Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
221/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitovalas kirjoitteli, että olo on samanlainen kuin edellisessä poikaraskaudessa.

Täällä myös olo on ihan vastaava kuin esikoispojasta ja lisäksi minulle ilmestyi himmeänä näkymään nyt jo tuo linea negra! Yksi poikaennusmerkkihän tuo viiva on. Eipä se kauaa ehtinyt poissa olemaankaan edellisen raskauden jäljiltä =)

Mies puolestaan on ihan varma, että meille tulee tyttö. Heillä on suvussa useampilapsisissa perheissä järjestys aina ollut poika-tyttö-poika ja meillä olisi siis vuorossa nyt tuo tyttö. Saas nähdä kumpi on oikeassa; synnärillä sen sitten näkee - etukäteen emme aio sukupuolta selvittää =)

carus & ihana yllätys 7+3

Vierailija
222/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan ilmoittautua? Jotenkin vaan edelleen niin epäuskoinen olo, koska niin pitkään tämä odotutti. Esikoista täällä odotellaan, ikää mulla 29 vuotta. Varhaisultrassa olen ehtinyt käymään ja kahdesti, koska kierto ollut aina todella epäsäännöllinen ja ekassa ultrassa raskaus oli vielä niin alussa ettei näkynyt kuin raskauspussi ja siitähän se piinallinen 2 viikkoa sitten alkoikin. Viime keskiviikkona oli sitten uusi aika ja siellähän se näkyi, syke hurjasti pamppaillen :) Joten kait sitä vois jo alkaa uskomaan asian todeksi. Tänään rv 7+2, ens viikolla eka neuvolakäynti. Synnyttämään menen SatKs:n, jos kaikki menee hyvin.

Niin, tervehdys vain kaikille ja onnittelut! :) Ja pahoittelut ikäviä uutisia saaneille...

Lueskelin tuossa noita teidän aikaisempia kirjoituksia ja ihmettelen kyllä kovasti, että mitenkä teillä on voinut maksaa varhaisultrat niin paljon? Itse kävin Mehiläisessä ja Kela-korvausten jälkeen jäi maksettavaa 36€, joka sisältää toimistomaksuja 9,5€, joten eihän itse ultralle jää hintaa kuin 26,5€ jos sen sillai haluaa ajatella... Mielestäni noista tiedoista kuitenkin pieni hinta.

Toisekseen, kun joku kirjoitti, että allergialääkkeitä olisi turvallista syödä, niin minulta se (Loratadin) ainakin kiellettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kiellettiin tai pikemminkin kehoitettiin välttämään Ventolinen ottamista. Sitä ei onneksi ole tarvinnut ottaa kuin muutamia kertoja vuodessa.

LA "Wiljolla" olisi 11.6.

Vierailija
224/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Tipelle ja Vividille keskenmenoista :(

Onnittelut uusille Kesäkuisille

Vierailija
225/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotin äsken toooosi pitkän viestin ja mitä tapahtui - vain kaksi lauseen pätkää tallentui ja loput hävisi bittiavaruuteen :/

).( tai näin iltaisin sen pitäisi olla (.) Turvottaa ihan älyttömästi näin iltaisin, samoin yököttävä olotila näyttää pahenevan iltaa kohti. Muita raskausajan ihanuuksia on rintojen arkuus, vilutus ja väsymys =)

Vaikka aluksia vannoin etten neuvolaa varaa ennen varhaisraskaudenuä:tä (9.11.) niin tänään kun työn puolesta käväisin paikallisessa tk:ssa niin kävin moikkaamassa myös neuvolantätiä. Eka neuvola olis 16.11. ja np-ultra 7.12. - npturvotusta emme halua tietää ja esikoiseltakaan sitä ei katsottu koska eipä se tilannetta muuttaisi =)

Wiljo: Hienoa että porukkaan saatiin joku muukin SatKs:ssa synnyttävä =)

Jenni ja Mini rv5+4

Vierailija
226/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään, kun monelle on ehtinyt tulla keskenmeno sen jälkeen kun viimeksi kävin! :´( Tsemppiä kaikille, itsekin olen keskenmenon kokenut, ei ole herkkua.

Carukselle sen verran, että meikäläisellä oli kyllä komea linea negra viime raskaudessa, ja reipas tyttö siitä raskaudesta syntyi :) Samoin oli muka eteenpäin työntyvä "poikamaha"...

Ei kai siihen sukupuolen selville saamiseen muuta keinoa ole kuin ultrassa käynti. Meille ei ole mitään väliä sukupuolella. Olisi ihanaa, jos lapsi olisi terve, ja vaikka ei olisikaan, niin rakas lapsi siitä silti tulee. (Jos nyt pitää jarrusukat jalassa.)

Vierailija
227/283 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja lukea keskenmenoista :( Tsemppiä kaikille.

).( Ruoka ei maistu vieläkään, vaikka olisi nälkäkin. Kaupassa käydessä tuntuu, että voisi syödä mitä vain, mutta kotona ei sitten maistu yhtään mikään. Töissäkin syönti ollut nyt todella vaikeeta. Kuvotus vaivaa varsinkin iltaisin ja tänä iltana on ollut aivan järkyttävä olo ja kamala turvotus. Illasta tuntuu ettei mitkään housut mahdu jalkaan. Oksentanut en kuitenkaan ainakaan vielä ole. Toivottavasti säästyn siltä.

Torstaina tämä raskaus jotenkin konkretisoituu, kun on kauan odotettu eka neuvola :)

Äippä -78 ja Papu rv 8+5

Vierailija
228/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan että keskenmeno tuli :/

Onnea kaikille teille muille matkaan!! :)

Vierailija
229/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, kun joku kirjoitti, että allergialääkkeitä olisi turvallista syödä

Siis täsmennänpä vielä eli minulle sanottiin, että allergialääkkeitä, joissa on setiritsiini vaikuttavana aineena, saa käyttää (Histec, Zyrtec jne.). Eli ei siis luvattu, että kaikkia allergialääkkeitä saa käyttää =)

carus & ihana yllätys rv 7+4

Vierailija
230/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepulis, niinhän se on, että toisten mielestä tietty sukupuolta ennustava merkki meinaa tyttöä ja toisten mielestä poikaa. =)

carus & ihana yllätys 7+4

231/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trenicia - olen pahoillani :-( Taisit olla samaan aikaan kuumeilijoissakin. Kylläpä täällä on huonoa onnea liikkeellä.

Omaa napaa eli minun tapauksessani (.) Soitin neuvolaan ja sain ekan ajan 9.11. Ja mikä parasta, täällä pääsee kunnallisesti varhaisultraan! Eli tuo neuvola on 7+2 ja seuraavalla viikolla sitten pääsisi sinne ultraan. Olipa mukava yllätys :-) Taidan perua sen yksityiselle varaamani varhaisultran. Sitten pitää miettiä valmiiksi että haluaako veriseulat vai pelkän np-ultran, jos veriseulat niin ne otetaan täällä ja vastausten kuulemista + np-ultraa varten pitää mennä TAYS:n. Jos haluaa pelkän np-ultran, niin se tehdään täällä. Kauheasti tuo terkkari ei sitä veriseulaa selittänyt, kysyin että trisomioitako siinä seulotaan ja sanoi että niitä ja sitten muita vauvan sairauksia. Nyt pitää varmaan googletella, mutta musta kyllä tuntuu siltä että en niitä veriseuloja halua.

Tähän asti olen ollut enemmän epävarma ja peloissani, mutta jotenkin tuon terkkarin luonnikas suhtautuminen nyt auttoi asiaa ja tuntuu oikeasti siltä, että raskaana tässä ollaan. Toki edelleen voi tapahtua mitä vaan, mutta koitan nyt mennä päivä kerrallaan ja iloita tästä lahjasta, jonka olemme saaneet, vaikka se sitten olisikin meillä vain hetken.

Cassandra 5+1

Vierailija
232/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta pitkän mietinnän jälkeen uskalsin liittyä joukkoon, mutta se siitä onnesta, nyt joudun poistumaan..

Käytiin eilen femedassa ultrassa ja siellä meidän pikkunen oli ja sydän sykki, mutta lääkäri sanoi että sen kehitys on pysähtynyt ja pikkuinen ei tule selviämään. Kohtu valmistautuu tyhjennykseen.. Mannapuuronväristä löytyi kohdun suulta..(Lääkäri kyllä ihmetteli kuinka sydän vielä sykki?)

Elikkä tässä nyt odotellaan että h-hetki käynnistyy tai sitten parin viikon sisään jos mitään ei ole tapahtunut se käynnistetään.

Tuntuu niin kauhealta ajatella että pikkuinen on vielä masussa ja sen sydän sykkii toimivasti mutta kohta se lähtee meidän luota pois :'((

Tänään aamulla alkoikin sitten pienimuotoinen tiputteli, eli ehkä se tästä..

Toivoinkin että jos tämä on totta ja tulee tapahtumaan, mielummin luonnonvoimin kun lääkkeellisesti.

On tämä rankkaa ei voi muuta sanoa, varsinkin kun lasta on pitkään odotettu..

Voimia kaikille ketkä tämän on kokenut, todella ymmärrän kuinka kamalaa ja kuinka väärin se on!

Ja todella suuresti jaksamisia ja vointeja kaikille joille matkustaja on pysynyt matkassa! Ja toivotaan että pysyy loppuun asti!

Terkuin. Miiiiia, joka haaveilee vielä vuoden 2011 vauvasta!

Vierailija
233/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni kaikille menetyksen kokeneille =( Koittakaahan jaksaa.

Itse juuri varasin ajan neuvolaan. Menen 15.11. Kuulosti nuorelta ja oikein mukavalta neuvola"tädiltä" =D

Mitään puhetta ultrasta ei ollut, eli ilmeisesti sitten siellä neuvolakäynnillä sitä pohditaan/varataan?

Täällä on eka äitiyspoliklinikkakäynti rv 11-12.

Kahden ekan muksun kanssa tota käyntiä ei vielä ollut olemassakaan ja kolmannen lapsen kohdalla en ehtinyt siihen.. Niinpä tässä vähän pohdin, että tarviiko nyt tämän neljännenkään kohdalla.., mutta kyllä se kuitenkin vähän kiinnostaisi.

Kakarakestit 6+4

Vierailija
234/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia matkasta pudonneille...

jennil: satakuntalaiset ovat hitaasti lämpeneviä :) itsekin parin viikon ajan mietein, että tohtiikohan vielä...

carus: taisitkin jo aiemmin kirjottaa tuosta vaikuttavasta aineesta, joka olisi sallittu. Oli silti pakko kommentoida asiaa, tsori.. :) jokaisen kannattaa kuitenkin itte keskustella lääkärin kanssa ko. asiaoista, kuten sanoitkin.

Mä kuvittelin pääseväni ilman mitään öklötyksiä ja äklötyksiä, mutta kuinkas ollakaan, kun tuo maaginen 7 viikkoa tuli täyteen, niin johan alkoi. En tosin ole oksentanut, mutta läpi päivän kestävä pahaolo, ei sekään hääviä ole. Ei kuitenkaan viittis olla koko aikaa jotain puputtamassa, joten olisko jollain kokeneemmalla tai kellä vaan, antaa jotain vinkkejä?

Wiltsuliini & Wiljo 7+3

Vierailija
235/283 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallankohan liittyä....viikkoja ois nyt 6+3 ja LA 18.6.2011. Se on niin houkuttelevasti tyhjillään tuolla listalla, et pakko uskaltaa..;) Edellinen kierto päättyi keskenmenoon rv 5+5...:/ neljättä odotellaan.Ennestään tyttö-02,poika-04 ja tyttö-07.

Pitää huomenna soitella neuvolaan ja kysellä, milloin sais ajan.Ei malttais millään odottaa ultraa jne.

Vierailija
236/283 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti voimia kaikille joukosta pudonneille ja onnea uusiin yrityksiin!!!

Tervetuloa myös kaikille joukkoon liittyneille :)

Täällä pahasta olosta vasta pieniä aavistuksia. Mutta aivan järjetön palelu on tätä päivää. Töissä touhutan villatakissa ja fleesessä ja päivän kohokohta on kun pääsee sohvalla viltin alle takan loimotukseen lämmittelemään. Niin ja väsymys... Voisin vaan nukkua koko ajan.

Jotenkin on vielä niin mielettömän kaukainen ajatus koko vauva. Ehkä sitä alitajuisesti suojelee itseään ettei pety jos vaikka kaikki loppuu ennen kuin alkaakaan. Ettei ehdi kiintyä... Siispä täälläkin kai aivan normaalia keskenmenon pelkoa ilmassa. Ei oikein uskalla uskoa että kaikki menee hyvin kun kaksi poikaa on jo saattanut maailmaan ilman ongelmia. Noh ehkä ekan ultran jälkeen sitten alkaa helpottaa. Ja jos vaikka se kunnon öklötys tulisi :)

Neuvolaan meinasin soitella tänään. Jotenkin ajattelin et eihän tässä hätiä mitiä kerkiihän sitä, mutta äkkiä nämä viikot kutenkin menee.

Parille hyvälle ystävälle olen asiasta kertonut mutta perheelle taidetaan pudottaa pommi joulupöydässä kaikille kerralla. Mietin sitäkin pitäisikö joululahjat hommata teemaan sopiviksi... Essua, tyynyliinaa tms jossa lukee maailman parhaalle isoäidille/tädile/isoisälle jne... Saisivat hetken miettiä ensin.

Mut on se vaan ihanaa odotella juhannusvauvaa (sinne vaan on vielä aika pitkä matka...) :)

Loreliia 5+5

Vierailija
237/283 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiltsuliini: nou hätä! =)

Tiedä mistä johtuu, mutta mulle iski viime yönä olo, että pikkuisella ei ole kaikki hyvin. Pahoinvointi, päänsärky ja turvotus ovat jotenkin vähentyneet. Samoin rintojen kipuilu. Toki rinnat saattoivat olla aikaisemmin kipeät imetyksen lopettamisesta johtuen, mutta...

Noh, jospa kyse olisi oireettomasta raskaudesta eikä sen kummemmasta!

Kuuraista pakkaspäivää kaikille!

carus & ihana yllätys 7+5

Vierailija
238/283 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettu aika olis 29.6

eka neuvola 15.11

lapsi on meille nro3

Vierailija
239/283 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikki.

Mulla kanssa tota jatkuvaa palelua. Tosin tää meidän asuntokin on vähän viileä, kun ei vielä pidetä pattereita kovin kuumana. Että en nyt tiiä johtuuko raskaudesta tää palelu;)

Sen olen huomannut että nälkä yllättää helpommin. Normaalisti olen selvinnyt ilman lounasta, mutta nyt esimerkiksi maha kurnii nälkää jo.. Pakko syödä jotain koska muuten alkaa yököttää.

Tänään aamulla oli huono olo, mutta ehdin syödä aamiaisen hyvissä ajoin, niin ei mennyt pahemmaksi yökötys.

Kävin tänään lääkärillä ja sain itse päättää jatkanko lääkitystä (Sepram) vai en, joten tulin siihen tulokseen että kokeilen olla ilman. Jos oma tila menee huonompaan niin sitten aloitan uudestaan. Mutta jokatapauksessa lääkitys tulisi lopettaa viikkoa ennen synnytystä ja imetyksen ajaksi. Niin toivottavasti tää nyt onnistuu ilman suuria muutoksia.

Tälläistä tällä kertaa, nyt on ihan oikeasti pakko mennä syömään jotain, kuvotus alkaa olee aika paha...

kakarakestit 6+5

Vierailija
240/283 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun luulin, että mulla on todella paha raskauspahoinvointi niin eilen selvis että pojan päiväkodissa tosi ilkeää vatsatautia liikkeellä! Eli sitähän tämä onkin ollut. Nyt pelottaa, että miten pikkuinen kestää kun ensin flunssa ja sitten viellä vatsatauti. Ei ole helppoa sinnitellä pienellä. Tänään en ole enää oksentanut ja sairaslomaakin tänään viimestä päivää, joten huomenna koittaa taas arki. Sitten vaan odottelen milloin poika sairastuu samaan.

Perjantaina sitten neuvolaan heti aamusta ja palailen sitten kertomaan kuulumiset sieltä.

T: Annika rv 8+6