Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
61/283 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä ja rohkaisuista! Verenvuoto loppui eilisiltaa kohden, ja nyt tänään on tullut enää muutama tippa rusehtavaa tuhrua. Missään vaiheessa en ole tuntenut kipua, eikä verenvuoto ole ollut niin runsasta kuin menkkojen aikaan, joten olen ihan toiveikas pikkuisen kyydissä pysymisen suhteen. Kakkosta odottaessa oli tosiaan runsastakin vuotoa pitkin matkaa, ekan kerran ihan pari päivää plussaamisen jälkeen, ja silloin verta tuli tosi paljon. Ja niin vaan poika pysyi kyydissä :-)

Emme ole kertoneet raskaudesta vielä kenellekään lähipiirissä, vain mies tietää ja muutama kauempana asuva läheinen ystävä. Töissä voisin varmaan kertoa koska vaan, mutta toisaalta kun ikää on näin paljon (40+), ja muitakin riskitekijöitä, niin ehkä odottelen ainakin ekaan ultraan. Töitteni uudelleenjärjestely tulee olemaan sen verran hankalaa, että haluan antaa työnantajallekin mahdollisimman paljon aikaa siihen. Vanhemmille lapsille ei kerrota vielä, saati muulle suvulle - olemmehan jakaneet jo pois kaikki vauvatavarat ja kailottaneet että lapsiluku on täynnä - no, aina ei suunnitelmat pidä, ja hyvä niin.

Mietin, varsinkin tuon verenvuotoepisodin jälkeen, että varaisin ajan gynekologille (+ultraan) ensi viikolle. Neuvolaan olen menossa kuopuksen kanssa viimeistä kertaa ensi viikolla, silloin kyselen aikaa sitten itsellekin.

t. Ankkis rv 5+5

Vierailija
62/283 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Toivon kovasti että vuoto ei tarkoita pahinta ja jos oli viime raskaudessakin tuttua niin toivotaan se ei ole huono merkki! Mulla kolmannen aikaan tuli ruskeaa vuotoa joka jatkui muutaman päivän, mutta se ei ollut ihan sellasta "suoraa" vuotoa vähä niinkuin valkovuoto. Vuotoon ei löytynyt syytä ultrassa ja hyvin meni raskaus loppuun saakka.

Vielä olisi 3 viikkoa neuvolaan. Mä kans ajattelin ettei neuvolaan olisi niin kiire ollut soittaa, kun ei siellä muuta ole kuin äitiyskortin kirjoittaminen. Meillä ei th viime raskaudessa edes alkanut kuunteleen sydänääniä eka kerralla, ajatteli jos ei kuulu ei turhaan huolestu. Eli saan vasta siellä ultrassa tietää onko kaikki hyvin. Ja saan sinnekkin ultraan ajan varmaan pitkän odotuksen päähän, kun 2 viikon päästä vasta tulis soittaa sinne aikaa. Tää alku on tällästä ettei oikein tunnnu missään ainakin mulla. Ja muut raskaudet menneet myös oireilematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/283 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: hienoa! Toivotaan tosiaan että pieni pitää lujaa kiinni ja pysyy matkassa mukana.

Kertomisesta: Itse olen kertonut vain äidilleni. Yhdelle ystävälle meinasin kerran möläyttää, kun alkoi kyselemään tutullensa meidän vanhoja vauvanvaatteita myytäväksi. Sain kuitenkin jotenkin vielä peiteltyä, vaikka luulen että jotain arvasi. :D

Jokainen raskaushan on erilainen, mutta pakostikin vertaan tätä raskautta edelliseen vaikkei tosiaankaan kannattaisi. Oireettomuus laittoi jo miettimään onko kaikki hyvin. mutta tänä aamuna olikin sitten kauheeta yökkimistä, ja pöntön reunaan piti loppujen lopuksi ihan kurkottua. Tästäkö nämä pahoinvoinnit nyt alko. Saas nähä miten jatkuu..

triiu ja tirppis 6+0

Vierailija
64/283 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään "jo" 5+0.. Kuulostaa niin paljon pidemmältä ku 4 ja jotain :D Mulla on ollu tuota aamuyökkimistä joku aamu, mut oon muutenkin tosi herkkä yökkimään ilman raskauttakin. Eilen kaverilla kylässä sain nippa nappa pidettyä sisällä et ootan vauvaa. Kyllä teki tiukkaa. Eilisen saldo kaks tupakkaa, tänään sorruin ostaa askin mut en oo kyllä yhtään polttanu. Hyvä minä!! :) En tuomitse ihteeni jos sillon tällön palaa 1- 2 tupakkaa ja parempi on jos ei pala yhtään :))

Josko täassä rupeis syömään ja elpymään, meinaa väsyttää 12 tunnin yöunista huolimatta ihan sikana.

Vierailija
65/283 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis menossa RV 5+3, ja vau.fi:n raskaus viikko viikolta - juttujen mukaan pieni sydän alkaa sykkiä tänään tai huomenna. Aivan ihana ajatus! :)

Kirjoittelin aiemmin tuosta työstressistä, se sitten ratkesi; yhteisymmärryksessä irtisanouduin ja työnantaja vielä maksoi mulle vähän ylimääräistä. Nyt pääsen rauhassa miettimään vain masun kasvattelua... :) Kyllä mä silti aion yrittää tässä vielä uutta työtä etsiä, mutta katsellaan - hengenhätää sen suhteen ei onneksi ole. Olo on melkoisen helpottunut!! :)

Stressiä on ollut tässä niin paljon, että joka kerta kun tuntuu ett housuihin lorahtaa jotakin, olen aivan varma että se on verta ja että nyt tää menee kesken.. noh, toistaiseksi se on ollut vain valkovuotoa, onneksi.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :)

Vierailija
66/283 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis menossa RV 5+3, ja vau.fi:n raskaus viikko viikolta - juttujen mukaan pieni sydän alkaa sykkiä tänään tai huomenna. Aivan ihana ajatus! :)

Kirjoittelin aiemmin tuosta työstressistä, se sitten ratkesi; yhteisymmärryksessä irtisanouduin ja työnantaja vielä maksoi mulle vähän ylimääräistä. Nyt pääsen rauhassa miettimään vain masun kasvattelua... :) Kyllä mä silti aion yrittää tässä vielä uutta työtä etsiä, mutta katsellaan - hengenhätää sen suhteen ei onneksi ole. Olo on melkoisen helpottunut!! :)

Stressiä on ollut tässä niin paljon, että joka kerta kun tuntuu ett housuihin lorahtaa jotakin, olen aivan varma että se on verta ja että nyt tää menee kesken.. noh, toistaiseksi se on ollut vain valkovuotoa, onneksi.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :)

Vierailija
67/283 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko tänne mukaan vielä?

Meidänkin perheeseen näyttäisi tulevan kesäkuussa vauva, täydellinen yllätysvauva.

Vierailija
68/283 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olet saanut vähennettyä tupakanpolttoa - jatka samaan malliin!

Itse lopetin, kun raskauduin esikoisesta ja kyllä se alkuraskaus eli tämä vaihe missä nyt mennään oli tosi vaikea. Ja eihän sitä polttamista ihan seinään pystynyt lopettamaan vaikka tietysti olisi pitänyt.

Pelastukseksi koitui pahoinvointi - ajatuskin tupakasta alkoi ällöttää ja sitten, kun maha alkoi kasvaa, tuli ajatus vauvasta massussa niin paljon konkreettisemmaksi, että sitten ei halunnut polttaa vaikka mieli tekikin.

Nyt olen sitten imettänyt enkä ole sen takia voinut polttaa ja nyt sitten tämä raskaus, joten ehkäpä tässä pääsee tuostakin pahasta tavasta pysyvästi eroon. =)

carus & ihana yllätys rv 5+0

Vierailija
69/283 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös välillä tunne että nyt lorahti ja sitten pakko mennä tarkistaan ja valkovuotoa onneksi ollut tähän mennessä. Päätin olla stressaamatta ja käy miten käy ajatuksella (ei ole kuitenkaan meidän estettäessä) mutta uskon se on kova isku jos huonosti käy :( miimi_ tervetuloa joukkoon! Mulla meinaa olla tämä kirjoittelu vaikeaa, omaa pitää yrittää höpöttää että juttua tulis itseltä :D

Vierailija
70/283 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, nyt se alkoi. Kahesti jo oksentanu tänään. Ja iltavuoroon pitäsi lähtee, ihan kaamee olo. Aamulenkillä yökin vaa niin itekseen naureskelin et joku vaan aattelee et siinä on lauantai aamun krapula tytöllä. Noo, jospa se tästä.. Ei sit muuta ku saikkua jos pahenee, ei varmaan mummot kato hyvällä jos kovin on pahoinvoiva ja p*aska vaippoja vaihtaessa laatta lentää.

Jokos teillä muilla yökityttää ?

Tänään 5 + 1

Vierailija
71/283 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sitten eilen ekaa päivää uudessa duunissa ja tottakai juuri sinä aamuna alkoi pahoinvointi. Koko aamu yökkäsin ja lounaan sain juuri ja juuri pidettyä sisällä.

Miimi: Milloin sulla on LA ja onko lapsia ennestään? Voin lisätä sut sitten listalle. Hyvin mahtuu vielä mukaan!

Tinsku86: Hyvä, että olet pystynyt vähentämään tupakanpolttoa. Mä oon nyt ollu polttamatta kaksi viikkoa ja vieläkin tekee ihan älyttömästi välillä mieli. Esikoisen odotus aikana en pystynyt lopettamaan kokonaan kun ihan loppuraskaudessa.

Mikä Ankkiksen tilanne tällä hetkellä?

Väsyttää niin paljon ja taas oon luvannu lähtee kyläilemään kunhan poika herää päikyltä...blääh....

Vierailija
72/283 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voisi lisätä listaan päivälle 6.6

angela, poika 00, 33.v Hyvinkää

Meinasin tipahtaa kun tänään testi näytti positiivista,täydellinen yllätys ja tässä sitä sitten ollaan hämmentyneinä mutta onnellisena.

Vierailija
73/283 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi uusi ilmoittautuu joukkoon. Tosin harvemmin tulen vierailemaan. LA on 5.6.2011 ja kyseessä on neljäs sekä viimeinen lapsi. Tähän saavat jäädä. Ikää on 30-vuotta ja lapsi on mieheni toinen ja minun neljäs.

Tjotilla ollaan oltu vuosi, ennenkuin tärppäsi ja tiesin tärpin käyneen viikon ennen testiä, sillä näin kolmena yönä peräkkäin unta jossa minulle kerrottiin olevani raskaana. Jännityksellä odotan käykö plussanjälkeinen uni toteen, missä kerrottin, että odotan kaksosia :D Mies toivoo kahta kipaletta, mutta itselle yksi riittäisi. Entuudesta itsellä on yksi kaksoisraskaus ja ukko on itse identtinen kaksonen.

Neuvola on viikolla 9, pyysin sen mahd myöhäiseksi, sillä kiirusta ei ole. Ei se vauva sieltä karkuun lähde ;)

Onnea meille kaikille plussaneille :)

Vierailija
74/283 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mut voi lisätä myös listaan. Olen rv 5 ja la on 11.6.11 synnäri olis K-Hks:) Testasin siis vahvan plussan, kun menkat oli viikon myöhässä ja täällä ollaan onnellisia, ihmeissään ja hiukan peloissaan.

Esikoinen meillä on syntynyt 5/09 ja tyttö siis. Saimme esikoisen vuosien yrityksen jälkeen ja tätä ei kyllä meinaa todeksi uskoa, että näin nopeasti plussattiin!

Vierailija
75/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kauheen kiireistä.. mulla on ollut työvuoroja tällä viikolla vaan yks ja ollaan sit käyty paljon kavereilla kylässä, kun kerrankin on vapaata. Pitää pitää itsensä kiireisenä, että aika kuuluu nopeesti. Parin viikon päästä siis varhaisultraan!

ON: Täällä on välillä hirveetä väsymystä ja pahaa oloa jatkuu edelleen sykäyksinä, mutta ei oo vielä oksennus yllättänyt. Ja iltasin edelleen ystävänä kaamee iltaturvotus.

Tää alkuraskaus on kyllä tosi epätodellista aikaa, kun vauvaa ei voi vielä tuntea. Sanoin miehellekin, että mitä jos sitä ei ookaan enää raskaana, mutta samalla tajusin, että ei ne menkatkaan oo yllättänyt :P

Käytiin eilen MLL:n lastentarvikekirpparilla ja tänään ois tiedossa toinen. Ne on kyllä tosi hyviä paikkoja täällä Treen seudulla tehdä edullisia löytöjä. Onko muilla kokemuksia?

Jaahas, pikkumies alotti juttelun huoneessaan! Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille!

Vivid 5+4

Vierailija
76/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan mukaan kuudes viikko tuli siis täyteen.

Nyt on hetki aikaa kirjoittaa, ennenkuin 3vko ikäinen neiti herää uniltaan, olen vahtimassa veljen muksuja, jotka ovat aivan ihania

Vierailija
77/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli toinen tän aamun viesteistä ja eka hävis jonnekkin ja tää toinen lyheni sitten aika radikaalisti.

Lyhennetty: raskausoireet tosi kipeät ja kasvaneet tissit, kasvukivut ja repäisykivut.

On kerrottu melkeinpä kaikille, mitä sitä onnea piilottamaan ;)

Vierailija
78/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireilut viime viikolla, mutta en osannut yhdistää raskauteen ollenkaan, kuvittelin vaan että juuri loppunut antibiootti kuuri aiheutti edelleen pahaaoloa ja huimausta : )

Ja kirosin mielessäni kun farkun napit eivät meinanneet mennä kiinni.

Edellisestä kerrasta on kuitenkin jo 11.v aikaa.

Itse olen yh-äiti ja tuleva vauva on vahinko mutta onnellinen sellainen vauvaa olen toivonut jo pitkään.

Vauvan isä on tietoinen nyt asiasta ja jäi miettimään eilen tilannetta rauhassa. Melkoinen yllätys hänellekkin. Seurustelusta kun ei ole kysymys vaan satunnaisista tapaamisista.

Olen siis odotukseni kanssa yksin, mutta onneksi on ystäviä ja perhettä ja te ihanat jotka voitte jakaa tämän kanssani.

Mukavaa sunnuntai päivää teille kaikille!

Vierailija
79/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireilut viime viikolla, mutta en osannut yhdistää raskauteen ollenkaan, kuvittelin vaan että juuri loppunut antibiootti kuuri aiheutti edelleen pahaaoloa ja huimausta : )

Itse olen yh-äiti ja tuleva vauva on vahinko mutta onnellinen sellainen vauvaa olen toivonut jo pitkään.

Vauvan isä on tietoinen nyt asiasta ja jäi miettimään eilen tilannetta rauhassa. Melkoinen yllätys hänellekkin. Seurustelusta kun ei ole kysymys vaan satunnaisista tapaamisista.

Olen siis odotukseni kanssa yksin, mutta onneksi on ystäviä ja perhettä ja te ihanat jotka voitte jakaa tämän kanssani.

Vierailija
80/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset