Miten mielenterveysongelmat näkyvät naamasta?
Tuossa toisessa ketjussa todettiin niin, ja vastikään yksi tuttavakin totesi eräästä yhteisestä tutusta samoin. En sitten kysynyt tarkemmin silloin mitä tarkoitti, mutta jäi pyrimään mielessä.
Eli miten ne mt-ongelmat näkyvät naamasta?
Kommentit (49)
mutta miehelläsi saattaa olla taustalla jokin muu fyysinen sairaus kuin mielenterveys, tai sitten lääkitys aiheuttaa sivuoireita.
Hänen silmänsä nykii myös suu nykii. Hän yskii ja hikoilee runsaasti. Silmänaluset ovat äärimmäisen tummat ja silmät kuin pienet kiiltävät hiilet syvällä laihassa pääkallossa. Hän myös näyttää ikäistään nuoremmalta, 4o vuotias ja luullaan kaksikymppiseksi. Hän on 191cm pitkä, mutta huonon ryhtinsä takia vain 184cm. Laiha mies ja huono ryhti. Iho on keltainen, koska miehen masennus aiheuttaa stressiä ja stressihormonien taso elimistössä hyvin korkealla. Samainen oire aiheuttaa sydänhäiriöitä ja pieniä sydänkohtauksia. Korkean verenpaineen takia hän ei kuule kunnolla, eikä saa untakaan, kun kuulee äänen: TUM TUM TUM. Ihmettelette varmaan miksi rakastan miestäni? Hänen älykkyyden takia. Hän on keskivertoa älykkäämpi, kuin muut ihmiset. Ja rikas, hyvin rikas. :)
kasvoista voi nähdä, mutta kasvojen piirteet voi olla myös perittyjä. Tummat silmänaluset eivät välttämättä tarkoita väsymystä tai masennusta tai psykopatiaa.
Vaan ohutta ihoa silmien alla. Tumma osuus on hiusverisuonistoa.
Ryhti on se mistä mielenterveysongelmat usein havaitaan ulkopuolelta.
Välinpitämättömyys ja siitä juontuva velttous näkyy ryhdissä.
Aikoinaan valistettiin runkkaamisen aiheuttavan huonoryhtisyyttä. Runkkaus epäsuorasti aiheuttaa huonoryhtisyyttä ja hulluutta. Velttous ja siitä juontuva väsymys vaikuttaa kehon jäntevyyteen ja myös ajattelun jäntevyyteen. Liiallinen runkkailu voi aiheuttaa potilaassa vakavia ryhtivaurioita.
Mielenterveysongelmista voi myös parantua korjaamalla ryhtiään jatkuvasti. Eli ns. käänteinen hoitomuoto. Monet psykoosipotilaat ovat palaneet takaisin tähän todellisuuteen korjaamalla ryhtiään.
Pahasti sairastunut ei kykene korjaamaan ryhtiään.
Kyseessä on kehon ja mielen yhteistyö ja molempien sairastuminen.
Lihavuus kielii aina mielenterveydellisistä ongelmista.
Lihavuus kielii aina mielenterveydellisistä ongelmista.
jonka takia ryhtini on huono. Mun kropalla ja selkärangalla on siis mahdottomuus näyttää suoraryhtiseltä. Luuleeko kanssaihmiset, että olen mt-ongelmainen ja masturboin non stop? ;D
Mistä hatusta tämän selityksen keksit?
Ryhti
kasvoista voi nähdä, mutta kasvojen piirteet voi olla myös perittyjä. Tummat silmänaluset eivät välttämättä tarkoita väsymystä tai masennusta tai psykopatiaa.Vaan ohutta ihoa silmien alla. Tumma osuus on hiusverisuonistoa.
Ryhti on se mistä mielenterveysongelmat usein havaitaan ulkopuolelta.
Välinpitämättömyys ja siitä juontuva velttous näkyy ryhdissä.Aikoinaan valistettiin runkkaamisen aiheuttavan huonoryhtisyyttä. Runkkaus epäsuorasti aiheuttaa huonoryhtisyyttä ja hulluutta. Velttous ja siitä juontuva väsymys vaikuttaa kehon jäntevyyteen ja myös ajattelun jäntevyyteen. Liiallinen runkkailu voi aiheuttaa potilaassa vakavia ryhtivaurioita.
Mielenterveysongelmista voi myös parantua korjaamalla ryhtiään jatkuvasti. Eli ns. käänteinen hoitomuoto. Monet psykoosipotilaat ovat palaneet takaisin tähän todellisuuteen korjaamalla ryhtiään.
Pahasti sairastunut ei kykene korjaamaan ryhtiään.
Kyseessä on kehon ja mielen yhteistyö ja molempien sairastuminen.
Telkusta tuli ohjelma jossa kolme psykiatria yritti arvata ihmisjoukosta erilleen ne joilla oli mielenterveysnongelmia. Ensin niitten piti valita terveimmän oloinen. Se oli nainen joka kärsi masennuskausista. Minä erotin sen sieltä, itse vastaavasta kärsineenä. Ajattelin että tuossa naisessa on jotain, mutta voiko se olla kun se vaikuttaa niin perin terveeltä ja tervejärkiseltä. Eli itsekin epäröin sairaan ja terveimmän välillä.
jähmettää sillai. mulla ainakin silmät seiso päässä kun antipsykootteja söin.
syö jotain masennuslääkkeitä, mutta mä en kyllä ilman sanomista näe sitä heidän naamastaan.
Itsellä on mt-ongelmia, mutta en tiedä näkyykö se mun naamasta. Ehkä todella läheiset sukulaiset ja ystävät voivat tunnistaa muutoksen, mut en tiedä näkeekö kuka tahansa.
syö jotain masennuslääkkeitä, mutta mä en kyllä ilman sanomista näe sitä heidän naamastaan.
Kuolaavat yksinpuhujat erikseen. Mutta siis, jos jollain on lievempiä ongelmia? Käytöksestä/puheista tietenkin melko äkkiä voi huomatakin, mutta muuten?
ja kyllä sen näki päälle naamasta ja muutenkin. Ei siis mitenkään hullunkiiltoa eikä tiettyä katsetta eikä pöhötystä tai turvotusta, mut se alkoi käyttää omituisia meikkejä, esim punaista "luomiväriä" jota veti luomelta korvaan asti ja ilmestyi töihin yöpaidoissa ja tukka kampaamatta.
Toisaalta opiskeluaikoina yksi kurssikaveri sairastui johonkin vainoharhaan ja piti lopulta viedä pakkohoitoon kun alkoi raivoamaan kesken luennon. Siitä ei näkynyt pällepäin mitenkään, vasta kun se avasi suunsa ja syytteli kaikkia milloin mistäkin, tajusi että ihan kaikki ei oo kunnossa.
Ei siis tavalliset väsyneen näköiset vaan huomattavan elottoman harmaa ja tumma iho silmien ympärille?
Ei siis tavalliset väsyneen näköiset vaan huomattavan elottoman harmaa ja tumma iho silmien ympärille?
eivät tule väsymyksestä tai muustakaan. Geenit.
Meillä todella mustat silmänaluset suvussa, äidilläni, minulla ja tyttärelläni. Uusien tuttavuuksien kanssa huomaan aina, että katsovat minua aluksi kummasti, ennekuin huomaavat että olen käytökseltäni ihan normaali kuitenkin. Uskon, että tummat silmänaluseni herättävät epäluuloa. Joten ovatko ne joku hullun merkki?
voivat viitata mt-häiriöihin, mutta myös fyysisiin sairauksiin. Hymyttömyys ja jähmeä naama liittyy johonkin lääkityksiin ja mielen sairauksiin, masennuslääkkeissä voi olla sivuoireena pupillien laajeneminen. Monesti katse kertoo paljon, eli saako ihmiseen luontevasti kontaktin ja keskittyykö hän keskustellessa laisinkaan.
Joskus unettomuus ja masennus näkyvät paitsi ihon harmaantumisena ja rypistymisenä, myös silmäpusseina/tummina silmänalusina ja yleisenä velttoutena ja elottomuutena.
Stressi pitkään jatkuessaan voi aiheuttaa aknea tai ruusufinnin, mikä helottaa reippaasti. Addiktioista kärsivät joskus näyttävätkin siltä. Joillakin lääkkeiden väärinkäyttäjillä on iho-oireita (naarmuja, paiseita ja finnejä), sillä he raapivat ihoaan saaden sen tulehtumaan. Tietyt suonensisäisesti käytetyt aineet vahingoittavat hampaita saaden ne hajoamaan. Alkoholismi pöhöttää ja punastuttaa. Monet ns. narkomaanit ovat iholtaan sairaalloisen kalpeita.
Monesti jo vartalon asento ja kasvojen ilme paljastavat mahdollisen mt-ongelmaisen. Samoin kävely voi olla monotonista. Harjaantunut silmä erottaa monenlaista vaivaa :)
korjaamista, jos naama nykii. Tiedättekö, sellaisia "silmalasinkäyttäjän pakkoliikkeitä", mutta rillejä tällä ei kuitenkaan ole. Sitten alkoi tapahtua kaikenlaista häirintää ja tunkeilua, ja niistä kiinni jäätyään joutui vissiin tsekkaamaan annostuksensa. Sairausloman jälkeen palasi ilman nykimisiä.
Eräs tuttu masennusta sairastava on toisinaan hieman poissaolevan näköinen.
korjaamista, jos naama nykii. Tiedättekö, sellaisia "silmalasinkäyttäjän pakkoliikkeitä", mutta rillejä tällä ei kuitenkaan ole. Sitten alkoi tapahtua kaikenlaista häirintää ja tunkeilua, ja niistä kiinni jäätyään joutui vissiin tsekkaamaan annostuksensa. Sairausloman jälkeen palasi ilman nykimisiä.
Eräs tuttu masennusta sairastava on toisinaan hieman poissaolevan näköinen.
t: kokemusta on lähipiiristä