Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri vastaa hetken asiallisiin kysymyksiiin

Vierailija
23.09.2010 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis osaamisalueena EKG, erilaiset mittaukset, UKG ym. Jätän allergologian ja gynen jutut jollekin pätevämmälle!

siis siihen poskiontelontulehdukseen?

Vierailija
22/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon koulutuksessa käsitellään kilpirauhasongelmia? Tuntuu olevan sen aiheen tietämys suurella osalla vanhentunutta tai siitä ei olla lainkaan kiinnostuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollu väillä pahemmin ja välillä pieniä häiriöitä.. Mikä on se syy miksi sitä tulee? Olen ajatellut että stressi.

Raskaana kun olin ei ollu yhtään ja kun nyt snoin itseni irti töistä jossa en viihtyny ne loppui heti. Nyt on pysyny poissa, mutta kait ne taas alkaa uudessa töissä kun olen, vaikka viihdyn. On fyysisesti raskasta.

Vierailija
24/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenkierrossa, joka?

- On 70 v nainen

- saa rintakipukohtauksia ja joutuu niiden vuoksi tutkimuksiin

- lääkäri epäilee stressiä osa syyksi kohtauksiin

- on käyttänyt sydänlääkkeitä jo yli 10 vuotta mm pulssia hidastamaan

ja laskemaan verenpainetta

- Rasitus-ekg:ssa ei tule varmoja muutoksia, vaikka pulssi oli korkea ennen koetta (ilman lääkitystä 2 vrk) ja kokeen aikana ja verenpaine pitkältí yli 200.

- Jaksoi polkea ilman, että kipua tuli.

- Syy kokeen lopettamiseen oli yleinen väsymys. mm jalat jaksoivat polkemisen hyvin ja ei kyllä luovuttanut kesken kokeen.

- jatkaa hieman pienemmillä annoksilla lääkkeitä

Vierailija
25/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on hengitys hidastunut huomattavasti ja verenpaine myös laskenut siitä, mikä minulle olisi "normaalia" - elimistöni käy näiltä osin ikäänkuin säästöliekillä.

Alun perin vaivani oli neurologinen (ja se siellä taustalla yhä onkin) - ei mikään perussairaus, vaan aivojen painehäiriötilaan liittyvä tilanne.

Kohtaatko työssäsi tälläisiä potilaita? Mistä se voisi johtua, että hengitys yht'äkkiä muuttuu paljon hitaammaksi ja verenpaine laskee? Ja huom. tämä ei johdu kohdallani mistään sellaisesta, että olen nyt vain ollut viime aikoina rentoutuneempi tms. vaan kyse on ihan todellisesta ongelmasta, joka liittyy toiseen neurologiseen ongelmaan.

Vierailija
26/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin pettynyt lääkäreiden asiantuntemukseen tällä saralla. Sitä luottamusta en varmaa saa enää takaisin.

He eivät kuuntele oireita vaan tuijottavat sokeasti viitarvoja. Vaikka, viitearvoskaala on todella laaja, vaikka useissa lääketieteen julkaisuissa kehotetaan ottamaan molemmat huomioon: kliininen tutkimus plus veriarvot. Lisäksi yhdet veriarvot eivät riitä. Niitä pitää kerätä useampia pitkällä aikavälillä jotta tulos olisi luotettava.

En ymmärrä miksi Suomessa on vain kaksi Thyroxin tablettivaihtoehtoa. Jenkeissä on 12. Olisi erittäin tärkeää säätää annos juuri sopivaksi. Moni lääkäri on säätänyt aivan liian isolla kädellä, vaikka on hormonista kyse. Pienetkin määrät vaikuttavat suuresti voi tulla liika tai vajaatoiminnan oireita.

Lopuksi sisätautilääkäri väitti minulle, että vajaatoiminnassa ei ole minkäänlaista vaihtelua. Että vaihtelut olossa ovat jostain muusta syystä. Siis minullahan on Hashimoton tauti aiheuttanut vajiksen. Siihen kuuluu ajoittaiset tulehdukset ja välillä tulee liikatoiminnan oireita. Ei todellakaan ole tasaista putkea vaan kilppari tasaisin väliajoin kiukuttelee. Olisi mukavaa saada kerrankin asiantunteva endokrinologi, onko heitä? Miksei tämä tauti tunnu kiinnostavan lääkäreitä? Miksi potilaita hoidetaan miten sattuu?

Vierailija
27/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut nyt viikon ajan koliikkimaista vatsakipua, jota esiintyy vain silloin kun makaan selälläni. Kyljellä voi nukkua ihan hyvin, pystyssä ollessani kipuja ei ole, ainoastaan silloin, kun makaan selälläni. Mistä voi olla kyse ja pitääkö mennä lääkäriin?

Vierailija
28/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä qt-oireyhtymästä? Lapsella 10v on se todettu, mutta ei ole oireillut (ainakaan vielä). Pitäisikö aika ajoin käydä EKG:ssä?

Vierailija
29/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin pettynyt lääkäreiden asiantuntemukseen tällä saralla. Sitä luottamusta en varmaa saa enää takaisin. He eivät kuuntele oireita vaan tuijottavat sokeasti viitarvoja.

Joka toisella on tensiopäänsärky ja joka toisella on migreeni - huolimatta siitä, mitkä oireesi kokonaisuudessaan ovat. Heti, jos sinulla on jotakin vähänkin eksoottisempaa, eivät he osaa antaa sinulle vastauksia.

Vierailija
30/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ylensä syön pari kiiviä ja omenan tai persikan

Lounaalla salaatin kanssa kiivin, banaanin ja luumuja.

Välipalalla mangoa, vesimelonia, muita meloneja.

Syön n. kilon hedelmiä päivässä. Sokerienkanssa ei ole ongelmia.

Vierailija
31/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua antioksidanttiklinikalta. Osalle vajaatoimintapotilaista käy eläinperäinen kilpirauhashormoni.

(En ole lääkäri.)

Vierailija
32/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestätkö kokoomusta?

Vierailija
33/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käypäs tällä sivustolla, ellet ole jo käynyt: http://www.lqts.info/

Siellä on paljon hyvää infoa pitkä QT-syndroomasta. Sulla ehkä on lapsesi sairaskertomukset, joista saat selville, mikä syndrooman alatyyppi hänellä on. Eri alatyypeissä erilaiset asiat pidentävät QT-aikaa ja myös hoito eroaa paljon eri alatyyppien välillä.

Vierailija
34/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaen kärsinyt kovista jalkojen lihas ja hermosäryistä. Leposäryt yöllä aiheuttavat uniongelman, yöunta puolesta tunnista neljään tuntiin. Diagnosoitu keskivaikea masennus, kipuoireyhtymä ja fibromyalgia. Mutta jotain joka aiheuttaa säryt ei löydetä. Lääkkeinä seronil, lyrica, panacod, näistä ei ole apua, kokeiltava muuta. Lääketiede ei mua auta, menenkö puoskarille joka voisi auttaa??

Vierailija
35/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ehdi sen enempää nyt tässä oleilemaan.

Vierailija
36/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit ei kai kay, koska imetan? Miten saan taman hoidettua?

Poskiontelohuuhtelukin käy hoidoksi.

tk-lääkäri

Vierailija
37/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät kysymyksiä ja sitten toteatkin, että osaat vain tulkita kokeita, joita täällä palstalla ei voi tehdä.

Vierailija
38/38 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurempi tulehdusriski uimahallissa käymisesstä tai muita huomioon otettavia asioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi