G: Mitä teidän kodissanne on luksusta?
Onko teidän kodissanne mitään luksusta, siis materiaalia, huonekalua tms. ihan normivarustelusta poikkeavaa. Ja siis, sellainen, mikä SINUN mielestäsi teillä on huippua, ei välilä vaikka olisikin normia tavis-AV:n kodeissa:-)
Entä mitä tekemistä pidät teillä luksuksena?
Kommentit (140)
se, että lapsilla on omat huoneet, lisäksi kunnollinen leikkitila ja vielä työpöytä. Ja aikuisille luksusta avara olohuone, josta avautuu näkymä metsään (asumme tiiviisti asutetulla okt-alueella), ja jossa on iso sohva, tv-systeemit ja ihana nojatuoli takan vieressä.
Haaveissa on poreamme - se olisi todellinen luksustuote tällaiselle kylpyfanille :-)
Luksusta on matkustelu, ulkona syöminen, konserteissa ja tapahtumissa käyminen. Kahdestaan tai lasten kanssa.
Eipä ole viimevuosina montaa moista tavattu av:lla, uskollinenkin ja rehellinen.
asunnon sijainti Helsingin keskustassa sekä se että voin itse aika paljolti päättää aikatauluistani.
oma sisä-wc ja oma jääkaappi :D
Eipä löydy samanlaista muiden kodeista.
paska vanha vuokra-asunto johon olen haalinut käytettynä ostamiani Ikean kalusteita ja paska mies joka ei osallistu koskaan mihinkään ja on muutenkin vittumainen ja painostaa raskaudenkeskeytykseen.
Metrin levyinen kaasuliesi kahdella uunilla ja pihasauna.
jätän muun luksuksen hankkimatta että muksut saa harrastaa, on omat huoneet ja tarpeeksi ehjää ja lämmintä vaatetta päälle.
Ja vastaan ihan tosissani. Kahden lapsen jälkeen piti miettiä tosissaan, että mikä on haluammamme elintaso ja millä lapsimäärällä voimme sen vielä säilyttää. Kolme lasta tulee kalliimmaksi kuin kaksi, neljästä nyt puhumattakaan...
Vaan on kai sekin materiaa kun pitää monelle lapselle olla tilaa ja tavaraa :)
eikä halvimmasta päästä.
luksusta on saunan led valot,
ja muut valaistus systeemit koska mieheni on sähkömies meillä on ajateltu paljon valaistusta ja pistorasioita on ihan joka seinällä.
luksusta on tila, meillä on ylimääräista tilaa, kahden huoneen verran.
Luksusta on myös luonnonrauha. :)
Meille luksusta on se, että muutimme juuri pois Sellon vierestä maalle :)
Yläkerran ikkunasta voi seurata peuroja pellolla ruokailemassa ja sumun nousevan.
Luksusta on myös se, että suurin osa ympärillämme on omin käsin tehtyä ja kunnostettua.
Mun mielestä meillä on luksusta pari seikkaa:
50 m Selloon
ja ikkunat kolmeen suuntaanMuuten meillä varmaan ihan tavista ja vuokrallakin asutaan.
pyykkikonekuivaustorni, digitv;ssä 1200 kanavaa, vain 1 auto vaikka 2 akateemista vanhempaa
- Minä teen lyhennettyä työpäivää, jolloin jää kotonaoloaikaa ja lasten kanssa oloaikaa enemmän
- Mies, joka ei tee pitkiä työpäiviä tai matkusta työkseen, jolloin miehelläkin on aikaa osallistua arkeen
- Lasten harrastukset (jääkiekko, salibandy, telinevoimistelu), jotka vievät kyllä enemmän aikaa kuin rahaa, sekä koko perheen harrastus lumilautailu. Nämä aiheuttavat myös sen että kotona näkyy nuo asiat harrastusvälineinä...
- Katettu uima-allas, jolloin kesällä tuntee helposti olevansa lomalla, vaikka on vain omalla pihalla
ja kaikki sen mukana tulleet herkut: kakluunit, korkeat huoneet, lautalattiat, leveät ikkunalaudat, kaarevat muodot, peiliovet...
alle 10 minuutin kävelymatka torilla.
Luksista on myös kolme kylpyhuonetta ja takkahuone.
Poreammetta vielä kaipailen.
Aiempiin omiin koteihini verrattuna tässä luksusta on se että kyseessä on isohko omakotitalo Helsingissä, mutta itse talossa ei ole kyllä mitään kovin luksusta. Mulla on pari luksusta hipovaa käsilaukkua, mutta eivät nekään ole oikeastaan mitään kodintavaroita.
Sauna olisi luksusta muuten (löylyhuone on ihana ja melkein meidän olohuoneen kokoinen), mutta puku- ja takkahuoneet ovat niin antiluksusta (matalat katot, pienet ikkunat katonrajassa, putkia näkyvissä) että sinne hädintuskin kehtaa viedä ketään.
joka huoneessa vähintään yksi hyllystö (ok, ei keittiössä, eteisessä eikä kylppärissä ;-)). Kaikkiaan 9 kirjahyllyä, tuhansia kirjoja.
Joku muu pitää tuota hulluna, mutta minusta kirjat ovat mahtavia ja kun luen hyvän kirjan, haluan sen omakseni. Luen niitä uudestaankin. Ok, onhan meillä joku kirja, jota toinen ei vielä ole lukenut, koska hankimme niitä aina läjittäin ja luemme vähitellen. Ja jos kirja on huono, se saattaa jäädä kesken ja panen sen kiertoon.
Itse suunniteltu tilava saunaosasto, leveät lankkulauteet sekä poreamme.
Muualla talossa se, että on runsaasti tilaa ja puulattiat.
Romanttinen tunnelmallinen oma piha.
luin kateellisena teidän kirjoituksia... Mun sydän huutaa lisää tilaa meille, tämä ahdistaa mua. Siis asutaan keskiverrosti, 100 m2/ 4hlö mutta ahdasta on.
Mietin, että noihin kun vertaan, niin ei meillä taida olla mitään luxusta. Mutta yhden havaitsin: meillä on aito vanha upea kristallikruunu makuuhuoneessa. Saimme sen vanhemmiltani. Ja mulle luxusta on muurattu tulisija terassilla, oikein ihana ja tunnelmallinen.
Loft-asunto Helsingissä, hyvä sijainti, digitaalipiano, makkarin kokoinen kylppäri (pikku sauna myös, vaikka en ole saunaihmisiä:), minimalistinen sisustus, rauhaa...
Pienestä keskustayksiöstä muuttaneena jopa iso keittiönpöytä tuntuu luksukselta!