*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***
Kommentit (283)
Soittelin tänään neuvolaan aikaa ja kyselin samalla sitä alkuraskauden ultraa, kun kierto oli niin pitkä ja sain ajan, jipii!! Mulla ois siis ensimmäinen ultra tasan 3 viikon päästä ja samalla on myös ensimmäinen neuvolakäynti. Mä niin toivon, että nään sen pienen sydämen sykkivän.. Muistan aina, kun kävin esikoisesta varhaisultrassa ja siellä näky vaan pieni epämääränen möykky, jonka sisällä sykki kovaa vauhtia sydän. Se oli niin hellyyttävää, että kun kotiin ajaessa sitä näkyä mietin, niin tippahan siinä linssiin tuli ja hyvä että pysyin tiellä, kun näkö oli ihan hämärä kyynelistä :)
Mulla on pahaa oloa edelleen.. röyhtäyttelee ja tulee huono olo, jos ei syö tiuhaan.
Ja uusille tervetuloa!!
Vivid 4+5
Mulla on jo useemmin käynyt niin, että tää kone
Mulla on jo useemmin käynyt niin, että tää kone katkasee mun viestin keskeltä ja jättää lopun näyttämättä. Niin tapahtu äskesessäkin viestissä ja nyt taisin keskiä syyn. Jos nimittäin laittaa merkin "pienempi kuin" esim. sydäntä varten, niin kaikki mitä sen jälkeen kirjottaa, ei tuu näkyviin.
Uusi odottaja liittyisi remmiin.. Eka raskaus ja on niin epätodellinen ja jännittävä olo koko ajan. Nyt ois laskurin mukaan 4 + 3 menossa ja LA 10.6. Viime torstaina eli 30.9 tein positiivisen testin tummalla viivalla ja sit piti vielä varmistaa la ja sieltähän tuli taas plussaa :)
Tällä viikolla jos uskaltautus jo neuvolaan soittelemaan.
Tervetuloa Tinsku86!
Aika uutena täällä vielä itsekkin :) Sain eilen soitettua neuvolaan ja aika olisi ens kuun alulla. Ultra aikaa sain luvan soittaa parin viikon päästä. Hiukan todellisempi olo tuli.
Eli haaleaa plussaa näytti testi sekä eilen että tänään, mutta vasta rv 3+4 mennään, että vielä ei aivan uskalla tuuletella.
Mut niin innoissani jo olen, että lisäillä voi listoille :)
Eli la 17.6, esikoinen tulossa, 21v, Kätilöopisto
Tervehdys kaikki,
ja tervetuloa uusille taas :)
Lapsille kertomisesta... Begemot, sinä kirjoittelit, että 2-vuotiaalle esikoiselle on jo kerrottu. Onko lapsonen kertonut uutista eteenpäin? Mietin vaan, että jos meidän 1 v 7 kk tytölle kertoo, niin puhuisiko asiasta mummolle tai joka vastaantulijalle. On melkoinen höpöttelijä, joten melkein veikkaan ettei uutinen sitten enää salassa pysyisi.
Neuvola-ajan sain 26.10, sieltä sitten vasta saa lähetteen ultraan. Olisin saanut jo noin viikkoa aiemmin ajan, mutta olemme matkoilla viikon juuri silloin.
Hyvää tätä viikkoa kaikille,
- Metta
rv 5 + 0
Metta: meilläkin tyttö on aika hölösuu, mutta ihme kyllä ei ole juuri tuosta vauva-asiasta muille hölöttänyt. Soitin vanhemmilleni eilen ja annoin puhelimen esikoiselle, että saisi hölöttää vauva-asian heti pois alta, mutta sepä alkoikin puhua kaikenlaisista sienestys- ym. asioista isovanhempiensa kanssa :D
Muuten ajattelin, että jos kertoo, niin sitten kertoo. Esikoista yritimme vuoden verran ja keskenmenokin siihen vuoteen mahtui, joten en enää jotenkin jaksa piilotella ja salailla kauheasti. Paitsi että olen hakemassa uutta työpaikkaa, siellä en kyllä haastattelussa julista olevani raskaana... :)
Onko muuten mahakivut normaaleja alkuraskausoireita? On se kumma miten ei kolmen vuoden takaisia asioita muista yhtään, mutta mietin aina kun vatsaa vääntää, että onko raskaus menossa kesken.
Mä sain eilen soitettua neuvola ajan niin nyt tää tuntuu konkreettisemmalta ja on joku päivä mitä nyt erityisesti odottaa. 29.10 on terkkari aika ja sit lääkäri/ultra on 9.11. :) Vielähän tässä on aikaa mut äkkiä se menee.
Mulla on ollu tuo alaselkä ihan sika kipee, niinku menkkamaiset kivut, mut kaverit sano et ihan normaalia.
Mä en oo vielä uskaltanu kertoo äitille, muutama kaveri tietää ja töissä varmaan pitää tänään keksiä jotain ku en voi hoitaa yhtä asukasta kyllä nyt tartuntatudin takia..Pitää joku hätäjuttu kertoo :D
Oon aika ylpee, ennen oon polttanu varmaan sen askin päivään, su 7, ma 5, ti 4.. ja tänään ? Heräsin kyllä yöllä vähän väliä niin voihan se olla jotain nikis oireita..
Yritän tähän nyt jotain raapustaa jotta pysytään mukana. Raskaudesta olen kertonut tytöille, siskoille ja äidilleni. Tytöt osaavat pitää salaisuuden kun eivät ole kovin höpöttäjiä :)jos lipsahtaa sitten lipsahtaa. Selkäkivuista: ne kuuluu ihan normaaliin raskauteenkin ja myös menkkakivut. Itsellä ollut niitä muissa raskauksissa. Se on jännä juttu vaikka viidettä tässä odotetaan, niin menkkakivuista täytyy veskissä käydä tarkistaan ja olen huomannut että herkästi tuntee niinku housut olisi märät. Sit täytyy käydä tarkistaan tuliko vuotoa ja onneksi se on tähän asti ollut vain kuvitusta. Kyllä se silti mielessä on että viikot on pienet, mutta liikaa murehtimatta yritetään mennä. Mä odotan kovasti sitä ultraa ja samalla jännitän sitten sinne menoa. Silloin se alkaa varmasti tuntua paljo todellisemmalta mitä nyt vielä.
Tervehdys kaikille kesäkuisille!
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja; laskettu aika olisi 10.6.2010. Esikoinen (poika) on nyt 8kk eli syntynyt 02/2010. Synnärinä tulee olemaan TYKS. Niin ja ikää minulla olisi 32v.
Raskaustestejä olen tehnyt liuskamallisina varmaankin 4 kappaletta. Tänä aamuna tekaisin vielä varmistukseksi Clearbluen viikkonäytöllisen ja uskottavahan se on! =) Raskaana!
Tämä uusi tulokas ilmoitti tulostaan heti ekasta kk-kierrosta synnytyksen jälkeen, mikä oli meille melkoinen yllätys. Esikoisesta olimme ilman ehkäisyä liki 3 vuotta ja aktiivisesti yritimme yli vuoden ennen kuin onnisti. Ja tämä tärppäsi heti! Mahtavaa!
Oireista; täällä on nälän tunne hävinnyt kokonaan, mutta syödä täytyy tai iskee heikotus, pyörrytys ja kuvotus. Farkkujen kanssa jos istuu pidempään, kipeytyy ylävatsa. Ja kohdunkannattimet ilmoittelevat toisinaan olemassaolostaan repäisykipuina. Niistä oikeastaan arvasin alkaa raskautta testailemaankin... =)
Muille uutisen kertomisesta; mies ehdotti, että odotetaan, että muut arvaavat ja se sopii minulle. Ainakin haluaisin odottaa sinne np-ultraan asti ennen kuin kerron kenellekään. Voi tietty olla, että raskaus ilmenee jo aikaisemmin - maha voi nimittäin kasvaa aika kiivasta tahtia, kun edellisestä raskaudesta on näin lyhyt aika. Saas nähdä! Esikoisesta paljastuimme ennen np-ultraa, kun juhannuksena kieltäydyin aikuisten juomista... =)
Nyt pikkumiehelle ruokaa ja päikkäreille! Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
carus & ihana yllätys rv 4+5
Reissusta palattu ja kaiken lisäksi sain töitä. Aika paha morkkis on, että en kertonut että oon raskaana :( Toisaalta tää on vaan määräaikainen pesti aluksi vuoden lopuksi. Esikoiselle oon hakenut päiväkotipaikkaa myös vuoden loppuun.
Huomenna sitä ollaan jo sitten viikolla 7 eli rv 6+0. Väsymystä on nyt ollut aika paljon ja oonkin miettinyt onko toi duuni juttu nyt sittenkään hyvä idea. Muuten oireita ei ole.
Me ollaan kerrottu tästä raskaudesta jo mun vanhemmille ja veljelle ja sit mun kaks parsta kaveria tietää, lopuille kerrotaan sitten varmaan vasta ultran jälkeen. Ja kai mun pitää sitten kertoa myös töissä mutta se kyllä sitten tietää ettei ne mitään vakipaikkaaa mulle anna :(
Teitä olikin jo tullut monta lisää. Onnea plussasta!!
Aamulla kun kävin vessassa, paperiin tuli verta, eikä ihan tippa tai kaksi vaan ihan kunnolla. Päivän aikana on verenvuoto jatkunut, ei mitenkään runsaana, mutta vähäsen kuitenkin. Loppuikohan tämä raskaus näin lyhyeen? Mistä tietää, että onko keskenmeno vai muuten vaan vuotoa? Kakkosta, nyt 10v, odottaessa oli alkuaikoina paljonkin verenvuotoa, mutta niin vaan poika viihtyi kohdussa viikoille 41+4 saakka. Nyt on epätodellinen olo, enkä osaa oikein tehdä muuta kuin odottaa ja toivoa, että vuoto loppuisi lyhyeen ja pikkuinen pysyisi kyydissä.
Hämmentyneenä ja avuttomana,
Ankkis rv 5+4 tai sitten ei (enää) raskaana :-(
Voi Ankkis :/ toivotaan parasta että on vaan harmitonta vuotoa! Tsemppiä!
Ankkis. Jospa se ois jotain ohimenevää ja masuasukki pysyis kyydissä !!
Hitto ku teki mieli kertoo tänään äitille mut en sit uskaltanu. Se pitäs vaan hirveen moraalisaarnan. Elämän perusasiat kuitenkin kunnossa ja vakituinen työ, oon töissä hoitoalalla.. Miesystävä ollut mukana pääsiäisestä asti, ja miksi nykyään pitäsi seurustella vuositolkulla että voi tehdä lapsia..?
Miten nuo raskausviikot oikeein lasketaan.. Ku joku kirjotti 6+0 raskausviikolla 7... ??
Ankkis: jos oli vuotoa ekassakin raskaudessa ja kaikki meni hyvin niin hyvinkin tässä saatetaan nyt mennä saman kaavan mukaan. Toivottavasti niin. Itsellänikin tuli vuotoa, tosin vaan tuhrua eskoista odottaessani siihen aikaan kun menkkojen olisi pitänyt tulla, ja sitten toisenkin kerran alkuraskaudesta tuli vähän tuhrua. Nyt kakkosta odottaessakin tuli taas tuhrumenkat. Eli samaa kaavaa täällä ainakin tässä asiassa toistetaan.
Tinsku: raskausviikot lasketaan niin, että jos minulla on nyt viikkoja 5+1, niin olen kuitenkin jo 6. viikolla. Kuudes viikko menossa siis, mutta täysiä viikkoja vaan viisi ja siihen päivä päälle.
- Metta
Huoh - täällä on tänään kauhia väsypäivä. Tuntuu, että jalat ovat ihan maitohapoilla vaikka mitään raskaampaa ei ole edes tullut tehtyä.
En ole vielä ottanut yhteyttä neuvolaan. Ehkäpä ensi viikolla. Itsellä ei ole mitään kiirettä sen ensimmäisen käynnin kanssa, kun kovin aikaisessa vaiheessa sydänääniä ei saada kuitenkaan kuuluviin. Minulle riittäisi, jos menisin vaikkapa vasta 10. rv:lla. Edellisessä raskaudessa sydänäänet saatiin neuvolassa kuulumaan rv 9+5; tuolloin oli toinen neuvolakäynti.
Ja vieläkin on olo, että täytyy raskaustestillä varmistaa, että pullat on vielä uunissa ennen kuin alan neuvolaan soittelemaan... =) Ja mielessä kummittelee tarinat oireettomista keskenmenoista... Ei pitäisi lueskella näitä keskustelupalstoja! =)
carus & ihana yllätys rv 4+6
Täällä yksi uusi odottaja ( outoa kirjoittaa tuo sana :) ilmoittautuu. Kolmas lapsi tulossa. Aiemmastaan lapset -03 ja -06. La olisi 4.6.
Vielä vähän epäuskoinen olo tästä, kun aika kauan on tätä kolmatta yritetty. Alkuraskauden uä:n olen varannut 18.10. Neuvola-ajan ajattelin varata vasta tämän jälkeen jos kaikki ok. Kenellekään ei olla vielä kerrottu tästä ja töissäkin sellainen tilanne, että mahdollisimman kauan pitäisi yrittää pitää tämä salassa virkajärjestelyiden ym. takia.
Palaan myöhemmin kirjoittamaan lisää ja perehtymään paremmin muiden vaiheisiin.
Soittelin tänään neuvolaan aikaa ja kyselin samalla sitä alkuraskauden ultraa, kun kierto oli niin pitkä ja sain ajan, jipii!! Mulla ois siis ensimmäinen ultra tasan 3 viikon päästä ja samalla on myös ensimmäinen neuvolakäynti. Mä niin toivon, että nään sen pienen sydämen sykkivän