Millaisia ovat teidän 1-vuotiaat
Eli mitä osaavat? Vierastavatko? Ovatko jo hoidossa? Ja muutakin mitä tulee mieleen?
Kommentit (5)
oppi kävelemään hieman ennen 1v synttäreitä, nyt pari viikkoa siitä suunnilleen juoksee. Tosi herkkä tyyppi. Utelias ja jatkuvasti "pahan teossa" siis tutkii paikkoja mutta ei ole kuitenkaan mikään varsinainen rämäpää. Aina löytyy pyykkipoikia pöntöstä, legoja ja tutteja laatikoista tai kengistä yms:) Ei vielä puhu mutta palpattaa omalla kielellään paljon. Useimmin "sanoo" ättä tai hättä...
On oppinut vasta nukkumaan koko yön. Vielä kuukausi sitten saattoi herätä 10krt yössä. On iloinen ja vilkas kun kaikki hyvin mutta nyt havaittavissa sellainen takiais vaihe.. jalassa kiinni heti kun itse yrittää jotain tehdä. Tykkää muista lapsista ja eläimistä kovasti. Ei ole vielä hoidossa eikä pitkään aikaan menekään:)
Ei vielä kävele ilman tukea, seisoo jo kyllä. Osaa muutamia sanoja ja juttelee paljon omalla kielellään :)Tuntuu ymmärtävän melko paljon. Ei ole vierastanut missään vaiheessa. Pikku hiljaa alkaa tulla malttia leikkeihin, esim. tykkää lukea kirjaa ja tutkiskella leluja tarkkaan, mutta ei vielä hirveästi jaksa keskittyä, jos jotakin yrittää neuvoa. Testaa rajoja kiitettävästi :)
Kävellyt jo jonkin aikaa. Osaa sanoa äitä, tätä ja tota (sanoo näin kuin haluaa jotain) :) Ei vierasta lainkaan, on reipas, iloinen ja sosiaalinen, joskin tempparamenttia ja omaa tahtoa löytyy vähän turhankin paljon :) Heittäytyy lattialle ja saa raivareita, kun kiellän jotain, mutta on taas jo puolen minuutin päästä kuin eri ihminen. Tykkää muista lapsista paljon ja osaa jo leikkiä.
kävelee tukea vasten, toistaa omia epämääräsiä sanoja joista ei vielä saa selvää, osaa juoda mukista jossa on kahvat, ei ole hoidossa (olen raskaana), tykkää paljon lapsista ja leikkipuistoista. osoittaa lamppua kun sanoo "lamppu", osaa vilkuttaa, antaa nukelle tuttipullolla maitoa, välillä loukkaantuu syvästi kun sanoo "ei" jne. onhan noita.:D
Kävelee ilman tukea,ei vierastanut ketään,on iloinen ja nauravainen ja jaksaa leikkiä yksin, ilman seuraa. erittäin älykäs iäkseen, taitaa tulla kunnon teknikko kun matkitaan isää kaikessa jutuissa.
Osaa sanaa äiti,isä,lamppu,auto ja vilkuttaa ja tytkkää tanssia aina musiikin mukana.
Olen onnekas ja olen kotona hoitamassa lastani, ei tarvii pierasta päiväköteihin vielä hetkeenkään.
Kova tahtoinen, jos kiellän niin hirvee huuto mutta annan huutaa,koska säännöt ja rajat tuo turvallisuutta.
Nukkuu yöt hyvin, helppo nukuttaa kun on säännöllinen päivärytmi jota noudatettu kotiin tulosta saakka.
mitäs muuta kertoisin.. ei tuu ny enempää mielee