G: Mitä teidän kodissanne on luksusta?
Onko teidän kodissanne mitään luksusta, siis materiaalia, huonekalua tms. ihan normivarustelusta poikkeavaa. Ja siis, sellainen, mikä SINUN mielestäsi teillä on huippua, ei välilä vaikka olisikin normia tavis-AV:n kodeissa:-)
Entä mitä tekemistä pidät teillä luksuksena?
Kommentit (140)
upeat maisemat, koko perheen yhteinen musiikkiharrastus + ajan patinoimat, hienot soittimet. Luonnonläheisyys. Carpe diem-elämänasenne:)Itse kasvattamani pikkuinen "salainen puutarha" Suuri luxux on metsäretket lasten kanssa.
jengi täällä oikeasti listaa, paljonko on maksaneet jostain huonekaluista... huh.
Sohvan saa Suomi-soffasta 200 eurollakin.
Lisään muuten listaan, että asumme järven rannalla, 5 minuutin ajomatkan päässä Sellosta.
Astiastomme on myös aika luksusta. Paljon vanhaa Arabiaa yhdistettynä uuteen. Ei ainoatakaan ikea-roinaa.
Siis siten, että se ei ole välttämättä kallista. Mulle tavallaan riittäis, että joku sanoo, että ihana design-sohva tms.
ettäjoillekin luxus on sama kuin roina (=materialismi), joillekin taas luxusta on mahdollisuus toteuttaa arvojaan, kauneudentaju yms.
Kolme huippuhyvää Mac-tietokonetta ja niihin kaikki tilpehöörit, molemmilla iPhone 4:t, iPod Touch, iPad ja muita kivoja electroniikkalaitteita.
Tuo iso taulutelkkari on kans aika luksusta, tosin sellainen varmaan kaikilla jo nykyisin.
Sohva on iso ja kallis, mutta saatiin se halvalla.
Luksusta on myös yksi lapsi. Mikä olisikaan sen parempi lapsilukumäärä :)
paska vanha vuokra-asunto johon olen haalinut käytettynä ostamiani Ikean kalusteita ja paska mies joka ei osallistu koskaan mihinkään ja on muutenkin vittumainen ja painostaa raskaudenkeskeytykseen.
mä en usko puoliakaan näistä viesteistä. Tai sit olenkin ihan väärällä palstalla. Tää onkin joidenkin megarikkaiden ökymammojen palsta, vaikka kaikki puhuu köyhien-tavis-yh-äitien palstana!
HAH!
joista yksi toimii leikkihuoneena ja kaksi aikuisten omina harrastetiloina. Helsingissä tämä on mielestäni luksusta, ei ehkä jossain pienemmällä paikkakunnalla. Luksusta on myös metsänäkymä, se ettei pihalle kuulu paljoakaan liikenteen melua sekä kaikenkarvaiset eläimet, joita näkee takapihalla (esim, kettu, supi, hirvi, peura...).
Enkä tosiaan koekaan mitään tiettyä asiaa luksukseksi elämässäni. Mulla ei ole ylenpalttisen arvokkaita huonekaluja, itseasiassa suurimmasta osasta huonekaluja en ole maksanut mitään, vaan olen saanut ne ilmaiseksi. Joistakin olen maksanut ihan minimaalisia hintoja, ja joitakin löytyy, mitkä on ostettu alennusmyynneistä. Siitä huolimatta voin lyödä vetoa, että iso osa meidän huonekaluistamme on uniikkeja eikä vastaavia löydy mistään - kaikki ne ilmaiseksi ja pikkuhinnoilla saadut ovat ensimmäisenä päätyneet mun käsittelyyni, jonka jälkeen ovat aivan omaa luokkaansa. Olen verhoillut sohvat uudestaan, maalannut kirjahyllyjä, pöytiä ja lipastoja sekä valmistanut suurimman osan tekstiileistämme itse (verhot, päiväpeitot jne.).
Joskus vieraamme sanovat, että meillä on luksusta, kun meillä on tällaisia tavaroita. Joten jos ainutlaatuisuus lasketaan luksukseksi, sitä löytyy. Mulla vaan on tapana kutsua sitä harrastukseksi, mieheni puolestaan sanoo sitä päähänpinttymäksi :)
Kolme huippuhyvää Mac-tietokonetta ja niihin kaikki tilpehöörit, molemmilla iPhone 4:t, iPod Touch, iPad ja muita kivoja electroniikkalaitteita.
Tuo iso taulutelkkari on kans aika luksusta, tosin sellainen varmaan kaikilla jo nykyisin.
Sohva on iso ja kallis, mutta saatiin se halvalla.
Luksusta on myös yksi lapsi. Mikä olisikaan sen parempi lapsilukumäärä :)
yhden on plussaa, kun lapsista puhutaan, on ne sen verran ihania!
Meillä luksusta on moderni talotekniikka, valot automatisoitu, musiikkia voi kuunnella terassilla, takkahuoneessa, pesuhuoneessa poreammeessa, mun työhuoneessa ( joka se on tosi isoa luksusta mulle!) ja kaikissa siis eri musaa vaikka kerralla, voi tehdä soittolistoja jne.
Piha kymmenen vuoden kerrostaloasumisen jälkeen, oma puusauna saman jälkeen...
-viinikaappi
-poreallas ulkona ja sisällä
-seinän väliin istutettu merivesiakvaario
-jääpalakone
-kuntohuone laitteineen
-automatisoidut sälekaihtimet
-ilmastoinnin hiilidioksidi anturit
Luxus on osittain myös asenne. Ei mullakaan ole järvenrantatonttia veneellä ja rantasaunalla- vaikka osaisin arvon niille antaa- moni asia on riipinraapin, mutta on silti paljon asioita, jotka koen kuxukseksi. MOni liittyy luontoo, lapsiin, kauneuteen, toisiin ihmisiin, itse luotuihin perinteisiin. Kadehtia saatietty, mutta ehkä on oikea hetki kartoittaa oman elämän luxus ja luoda tavoite jostain mitä pyrkii saavuttamaan tässä elämässä...? Mun luxuksia on myös kasvonaamio + piikkimatto + hyvä musiikki:) villasukat jalkaan ja lämmintä teetä kynttilänvalossa. Ei ole ollenkaan itsestäänselvää että OSAA nauttia. se taito sinänsä on luxusta. Eikä maksa mitään. Tässäkin ketjussa monen elämän huippujutut on koneita..
Pelkät lauteet maksoi yli 5000 Euroa. Päälle valaistukset, seinäpaneelit ja törkeän upea kiuas. On iso sauna ja meidän talon hienoin paikka.
Merenranta!
En vaihtaisi sitä mihinkään, vaikka asunto on muuten ehkä hieman pieni (100 neliötä), niin kun aamukahveja keittelee ja katselee ikkunasta ulos merelle, sitä ei voita mikään.
Eniten haluaisin tänne vielä takan ja pari huonetta lisää, mutta joka kerta kun astun ovesta ulos ja tunnen meren tuoksun, äänen, meri-ilman - priceless.
Tämä siis vielä Helsingissä!
futon-patja. Sänky onkin yksi niitä harvoja kotiimme uutena ostettuna asioita.
Ei ole ollenkaan itsestäänselvää että OSAA nauttia. se taito sinänsä on luxusta. Eikä maksa mitään.
Mä en kaipaa elämääni mitään erityisen hienoja tai kalliita asioita. Tosin olen sitä mieltä, että omaan viihtyvyyteen kannattaa kuitenkin sijoittaa jonkin verran, ja niin ollaan tehtykin ostamalla hyvä sänky. Tosin se ei ole mikään superkallis, vaan futon.
tuli mieleen meidän suihku, se on sellainen 20cm halkaisijan "vesisadesuihku". Vuosi sitten uusittu saunaosasto on kyllä kokonaisuudessaankin aika luxus, varsinkin sitten kun saadaan sinne se iso poreamme.
Suuret tilat sisällä ja ulkona on aika kiva juttu myös.
että joku lainasi just mun viestiä, kun olin kirjoittanut uudestaan tuosta futonista! Hei vaan sinulle, jolla myös on futon! Se on ihanaa luksusta, eikä edes kovin kallista.
eipä meillä oikein taida mitään luksusta olla. On vain sellaisia perusjuttuja, joita nyt elämisessä tarvitaan. Ja niistäkin suurin osa saatuja tai käytettynä ostettuja.
Noh, näkyy tuosta ikkusta avomeri. Kait sen voi laskea luksukseksi. Ja kun alkaa tarkemmin miettiä, rakkautta ja onnea tässä kämpässä ainakin on, rahanpuutteesta huolimatta =)
jengi täällä oikeasti listaa, paljonko on maksaneet jostain huonekaluista... huh.
Sohvan saa Suomi-soffasta 200 eurollakin.
Lisään muuten listaan, että asumme järven rannalla, 5 minuutin ajomatkan päässä Sellosta.
Astiastomme on myös aika luksusta. Paljon vanhaa Arabiaa yhdistettynä uuteen. Ei ainoatakaan ikea-roinaa.