Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te pystytte hakemaan lapsenne hoidosta kesken työpvn, jos hän on sairas?

Vierailija
19.09.2010 |

Meillä pelkään asiaa jo etukäteen; olen työpaikkani (yläkoulu) ainoa, jolla on pieni lapsi, menossa juuri hoitoon. Pelkään jo etukäteen miten voin lähteä töistä hakemaan, jos soittavat että lapsi on kipeä! Rehtori ei ota vastuuta muutenkaan mistään, hän varmaan sanoo että "hommaa ensin sijainen, niin voit sitten lähteä". Mistä hommaan sijaisen keskellä päivää luokkaan? Opetan kotitaloutta, jossa nuoria ei voi hetkeksikään jättää yksin luokkaan ja lähteä soittelemaan sijaisia (ei sillä että niitä kesken päivää paikalle mistään saisikaan)...

Ehdotuksia, mitä teen? Mitä sanon reksille, joka on aika voimakas persoona...pakkohan minun on hakea lapseni?!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin voi olla palavereja yms. sovittua, mutta sitten vain perun (tai riippuen palaverista minun ei ole niin pakko aina olla paikalla, jos siellä joku toinenkin joka tietää ja omassa työssäni pyrin tiedon levittämiseen, jolloin en todellakaan ole ainoa joka joistain asioista tietää). Meillä töissä tosin myös lastenhoitopalvelu, mutta en käytä. Jos lapsi on sairas, niin minusta tarvitsee vanhemman ja ei vierais voisi lasta esim. päiväkodista hakeakaan. Edes tästä lastenhoitopalvelun käyttämättömyydestä ei ole tullut sanomista, ehdotettu vain sen käyttöä.

Työ on kuitenkin vain työtä. Sitä varten esimiehet valitaan ja heille maksetaan enemmän palkkaa että pystyvät hoitamaan resurssit. Se ei ole minun ongelmani. Ei edes silloin kun on joku projekti joka on aikataulutettu ja sen perusteella arvioidaan työtäni.

Omat lapset ovat minun prioriteetissani ennen työtä. Sen mukaan myös elän. Toisaalta olen vetänyt tässä hyvin tiukan linjan töissä ja muutkin sen tietävät. Sen antamani työpanoksen niissä aikapuitteissa kun on sopimusten mukaista pitää riittää työnantajalle, sekä esimiehelle.

Vierailija
42/43 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sulle! Sulle riittää kun annat asianmukaisen ilmoituksen poissaolostasi rehtorille. Ja muista, että sulla on lain takaama oikeus lähteä hakemaan lastasi hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan vain asian esimiehelleni ja myös työkaverilleni, joka hoitaa kiireelliset asiat.

Kaikilla työkavereillani (miehiä) on myös pieniä lapsia eli tilanne on tuttu kaikille. Esimies suhtautuu asiaan hyvin. Kysyy vain, ilmoititko työkaverille, että tietää hoitaa kiirelliset duunit.

Mieheni on jonkin verran reissutöissä eli voi olla missä päin maata tahansa. Lisäksi hänellä on lähes päivittäin sellaisia palavereja, ettei pysty vastaamaan puhelimeen heti. Vaikka hänellä olisi toimistopäivä, matkaan menee yli puoli tuntia. Mulla menee matkaan 10min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme