G: Mitä teidän kodissanne on luksusta?
Onko teidän kodissanne mitään luksusta, siis materiaalia, huonekalua tms. ihan normivarustelusta poikkeavaa. Ja siis, sellainen, mikä SINUN mielestäsi teillä on huippua, ei välilä vaikka olisikin normia tavis-AV:n kodeissa:-)
Entä mitä tekemistä pidät teillä luksuksena?
Kommentit (140)
Luksusta on myös yksi lapsi. Mikä olisikaan sen parempi lapsilukumäärä :)
Mulla on vaan neljä.
Luksusta on myös yksi lapsi. Mikä olisikaan sen parempi lapsilukumäärä :)
Mulla on vaan neljä.
...ja sitten kaikki luxuksensa luetelleet voisivat aloittaa ketjun myös siitä, paljonko heillä on velkaa!
tuovat mielihyvää arkeen. Esimerkiksi vanha akvaario, mikä toimii minikasvihuoneena sisätiloissa ja josta saa keräillä tuoreita yrttejä ja herneenversoja ympäri vuoden. Tokihan sitä voisi joka kerta ostella kaupasta valmiita potteja, mutta näin se hauskempaa, kaikki on aina käden ulottuvilla eikä koskaan tule tilannetta, että on unohtunut ostaa jotain mitä tarvitsisi.
Lapsen mielestä meillä on luksusta legot, joita onkin kertynyt aika tavalla. Samoin luksusta on tilat ja tavarat joilla askarrella, maalata, muovailla, rakennella, ommella, kutoa jne. sekä ehtymätön materiaalivarasto.
ikkunan takana - ihana lukea lehteä ja juoda aamu/päiväkahvia sohvalla ja katsella samalla vaikka lintujenruokinnalle talvimaisemaa ja sen asukkaita.
Miksi?
Joo, no ymmärrän jos on 60+, muta kamoon hei, mikä sen juntimpaa kun kruunut katoissa.
No mä en kyllä pidä itseäni yhtään junttina, mutta jos meillä olisi isommat ja korkeammat huoneet, niin haaveilisin ehdottomasti kristallikruunusta.
Saanko kysyä, millainen sisustus sulla on itsellä, kun kristallikruunut saavat tuollaisen tuomion.
Ai niin, ja olen siis 30-vuotias.
No mä en kyllä pidä itseäni yhtään junttina, mutta jos meillä olisi isommat ja korkeammat huoneet, niin haaveilisin ehdottomasti kristallikruunusta.Saanko kysyä, millainen sisustus sulla on itsellä, kun kristallikruunut saavat tuollaisen tuomion.
Ai niin, ja olen siis 30-vuotias.
Ei kannata vetää hernettä nenään... Ja olen sua reilusti vanhempi.
kirpaisee opiskelijabudjetissa :) vaan on se kyllä joka ikisen sentin arvoinen. En enää ikinä osta runkopaskasänkyä! Hei vaan sinullekin, toinen futonin omistaja :)
t. viestiäsi lainannut, en muista numeroani
meillä on antiikkinen perintökattokruunu, ei ole junttia nähnytkään. Tunnearvo huima. Muutenkin pidän luxuksena esineitä joilla on tarina ja ajan patina. Moni voi rahalla ostaa jotain artekia tai muuta, tunnearvoa ei rahalla saa ja siksi se on moninverroin arvokkaampaa.
Paljon juntimpaa on luulla että on joteski parempi ja hienompi ihminen kun pistää rahaa palamaan kalliiseen elektroniikkaan ja huonekaluihin. Sehän on persoonatonta ja pinnallista:D
Paljon juntimpaa on luulla että on joteski parempi ja hienompi ihminen kun pistää rahaa palamaan kalliiseen elektroniikkaan ja huonekaluihin. Sehän on persoonatonta ja pinnallista:D
t: se antikruunuilija
Meidän talon luksus ei maksa niin paljoa mutta on mulle ns. erikoista.
1) Saunassa narusta vetämällä tulee löylyt. Rakastan sitä!
2) Pähkinäpuuparketti. Mielestäni niin kaunis.
3) Iso piha, jonne hankimme paljun lähiaikoina
Kallein luksus meillä on nuo lapset. On saatu hedelmöityshoidoilla ja kolmen tekemiseen on mennyt karkeasti arvioiden lähelle 30 000 euroa.
Jos puhutaan omasta luksuksesta, niin haluaisin asua siinä talossa, missä oli 9 kirjahyllyä! Jos siinä olisi parveke, jossa voisi lukea kirjaa viltin alla höyryävä irish coffee -lasi kädessä, niin olisi täydellistä...
Mulla oli tommonen mies, joka hamusi luksusta. Mä en saanut niistä arvoista tyydytystä ja otin eron. Nyt asun aivan luksuselämää henkisesti. Luksusta on elämänrohkeus. Uuden miehen otan vain ja ainostaan syvästä henkisestä rakkaudesta. Haluan elää jotenkin läsnä, ja tosi monellla materia on tässä esteenä.
Mulle luksusta on ihana työpaikka (kaksi yliopsito tutkintoa takana), kaksi mahtavaa lasta ja sielun rauha. On mulla oma rt. Materiasta kauas luksuksesta tietysti jää mun materiaaliset jutu, esim. Iittalan kupit, Aalto-vaasit, Hackmanin haarukat sun muut, mut ne on mulle melkein liikaa. Ilmankin pärjäisin. Jonku halpisammeen meinasin ehkä ostaa luksukseksi. Lapset harrastaa mutta ei liikaa, koska läsnäolo on mulle luksusta.
Mä oon tän palstan kriteerejen mukaan ihan liian tavis, mutta en koe ollenkaan noin itse. Mulla on ollu uudet autot ja saunassa radiot sun muut. Ja mahikset ois ns. piireihin, mutta valitsen toisin.
No joo, ehkä Moccamaster on mun luksusta, aivan turhan kallis ostos, mut jotenki sain päähäni haluta sen avioerossa.
:)
kirpaisee opiskelijabudjetissa :) vaan on se kyllä joka ikisen sentin arvoinen. En enää ikinä osta runkopaskasänkyä! Hei vaan sinullekin, toinen futonin omistaja :)
t. viestiäsi lainannut, en muista numeroani
patja ja sänky ostettiin osamaksulla, eikä todellakaan tuntunut halvalta, mutta kun vertaa niihin oikeasti kalliisiin Hästenseihin, niin huh! Mä tein vähän taustatutkimusta futoneista ja myin idean miehelle sillä, että futon on halvin hyvä sänky, mitä on.
Me nukuttiin sitä ennen perityllä 120 cm leveällä todella paskalla runkopatjalla.
Se kun palstan mukaan on harvinaista.
Se kun palstan mukaan on harvinaista.
Kristallijutut on taas muodikkaita ja monet nuoret suosii niitä. Muodit ja ajatukset vaihtelee ja nyt kristallikruunut tai modernit kristalliplafondit tai mummolan perintökruunut ovat löytäneet tiensä nuoremman ja trendikkäämmän porukan kämppiin.
No mä en kyllä pidä itseäni yhtään junttina, mutta jos meillä olisi isommat ja korkeammat huoneet, niin haaveilisin ehdottomasti kristallikruunusta. Saanko kysyä, millainen sisustus sulla on itsellä, kun kristallikruunut saavat tuollaisen tuomion. Ai niin, ja olen siis 30-vuotias.
Ei kannata vetää hernettä nenään... Ja olen sua reilusti vanhempi.
Se on aika pieni asia, mutta arjen luksusta minulle :) Olen haaveillut sellaisesta monta vuotta, joten putkirempan tullessa valitsin sellaisen meille. On se vaan niin ihana!
Se vasta junttia onkin, mennä massan mukana =D