi luottokortti. Siitä ei mainittu mitään enkä katsonut papereita tarkkaan (oma moka toisaalta ei). Kävi ilmi että olenkin velkaa Nordea Rahoitukselle enkä Maskulle. Ongelmana nyt on että maksoin jo puolet hinnasta pankille mutta en ole saanut sohvaa ajoissa. Kangas loppui kesken ja nyt ei tietoakaan koska sen voisi saada? Pankki ottaa omansa joka kk vaikkei sohva olisi mulla ja liike saanut koko summan käteisenä itse ostotilanteessa. Niin kiinnostus kai loppunut asian hoidossa koska tämä selvisi vasta sillä vkolla kun mun olis pitänyt sohva saada. Katsotaan miten käy? Pitääkö kauppa purkaa mikä varmasti hankalaa. Olkaa siis varovaisia ellette maksa käteisellä(ja jos ette omista ainuttakaan luottokorttia) ja jos maksatte maksakaa vasta kun tuote tullut jos siten onnistuu (kenties ei). Itse olen odottanut sohvaa jo 7 vkoa ja erät juoksee koko ajan.T. seuraavalla kerralla tuplasti tarkempi asiakas

Vierailija
47/60 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä olinkin osamaksuvelassa jollekin tuntemattolle ruotsalaiselle yritykselle :(. Lisäksi luottoraja oli paljon suurempi mitä lasien hinta (?). Onneksi maksoin tuos pois, mutta sekin saattaa jäädä kummittelemaan johonkin tiedostoon, että mulla on luottoa jollekin ihme firmalle.

Pankki nimittäin katsoo kaikki (kortti)luotot velaksi (myös käyttämättömät!) lainanhakutilanteessa.

Vierailija
48/60 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pistää palasiksi. Tuohi kortissa on hintatakuu; jos sama kauppa tai joku muu kauppa myy saman tuotteen tietyn ajan kuluessa halvemmalla kuin mitä maksoit saat erotuksen itsellesi. Itse sain takaisin yli 250€.

Vierailija
49/60 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI,

MASKUN TOIMINTAKULTTUURI ON 2016 IHAN SAMANLAINEN KUIN 2010. MYYJÄ EI SANO TISKILLÄ SANAA LUOTTOKORTTI, VAAN KERTOO MAKSUTAVASTA. IHMISTEN HUOJAAMISTA. TÄMÄ NÄKÖJÄÄN TIETOISESTI TEHTYÄ JOS MYYMÄLÄPÄÄLLIKKÖ KAUPPOJA TEHESSÄÄN NÄIN TEKEE.

JA KIROTTUA, OON NIIN VIHAINEN KUN ESITTÄÄ 10 VUODEN SÄNKYASIANTUNTIJAA TIETÄEN PAINOT SUHTEES JOUSUTUKSEEN. NIIN 1400e VIROSTA, SÄNKY PELKKÄÄ PASKAA. EN TIEDÄ NYT MITÄ TEEN.JOKA AAMU OON VIHAINEN YLÄSELÄN KIVUISTA 4 KK:N OSTONKIN JÄLKEEN. PARI HOTELLIYÖTÄ TEKI HYVÄÄ SELÄLLE, TÄMÄ SÄNKY EI.

NÖYRRYNKÖ MENEMÄÄN LIIKKEESEEN HALUAMAAN KALLIINPAA PETAUSPATJAA VAI OLISIKO KULUTTAJA ASIAMIES PAIKALLAAN

OLISIN KIRJOITTANUT ASIAKASPALAUTTEEN MUTTA EN SELLAISTA KANAVAA LÖYTÄNYT. !!! HARMILLINEN JUTTU KUN EIVÄT TIEDÄ MITÄ MYIVÄT. 

Vierailija
50/60 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti on edelleen kirosana 2016 Maskussa. ihan samaan halpaan ollaan menty nimi paperlle maksutavan helppouden vuoksi. Myyjä asian niin mukavaksi pukee ettei lompakkoon varatut rahat edes ehdi tiskille. Soitan pankkiin ja perun koko kortin.

Vierailija
51/60 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea alkaa laskuttamaan asiakasta toimituspäivä mukaan. Mikäli tuote ei saavukkaan sovittuna päivänä, tulee oston määrä poistaa luotolta. Oston määrä palautetaan luitolle kun toimituspäivä selvillä. Näin pitäisi toimia kaikissa liikkeissä, jotka tarjoavat Master cardia maksu vaihtoehtona. Liikkeiden pitäisi tämä tehdä tiedon saatuaan, mutta jos lasku tulee mutta ei tavaraa, kannattaa viipymättä olla yhteydessä liikkeeseen ja pyytää luotolta poistamista.

Ongelmaa näissä tuotteiden saatavuuksissa aiheuttaa paljon tavaran toimittajat. Heidän antaman tiedon mukaan asiakkaalle annetaan toimituspäivä. Aina voi käydä ja usein käykin ettei tuote valmistu ajoissa. Tiedän myös, että tuotteita menee huomattavan paljon rikki kuljetuksessa.

Myyjillä saattaa olla suht huonot palkat ja saavat provikat näistä korttisopimuksista. Näin ollen voiva painostaa ottamaan tavaran rahoituksella. Mutta jos omaa rahaa on, en itse lähtisi tähän. Jos aletaan puhumaan alennuksista joita saa vain uudella rahoituksella, ilmoitan, että jos ei olemassa oleva raha kelpaa menen toiseen liikkeeseen.

Vierailija
52/60 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että ap ei vaan ole kuunnellut mitä sanotaan. Eikä lukenut sopimuspaperia. Oma moka.

Eli kaupoatilanteessa asiaa ei tarvitse selkeästi esittää? Epämääräinen pieni präntti ilmeisesti riittää? Jos näin on, niin Suomen on pilanneet ihan itse nykysuomalaiset ihmiset.

T. toinen.

Vierailija
53/60 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa, mulle kyllä taisivat alkaa laskuttaa heti.

Siis se oli ihan vitun huijausta. Joo, tolle ostolle ei tule korkoa kuten liikkeessä sanottiin mutta luottokortissa on kuukausimaksu. Ja sitähän ei myyjä maininnut.

Ja tuotteet tietysti myöhässä joten ei voi käyttää luottokortissa olevaa reklamointisuojaa kun se pitää tehdä 30pv kuluessa.

Ja vitun myössä se sänky oli!!!! 9kk kesti kun 2kk sovittiin

Vierailija
54/60 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte keskiselä uudellamaalla, niin Järvenpäässä, Me kalustajat myyvät ihan käteisellä laadukkaita huonekaluja, Askoa, Iskua yms.

Ikinä ei ole ongelmia ollut.

Vierailija
55/60 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Tästä huijarifirmasta kaikkien olisi hyvä tietää.

Vierailija
56/60 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän firmaa tarkoitat? Niin voisi välttää...

Vierailija
57/60 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luotto kannattaa myös irtisanoa, eikä vain tuhota korttia! Aika huonosti hoidettu tilanne, jollette ymmärtäneet saavanne uuden luottokortin! Asiakaspalautetta vaan menemään Maskuun!

Eivät sanallakaan maininneet kortista. ap

Etkö lukenut, mihin laitoit nimesi? Hirveän harva tajuaa, että allekirjoituksella hyväksyy sen, mitä on paperissa. Syy ei ole Maskun vaan ihan omasi, aika isolla se sinne on kirjattu.

Olen luku-ja kirjoitustaidoton. On laitonta myydä sopimus tällaiselle henkilölle.

Vierailija
58/60 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän firmaa tarkoitat? Niin voisi välttää...

No jos vaikka otsikon lukisit...

Vierailija
59/60 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalumyyjä paljastaa, miten kulutusluottoja tyrkytetään.

https://yle.fi/uutiset/3-9763768

Vierailija
60/60 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän