Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeen possuja te olette? Meille voi

Vierailija
17.09.2010 |

aina tulla, aina on perussiistiä eikä loju tavaroita eikä vaatteita pitkin lattioita eikä sohvia. Keittiö on aina siisti, astiat pannaan aina syönnin jälkeen koneeseen ja pöydät ja tasot pyyhitään.

Miksi te elätte kuin jossain sikalassa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka muutama vaatekappale lojuisikin sohvalla tai lattialla. Jos yllätysvierasta häiritsee,niin oma on häpeensä,kun ei ilmoittanut tulostaan, että olisi ehtinyt nuo vaatteet kerätä. Jos perheessä on lapsi/lapsia, se saa kyllä näkyä. Kukaan tuskin ihan sikala-kuntoon kuitenkaan kotiaan päästää.

Itse teen perussiivouksen kerran viikossa. Jos joku viikko siivous jää syystä tai toisesta väliin, en tunne itseäni mitenkään surkeaksi eikä kotimmekaan sikalaksi muutu.

Vierailija
42/47 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillekin voi tulla yllätysvieraita, vaikka sotkusta onkin. Tervetuloa vaan! Tämä on meidän koti, ja täysin meidän asia. Jos vieraita sotkut haittaa, ulko-ovesta pääsee nopeesti pois.

Possu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain haittaa tulla meille kun lattialla tälläkin hetkellä on levitettynä erinäinen määrä leluja, lehtiä, kenkiä, vaippoja ja näemmä mun laukku (kiitos taaperon leikkien), lisäksi varmasti jokunen karvapallo löytyy koirien jäljiltä eteisestä, pöydillä on tavaraa ja keittiössäkin tiskiä kun on helpompi siivota illalla ilman pikku apuria, niin sopii kääntyä heti ovelta :P

Mä vietän mielummin aikani touhuten lasteni kanssa tai rentoilen esim. tässä koneella kuin puunaan paikkoja. Pienten kanssa tavaraa kertyy ympäriinsä, en toki viitsi lapsen leikkejä katkaista vain jotta paikat pysyy siisteinä ja jos tuon täystuhon perässä juoksee koko ajan siistimässä jälkiä, on siinä täysipäiväinen työ jollekin :D

Vierailija
44/47 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tykkään jos yllätys vieraita tulee että kämppä ois siisti. Ja on se itelläkin parempi olo ku on siisti kämppä. Tosin on myönnettävä nyt viimeisilläni kn raskaana olen ja mies on töissä päivisin sen 8 tuntia niin kämpän ylläpito tip top kunnossa on raskasta. Sikolättiä tää kämppä ei oo ikinä nähnykkään, eikä tuu koskaan näkemäänkään, mut itseäni alkaa siinä vaiheessa kyllä häirittemään kun koiran karvoja on pisin pitkin mattoja tai vaatteita roikkuu portaiden kaiteilla. Lattialla vaatteita ei koskaan ole, itse laitan samantien likaiset pyykkikoriin, siellä ne ei häiritse ketään ja on itelläkin mukavampi olo. Siivoan noin 3 kertaa viikossa, joskus 2. Pika imurouksia tulee tehtyä melkein päivittäin. Ja vaikka en oliskaan ehtiny siivota ja yllätys vieraita tulee niin ei se maailmanloppu ole, ei tää kämppä kuitenkaan missään vaiheessa niin sotkussa ole että ei kehtais tutuille näyttää.

Vierailija
45/47 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläkin hetkellä olkkarin lattialla lojuu 2 lapsen koulukirjat läksyjen teon jäljiltä, vaatteet kun lähtivät kiireellä synttäreille, nuotit ja soittimet levällään, sohvalla on kasa viikkaamista odottavia pyykkejä - so what?!? kaverit tietää kyllä että siivous ei ole meillä se elämän tärkein asia, jos ei kestä katsella, voi pysyä poissa.

Jaa niin ja miksi minä en nyt siivoa - no, kirjoitan väitöskirjaa nyt kun saan olla pari tuntia yksin kotona. Voisin mä tietty valita siivouksenkin, mutta, no, en valitse:)

Vierailija
46/47 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(..)

Vierailija
47/47 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisi kaksi äärilaitaa; ne jotka eivät siivoa koskaan, ja ne jotka siivoavan IHAN KOKO AJAN.

Tiedoksi teille; perussiisteyden saa pidettyä yllä ihan pienelläkin vaivalla!

Lapset voi opettaa jo hyvin pienestä pitäen syömään suhteellisen siististi pöydän ääressä, viemään roskat roskiin, laittamaan likaiset vaatteet pyykkikoriin, siivoamaan ne lelut pois joilla ei leikitä, tuomaan omat astiansa tiskiin ruuan jälkeen, karistamaan hiekat kengistä ulko-ovelle. Ja niin edelleen.

Meillä ei todellakaan siivota "koko ajan", mutta kerran päivässä saatan imuroida eteisestä hiekat. Kerran viikossa imuroin kunnolla, pesen ehkä lattiatkin ja pyyhin pölyt. Petivaatteet vaihdan 2-3 viikon välein, tarvittaessa useammin. Keittiön laitan kuntoon joka ruuan jälkeen, meillä ei likaiset astiat seiso pöydillä vaan ne laitetaan likoamaan hetkeksi ja sitten koneeseen.

Kotitöihin menee max 1 h päivässä, ja silti ehdimme harrastamaan lasten kanssa ties mitä monena iltana viikossa, ja lapset saavat leikkiä mielin määrin. Ja meillä on aina perussiistiä. Siivousfanaatikoksi en itseäni miellä millään!

Telkkarin ääressä minä itse en ehdi istua ennen klo 21-22:ta, sen hinnan tästä kaikesta maksan, mutta kotitöiden ohessa katselen uutisia netissä ja roikun täällä av:lla. Mistään en jää paitsi :D

terkuin täyttä työpäivää tekevä yh, joka ei tykkää "paskasta" lattioilla ja tasoilla