Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
241/283 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas...

Ihan ensiksi syvä myötätuntoni kaikille menetyksen kokeneille, olipa monia kohdannut suru sillä aikaa kun en hetkeen täällä ollut käynyt. Ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on. Kai se niin on, että keskenmenon jälkeen on hyvä mahdollisuus raskautua uudestaan, hormonit otolliset tai jotain... En nyt muista tarkkaan, mutta tiedän itsekin olevani juuri keskenmenon jälkeen tehty lapsi.

Juu, en ole palstalla hetkeen käynyt kun olimme matkalla viikon ja sitten tyttö oli nuhainen ja yski yöt läpeensä. Nyt minä sitten vuorostani flunssassa... Puuh. Onneksi äitini oli tänään päivällä auttamassa pikku ikiliikkujan kanssa. Hänelle nyt kerroin raskaudesta, jottei turhaan huolestu kun olen väsynyt ja itkuinen.

Eilen oli ensimmäinen neuvolakin. Tutut jutut siellä ja tuttu tätikin, ja sieltä sitten lähtee tiedot sairaalaan jotta sen ultra-ajan saan. Tunsin eilen että olen tulossa kipeäksi mutta pakko oli sinne neuvolaan raahautua juuri sen vuoksi, että saa sen ultralähetteen ajoissa. Neuvolan täti kun on aika suosittu, uuden ajan olisin saanut ties koska. Seuraava neuvola onkin sitten ensi vuonna 11.1.11 - hauska päivämäärä.

Joku kysy noista vatsan vihlaisuista... Vihloo täälläkin välillä, ja olen lukenut, että se johtuu kohtulihasten venymisestä. Eli vaaratonta pitäisi olla.

Nyt hyvää yötä... :)

- Metta

rv 8 + 1

Vierailija
242/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen lääkärillä ja saan aloittaa Histecin käytön ja käyttää koko raskauden ajan tarvittaessa.

Onneksi, olo on ollutkin tukala kun kärsin ympärivuotisesta allergiasta.

Huomenna ensimmäinen neuvola, kyllä jännittää : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän kumma olo, kun yhtäkkiä tuntuu ettei ole enää mitään raskausoireita. Äklötys on vähentynyt selvästi ja rinnatkaan ei oo yhtään jumissa. Mutta kait tää on ihan normaalia et välissä oireet vähenee ja sitte tulee uudet ihanat tilalle.

No niskat päätti kuitenkin alkaa temppuileen nyt ku muut oireet katosi. Mulla on jo pitempään ollu ongelmaa niskan kanssa ku menee aina välillä ihan jumiin, et ei pää taho kääntyä. Nyt tykkäsi kait huonoa kampaajalla kun piti aikas kauan siinä pesupaikalla roikkua. Oon niin lyhyt et tahtoo painaa niskaa ku ei saa tarpeeksi alas pesualtaan reunaa. Yöt menee ihan pipariksi nyt ku ei pysty vaan mitenkään päin nukkumaan ku niska niin kipeä. Kauheesti pitäs nyt vaan muistaa venytellä et menis ohi.Särkylääkkeitä yritän nyt välttää viimeseen asti ku jotenki tuntuu et ne vaikuttaa pikkaseen masussa.

Aikas moni on käynyt jo neuvolassa. Mulla vasta reilun parin viikon päästä. Olisi kyllä ollut ihan kiva käydä jo aiemmin. Neuvolatätäkin ku on ihan outo mulle ku kesällä muutettiin.

viljuska&pikkunen 8+3

Vierailija
244/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuisin kans mukaan tähän ketjuun.. :D

Laskettuaika olisi 29.6, eli kovin alussa ollaan vielä. Toinen lapsi olisi tulossa, eka on syntynyt 09.

-Ulma&toukka 5+1 (hui :D)

Vierailija
245/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin, nyt on sitten varattu ensimmäinen neuvola-aika ensi viikon perjantaille. Käski varata aikaa tunnin??? Miten siellä voi mennä toisen lapsen kohdalla niin kauan? Luulisi, että vanhat tiedot kaikista sukurasituksista ja muista olisi tallessa koneella. Ei muuten, mutta mietin vaan, että miten saan tuon esikoisen viihtymään siellä pienessä huoneessa niin kauan.. =)

carus & ihana yllätys rv 7+6

Vierailija
246/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin, nyt on sitten varattu ensimmäinen neuvola-aika ensi viikon perjantaille. Käski varata aikaa tunnin??? Miten siellä voi mennä toisen lapsen kohdalla niin kauan?

Mulle sanottiin että aikaa varataan 1,5h! Kovasti ihmettelen minäkin, että miksi, mutta ei kai se haittaa, saanpahan "omaa" aikaa ;) Noin pitkä aika on aika harvinaista kun ei mun jumppakaan kestä tuntia pidempään ;D

Mutta jos sulla on muksu mukana, niin kyllähän sieltä leluja löytyy ja kyllä ne neuvolatädit ymmärtää ja auttaa lapsen viihdyttämisessä.

Onkos teillä Halloween suunnitelmia? Juhlitteko tms? Me vietetään taas halloween kemut lasten kanssa, pukeudutaan ja leivotaan kaikkee karmivaa =)

Vierailija
247/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola takana ja kyllä siellä vaan se 1,5 tuntia meni. Taisi olla jopa lähempänä kahta tuntia. Mutta hyvä niin, kun tuli niin paljon kaikkea. Tosin mulla onkin eka raskaus, että voi tietysti sen vuoksi mennä enemmän aikaa.

Laskettuaika hieman muuttui ja olisi nyt arviolta 31.5.2011, mutta saanen kuulua joukkoonne, jos tuo la ei nyt sitten ekan ultran jälkeen kovin paljon aikaistu.

Itse tosiaan olin arvioinut la:n olevan 1.6.201l.

Ei ole sen suurempia Halloween suunnitelmia. Taitaa mennä ihan kotosalla tai sitten mökkeillen.

Vierailija
248/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vähän reissailtu ym. joten jäänyt tämä palstailu vähän vähemmälle, olen kyllä käynyt teidän muiden kuulumisia lukaisemassa:) ja pahoittelut uusille km kokeneille:(.

Huomenna olisi sitten neuvola ja 1,5h kuulemma saa kanssa varata, mullakin on tyttö mukana siellä, toivottavasti viihtyy...En kyllä kanssa ymmärrä miten siellä toisen raskauden kohdalla saadaan niin paljon aikaa kulumaan:O.

Olo on ollut pitkään todella väsynyt ja saamaton ja ällöttää kokoajan paitsi jos syön...ja sitten syönkin liian usein ja olo on turvonnut ja kömpelö, nyt jo:(. Ainakin tuntuu raskaanaolevalta,todellakin;)

Mutta nyt tämä kömpii sohvalla viltin alle ja antaa miehen hoitaa tytön nukkumaanlaiton tälläkertaa...

muumifani rv 7+5

Vierailija
249/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin neuvola-ajan ja tais olla n. 4vkon päähän, oon sillon kait rv 9...olishan kiva jos sillon kuulisi pikkuisen sydänäänet. Viime raskaudessa kuulimme ne varhasessa vaiheessa, oiskohan ollu ekassa tai tokassa neuvolassa käynnissä.

Tuntuu et täällä on monta muutakin keillä edellinen lapsi 09 vuonna syntynyt. Kiva!! Kyllähän tämä raskausaika tuntuu ainakin raskaammalta pikku taaperon kanssa, kun ei aina voikaan levähtää vaikka kuin väsyttäis. Onneks en ole kuitenkaan töissä, vaan hoidan kotona lasta, niin on siinä mielessä vähän rennompaa.

Ajattelin itsekin ottaa mukelon mukaan neuvolaan. Meidän neuvolantäti on ehkä maailman höntein tapaus, mutta ammattitaitoinen, onneks..

Mulla tänään eka aamupäivä 2 viikkoon, jolloin edes vähän parempi olo!!! Jihuu, on kyllä joutunut karsimaan kaikki menot minimiin tän kuvotuksen takia. Jännä et kuvotuskin voi olla niin eri tyyppistä eri raskauksien aikana. Ekassa kuvotti hajut ja jotkut jutut aina silloin tällöin, mut en oksentanut ja söin aivan hulluna kaikkea hedelmiä jne.. Mut nyt kuvotus on kokoajan päällä, mieli ei tee syödä mitään, ainakaan terveellistä, koitan kituuttaa ja syödä edes vitamiineja ja jäisiä mansikoita...en tosin tässäkään raskaudessa ole oksentanut.

Päällisin puolin kaikki menee samalla lailla kuin viimeksikin, vaikka olo onkin ihan eri.

Tukka muuten rasvottuu ihan järkyttävän nopeasti, jak!

Maitovalas + hipsutin 6+3

Vierailija
250/283 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta...

Kyllä siellä vaan se tunti vierähti näin kakkosen odottajallakin. Tiedot oli enimmäkseen koneella mutta piti kuitenkin käydä läpi, ja asuin kuitenkin toisessa paikassa kun esikon odotus alkoi ja toisen tädin kansa asioin silloin.

Pisimpään varmaan juteltiin siitä, että kauanko meinaan imettää esikkotyttöä (02/2009), se on ollut kestoaihe tytönkin neuvoloissa... Tästä taaperoimetuksestä on tietysti monia mielipiteitä, mutta minä olen sitä mieltä että kun kerran olen kotona ja tyttö on vielä aika tissitakiainen niin en rupea väkisin vieroittamaan tässä vaiheessa. Sitä paitsi en saa tuota ikiliikkujaa päikkäreille millään muulla kuin tissillä (eikä siinä onnistu isi eikä mummokaan, kokeiltu on) joten sikälikin tuntuu että paras jatkaa imetystä jotta saa tytön nukkumaan. On hän kuitenkin sen verran pieni vielä että ne päikkärit tarvitsisi. Ja minäkin ne tarvitsen tällä hetkellä ainakin... Katsellaan sitten miten tilanteet muuttuvat raskauden edetessä ja vauvan tullessa...

Mutta juu, ihan kiva siellä neuvolassa oli jutella ja tykkään meidän neuvolatädistä.

- Metta

Vierailija
251/283 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Viikon verran jo vahvat epäilykset ja eilen vielä varmistus testillä -jee, totta se on :) meille on toinen lapsi tulossa!

La arvio tällä hetkellä 29.6, ja synnytyssairaala LKS.

Neuvolaan 3vk päästä. Vasta...!!! Tekisi mieli mennä heti :)

Lievää pahaaoloa, palelemista, outoja unia, tässä oireet tällä hetkellä. Ja viime yönä heräsin siihen että vatsassa tuntui kunnon pingotusta ja venytystä.

Perheessä ennestään tyttö 0709, siis samoja ikiä kuin monella muullakin täällä. Kiva, saadaan sitten "vertaistukea" siinäkin asiassa.

Voimia kaikille jotka olette joutuneet keskenmenon kokemaan. Toivotaan ettei noita surullisia uutisia enää tule, itseltä eikä keneltäkään muultakaan!!!

Lumme ja pupunen 5+2

Vierailija
252/283 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vierähti siellä reipas 1,5 tuntia, lippuja ja lappuja täyteltiin ja pissa ja verikokeita otettiin ja kamalan nivaskan sain luettavaa kotiin. Paljon oli samaa kun 11 vuotta sittenkin mut jotain uutta tietoa myös.

Jotenkin sitä nyt tajuaa olevansa oikeasti raskaana :D

Mukavaa viikonloppua kaikille

Angela ja Kirppu 7+4

Vierailija
253/283 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä inhottava vaiva aurallinen migreeni. Eipä ollut kun päivä välissä ja tänään taas iski yhtäkkiä päälle. Nyt vain toivon se hellittää jossain vaiheessa. Uutta ei ole, vaan ihan vanhaa tuttua migreenia niin raskausaikana kuin ilmankin(pitkiä välejä oli ennen raskautta) Tiistaina olisi se ensimmäinen neuvola ja 2 viikon päästä pääsemme kurkkaamaan onko masussa asukkia(jännittää!) Kuinka moni täällä osallisttuu siihen ultrauksen jälkeen tehtävään vapaehtoiseen kromosomi verikokeeseen? Itse vielä mietin kunhan saan tiistaina neuvolasta ne paperit joissa lisää siitä(mulle kerrottiin tästä kun varasin ultraan ajan) uutta, ei ollut v. -08 poikaa odottaessa.

Vierailija
254/283 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä ne päällimmäiset kuulumiset tällä hetkellä kun muuta ei juuri kykene ajattelemaan tältä ololta. Vältettävien hajujen TOP3:en kuuluu ehdottomasti kissanruoka ja vanhusten jääkaapit joihin törmää joka päivä työn puolesta.

Zharaa: Me ei oteta tota kromosomiverikoetta, eikä mitata niskapoimuakaan kun ovat vapaaehtoisia eikä esikoisestakaan niitä otettu. Täällä tuo kromosomikoe oli kyllä käytössä jo v.2007 lopussa kun esikoista odotin.

Tää lähtee nyt odottamaan et kello tulee yhdeksän ja saa mennä nukkumaan poitsun kanssa =)

Jenni & Mini rv6+1

Vierailija
255/283 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille ;´(

Uusille tervetuloa :)

Varoitus omastanavasta, se on pitkä...

).( Tänään oli eka neuvola. Käynille lähdin suurin toivein sen suhteen, että saisin apua ongelmaan johon sitä kipeästi tarvitsen...tupakan lopettamiseen.

Vaan kuinkas kävikään...

Alku lähti hyvin, mutta sitten saimme eteemme laput, joihin vastataan alkoholinkäytöstä ennen raskautta, siis viimeisen vuoden suhteen. Esitiedoiksi kerrottakoon, että ilmoitin ukolleni eläväni nyt menetetyn teini-ikäni, kolmenkympinkriisini sekä eron tuoman vapauden, ennenkuin asettuisin aloilleni ja näin myös tein. Joka toinen viikko olen ollut vanhempi joka toinen "bilehile". Mieheni taasen juo n. 4krt vuodessa.

Lapun täytin rehellisesti, miehestä en sitten tiedä tai sitten niissä on jotain vikaa. Mutta joka tapauksessa kuulumme kummatkin riskiryhmään ja saamme nyt sitten lähetteen keskusteluun, jossa käydään läpi alkoholimme käyttöä. Ilmeisesti myös villin vuoteni vuoksi neuvolantäti tahtoisi että osallistuisimme myös vanhemmuusvalmennukseen vauvan synnyttyä, siis sellaiseen joka on tarkoitettu ensikertalaisille.

Ymmärrän toki, että neuvolan on jotenkin saatava suotimen läpi päihdeäidit kiinni, ja tuen piiriin, jotta sikiön ja vauvan elämä saisi hyvän alun. Mutta kun itselläni on seuraavat 14kk täydellistäkin täydellisempää alkoholittomuutta, turhauttaa käydä keskustelemassa alkoholista, koska tarvitsen apua tupakan lopettamiseen, en alkoholiin, johon kantani on täysi nolla toleranssi raskauden ja imetyksen ajan, siitäkin huolimatta, että on sallittua nauttia alkoholia lasillinen silloin tällöin kumpanakin aikana, raskaana ja imettäessä, mutta alkoholi ei sovi perhepetiin ja yksikin lasillinen on hengenvaarallinen vauvalle, ja ajatuskin inhottaa, että raskaana ollessa nauttisi, sillä alkoholipitoisuus on vauvalla isompi kuin äidillä, aina. Ja kun en anna 15-vuotiaan tyttönikään juoda edes sitä yhtä siideriä (siitä on toki keskusteltu ja neuvoteltu, mutta ajatuskin kauhistuttaa ja olen saanut tytön odottamaan), niin saati sitten vauvalle!

Mutta tupakan suhteen en osaakkaan ajatella näin! Ja tupakka on kuin heroiini riippuvuus minulle. Vaikka tiedän, että jotkut ihmiset pystyvät sen lopettamaan halutessaan. Mutta minusta tulee murhanhimoinen ihminen ja vieroitusoireet ovat kamalat.

Mutta ei, minä sain pyyhkeitä kahvinjuonnista sekä tottakai alkoholinkäytöstä ennen raskautta, mutta tupakan polttoon ei puututtu millään tavoin ja se ohitettiin hyvin nopeasti. Vaikka kerroin, että minun on hyvin vaikea motivoitua tupakanlopettamiseen raskaana ollessa (lapsen synnyttyä se ei ole ongelma jostain syystä).

Niin ja lapsen terveydestä oltiin myös huolissaan, edeltäneen alkoholin käytön takia, mutta tupakan suhteen ei sitten niinkuin yhtään.

Ketuttaa niin paljon, sillä oli ihan täysi pettymys koko neuvolakäynti, vaikkakin meilenkiinnolla odotan kyllä seuraavia ;D

Josaka 8+5 ja joka ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa

Ps. No riippuvuus se on tupakkakin, joten kai sielä alkoholi keskustelusta sitten voisi saada apua siihen...

Vierailija
256/283 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tupakoinnista, koita aluksi vähentää minimiin. Aina kun tekee mieli polttaa tupakki otatkin vain parit sauhut ja heität loput pois.

Näin tein itsekin kun lopetin joku 4v sitten, olin polttanut silloin 10 vuotta. Lopetus oli pitkä 1,5v prosessi ja retkahdukset kuuluivat asiaan.

Koita kestää ja lopettaa masuvauvan takia! Jos onnistut lopettamaan, lopetatko vain vauva-ajaksi vai koko elämäksi, siinäkin mietittävää...

Tsemppiä ja mieti niitä tupakoinnin lopettamisen hyviä puolia, keuhkot paranee, on pirteämpi, syöpäriskit pienenee jne..toivottavasti ei kuulosta hirveeltä paasaukselta!

Maalaisjärkeä kehiin, ei sekään ole hyväksi jos olet kireä kuin viulun kieli ja maailma kaatuu niskaan pienistä asioista. Ota sauhut ja nakkaa loput pois! Mun vinkkejä vaan...

Mv ja hippu 6+5 kait

Paha olo muuten helpottaa, totta ne hormoonit tasaantuu! Jess!

Vierailija
257/283 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamu alkoi tänään jo tosi aikaisin, piti viedä mein isäntä lentokentälle jo aamuyöstä, seuraavan viikon oon pojan kanssa kahden kotosalla kun isäntä on työmatkalla.

Mä olen ollut tupakoimatta reilun vuoden ja tiedän kuinka vaikeaa lopettaminen on! Tsemppiä hirveästi lopettamiseen :) Mulle oli apuna netin vertaistukipalstat ja ystävät jotka samoihin aikoihin lopetti. Aina pystyi laittaa textaria et nyt on tämmönen olo ja sai aina tsempitystä retkahduksista huolimatta.

Mua hirvitti jäädä just nyt viikoksi yksin, pari päivää ollut ruskeaa tiputteluvuotoa ja pelottaa jos tapahtuu sitten viikon sisään jotain pahempaa. Eilisillan ja tän päivän on toi tiputtelu ollut jo ohi, mut silti tuli epätodellinen olo ja hirveä hätäännys. Ajateltiin sitten pojun kanssa että otetaan koko viikonloppu ihan lepo, lempeys ja lämpö linjalla, vietellään kotona Halloween bileitä ja syödään hyvin.

Meillä neuvola on vasta 23.11. koska itse halusin neuvola-ajan vasta kun kaikki muuttohässäkät on ohi, nyt melkein kaduttaa toi ja tekis mieli rynnätä ihan mihin vaan tutkimuksiin jos vaan tietäis kaiken olevan hyvin.

Hauskaa Halloweenia kaikille !

Vierailija
258/283 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa vaihtui tuo laskettuaika päivällä neuvolassa niinkuin Äippä -78:llakin.

Mikä tärkeintä kuitenkin, saatiin hetkeksi sydänäänet kuuluviin ja nyt voi siis jo hieman huokaista, koska en siis ole käynyt varhaisultrassa.

Mulla kanssa meni tunnin verran siellä käydessä. Uusi täti oli ja hänkin vain hetken tuolla meidän neuvolassa. Ei haittaa mua kyllä, koska en erityisemmin välittänyt siitä aikaisemmasta.

Nyt sitten vaan odottelemaan, että kutsutaan np-ultraan.

Vierailija
259/283 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas uusi tulokas kesäkuun palstalla!

Tässäpä omia tietojani:

22.6??, eerika80, esikoista odotellaan, 30v, Turku.

Pari viikkoa sitten kärsin huonosta olosta ja kuvotuksesta. Se oire lähes kokonaan viikon päästä pois. Nyt suurin oire on jatkuva väsymys. Aamulla pitäisi herätä kuudelta töihin, se tuntuu jotenkin luonnonvastaiselta kun pitää kesken yötä herätä. Pimeys ei auta ollenkaan asiaa. Väsyttää, väsyttää, töissä ei jaksa ollenkaan hymyillä kun olo on vaan niiin väsynyt. Kotiin päästyä laskee tunteja että pääsee taas nukkumaan, mitään ei jaksa tehdä.

Lisäoireina tällä hetkellä tuntuu olevan hirmuinen jano ja pissahätä. Näen lähes joka yö unta, että istun milloin minkäkinlaisessa vessassa pissalla ja herään kauhuissani, että en kai pissannut sänkyy... :) Kai sekin päivä pian koittaa... :/

Muutoin olo on odottava, jännittynyt sekä tietenkin peloissani olen jos tämä menee kesken. Itkin vuolaasti lukiessani tältä palstalta muiden keskenmenotapauksia :(

Ihanaa odotusaikaa kaikille!

Vierailija
260/283 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eerika80: minulla tuo väsymys on ollut kans aivan järkyttävää. Vaikka kuinka paljon nukkuu niin tuntuu, että se ei ole riittävästi. Työaamut on yhtä tuskaa ja tosiaan kellon siirto ja pimeys ei auta asiaa ollenkaan :( Töissä kamala stressi ja neuvolassa ja huomautettiin koholla olevasta verenpaineesta, joten eipä kovin hyvältä vaikuta.

Pissata pitää todella tiheämmin, jopa 3 kertaa yössä käyn vessassa. Yleensä ei ole tarvinnut käydä kertaakaan.

Ei olla vielä kerrottu vanhemmille raskaudesta. Olisi tarkoitus pitää salassa vielä ultraan asti, joka on 18.11. Kovin vaan tuntuu vaikealta, kun tuntuu, että maha on pyörystynyt ja alkaa jo näkymään. Tänäänkin olin näkevinäni, että anoppi katsoi mahaani, kun käytiin kylässä. Tai sitten minusta vain tuntuu siltä, kun joutuu tietoisesti vähän vetämään vatsaa sisään :) Joka ei tosin enää oikein onnistu :D

Paha olo on tänään jonkin verran vaivannut ja uutena oireena tullut närästys :(

No tässäpä tätä vuodatusta tuli taas enemmän kuin tarpeeksi!

Äippä -78 ja Papu rv 9+4