No mentiinhän mekin halpaan Maskussa.
Onhan näitä juttuja ollut, mutta ei se vaan tule mieleen, kun omalle kohdalle sattuu.
Tehtiin siis noin neljän tonnin kaupat Maskussa ja maksutilanteessa eivät antaneet maksaa, vaan sanoivat, että ette tietenkään maksa mitään, ennenkuin olette nähneet tuotteen. Maksulappu tulee vasta kolmen kuukauden päästä. Okei... Vähän kyllä ihmetytti tiukka tentti tuloista jne.
No kuukausi mennyt ja mies ihmettelee, kun Nordeasta tuli uusi Mastercardin tunnusluku kirjeessä. Todettiin vain, että eihän meillä kummallakaan ole kortti vielä uusiutumassa yli vuoteen. No katsoin kirjettä ja kas: Tuohi Mastercard. Sanoi, että kuules meille tulee uusi luottokortti.
Kyllä ketutti. Tietysti olisimme voineet hyvin maksaa käteisellä ostoksemme, koska emme muutenkaan koskaan käytä luottokorttia/osta luotolle. Vaan noinhan sitää pitää pankin kanssa yhteistyössä kieroilla ajattelemattomille asiakkaille luottokortteja.
Kunhan kortti tulee, pistämme tietysti sen heti palasiksi. Ja todellakin jatkamme käteisellä ostamista.
Kiitos.
Kommentit (60)
ostoprosessia ja jos sitä paperia ei edes otsikkotasolla lue (luottokorttihakemus?), niin...?!
Ja onko tuo nyt niin iso asia: lasku tuleekin vasta 3kk kuluttua, maksat sen pois ja olet saanut korotonta maksuaikaa 3kk.
Siis KYLLÄ, pitäisi kaupan kertoa nämä jutut tarkasti tottakai. Meillä oli tuollainen tuohi-"pakkokauppaus" myös, kun saatiin halvemmalla, eikä todellakaan itse täytetty mitään papereita, myyjä teki sen, mutta lopuksi tottakai piti allekirjoittaa papru! Mut maksettiin summa pois ja kortti jäi hyllylle. Parin kk päästä saatiinkin tuohella joku hyvä kantis-alennus hotelliyöstä ja tällaiseen alennuksien hyödyntämiseen sitten käytin sitä korttia, kunnes kortti meni umpeen.
Luottokortti hyllyllä käyttämättömänä on ihan pelkkä muovipala (niin kauan kun se on vuosimaksuton).
Huonon tuotteen palauttaminenkaan ei onnistu ilman tiukkoja neuvotteluja. Nimim. kokemusta on.
Todellakin asiakkaille pitää kertoa suoraan, että ovat tekemässä luottokorttihakemusta, vaikka papereissa kuinka lukisi sama asia. Monen ihmisen psykologiaan kuitenkin kuuluu tietty "hyväuskoisuus", että uskotaan, mitä se mukava myyjä sanoo, eikä lueta niin tarkkaan papereita. Jatkossa kannattaa ap:nkin olla tarkempi, mihin nimensä pistää, nyt tekisin valituksen myyjästä.
on? Itsekin sen olen aikanani ottanut juuri huonekalukaupassa, mutta ei siitä ainakaan vielä ole tullut mitään ongelmia. Maksoin heti kuukauden päästä kun lasku tuli sen pois, eikä sen jälkeen ole mitään kuulunut. Varmistin vielä ostotilanteessa, että tuleeko joitakin kuluja, niin minulle sanottiin selvästi, että ei tule. Ja kerrottiin esimerkki, jossa voi kortin ihan rauhassa unohtaa laatikkoon, eikä muita maksuja tule..eikä vielä ole tullutkaan. Joten, olen "unohtanut" kortin, mutta pitääkö tässä ruveta jännittämään jotakin :)?
Todellakin asiakkaille pitää kertoa suoraan, että ovat tekemässä luottokorttihakemusta, vaikka papereissa kuinka lukisi sama asia. Monen ihmisen psykologiaan kuitenkin kuuluu tietty "hyväuskoisuus", että uskotaan, mitä se mukava myyjä sanoo, eikä lueta niin tarkkaan papereita. Jatkossa kannattaa ap:nkin olla tarkempi, mihin nimensä pistää, nyt tekisin valituksen myyjästä.
eli ilmoitus sinne vaan että asia nousee pinnalle. Myyjän todellakin tulee informoida asiasta selkeästi sekä kortin vuosikuluista ym. Moni voi luulla että se on itse myyjäliike (eli Masku), joka antaa korotonta maksuaikaa, eikä asialla ole tekemistä luottokorttiyhtiön kanssa.
Itse olen kokenut myös samaa - ymmärtänyt tosin saavani luottokortin ja ottanut sen vain ja ainoastaan hintaedun tai paremman takuun vuoksi. Sitten kun menet hakemaan pankista lainaa tms. kartoitetaan kaikki luottokorttisi ja minullahan niitä sitten löytyi Askosta, Vepsäläiseltä, Maskusta, Mustapörssistä + ne normaalit yleensä käytössä olevat Visa ja MasterCard. Noita huonekaluputiikkien kortteja olin käyttänyt vain kerran ja jemmannut laatikkoon. Mutta mitä jos ne vaikka pöllittäisiin asuntomurron yhteydessä? Pankille tilanteeni antoi kuvan että olen todella kiinni ulkopuolisissa luotoissa, kun on kortteja joka paikassa ja minut laskettiinkin yhtäkin "riskiasiakkaaksi". Lopetin sitten kaikki kortit kerralla.
Näyttäis olevan Maskussa ihan järjestelmällinen "ylemmän tahon" ohje toimia noin ja lätkäistä automaattisesti luottkortti joka asiakkaalle mainitsemalla vain että lasku tulee jälkikäteen. Siksi tässä ois mielestäni aihetta nostaa keskustelua muuallekin, mm. kuluttaja-asiamiehelle!
eli ilmoitus sinne vaan että asia nousee pinnalle. Myyjän todellakin tulee informoida asiasta selkeästi sekä kortin vuosikuluista ym. Moni voi luulla että se on itse myyjäliike (eli Masku), joka antaa korotonta maksuaikaa, eikä asialla ole tekemistä luottokorttiyhtiön kanssa. Itse olen kokenut myös samaa - ymmärtänyt tosin saavani luottokortin ja ottanut sen vain ja ainoastaan hintaedun tai paremman takuun vuoksi. Sitten kun menet hakemaan pankista lainaa tms. kartoitetaan kaikki luottokorttisi ja minullahan niitä sitten löytyi Askosta, Vepsäläiseltä, Maskusta, Mustapörssistä + ne normaalit yleensä käytössä olevat Visa ja MasterCard. Noita huonekaluputiikkien kortteja olin käyttänyt vain kerran ja jemmannut laatikkoon. Mutta mitä jos ne vaikka pöllittäisiin asuntomurron yhteydessä? Pankille tilanteeni antoi kuvan että olen todella kiinni ulkopuolisissa luotoissa, kun on kortteja joka paikassa ja minut laskettiinkin yhtäkin "riskiasiakkaaksi". Lopetin sitten kaikki kortit kerralla. Näyttäis olevan Maskussa ihan järjestelmällinen "ylemmän tahon" ohje toimia noin ja lätkäistä automaattisesti luottkortti joka asiakkaalle mainitsemalla vain että lasku tulee jälkikäteen. Siksi tässä ois mielestäni aihetta nostaa keskustelua muuallekin, mm. kuluttaja-asiamiehelle!
jossa täysi-ikäinen ihminen allekirjoittaa luottokorttihakemuksen ja väittää, että ei tiennyt saavansa luottokortin. Emme elä
Amerikassa vaan Suomessa, täällä myös kuluttajalla on vastuu tekemisistään.
Tuohesta pääsee eroon helposti: pelkkä ilmoitus tässä tapauksessa Nordealle riittää. Ja tietysti kortti pitää leikata kahtia, miksi sitä säilyttää pöytälaatikossa, jos ei aio käyttää?
he tilasivat eräästä sohvakaupasta sohvan, myyjä sai ylipuhuttua juuri tuollaiseen korttitouhuun.
Noh Sohva tuli yli 3kk myöhässä, yrittivät perua kauppaa jo aiemmin, sohva kuitenkin toimitettiin perille.
Sohva oli täysin erivärinen kuin mitä tilauksessa oli, olivat tilanneet beessiin, saivat vihreän.
Liike ei suostunut korjaamaan virhettään ja asiakkaat kieltäytyivät maksamasta.
Ongelmaksi tuli sitten luottoyhtiö, ei siellä oltu kiinnostuneita siitä, että kauppa oli riitautettu vaan vaativat korkojen kanssa maksua.
Velka sohvasta kun ei ollut enää kaupalle vaan luottoyhtiölle, jolle kauppa oli velan "myynyt"
Riskitöntä tuo on siis jos saa tavaran heti, mutta jos käykin niin että tavaran toimitus viivästyy jopa tuon 3kk niin sitten tuote on maksettava näkemättä sitä tai niinkuin tälle perheelle summa alkoi kasvaa korkoa kun eivät suostuneet väärän väristä sohvaa maksamaan.
Tästä on jo monta vuotta aikaa, en muista miten keissi ratkesi lopulta mutta oikeuteen ainakin suunnittelivat asian viemistä.
Minulla kyllä alkaisi heti raksuttaa, jos joutuisin tulokuulusteluhin. Eihän sellainen normaaliin käteiskauppaan kuulu.
lisää stooreja tähän kellään?
Ostimme koko keittiön koneet kerralla keittiöremontin tekia. Koneiden toimitus on vasta kuukausien päässä kuten halusimmekin. Ainoa tapa saada ostokset tehtyä oli ottaa luottokortti myyjäliikkeen kautta. Sapetti, koska voimme maksaa käteiselläkin, mutta tietenkin maksamme vasta kun laitteet on saatu. Käsirahan olisin voinut maksaa. Emme tosiaan tarvitse lisää luottokortteja, ja tuleva kortti menee palasiksi samantien kun tulee. Juu, ja katteet on myyjällä pienet ja kortista tulee provikat hänelle, sen tajusin.
Se on ihan huijari meininkiä..ja maskuhan on kuuluisa viivästyksistä ja tuotteita ei toimiteta, tiedän muutamankin perheen joka joutunut taistelemaan kaupan purkujen kanssa.
Herätkää ihmiset, ei tuollaisia summia esim. mitä sohvatkin voi maksaa kannata ottaa pankkiluottoa. Niinkuin on tullut esille, liike ei ole enää maksun saaja vaan pankki ja ne haluaa rahansa, saitte te sohvan tai ette.
Voi voi kun av mammoja viedään ja pahasti!
Osti 3+2 sohvaryhmän ja halusi "vanhan kansan ihmisenä" maksaa sen heti, setelirahalla vielä. Joutui oikein tulistumaan, että myyjä antoi periksi luottokortin tilaamisen kanssa.
Äidilläni oli tiedossa, että luottokorttisopimuksia pakkomyydään pankin ja firman kytkösten takia, osasi varoa. Muuten tuo luotollisuus naamioidaan "maksuaikaan" ja ties mihin.
ÄLKÄÄ ottako sitä korttia, olkaa tarkkoina!! Myyntikikat ovat niin ovelan johdattelevia, että kaupantekotilanteessa ei tajua oikein mitä on tekemässä.
sohvaa EI VOINUT ostaa ottamatta sitä Tuohi-korttia. Eivät siis myyneet muuten kuin Tuohen kera, vaikka kuinka jankutimme.
No, sopivaa sohvaa ei löytynyt muualta, joten ostimme sieltä, mutta lopetimme kortin saman tien. Suomi-Soffassakin muuten tyrkytettiin samaa korttia, sielläkään ei olisi syntynyt kauppoja jos ei olisi sitä otettu.
Taitaa tuo Finnlandia olla samaa lafkaa Maskun kanssa.
olen miettinyt tätä kun monessa kaupassa sitä tarjotaan, ja minulla on jo sellainen. Eli jos jostain syystä haluaisin ostaa jotain Maskusta, niin jäisikä sitten alennukset saamatta. Ja jos huijaisivat minut hankkimaan toisen mastercardin, niin meneekö samaan luottoon vai eri?
Ei teille mitää Master Card Tuohi korttia tule, kun ette kerran mitään allekirjoittaneetkaan! Ei myyjä voi itse tehdä toiselle korttia - pitäähän asiakkaan korttihakemus hyväksyä ja allekirjoittaa. Jokin tuossa tarinassasi on valetta!
Ihmettelen vain ,että mitä haittaa tästä on kenellekkään. En ainakaan haluaisi maksaa tavaraa etukäteen. Ja onhan nämä usein koroton/kuluton laskuja. Eli ei mitään vuosimaksuja eikä muuta. Ja saahan sen aina peruutettua. ???
sohvaa EI VOINUT ostaa ottamatta sitä Tuohi-korttia. Eivät siis myyneet muuten kuin Tuohen kera, vaikka kuinka jankutimme.
No, sopivaa sohvaa ei löytynyt muualta, joten ostimme sieltä, mutta lopetimme kortin saman tien. Suomi-Soffassakin muuten tyrkytettiin samaa korttia, sielläkään ei olisi syntynyt kauppoja jos ei olisi sitä otettu.
Taitaa tuo Finnlandia olla samaa lafkaa Maskun kanssa.
olis myyny ihan käteisellä. Ei kannata ihan mitä tahansa puppua yrittää syöttää.
Etteikö myyjä olisi imoittanut, että teette luottokorttihakemusta. Teiltä on kysytty kaikki tiedot luottokorttia varten suurinpiirtein kengännumerosta lähtien, luottorajat jne....
Sitten vielä revitään pelihousut kortista, josta ei tietääkseni ole mitään vuosimaksuja ja tuleekohan lisäkulujakaan ,jos maksaa kuukaudessa ja kuka ihme maksaa vielä nykyään käteisellä, mieluummin debit please...
Jos kerran huonekaluliikkeistä EI myydä mitään käteisellä, vaan ja ainoastaan luotolle, niin mistähän luottotiedot menettäneet sen jälkeen huonekalunsa ostavat? Esim mulla ne on menneet, joten ostan käteisellä kaiken mitä tarvitsen. Jos tarvitse uuden sohvaryhmän, säästän rahat ja ostan käteisellä.
Luottotiedoton taitaa nykyään olla jo täysin epäihminen, kun pankista ei saa pankkikorttia eikä tiliä nettipankista puhumattakaan, eikä kaupatkaan enää myy muuta kuin luotolla.
Onhan näitä juttuja ollut, mutta ei se vaan tule mieleen, kun omalle kohdalle sattuu. Tehtiin siis noin neljän tonnin kaupat Maskussa ja maksutilanteessa eivät antaneet maksaa, vaan sanoivat, että ette tietenkään maksa mitään, ennenkuin olette nähneet tuotteen. Maksulappu tulee vasta kolmen kuukauden päästä. Okei... Vähän kyllä ihmetytti tiukka tentti tuloista jne. No kuukausi mennyt ja mies ihmettelee, kun Nordeasta tuli uusi Mastercardin tunnusluku kirjeessä. Todettiin vain, että eihän meillä kummallakaan ole kortti vielä uusiutumassa yli vuoteen. No katsoin kirjettä ja kas: Tuohi Mastercard. Sanoi, että kuules meille tulee uusi luottokortti. Kyllä ketutti. Tietysti olisimme voineet hyvin maksaa käteisellä ostoksemme, koska emme muutenkaan koskaan käytä luottokorttia/osta luotolle. Vaan noinhan sitää pitää pankin kanssa yhteistyössä kieroilla ajattelemattomille asiakkaille luottokortteja. Kunhan kortti tulee, pistämme tietysti sen heti palasiksi. Ja todellakin jatkamme käteisellä ostamista. Kiitos.
yritin ostaa ruokapöydän tuoleineen Maskusta käteisellä. Luottokorttia vaan tarjottiin... Lopuksi sain pöydän 100e halvemmalla kun suostuin ottamaan kortin! Maksoin tietty koko luoton ekan laskun tultua ja heitin kortin roskikseen. Huonekaluliike saa niin ison provikan pankilta että moinen on niille kannattavaa.
ennekuin heitit roskiin muuten joku voi loytaa ilmaista rahaa.
Täytyypä sanoa, että sama tilanne muissakin Finnlandia/Masku liikkeissä sekä maksamisen suhteen ja erityisesti todella surkean palvelun suhteen.
Me tilasimme 25.11.2012 ison satsin huonekaluja uuteen kotiimme. Kerroimme jo tilaus vaiheessa Ideaparkin Finnlandia Kalustetalon myyjälle, että meillä on muutto edessä tyhjään taloon ja tarvitsemme kaikki tilaamamme huonekalut ehdottomasti heti tammikuun ensimmäisenä arkipäivänä.
Kun tuotteita ei alkanut kuulumaan 2.1. soitimme myyjälle ja hän lähti "selvittämään" asiaa. Mitään vastausta ei kuulunut joten soitimme uudestaan kolmena päivänä peräkkäin useita kertoja. Kertaakaan myyjä ei soittanut meille päin ja infonnut miten tilanne etenee. Lopulta myyjä sanoi että voisimme hakea osan tuotteista itse läheisestä Maskun liikkeestä. Kun menimme hakemaan tuotteita, löysä Varkauden Maskun myyjä sanoi, ettei hän ole löytänyt tuotteita vaikka oli luvattu, että tuotteet on varmasti haettavissa. Kun jouduimme lähtemään tyhjinkäsin pois liikkeestä, soitin myyjälle ja purin kauppamme (olimme olleet jo melkein viikon ilman huonekaluja talossamme).
Parin tunnin päästä liikkeen esimies soitti ja sanoi, että joudumme maksamaan 30% "kohtuullisina" korvauksina kaupan purusta johtuen. Perusteluna kyseiseen summaan tuli selityksiä tuotteiden arvonalennuksesta, tuotteiden joita ei ollut edes toimitettu meile. Miten tuotteiden arvo voi alentua kun niitä ei ole edes käytetty, saatika toimitettu.
No asia lähtee nyt kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.
Mutta mitäpä muuta voisi odottaakaan velkasaneerauksessa olevan emoyrityksen toiminnalta.
Joten varoituksen sana. Alkää koskaan ostako mitään Maskusta tai Finnlandia kalustetaloista. Joudutte taatusti kärsimään tavalla tai toisella.