Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
261/283 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtui la kanssa neuvolassa kolmella päivällä 8.11 on nyt siis uusi la:) Eli nyt onkin jo 8+4 viikkoja! Niin ja ikää mulla on 31-vuotta, kun puuttui tuolta listasta (en oo siis kertonut).

(.)Väsymys ja janontunne on jatkuvaa vieläkin. Pelkään, että liittyy alkavaan raskausdiabetekseen...Mutta voihan se olla normaalia raskaudesta johtuvaakin. Ihana viikonloppu ollut, kun on saanut nukkua päikkäreitä ja lepäillä muutenkin. Huomenna alkaa taas arki ja taistelu väsymyksen kanssa:(.

Hauskaa kyllä, kun monella -09 syntynyt napero! Kiva ikäero tulee, tosin uhmiksen ja vauvan kanssa voi olla aika vaativaakin, mutta on niistä sitten seuraakin toisilleen:)

Nyt aamupalaa tytölle ja itselle, sekä tietty salamatkustajalle;)

T:muumifani rv.8+4

Vierailija
262/283 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille uusille ja vanhoille pitkästä aikaa! Ja rutistus kaikille, joilla on mennyt kesken. Voimia!

Tupakasta: Itse pstyin lopettamaan tupakoinnin tämän pahoinvoinnin takia. En voisi kuvitellakkaan, että polttaisin tupakkaa. Joten toivotaan Josaka sinulle ainakin lievää pahoivointia saapuvaksi ;). Ja Maitovalaalla oli kyllä hyvä vinkki tuo, että polttaa vain vähän kerrallaan. Tsemppiä siis tupakkitaistoon! Ja aika erikoista, ettei neuvolassa ole keskusteltu asiasta enempää...

Minä olen ollut väsyttävässä työputkessa kohta reilun viikon, johon liittyy useita yövalvomisia työn puolesta. Lisäksi voin pahoin myös yöllä ja vaikka olen aivan tolkuttoman väsynyt, en saa nukuttua, vaan herään noin tunnin välein joka yö. PLÄÄH! Milloin tämä oikein loppuu?! Hampurilainen on ainut asia maanpäällä, joka saa oksennuksen ja kuvotuksen pysymään poissa edes pienen hetken!

Noin viikko sitten kävin neuvolassa täyttelemässä lippuset ja lappuset kuntoon. Myös minun la muuttui neuvolassa 6.6. Kikki muu oli ok.Mutta painoa oli tullut jo 3 kg tuon hampurilaisruokavalion takia. Voi kökkö! Nyt vaan sitten odotellaan kutsua NP-ultraan. Aion myös osallistua veriseulaan, kun joku sitä taisi kysellä. Minua jännittää tuo ultra jo nyt ihan hirmuisesti. En tiedä miksi. Aiemmissa raskauksissa ei ole moista stressiä aisiasta ollut.

Täytyy taas palata vaakatasoon potemaan. Voikaa kaikki oikein hyvin! Kommentoin sitten kunhan tämä olo korjaantuu.

Pastilli+ Mandeli 8+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/283 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liityn joukkoonne, positiivinen tulos tuli 6.9. ja la olisi ekan neuvolan perusteella 15.6.2011.

ei ole ollut pahoinvointia, kamala väsymys vaivaa. ekasta lapsesta oksensin ensimmäiset 3kk joten nyt on hieman erilaista ollut.

Vierailija
264/283 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi suurensuuret pahoitteluni teille keskenmenon kokeneille. Todella surullista, olen niin pahoillani teidän puolestanne - teitä on ollut aivan liikaa!! Toivotaan että raskaudutte kaikki uudelleen mahdollisimman pikaisesti ja että kaikki menee sitten hyvin!

Onnea myöskin uusille plussanneille! :)

Itsellä menossa tänään sunnuntaipäivänä rv 8+5, viime ke ja to oksensin aamupalan noin tunnin kuluttua syömisestä. Huonoa oloa on ollu erityisesti viime maanantaista lähtien, oksennuspussi kourassa olin lähes koko viikon. Onneksi ei sentään tyhjennysoperaatiota tarvinnut tuon useammin suorittaa... tänään tuntuu pahoinvoinnin osaltakin vähän paremmalta sentään, ehkä tämä tästä.

Väsymystä on kovasti paljon ja huimausta/heikotusta välillä. Syömiset on kyllä ollu aikalailla mitä sattuu, eikä syömistahdilla tai ruuan laadulla ole tuntunut olevan mitään vaikutusta pahoinvointiin. Kuitenkin se ruoka mitä saan syötyä on annoskooltaan tosi pienehköä, ja useimmiten menee jogurttipuolelle (se kun on helppoa oksentaa..) Paino ei ole noussut yhtään, mikä on hyvä asia - seuraan painoa tarkasti, sillä laihdutin viime syksynä/talvena yhteensä 20 kiloa, enkä halua niitä kiloja nyt raskauden myötä takaisin.

Eka neuvolakäynti olis enstiistaina, sitä odotellessa. Mulle sanottiin kanssa että kannattaa varata puoltoistatuntia aikaa, ja menee kait siinä aikaa kun kaikki kartoitetaan ja mieskin on mukana, eli kartoitusta varmaan tehdään myöskin hänen puoleltaan jonkun verran. Ihan hyvä tietää tuosta alkoholihommasta, muualtakin olen kuullut että ei välttämättä kannata olla ihan rehellinen, ainakin jos ei halua liian paatoksellista saarnausta joutua raskausaikana kuuntelemaan. Tuntuu kyllä hassulta että nuo "rajat" asetetaaan tuolla tavoin, ongelmakäyttäjät luulis nyt muutoinkin löytävän porukan joukosta, kuin tällä tavoin...

Vierailija
265/283 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitten minäkin ilmoittaudun. LA nettilaskurin perusteella 22.6., perheessä on 05/09 syntynyt tyttö. Ikä 31, tähtäimessä Kätilöopisto (tosin niin oli viimeksikin, mutta oli täyttä ja jouduttiinkin naistenklinikalle). Tätä ipanaa oli tarkoitus ruveta yrittämään tuossa talvella, mutta tärppäsikin jo harjoituskierroksella.

Edellinen raskaus oli tosi vähäoireinen, ei mitään pahoinvointia tai turvotusta. Väsytti kyllä ja makeanhimo oli kauhea heti alusta alkaen. Nyt viluttaa, väsyttää ja tekee mieli suklaata, naama kukkii ja tukka rasvoittuu ja se kuuluisa pahoinvointikin on ilmaantunut, tosi lievänä onneksi. Kahvi ei enää maistu, mutta haju ei ainakaan vielä ällötä niin pahasti kuin viime kierroksella. Inhottavin oire on painajaiset - kolme kertaa olen nähnyt unta keskemenosta. Siksi vähän epävarma olo, vaikkei mitään oikeaa syytä moiseen olekaan. Eka neuvola vasta 3 viikon päästä, koskahan sitä oikein pääsee ultraan?

pohtii Izzy

Vierailija
266/283 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neuvola on 15.11. Silloin täytyy varmaan lapsillekkin kertoa vauvasta,kun tulevat neuvolaan mukaan. Minulla on ollut jo yli viikon tajuttomat ilmavaivat. Edellisissä raskauksissa ei sellaista ollut. Tää rupee jo ärsyttään kun koko perhe juoksee mua karkuun:) Ja töissä kun kävelen jalat ristissä niin maha tajuttoman kipeä. Onko muilla tällaisia vaivoja?

janette rv 6+2

Vierailija
267/283 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vähään aikaa kirjoitellut. On pitänyt keskittyä tähän omaan jaksamiseen. Oksettaa aamusta iltaan ja välillä myös täytyy oksentaa. Väsyttää ja muu maailma on jäänyt ns. unholaan. Tässä kaiken kukkuraksi oli flunssa samaan aikaan :( Kurjaa, kun esikoinen joutuu katselemaan äitinsä pahaa oloa.

Noo, eihän tätä jatku enää kuin pari kuukautta :/ APUA!

Voi voi, kun tuli valitus viesti, mutta nyt ei pysty iloisempaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
268/283 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jotenkin uskomatonta, että nyt on jo marraskuu! Mihin se aika oikein kuluu? =)

Omaan oloon ei kuulu mitään mullistavaa. Vatsa jumittaa ja vessassa saa öisin ravata... Mies katseli viikonloppuna mahaa ja totesi, että sehän näkyy jo! No joo, tiedän, että eihän se kohtu vielä kokonsa puolesta kauheasti pömpötä, joten kyllä se on joku muu, mikä sen mahan pullotuksen aiheuttaa. ;) Vaa'alle en ole uskaltautunut. Täytyy ennen perjantain neuvolaa kuitenkin tarkistaa paino, ettei siellä tule sitten kauhun hetkiä punnituksessa. =)

Mukavaa viikon alkua kaikille!

carus 8+3

Vierailija
269/283 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla on menneet mielialat? Mun kiukku alkaa olla suoranainen ongelma. Suutun ihan pikkuasioista ja pinna palaa koko ajan, päivät menee pilalle heti aamusta. Ja nyt taas inhoan itseäni kun huusin esikoiselle pikkujutun takia. Tuntuu siltä, että mitenköhän sitä osaa olla kahdelle äitinä, kun hermot menee jatkuvasti yhdenkin kanssa? Joo, tiedän että hormoneistahan tää vaan johtuu, mutta eipä se tieto ahdistusta vähennä. Ei ollut esikoista odottaessa tällaista, mutta eipä ollut toisaalta myöskään ketään heittelemässä puuroa seinään aamiaisella...

Vierailija
270/283 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Izzy tuo kuulostaa niin tutulta. Tai no mulla ei niinkään mene hermot lasten kanssa, mutta miehelle tahtoo tulla paasattua senki eestä. Eilenki meni märyksi, kun lapset molemmat kipeinä ( korvatulehdus ja silmätulehdus ) ja mies vaan lähti treeneihin melkeetä samoin tein töitten jälkeen ja marmatin ku minä en pääse mihinkään kuinka ällö ja ikävä olo on ym ym. Mies polo toi sitte kukkia treeneistö tullessaan ja ravas koko viime yön lapsia hoitamassa ettei mun tarttenu nousta.

Mut on se inhottava ku ei voi vaan hillitä itteensä. Eka raskaudessa olin kans ihan hirvee, toinen meni jotenki helpommin. Olisko nytki sitte poika tulossa ja se heittäs hormoonit ihan sekasin.

Muuten olotila aika ok, niska vielä jumittaa mut parempaan päin. Mullakin masu jo hieman näkyy tai ainaki ite huomaa ja aamusta ku herää niin tuntee ennen vessakäyntiä ihan selvästi kovan kohtupallukan. Jännä miten kovasti se nousee ku on rakko täynnä.

Mukavaa marraskuun alkua kaikille ja olkaamme armollisia itelle vaikka vähä välillä hormoonit pistääkin kaikki överiksi.

viljuska&pikkunen rv9

Vierailija
271/283 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille kesäkuisille =)

).( Voi tätä oksetuksen määrää :X Viimeviikoilla olo oli viel lähinnä ällötystä mut nyt se on viikonlopun aikana muuttunu selväksi oksetukseksi ja tänään jo sain ennen aamupalaa käydä pyttyä halailemassa. Miten tän olon onkin päässy unohtamaan reilussa kolmessa vuodessa =D Tää päivä on menny sohvalla maatessa, onneks esikkokin nauttii näistä harvinaisista viikkovapaista eikä vaadi sen suurempaa toimintaa. Huomenna ajattelin mennä töihin kokeilemaan et selviänkö siellä vanhusten yöastioita tyhjentäessä tms vai onko vain parempi jäädä muutamaksi viikoksi kotiin. Pomoa olen jo varoittanut mahdollisesta sairaslomasta pahoinvoinnin takia.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille =)

Jenni & Mini rv6+4

Vierailija
272/283 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain varata ekan ultra-ajan ja sain sen marraskuun lopulle. Kyselin aikaa varatessa mahdollisuudesta ottaa tuo esikoinen mukaan ihmettelemään mahan sisältöä ja täti sanoi että se käy kyllä, mutta vain niinä hetkinä saa isompi lapsi olla huoneessa, kun ultrataan mahan päältä. Eli päätimme että ultra nro kakkoseen tulee sitten esikoinen mukaan.

Tänään mulla on ollut siivouspäivä, ja viimeisiä laatikoitakin oon pakkaillut. Huomenna asunnonkatselijat valtaavat tän asunnon ja torstaina päästään vihdoin muuttamaan omaan kotiin.

Tiputteluvuoto loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin ja enää ei ole yhtään niin epävarma olokaan. Kerroin jopa sähköpostissa pomolleni tarvitsevani vapaapäivän marraskuun loppuun ultraa varten...ei vielä vastannut mitään mutta luulen että ihan aidot onnittelut sieltäkin suunnasta vain tulee.

Voimia kaikille pahoinvoinneista kärsiville.

Vierailija
273/283 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kuulla että joku muukin painii tupakan lopettamisen kanssa. yritin itsekin saada apua neuvolasta tupakan lopettamisen mutta neuvolan täti vain paasasi siitä miten tupakoitsijat keksivät hyviä tekosyitä yms. edellisessä raskaudessa minulle sanottiin että jos tupakoinnin pystyy vähentämään ainakin puoleen normaali määrästä niin sekin on parempi kuin ei mitään. olen itse pystynyt vähentämään yli 12 tupakasta päivässä n.4 tupakkaan.

tsemppiä josaka!!

Vierailija
274/283 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

pikainen tervehdys tännekin...

Joku kirjoitti hampurilaisista... Täälläkin maistuu pitsa ja ranskalaiset, monesti ei paljon mikään muu meinaa maistuakaan. Kunnon ruoka ällöttää, niin hölmöä kuin se onkin. Ekassa raskaudessa ei ollut tämmöistä vaikka vähän kuvottikin. Onneksi ei ihan joka päivä nytkään ole tällaista, välillä pystyy syömään normaalisti. Hedelmät kyllä maistuvat myös, oikeastaan kaikista eniten. Ja välillä pitää syödä suolaa suoraan purkista, jostain syystä se auttaa kuvotukseen... Olen lihonut ehkä pari kiloa, mutta en jaksa niin stressata siitä kun en ole ylipainoinen. Eikä tuo suolakaan ole alkanut erityisemmin turvottamaan, joten aion olla suolahiiri jatkossakin jos siltä tuntuu... ;)

Väsyttää taas aika lailla, joten hyvää yötä kaikille ja kaikkea hyvää muutenkin :)

- Metta

rv 8+6

Vierailija
275/283 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on alkanut täällä helpottaa, ei okseta enään kuin kerran pari päivässä. Huh, toivon et muitakin lohduttaa tää tieto et se saattaa todella helpottua joskus,se oksentelu..Muita oireita on kyllä tisut kipeät ja kohtukin tuntuu pinkeänä ja tietty nukkua vois 14h putkeen. Nukkuminen on tosin hankalaa muksun 1,3v kanssa joka tekee hampaita ja inhoaa nukkua päiksyt sisällä...pluuh. Mitenköhän sitä kahden kanssa jaksaa, onneks ne hormoonit varmaan pehmittää pään, ettei tarvi miettiä liikoja ;) Mun miehellä vielä semmonen ammatti, ettei ole paljoa kotona ja sukulaiset asuvat kaukana, eli aika yksin ollaan..

Pinna se on ollu mullakin kireänä, purkanu oon mieheen, koitan poikaa säästellä, vaikka täälläkin sen opetelessa ITSE syömään löytyy ruokia mitä ihmeellisimmistä paikoista... Sitten pukeminen on taas hankalaa, syödä täytyy itse, pottailu on oma lukunsa jne, niinja kokoajan pitäs olla leikkimässä, onneks tää pikkukakkonen on aluillaan, ni voivat ehkä sitten leikkiä tai tapella keskenään :)

Mukavaa päivää!

maitovalas rv 7+0 Jo!?

Vierailija
276/283 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siirryn toukokuisiin! Käytiin nimittäin perjantaina yksityisellä ultrassa oletuksella, että viikkoja on 7+5. Odotin näkeväni pienen katkaravun mutta heti ensimmäisessä kuvassa siellä olikin kaveri käsi pystyssä vilkuttamassa!!! Hyvä etten tippunu penkiltä. Esikoinen katto vieressä ja vilkutti pienelle takaisin. Voi liikutus!!!

Viimeset erittäin runsaat menkat olikin siis huijausta ja raskaus on nelisen viikkoa arvioitua pidemmällä. Nyt jo 11+6, hui! :)

Vierailija
277/283 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, "odotin näkeväni katkaravun, mutta kaveri olikin käsi pysyssä vilkuttamassa" :D

Pääsitkin viikoissa aikamoisen harppauksen eteenpäin! Hyvää odotusta toukokuisiin!

Vierailija
278/283 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Izzy kyseli maanantaina mielialoista. Varmaan paljon menee tämän jatkuvan väsymyksenkin piikkiin, mutta itku on herkässä jatkuvasti. Yksi ilta itkin kotona miehelle, kun harmittaa, että ei jaksa tehdä mitään kotona ja joskus tuntuu, että mies ei sitä ymmärrä. Olen kanssa tottunut touhuamaan aina ja sitten kun yhtäkkiä on veto poissa niin siitä masentuu.

Töissäkin tuntuu, että menee hermot kaikkiin ihmisiin. En mä kenellekään rupea riehumaan, yritän vaan purra hammasta, mutta kai sitä joskus tulee sanottua töissäkin vähän tylysti jollekin. Se on kurjaa, kun kellekkään ei voi vielä kertoa syytä tähän jatkuvaan totisuuteeen. Kun ei vaan kertakaikkiaan jaksa hymyillä ja olla aktiivinen!

Mulla on meneillään tällä hetkellä rv 7+2. Ehkä. Tai sitten rv 10+ jotain. Ensimmäistä kertaa, kun tässä ollaan raskaana, soitin positiivisen testin tehtyäni heti neuvolaan ja he antoivat ajan 9.11. ekalle neuvolakäynnille. Tein testin jo aiemminkin, mutta se oli selkeä negatiivinen tulos. Itselläni vaan oli jo tuolloin sellainen "tunne siellä jossain" että sitä oltaisiin jo raskaana. Vielä kun menkat oli erilaiset kuin ennen - edes mitään kuukautissuojaa ei olisi tarvinnut käyttää, pientä ruskeaa vuotoa vaan kun vesssassa kävi. Neuvolassa kuitenkin sanottiin, että sen mukaan nyt ensin mennään, milloin positiivinen testi on tehty.

Nyt tahtoisin tietenkin tietää, että millä viikolla sitä oikeasti ollaan.

Kysymys kuuluukin, milloin tuon saa tietää? Tämä ensimmäinen käynti on kuitenkin vasta sellainen "keskustelukäynti"?

Eikö tuolla sikiöseulonnallakin ole kuitenkin joku takaraja, milloin sen voi tehdä? Kai sitä ennen saadaan todelliset rv:t selville?

Onko teillä muilla muuten selkäkipuja? Itselläni tuo ei ole ihan selkeästi alaselän kipuja, selkää särkee työpäivinä, kun pitää istua paljon. Viikonloppuna tuo ei niin haittaa. Nämä selkäkivut on nyt jatkuneet viikon verran. Jostain luin vielä että tämä enteilee keskenmenoa... eh, ei kai sentään? Kyllähän tuo selkä väkisinkin alkaa särkeä, kun kohtu kasvaa. Tiemmä...?

Sellaista tänne. Eikös jo pian olisi hyvä aika mennä nukkumaan..? :)

Vierailija
279/283 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erika80, mulla oli ekan lapsen kanssa toi sama tilanne että vikat menkat oli vähäiset ja kesti ihan vaan pari päivää, joten en ollut varma millä viikoilla mennään. Ekassa neuvolassa kerroin asiasta ja pääsin suht pian terveyskeskuslääkärille varhaisultraan, jossa katottiin, minkä kokoinen otus mahassa on. Mulla ne oli sitten olleet ihan oikeat menkat kuitenkin, vaikka vähäiset.

Mulla ei vielä ole selkäkipuja, odotan vaan koska ne alkaa koska ekassa raskaudessa oli melkoiset, ja kesti kyllä ikävän pitkään (useita kuukausia siis). Istumatyö tosin vaikutti asiaan ja juurii istuessa alkoi sattua, nyt kun olen hoitovapaalla niin ei paljoa ehdi istuskella =) En siis huolestuisi tuosta kivusta, mutta koita pitää taukoja istumisesta töissä, jaloittelu todella auttaa.

Tänään olen onnistunut olemaan rähjäämättä, vaikka yöunet jäi tosi vähäisiksi. Toivottavasti huomenna menee yhtä hyvin. Väsymys on kyllä pahenemaan päin.

280/283 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet verrattuna esikoisen raskauteen edelleen hyvin lievät, ei ällötä enkä ole oksentanut kertaakaan. Olo on ihan siedettävä.

Hajut ottaa voimakkaasti nenään ja vaikea olla välillä sanomatta että "MIKÄ täällä haisee????" :D Se vain aina lipsahtaa.

Väsymys on ihan armoton eikä varmasti johdu pelkästään vain raskaudesta vaan siitä, että päivät ovat venyneet hirvittävän pitkiksi ja pitkän päivän päälle joutuu valmistelemaan usein seuraavaa perhepäivähoitopäivää (hoito tapahtuu kotonamme). Talo pitää järjestää, ruoat valmistell jne.

Mieliala on ollut melko alamaissa, itkettää kovasti. Saattaa johtua myös väsymyksestä. Asioihin palaa myös pinna melko nopeaa, joten tuttuja tunteita!

Iho on karmeassa kunnossa :( Isoja paisemaisia finnejä ja paha atooppinen ihottuma puhkesi. Kärsin tästä hirveästi! Sain ajan ihotautilääkärille vasta joulukuulle, joten pitää kai kärsiä tai pyytää päivystysaikaa (haluan voiteita reseptille).

Tällaista tänne. Ja niin - neuvola on perjantaina... Toivottavasti kuuluisi jo jotain.

Nyt uinumaan.

Majava ja murunen rv 7+1