Paljonko talojen myyntihinnoissa on "tinkimisvaraa"? Katselin yhtä 139 000 € taloa
mitäs jos sanotaan kiinteistövälittäjälle, että halutaan tehdä tarjous, suostumme maksamaan 110 000 €.
Voiko kiinteistövälittäjä olla ottamatta tarjousta vastaan?
Hylätähän myyjä tarjouksen voi, mutta ei kai ole mitään estettä tarjota ihan mitä haluaa?
Miltä kuulostaisi tuon hintaisesta talosta tämä tarjouksemme?
(ja huom. talo sellaisella alueella, joka ei ole muuttovoittoinen ja muutenkin vähän syrjäisemmällä alueella, joten ihan suoraan käsistä tuota en usko vietävän)
Kommentit (22)
ellei hänelle ole suoraan sanottu ettei noin huonoja edes huomioida. Välittäjän näkökulmastahan kaikki mikä todistaa että hän on kyllä saanut tarjouksia tehtyä mutta myyjät eivät vain ole niitä hyväksyneet saavat hänet näyttämään hyvältä.
Täysin mahdotonta ulkopuolisen sanoa onko mitään mahdollisuuksia että tuo teidän tarjouksenne hyväksyttäisiin tai että siihen edes viitsittäisiin tehdä vastatarjousta, mutta teillä ei ole mitään hävittävää, jos kerran ei ole kilpailua kyseisestä asunnosta ettekä halua sitä kovin paljon.
Ei ole mitään "tinkimisvaraa" joka olisi yleispätevä. Mä en itse ole koskaan tinkinyt 3 prosenttia enempää, mutta tiedän myös tapauksia joissa pyyntihinta on niin kohtuuton että siitä on jouduttu tinkimään jopa 30%.
arvioidaan miten paljon voitte tinkiä
voi antaa millaisen tarjouksen tahansa.
Me saimme juuri myytyä kaksion. hintapyyntö oli reilu 117 000 ja ensimmäinen tarjous oli 106 000, emme hyväksyneet ja olimme tästä jo maininneet välittäjälle, että alle 110 000 emme mene. Meni 2 viikkoa ja saimme tarjouksen 118 000 ihmisiltä jotka todella halusivat asuntomme!
että joku tuttu pian vetää johtopäätökset että mä palstailen :D
eli kaksio kolmio neliö...???
onko oma tontti
Mitään ette häviä ja onhan tuo kuitenkin ihan asiallinen tarjous. Itse tarjosimme 319 000 Euroa pyynnillä 255 000 Euroa. Talo oli meistä tuon arvoinen maksimissaan. Vaikka talo oli ollut pitkään myynnissä ja jo tyhjillään, niin välittäjä tykkäsi tarjouksesta, mutta myyjä suuttui.:) Meni vuosi ja talo roikkui edelleen myynnissä. Ostimme toisen talon. Vuotta myöhemmin välittäjä soitti, että olemmeko vielä etsimässä ja olisiko mahdollista tarjota uudelleen tuo 255 000... Lopulta talo meni ja pyynti oli siinä vaiheessa 262 000 Euroa. Tuskin saivat edes tuota, jonka me tarjosimme silloin. Ja päälle tuli korkotappiot, mielipaha pitkästä myynnistä ja ylläpitokulut.
http://www.etuovi.com/kohde/958099
Ja siis hintahan on varmasti esim. helsinkiläisten mielestä ihan järkyttävän halpa, mutta jos huvittaa, hakekaapas etuovesta muita myynnissä olevia suunnilleen tuon kokoisia taloja tältä alueelta. Ei hinta päätä huimaa (jos siis vertaa isompien kaupunkien asuntoihin).
Ja toisaalta jos pyyntihinta on asiallinen niin silloinkaan kukaan ei häviä, sillä tarjoaja ei menetä mitään, ja pyytäjä saa huonoistakin tarjouksista lisäpontta myyntiinsä, kun voi sanoa että tarjouksia on sisässä mutta niitä ei ole "vielä" hyväksytty. Varmasti eivät suutu huonoista tarjouksista, korkeintaan hetkellisesti pettyvät kun eivät olekaan todellisia.
Mitään ette häviä ja onhan tuo kuitenkin ihan asiallinen tarjous. Itse tarjosimme 319 000 Euroa pyynnillä 255 000 Euroa. Talo oli meistä tuon arvoinen maksimissaan. Vaikka talo oli ollut pitkään myynnissä ja jo tyhjillään, niin välittäjä tykkäsi tarjouksesta, mutta myyjä suuttui.:) Meni vuosi ja talo roikkui edelleen myynnissä. Ostimme toisen talon. Vuotta myöhemmin välittäjä soitti, että olemmeko vielä etsimässä ja olisiko mahdollista tarjota uudelleen tuo 255 000... Lopulta talo meni ja pyynti oli siinä vaiheessa 262 000 Euroa. Tuskin saivat edes tuota, jonka me tarjosimme silloin. Ja päälle tuli korkotappiot, mielipaha pitkästä myynnistä ja ylläpitokulut.
Mutta itse taloon sanoisin kyllä että tämä on potentiaalisesti hyvä kauppa, sikäli että ulkoa on tosi kivan näköinen ja sisältä aivan karmea, mutta karmea tavoilla joiden ei pitäisi olla kovin vaikeita korjata. Pieni pintaremppa, ja johan alkaa pelittää!
Tietysti talon alkuperäinen hinta ja kunto vaikuttaa tilanteeseen.
Tähän astisista "ostoksistamme" olemme saaneet tingittyä 5,7 ja tuon 10 prosenttia.
ap
Mutta itse taloon sanoisin kyllä että tämä on potentiaalisesti hyvä kauppa, sikäli että ulkoa on tosi kivan näköinen ja sisältä aivan karmea, mutta karmea tavoilla joiden ei pitäisi olla kovin vaikeita korjata. Pieni pintaremppa, ja johan alkaa pelittää!
kosteustutkimus....uudella rempalla on helposti peitetty esim. home ym. vaurioita.
hälyttäviä merrkejä ovat pilkut kaakeleissa ym. tummentumat...vanhat kosteusjäljet...
tunkkainen haju...mökin haju..tai se että ovia tai ikkunoita auki näytön aikana, sillä yritetään peittää hajua, siis raittiilla ilmalla.
Ihan hulvattomia verhoja mm. noilla nykyisillä asukkailla :)
Mutta joo. Sisällä varmaan tekisitte melkoisen rempan pinnoille, siihenhän uppoaa rahaa. Ulkoa talo oli oikein sievä ja kivan näköinen, oikein yllätyin miten erilainen tunnelma oli sisällä.
Mutta en minäkään enempää tarjoaisi kuin tuon mitä ap suunnittelitte. Minusta se tuntuisi kohtuulliselta, ottaen huomioon mitä sisustan remppaaminen vaatii.
pyynti on 369. Ei mennyt läpi. Asunto on ollut myynnissä toukokuusta alkaen, on tyhjä.
Luultavasti oli myös eka tarjous.
No, jokainen päättää itse hinnan millä myy.
Asuntoon on tulossa 5 v sisällä putkiremontti, me ei ainakaan koroteta. Itse asiassa eilen just meni tarjouskin umpeen. Seuraavan kerran tarjotaan 330 tuhatta joulun jälkeen, jos on vielä myynnissä.
niin sitten tod. näk. hyväksyvät alemmankin tarjouksen. Näin jos ovat muuttaneet jo uten taloon ja ovat ns. "kahdenasunnon loukussa". Kalliiksi tulee pitää vanhaa kämppää seisomassa tyhjillään ja maksaa siitä mahdollisia lainoja ja korkoja vielä. Toinen syy usein nopealle myynnille on avioero (kuten meidän tapauksessa kun ostettiin kämppää).
Jos taas myyjillä ei ole kiire luopua asunnosta, ovat vain ns. avanneet pelin ja katsovat mihin markkinahinta asettuu, sitten varmaan odottelevat pitemmän aikaa tuleeko pyyntihintaa ylittävää tarjousta keltäkään ja "on varaa" kieltäytyä esim. teidän tarjouksesta,
Noissakin kuvissa se työhuone kamalan sotkuinen, sitten pyykkitelineestä makkarissa oli myös kuva:0
Itse tarjosimme 40 000 e alle pyyntihinnan (hintaa tosin talolla huomattavasti enemmän kuin tuolla) ja välittäjä suunnilleen nauroi päin naamaa. Sanoi että ei kannata tarjota noin vähän.
Saimme kuitenkin talon siihen hintaan (pienillä ehtojen muokkauksella). Myyjillä oli sen verran riitainen avioero menossa, että halusivat vain nopeasti eroon talosta ilman suurempia neuvotteluja.
Pakko kuitenkin sanoa että voi kamaluus kuinka halvalla taloja jostain lähtee. Täällä ei tuolla hinnalla saa kuin pienen 70-lukulaisen kerrostalokämpän. Eikä edes asuta pk-seudulla.
myyjä sitten päättää mitä tekee.
pistäppä linkki tuosta talosta.