Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mielenterveysongelmat näkyvät naamasta?

Vierailija
22.09.2010 |

Tuossa toisessa ketjussa todettiin niin, ja vastikään yksi tuttavakin totesi eräästä yhteisestä tutusta samoin. En sitten kysynyt tarkemmin silloin mitä tarkoitti, mutta jäi pyrimään mielessä.

Eli miten ne mt-ongelmat näkyvät naamasta?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka takia ryhtini on huono. Mun kropalla ja selkärangalla on siis mahdottomuus näyttää suoraryhtiseltä. Luuleeko kanssaihmiset, että olen mt-ongelmainen ja masturboin non stop? ;D

Mistä hatusta tämän selityksen keksit?

Ryhti

kasvoista voi nähdä, mutta kasvojen piirteet voi olla myös perittyjä. Tummat silmänaluset eivät välttämättä tarkoita väsymystä tai masennusta tai psykopatiaa.

Vaan ohutta ihoa silmien alla. Tumma osuus on hiusverisuonistoa.

Ryhti on se mistä mielenterveysongelmat usein havaitaan ulkopuolelta.

Välinpitämättömyys ja siitä juontuva velttous näkyy ryhdissä.

Aikoinaan valistettiin runkkaamisen aiheuttavan huonoryhtisyyttä. Runkkaus epäsuorasti aiheuttaa huonoryhtisyyttä ja hulluutta. Velttous ja siitä juontuva väsymys vaikuttaa kehon jäntevyyteen ja myös ajattelun jäntevyyteen. Liiallinen runkkailu voi aiheuttaa potilaassa vakavia ryhtivaurioita.

Mielenterveysongelmista voi myös parantua korjaamalla ryhtiään jatkuvasti. Eli ns. käänteinen hoitomuoto. Monet psykoosipotilaat ovat palaneet takaisin tähän todellisuuteen korjaamalla ryhtiään.

Pahasti sairastunut ei kykene korjaamaan ryhtiään.

Kyseessä on kehon ja mielen yhteistyö ja molempien sairastuminen.

Kipu raastaa hermostoa. Olen stressaantunut päivittäisestä kivusta. Kipu tekee minut hajamieliseksi, en saa unta ja väsyn. Väsymys vie voimia ja pirteyttä. Kun pirteyttä ei löydy, lysähdän kasaan ja vaivun masennuskoomaan, joka muistuttaa eräänlaista päiväunta.

Säpsähtelen näistä unistani kesken työpäivän. Olen täysin hermoraunio skolioosini takia ja sen huomaavat myös työkaveritkin.

Vierailija
2/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat, painukaas takaisin koulunpenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kurkun selvittely eli lyhyin välein toistuva rykäisy ovat esimerkiksi merkkejä mielenterveysongelmista. Silmien kiinni puristaminen on tosi vastenmielistä katsottavaa.

Vierailija
4/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kurkun selvittely eli lyhyin välein toistuva rykäisy ovat esimerkiksi merkkejä mielenterveysongelmista. Silmien kiinni puristaminen on tosi vastenmielistä katsottavaa.

ja tällainen vaiva on neurologinen, saattaa aiheutua esim. aivotärähdyksen seurauksena. Ei ole tekemistä mielenterveyden kanssa.

Vierailija
5/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen silmänsä nykii myös suu nykii. Hän yskii ja hikoilee runsaasti. Silmänaluset ovat äärimmäisen tummat ja silmät kuin pienet kiiltävät hiilet syvällä laihassa pääkallossa. Hän myös näyttää ikäistään nuoremmalta, 4o vuotias ja luullaan kaksikymppiseksi.

Hän on 191cm pitkä, mutta huonon ryhtinsä takia vain 184cm. Laiha mies ja huono ryhti. Iho on keltainen, koska miehen masennus aiheuttaa stressiä ja stressihormonien taso elimistössä hyvin korkealla. Samainen oire aiheuttaa sydänhäiriöitä ja pieniä sydänkohtauksia. Korkean verenpaineen takia hän ei kuule kunnolla, eikä saa untakaan, kun kuulee äänen: TUM TUM TUM.

Ihmettelette varmaan miksi rakastan miestäni?

Hänen älykkyyden takia. Hän on keskivertoa älykkäämpi, kuin muut ihmiset. Ja rikas, hyvin rikas. :)

Vierailija
6/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällainen vaiva on neurologinen, saattaa aiheutua esim. aivotärähdyksen seurauksena. Ei ole tekemistä mielenterveyden kanssa.

Vierailija
7/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsiviä on laihoja. Samoin anorektikot, mikä on psyykkinen oireyhtymä myöskin(tuli vain tuosta lihavuusjutusta mieleen)Lievissä masennuksissa on sitten lihavia enemmän.

Ja narkithan on myös luuviuluja(lasken narkit mt-ongelmaisiksi)

Vierailija
8/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveysongelmista. Laihtui -40. Oli tipassa, viilteli itseään. Onneksi parantui hyvän lääkityksen ansiosta. Mutta ei niitä ongelmia mitenkään naamasta yleisesti ottaen näe(tai ruumiinrakenteesta) vaikkakin yleensä ruokahalu heikkenee vakavissa ongelmissa.

Vierailija
9/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätellen suurinpiirtein jokainen vastaantulija näyttää mielenvikaiselta. Mutta voihan se niin ollakin. Onko tervettä taas toisten pärstästä etsiä merkkejä mielenterveysongelmista, enpä tiedä sitäkään. Saattaa alkaa näkemään, mitä etsii.

Jumalavita tätä porukkaa.

Vierailija
10/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastu sykösiin ei näytä hyvältä. Oli tänään saanu ajokortin, kävi meillä ei ollut oma itsensä. Oli rauhaton.

Vierailija
11/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti katse kertoo paljon, eli saako ihmiseen luontevasti kontaktin ja keskittyykö hän keskustellessa laisinkaan.

Mulla on ADHD ja mä en ikinä pysty katsomaan silmiin pitkää aikaa. Mun on pakko katsella ympärilleni ja naputtaa sormella tai jalalla, muttei se tarkoita ettei minuun olisi saanut kontaktia.

ADHD ei mun tietojen mukaan ole mt-ongelma.

Monesti jo vartalon asento ja kasvojen ilme paljastavat mahdollisen mt-ongelmaisen. Samoin kävely voi olla monotonista. Harjaantunut silmä erottaa monenlaista vaivaa :)

Tai jospa vain haluat kuvitella kaikki hieman erilaiset ongelmaisiksi?

Esimerkiksi kirjailijat, taiteilijat ja muuten luovat ihmiset ovat ns. hulluuden rajalla ja "normaalit" eivät heitä "hulluista" erota.

Esimerkiksi setääni on monesti luultu mt-ongelmaiseksi, vaikka hän onkin vain kirjailija.

Ja jos lainaamani on ammattilainen niin se vain vahvistaa mielikuvaani mt-ongelmaisten kanssa työskentelevistä.

Vierailija
12/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovaääninen nauru, hymyily ilman naurun ääntä...kaikki tuollaset mitkä poikkee keskiverrosta on hullun merkkejä.

Vierailija
13/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltä, että mt-ongelmat eivät näy naamasta, jos jätetään pois laskuista kroonikot ja alkoholistit ja narkomaanit. Käytös voi sitten paljastaa enemmän, mutta pelkästä naamasta ei vieras ihminen pysty diagnoosia tekemään tai edes sitä, että rupeasi miettimään onko tolla jokin mt-ongelma. Yleinen ulkoasu sitten saattaa paljastaa just esim kroonista skitsofreniaa sairastavan. Mutta kun miettii miten yleinen on nykyään esim. masennus ja erilaiset ahdistsushäiriöt, niin eihän tässä muuta pystyis kadulla liikkuessaan miettimään kuin tekemään diagnooseja vastaantulevista ihmisistä. Suurin osa mt-ongelmista kärsivät ovat kuitenkin työssäkäyviä/opiskelijoita. Mustat silmänaluset ja tuijottava katse ei saa tavallisessa ihmisessä mieleen ajatusta, että onkohan tolla jokin masennus tai psyykelääkitys päällä.

Vierailija
14/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omien tuttujen kohdalla. ja tietenkin käyttäytymisestä huomaa.

Vierailija
15/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta inhon ja vaivaantuneisuuden sinun katsojan seurassa, sen näkee silmistä. Jotkut kai sitten tulkitsevat sen hulluutena? :)

Vierailija
16/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälyily tai tuijotus, puheliaisuus, hiljaisuus kovaääninen nauru, hymyily ilman naurun ääntä...kaikki tuollaset mitkä poikkee keskiverrosta on hullun merkkejä.

Nuo ylläolevat asiathan viittaavat siihen, että ko. henkilö on vaivaantunut/hermostunut sinun seurassasi ja haluaisi mieluiten poistua paikalta muttei kehtaa jottei loukkaisi sinua. Ehkä hän aavistaa että ajattelet hänestä pahaa ja se hermostuttaa häntä..

Vierailija
17/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS, mistä te näitä keksitte???

Vierailija
18/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt keksin mistä te ihmiset keksitte näitä ihmejuttuja siitä mistä hulluuden muka näkee.

Olette katsoneet liikaa jännityssarjoja televisioista. Ei fiktiiviset sarjat luo totuutta, miettikääpä sitä...

Vierailija
19/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pahemmin masentunut ja hieman psykoottisia piirteitä oli myös, niin kuulemma sen huomasi minusta, että oli jotain henkisiä ongelmia. Kun olin vähän vähemmän masentunut niin kuulin muita diagnooseja, kuten asenneongelman, välinpitämättömyyden, laiskuuden, ujouden jne, mutta tuolloin ei enää huomattu mt- ongelmia. Vaikka viimeksi olin osastolla viime kesänä niin käsittääkseni mt- ongelmani eivät näy, muuten saatetaan ajatella mitä vain.

Vierailija
20/49 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeenpäin olleen psykoosi ja mielenterveysongelmia. Hän vaikutti ihan normaalilta, kadehdittavan kaunis teinityttö jolla oli ystäviä ja kaikkea. Kuulin että yks päivä tuo tyttö vaan oli poistunut kotoa ilman ulkovaatteita ja kadonnut. Kun hänet oli löydetty, tyttö ei edes muistanut poistuneensa kotoaan. Siitä hullun tunnistaa.