G: Mitä teidän kodissanne on luksusta?
Onko teidän kodissanne mitään luksusta, siis materiaalia, huonekalua tms. ihan normivarustelusta poikkeavaa. Ja siis, sellainen, mikä SINUN mielestäsi teillä on huippua, ei välilä vaikka olisikin normia tavis-AV:n kodeissa:-)
Entä mitä tekemistä pidät teillä luksuksena?
Kommentit (140)
kaks kissaa (on luksusta koska syövät niin paljon, ts. köyhimmästä köyhimmällä ei varaa pitää), leivinuuni ja puusauna.
luksusta on taide seinällä, Block-valaisin, yksi merkkilaukku.
Ehkä luksukseksi voi määritellä myös tietyt harrastukset ja uuden auton. Miulle luksusta on on oma aika, jolloin saa harrastaa mitä haluaa. Matkustella haluaisin enemmän, mutta ei ole varaa tällä hetkellä...
Taitoluistelu, golf, laskettelu, bridge (ei ole kallis, pianonsoitto yms. Kaksi lasta harrastaa tuota taitoluistelua, johon uppoaa ihan hirveästi rahaa kisamatkoineen ja pukuineen. Tää on nyt tätä:)
joten minulle on luksusta oma iso piha omenapuineen ja marjapensaineen.
keskuspölynimuri, pyykkikuilu. Rakennusvaiheessa käytettiin laadukkaita kaakeleita ja parkettia. Ledit portaissa, sähköiset palovaroittimet ja varashälyttimet (siis ei ne patterimallit), kunnolliset liiketunnistimilla toimivat ulkovalaisimet jne.Nää on toisille ehkä tavista mutta mulle luksusta.
joten minulle on luksusta oma iso piha omenapuineen ja marjapensaineen.
myös materiaa. Ilman rahaa ei tuohonkaan ole mahdollisuutta.
Jos olisit sanonut vaikkapa , että hyvät ihmissuhteet ja monipuolinen ajatelu, niin se olisi ollut immateriaalista.
Mun mielestä meillä on luksusta pari seikkaa:
50 m Selloon
ja ikkunat kolmeen suuntaan
Muuten meillä varmaan ihan tavista ja vuokrallakin asutaan.
Meillä luksusta on se, että päästään miehen kanssa teatteriin kahdestaan - oltiin eilen ekaa kertaa 3,5 vuoteen!
Ihana puisto vieressa. Lisaksi siivooja joka kay useamman kerran viikossa ja au pair joka auttaa lasten kanssa.
poreamme, tietokoneelta ohjattava valaistus ym. sähkö, hanat. Me ei tehdä mitään luksusasioita.
ja 2 kylpyhuonetta. nää oon mun mittapuulla mulle luksusta, teille ei ehkä.
Toi valaisin on vaan mun ihan lemppari, pois en vaihtaisi ikinä.
Elokuvahuone, 30 neliön eteinen, 2 takkaa
-itsesuunniteltu takka italialaisesta kaakelista
-kaikki muut kaakelit Villeroy&Boch
-Keittiön kaapit (+ vaatekaapit yms) umpipuuta
-Kylpyamme
-kaikki palvelut lähellä
-iso piha
lämmin vesi, lämmitys, vaatteet, ruoka, tietokone, ehjä perhe. Noin niinkuin monen muun miljoonan ihmisen kotiin verrattuna. Suomalaisittain luksusta ei sitten olekaan, jos tietokonetta, stereoita ja kännyköitä, pesukoneita ja radiota lasketa.
Met oomma rikkahia! Kiitos, että sain syntyä Suomeen!
keittiön kiviset työtasot. Ihana tehä kaikkia suklaajuttuja kun voi temperoida suoraan viileällä pöydällä,ja kovettaa spritsauksetkin suoraan siinä eikä tarvii pakkasen kautta käyttää. Ja siis vuokralla asutaan.
Immateriaalista luksusta (ainakin palstan kestovalitusaiheiden mukaan) mulle on ihana aviomies joka rakastaa mua ja osottaa sen päivittäin,ja tekee ison osan kotitöistä ym..
10 minuuttia Suomen monipuolisimmalle torille kävellen.
keittiön kiviset työtasot. Ihana tehä kaikkia suklaajuttuja kun voi temperoida suoraan viileällä pöydällä,ja kovettaa spritsauksetkin suoraan siinä eikä tarvii pakkasen kautta käyttää. Ja siis vuokralla asutaan.
Immateriaalista luksusta (ainakin palstan kestovalitusaiheiden mukaan) mulle on ihana aviomies joka rakastaa mua ja osottaa sen päivittäin,ja tekee ison osan kotitöistä ym..
vaikka asutaan kerrostalossa on meillä uimaranta melkein pihassa:)
Monet astiastomme ovat mielestäni luksusta.
isoin asia on, ettei meiltä puutu rakkautta. Sitä riittää liki 20 v jälkeenkin.
Hyvin käyttäytyvät ja pärjäävät lapset.
Materiassa sanotaanki vaikka, että iso uima-allas omassa pihassa, henkilökunta ja ei ole rahasta puutetta.