Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
201/283 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odotellaan. Aiemmat lapset poika s.03 ja tyttö s.06. 19.06.2010 kohdille näyttäisi alustavasti osuvan tuo la. Ikää itselläni 29v.

Olen lueskellut mielenkiinnolla kirjoituksianne.

Ikävää, että muutama kokenut menetyksen :(

Itselläni tuntuu nyt alkavan perinteinen kuvotus.. luulin jo säästyväni siltä. Ei okseta, mutta ällöttää! Yöks! Ollaan lähdössä reissuun tässä piakkoin kaukomaille, saa nähdä mitä pystyn siellä syömään ja mistä saan kokoajan jotain pientä naposteltavaa, jotta olo pysyy kohtuullisena. Voi olla, että joutuu paljastamaan matkaseurueelle tämän olotilan, sillä mahakin jo näyttää siltä, että on joko syöty liian hyvin tai sitten.. Joten mieluummin kerron totuuden, etteivät ajattele mun levähtävän silmissä syömisestä :)

Ihanaa odotusta!!!

Vierailija
202/283 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tämän viikon ollu selkeetä turvotusta ja tosiaanki tuntuu välillä et näyttäis olevan jo 4 kuulla raskaana! Varsinkin iltaa kohti turvotus lisääntyy ja alavatsakivut ilmaantuu. Sekä ilmavaivat! ;D Jestas että sitä ilmaa piisaa!!Öisin saatan myös herätä vatsakipuihin ja vaikka kuinka pyöris, ni sopivaa helpottavaa asentoa ei löydy.. Siinä sitte valvoo hetken kuullostellen ja ajatukset tahtoo aina mennä vähä pelon puolelle(keskenmenopelkoa mulla kauheena).. Tuleeko muilla yöllä näitä "kipukohtauksia"??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/283 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on jo pari viikkoa ollut tosi turvonnut olo. Sukista jää rannut ja maha on tosi pömppö.

Neuvola siirtyi mulla nyt viikon eteenpäin kun alkuperäinen sovittu 8.11 ei sopinutkaan. Kolme viikkoo vielä neuvolaan ja samalla viikolla olis jo sitten np ultra. Tuntuu, että täällä Oulunseudulla taitaa tulla hyvästi ruuhkaa taas kesäkuun synnyttäjissä. Viime synnytyksestä jäi vähä huono fiilis, kun en päässyt saliin kuin ihan viime minuuteilla, kun oli ruuhkaa. Toista kertaa en sitä haluaisi kokea ja varmaan vaadin huoneen sitten ajoissa. Hui ku nyt jo pitää ajatella synnytystä.

Eilen mulla öklötys olo vaan paheni. Illalla yritin tehdä ruokaa lapsille ja oli pakko pidättää hengitystä, kun aikuisin kanasuikalepaketin. Niin pahaa teki se haju. Kalaakaan en pysty edes katsomaan, vaikka yleensä se on mun lepiruokaa. Toivottavasti tää ei kestäs kovin kauaa. Onneksi ei kuitenkaan yökki lennä.

Mulla kanssa on yöt vähä menny heikommiksi. Mitään kipuja ei ole, mutta usein yöllä heräilen eikä millään tahdo tulla uni. Mitä lie stressiä tai olisko sitten vaan tuo täysikuu mikä valvottaa.

viljuska&pikkunen 7+4

Vierailija
204/283 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Triiu :(

Tervetuloa uusille ja onnea. Olen pahoillani, että päivitykset listalle ei ole hirveän nopeita. On ollut nyt lähipäivinä todella paha olo ja olen muuttanut vessaan lähes asumaan, eikä oo jaksanut mitään ylimäärästä. Kyllä tää olo varmaan helpottaa jossain vaiheessa.

Jos olen jonkun unohtanut lisätä listalle niin hihkaiskaa uudestaan.

Mulla neuvola varattu pe 29.10 eli viikon pääästä.

Nyt nukkumaan kun esikoinen kipeenä päikyillä.

Mukavaa viikonloppua!

T: Annika

Vierailija
205/283 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiviä!

Yövuorot nyt takana ja aivan kauheetahan se oli, mua yökötti ja heikotti koko ajan. Nyt pikkusen parempi olo mut ihan semmonen tunne ku tosiaan ois krapula päällä koko ajan. Tekee mieli ruokaa mut ei sit voi syyä ja sit tulee nälkä ja rupee oksettaa. Hirvee kierre päällä. Maanantaina olis tarkotus soitella neuvolatätille ja kysellä vähä josko sais sairaslomaa ku ei tuolla jaksa olla pahoinvoivana. :( Mullakin turvotusta ja nilkkoihin jää sukan rannut. ://

Mut nyt suihku ja illalla leffa, jospa se ei siellä oksettas.

Vierailija
206/283 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli eilen illalla vähän rusehtaa vuotoa/limaa, joka tänä aamuna muuttui ihan kirkkaan veriseksi vuodoksi. Tai no ei se varsinaista vuotoa ole, kun sitä tulee vain tuhruina siteisiin ja pyyhkiessä paperiin. Aika epätodellinen olo silti puski päälle :( Neuvolasta käskivät vain lepäillä ja maanantaina meillä on sit se varhaisultra-aika, missä katotaan tilanne, ellei tää vuoto muutu hyytymiksi ja kunnon runsaaksi vuodoksi. Inhottavaa!

Vierailija
207/283 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä muuten taustalla edellisestä raskaudesta masennus ja vielä on lääkitys päällä, että sekin vähän jännittää miten tuo lääke vaikuttaa. Tänään varaan ajan lääkärille että tuokin selviäisi.

Saako kysyä mikä lääke sulla on käytössä? Mulla itselläni on keskivaikea paniikkihäiriö ja sen seurauksena tuli myös masennus, näihin syön Cipralex 10mg 1/2-1tbl päivässä oman voinnin mukaan. Joudun loppuelämäni tätä syömään, kerran olen lopettanut ja toista en enää kokeile. Söin tätä myös ekan raskauden aikana ja eipä siitä esikoiseen ole mitään jäänyt. Kävin silloin alussa kans puhumassa lääkärille aiheesta mutta hänen mielestään asia ok, oli henk.koht seurannut montaa vastaavanlaista tapausta joissa kaikki menneet ok. Ja mielestäni nykyään ainakin noita serotoniini-valmisteita saisi syödä raskauden aikana kun niitä on jo niin paljon näyttöä ei-haitallisuudesta =) Jenni & Mini 5+0

Mulla on Sepram 20mg ja otan yhden päivässä. Ja mullakin tuo paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Sepram on toiminu mulla tosi hyvin ja nyt tuntuu oudolta edes sanoa että kärsisin edellämainituista. Ens viikolla meen lääkärin juttusille. Mua vaan niin pelottaa että mitä jos romahdankin takaisin siihen tilaan missä olin pahimmillaan, jos lääkitys lopetetaan.

Mutta kiitos kommentista, hieman helpottuneempi olo ;)

kakarakestit

Vierailija
208/283 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina ultran jälkeen illalla tuo ruseka tuhruttelu muuttui veriseksi ja eilen lisääntyi pikkuhiljaa. Illalla tuli sitten jo reippaasti vuotoa ja isoja klönttejä ja hyytymiä eli tämä oli sitten tässä. Toivon nyt vaan, että kaikki tulisi itsestään ulos. Maanantaina voisin sitten soitella jonnekkin jos vaikka ultraan pääsisi.

Tuo vuoto ei tullut mitenkään shokkina, olin varma ultran jälkeen, ettei tämä hyvin pääty. Ja mulla oli jo pari viikkoa ollut sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa.

Voin ihmekyllä ihan hyvin. Olin jo ehtinyt työstämään tätä asiaa jonkun aikaa pääni sisällä, ettei meille varmaan tulekkaan toista kesäkuista. Haluan vaan päästä äkkiä yrittämään uutta. Toivon kovasti 2011 vauvaa... olen ajatellut, että laskettu aika nyt vaan vähän siirtyy eteenpäin. (toivottavasti ei mitään montaa vuotta..) Jos seuraava raskaus sitten päättyisi vähän paremmin :) Tuo ihana pieni 1-vuotias tyttö auttaa kyllä kummasti :) Äskenkin tuli antamaan äidille suukon poskelle.

Toivotan kaikille onnellista mahankasvatusta kesäkuuta kohti ja enempää keskenmenoja ei sitten saa tulla. Toivottavasti Vivid sinulla pieni pysyy myös matkassa!

Tippe

Vierailija
209/283 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poika 05 ja tyttö 07. Kolmannen la olisi luultavammin 24.6.2010. Olen itse kohta 25v.

Synnytyssairaala TAYS. Itselläni ei ole ollut muita oireita kun rintojen arkuus ja ilmavaivat:) Olen ollu todella pirteä eikä minulla ole pahoinvointiakaan ollut. Toivottavasti vatsassa on jotain elävää.

Voimia teille jotka olette kokeneet menetyksen:(

rv 5+1

Vierailija
210/283 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Triiu ja Tippe: Pahoittelut ja jaksamista!

Vivid: Toivotaan parasta, että vuoto olisi vaaratonta eikä siitä yltyisi!

Viljuska: Toivotaan, että Oys:ssa ei ole ruuhkaa ensi kesänä, kun ollaan synnyttämässä :) Ikävä tilanne ollut sinulla viimeksi. Itse olen kyllä päässyt ajoissa saliin, kun olen aina ollut osastolla valmiina ennen synnytystä erinäisten ongelmien vuoksi. Toisaalta olis nyt kerrankin mukava päästä suoraan kotoa synnyttämään.

omaa napaa: Iloitsin liian aikaisin niistä pahoinvointirannekkeista (: Pahoinvointi on tullut takaisin lähes jatkuvana. Sain saikkuakin ihan reilusti, 2 viikkoa. Katsotaan sitten josko helpottuis. Ensimmäinen neuvola 3.11.

alabama 7+5

Vierailija
211/283 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan minutkin voisi lisätä listaan :)

Laskettuaika olisi 8.6 neuvolan kiekon mukaan! Esikoinen tulossa, ikä 18.v ja synnytyssairaalana kätilöopisto.

-Miiiiia + pikkuinen salamatkustaja 7+3

Vierailija
212/283 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihana pieni 1-vuotias tyttö auttaa kyllä kummasti :) Äskenkin tuli antamaan äidille suukon poskelle.

Voi miten suloinen ?

Ja vaikka olet kokenut menetyksen ja tilanne on varmasti rankka, niin hienoa että jaksat kuitenkin ajatella positiivisesti tulevaa surun keskellä. Toivotaan että että pikkusesta lohduttajasta tulee pian isosisko =)

Nyt on mulla alkanut tulla tuntemuksia, nimittäin alavatsan vihlaisuja/viiltoja! En muista yhtään oliko mulla sellaisia edellisten raskauksien alussa.. Esimerkiksi kun nostelin meijän 1 vuotiasta, niin sitten tuli sellainen viilto/vihlaisu alas oikealle ja oli pakko pysähtyä. Mites teillä muilla? Kuulostaako tutulta...?

Kovasti haluttais jo kertoa tästä raskaudesta omalle äidille ja isommille lapsille, mutta ei taida kannattaa vielä. Ainoat jotka tietää, olette te täällä =) ja sitten tuo mtk:n lääkäri ja hoitaja. Ja huomenna varmaan neuvolatädillekin pitäisi soittaa ja kertoa =)

kakarakestit 6+2

Vierailija
213/283 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vois siis poistaa listalta, sillä eilen vuoto yltyi ja illalla tuli vauvan alku ulos. Olin viime yön päivystyksessä tutkittavana ja gyne totesi ultralla, että kohtu on täysin tyhjä. Merkkejä kohdunulkoisesta raskaudesta ei ollut, joten raskaus on ollut kohdunsisäinen ja raskaushormonit oli nyt 600, joka on tosi matala viikkoihin nähden, mutta on kuulemma ollut korkeempi ja nyt vain laskussa.

Voin Tipen tavoin suht hyvin tilanteeseen nähden ja oon onnellinen, että en tuntenut mitään kipuja. Gyne vain totesi, että kun en tunne menkkakipujakaan, enkä ekasta raskaudesta alun supistuksiakaan, niin en tod.näk vaan aisti kipuja helposti kohdunsuulta, mikä on hyvä! Runsas vuoto oli lisänä auttamassa, että kohtu tyhjeni itsellään.

Nyt vain odotellaan tän vuodon loppuun ja vielä yhdet kuukautiset, jonka jälkeen voimme suunnitella taas uutta vauvaa. Keskenmeno ei millään tavalla kuulemma ennakoi uutta keskenmenoa vaan tärkeämpi seikka on, että mulla on yks onnistunut raskaus takana.

Itkujakin on kyllä moneen kertaa itketty, sillä tulihan tää ihan puskista. Kurjaahan se on, kun tällasta joutuu kokemaan ja kun yöllä odoteltiin vuoroamme synnyttämään tulevien joukossa, niin ottihan se välillä vähän tiukoille... Ainahan näitä juttuja saa lukea, mutta kyllä se ihan kunnolla pysäyttää, kun se osuu omalla kohdalle, "ihan tavalliselle ihmiselle".. Tipen tavoin ollaan monesti miehen ja mun perheen kanssa todettu, että onneksi meilläkin on tuo yksivuotias tässä apuna jaksamassa!

Muttamutta! Kyllä me tästä lähdetään uuteen nousuun ja toivottavasti saadaan vielä joskus mennä odottelemaan sinne samaan paikkaan, ison mahan kanssa vain. Tätä tulokasta ei vain ollut tarkoitettu meille, joten meidän toisen sydäntenmurskaajan aika on vain myöhemmin, toivottavasti kuitenkin pian, sillä me ollaan valmiita jatkaan taistelua heti, kun kroppa on valmis.

Ihanaa odotusta kaikille teille odottajille! Ja tsemppiä tuleviin koitoksiin!!

Vivid

Vierailija
214/283 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä poistaa listalta meitä kesäkuulaisia. Toivon, että raskautuisitte pian uudelleen.

T:Annika, joka oksentanut tänään VASTA kahdesti :(

Vierailija
215/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä heti oli lukea huonoja uutisia. Olen tosi pahoillani keskenmenon kokeneille :,( ja tsemppiä uuteen yritykseen. Täällä pahoinvointi sekä palelu jatkuu. Ongelmana on ettei oikein mitään tee edelleenkään mieli syödä. Aamulla murot menee alas ja ennen söin aamuisin teen kans sämpylöitä ja nyt en voi edes katsoa niitä. Tänään olisi tarkoitus soittaa sitä ultra aikaa ja ens viikolla on se eka neuvolakin jo.

Vierailija
216/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusti rutistuksia tippe ja vivid.Onneksi teillä molemmilla on tosiaan nuo pikkuset kotona halimassa.

Minä heräsin tänään ihan pää sumussa,kun yö meni meidän 3 v kanssa heräillessä. Eilen tyttöön iski oksennustauti ja hirveä kuume. Yöllä ei sitten raukka saanut nukuttua paljoakaan. No, onneks nyt näyttää jo reippaammalta. Toivottavasti ei tulis muille örkitys. Mulla paha olo aaltoilee ja oon yrittäny miettiä olisko parempi syödä enemmän vai vähemmän mut mikään ei auta. Aina vaan tulee jossain vaiheessa paha olo. Tänään olisi kampaajalla käynti illalla. Saa nähä onnistuuko.

Minä oon jo aloittanu vauvan vaatteiden hamstraamisen. Lähinnä kirpparilta, kun löytyy niin hyviä pikkuvaatteita. Oon ostellu punaisia ja sinisiä molempia, ja ei varmaankaan haluta tästä 3. tietää etukäteen kumpi tulossa. Jotenkin se on ihana palkkio sitten kun kätilö sanoo kumpi tuli. Meillä on nyt molempia yksi niin jännä katsoa kumpi sukupuoli ottaa vallan talossa.

viljuska&pikkunen rv8

Vierailija
217/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia keskenmenon saaneille!

Täällä paha olo ja väsymys jatkuu. Just semmosta aaltoilevaa oksetusta. Joku oli aikaisemmin jo miettinytkin niitä tyttö tai poika oireita ja onko edelliset raskausoireet olleet samanlaisia..

Mulla aika paljon samanlainen olo kun edelllisessä poikaraskaudessa, kuvottaa ja hajuaisti voimistunut, eipä oikeen muuta. Tähän saakka siis samoilla linjoilla kuin viimeksikin..Jännää! Me ei varmaan aiota kysyä sukupuolta etukäteen, on se niin kiva yllätys kuitenkin!

Varasin neuvola-ajan marraskuun lopulle rv 9 silloin.

T. MV & Unni 6+0

218/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minäkin voisin siirtyä tänne... l.a. olis Tekayn kiekon mukaan 27.6.2010, mulla on ollut epäsäännölliset menkat, joten joskus noilla main siis. Esikoinen olisi tulossa ja synnytyssairaala TAYS. Ikää mulla on 30 v.

Viikot on vielä hyvin vähäiset, mutta nyt kun pääsin vitosella alkaviin lukemiin, niin uskaltaa ehkä jo vähän päästää sitä vauva-ajatusta enemmän mieleen. Olen menossa varhaisultraan 12.11., jolloin olisi 7+4. Siihen asti aion pitää hyvin matalaa profiilia. Np-ultra olis joulukuussa, joten jouluna olisi sitten mukava kertoa laajemmin iloisia uutisia. Minun ja miehen parhaat ystävät tietävät, ja töissä jouduin kertomaan yhdelle työkaverille kun tuota etovaa oloa on ollut enemmän ja vähemmän. Oksentanut en kyllä ole, mutta aamut on välillä pahoja. Olen sellaisessa työssä, että teeemme hyvin tiiviisti työparin kanssa yhteistyötä, joten aamupahoinvointia ei voi peittää. Työ tuo omat aspektinsa tähän raskauteen, mutta en halua vielä paljastaa työpaikkaani jos vaikka sattuukin että joku kollega lukee näitä palstoja myös...

Kovasti vielä on epäileväinen olo, että olenko tosiaan raskaana. Toisaalta nämä seksipommitissit ei ainakaan ole voineet tulla tyhjästä :-D Tuon aamuetomisen lisäksi mulla ei sitten muita oireita olekaan ollut, pieniä menkkatuntemuksia mahassa ja ehkä lisääntynyttä valkovuotoa, mutta toistaiseksi hyvin normaaleilla oloilla mennään.

Kesään tuntuu olevan vielä tosi pitkä aika, mutta enkä se tästä pikkuhiljaa lähestyy, kun vauhtiin päästään :-)

Cassandra 5+0

Vierailija
219/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille.

Mulla aamu alko taas yökötyksellä, mut onneksi se helpottaa kun vähän jotain syö väkisin, mutta mulla iltaa kohden aina pahenee.

Nenä on tukossa ja kävinkin hakemassa jotain suolaliosta kun neuvolasta sitä suosittelivat, allergia lääkkeitä en uskalla nyt ottaa ollenkaan enneku pääsen lääkärille keskiviikkona asiasta puhumaan.Onko muilla allergia lääkitystä käytössä, olette uskaltaneet käyttää?

Eilen kiertelin kirpputorilla etsimässä talvitakkia joka menis mahdollisimman pitkälle ja teinkin oikein löydön, H&M mamma sarjan talvitakin hintaan 20€ : )

Pieniä vaatteita tuli hypisteltyä mutta en vielä rohjennut ostaa.

Mulla on nyt perjantaina eka neuvola aika, jännää : )

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

Angela ja Kirppu 7+1

Vierailija
220/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikäviä uutisia kuulunut monelta kesäkuista odottaneelta. Itselläkin meinaa usko horjua heti, kun sattuu oireeton päivä.

Angela kyseli allergialääkkeistä. Esikoista odottaessani sain neuvon, että "vanhoja perinteisiä" allergialääkkeitä saa käyttää eli näitä setiritsiiniä sisältäviä kuten esim. Histec. Ja myös paikallisesti vaikuttavia saa käyttää kuten nenäsuihkeita tai tippoja.

Mutta hyvä, että sinulla on lääkärikäynti jo keskiviikkona, jotta voit itse varmistaa asian lääkäriltäsi!

carus & ihana yllätys 7+3