Jahas.. anopille "ei näköjään kelpaa mikään" :D
Anopilla on tapana, aina käydessään ja ollessaan pidemmän aikaa (esim. vahtimassa tyttöjämme), siivota meillä.
Sinänsä siis ihan kivaa, mutta jotenkin olen ottanut asian vähän tietynlaisena arvosteluna, kun meillä ei huusholli ole aina ollut ihan vimpan päälle.
No, eilen anoppi tuli taas lastenhoitoavuksi, koska mulla ja miehellä oli menoa. Tällä kertaa tosin tein viikkosiivouksen juuri ennen anopin tuloa, puunasin oikein viimeisen päälle, imuroin ja pesin lattiat, rätillä kävin vielä lattialistatkin läpi.
Ja arvatkaas mitä. Kun tultiin kotiin, anoppi juuri raahasi imuria takaisin siivouskomeroon, kertoi siinä vähän siivonneensa meillä :O
Lievästi huvittuneena teki mieli sanoa, että mitähän sinä oikein siivosit, kun tulit juuri puunattuun kotiin, mutta nielin sanani ja vain kiitin kauniisti :D
Kommentit (48)
auttaisi ja kävisi kaupassa ja siivoaisi. Elämämme on niin kiireistä, että apu olisi paikallaan. Anoppi on vain niin sairas, ettei kykene. Suree itsekin, ettei pysty meitä auttamaan kun näkee,kuinka väsynyt olen.
On teillä huono itsetunto kun otatte vittuiluna toisen auttamishalun.
Kyllä ne oikeasti vittuileekin, niinkuin muutkin ihmiset.
Mutta itse en koe anoppini tekemisiä semmoisena (vaikka kyllä hän välillä minua arvosteleekin, mutta saa arvostella - en minäkään ole samaa mieltä kaikista hänen tekemisistään), mutta rajat niissä pitää olla.
Ja jälleen, appivanhemmista voi tykätä hirveästi ja arvostaa apuaan ja silti harmistua joskus. Se on elämää se, eikä heti ole huonolla itsetunnolla tai hirviöminiä.
10
ison dildon alusvaatteine seassa ;)
aluslakanat tulee pesun jälkeen viikata niin, että ne tulevat oikein päin, kun käärön avaa ja asentaa patjan päälle paikoilleen. Ikään kuin sillä olis muka jotain väliä, onko lakana paikallaan käänne ylös- vai alaspäin, kun se on patjan alla, pois näkyvistä!
Miksi ihmeessä anoppi vahtii lapsia? Ramppaako anoppi teillä usein kylässä = siivoamassa? Minä en kiittäisi enkä katselisi tuommoista anoppia hetkeäkään! Siivotkoot kotonaan, anoppi ei meillä määrää! Anoppisi taitaa kokeilla "rajojaan". Annatko anoppisi määräillä ja pelleillä Teillä miten tahtoo?!
Älä pyydä anoppia lastenvahdiksi. Hommaa lastenvahti muualta, kysy naapurista tai soita paikalliseen MLL:oon.
Mun nykyinen anoppi on just tuollanen! Aina hän joutuu tekemään kaiken, kun me ei itse osata tehdä mitään! "on teillä vielä paljon opittavaa" on tullut kuultua monen monta kertaa. Kun hommat on hoidettu alkaa valitus miten vaikeaa on, kun aina hänen PITÄÄ tehdä kaikki. Eh, kukaan ei ole pyytänyt tekemään mitään...
Ei, ei pyydetä tekemään mitään, auttamaan missään, hoitamaan lapsia tms., mutta toivotamme kyllä tervetulleeksi vieraana. Siitä huolimatta he tultuaan tuovat omat eväät, ja haluavat hoitaa lapsia tai koiraa. Aluksi olin iloinen avusta, mutta nyttemmin olen tajunnut siitä keltäytyä.
Ilmeisesti eläkeläisten elämä on niin kapeutunuttaja vailla merkitystä, että pitää päteä noilla auttamisilla. Parhaimmillaan näin, kun anoppi soitti parkkipaikalta ennen meille tuloa liudan puheluita, kuinka taas _pitää_ tulla meille hoitamaan lapsia, että nuoret pääsevät omiin menoihinsa (=töihin), ei sitä vain ennen. Puhelun sisällön kuulin myöhemmin miehen siskolta. Sama juttu ruoan laiton, siivoamisen, pyykkien silityksen yms. suhteen. Ennen äitini aina silitti kaikki pestyt pyykit meille tultuaan. Luulin, että halusi oikeasti auttaa -kunnes kuulin hänen puhelimessa kehuskelevan ystävälleen, kuinka taas _piti_ tulla ja silittää _kaikki_ vaatteet, kun ei nuo nykyajan nuoret viitsi sitä itse tehdä.
Nykyisin olen ottanut sen linjan, että kutsun sekä äitiä että anoppia meille vain muutaman kerran vuodessa. Ennen heidän tuloaan pidän huolen siitä, että ruoka on lämpimänä hellalla (oli ruoka-aika tai ei), pyykkiä ei ole ei likaisena eikä puhtaana missään, ja talo on varmasti siisti. Eipä tarvitse päteä meidän maineen kustannuksella! Tosin projekti on sen verran työläs, että kovin usein en enää heitä kumpaakaan meille halua.
itse asun kaukana anopista sekä muista sukulaisista, olisin onnellinen jos joskus saisin lapsille hoito- tai siivous apua...
Aina rätti kädessä... Mutta en ole siitä mitään paineita ottanut, jokaisella on omat oudot tapansa. :) Ihan mukava ihminen kyllä, hoitaa lapsia, tuo metsästä marjoja jne. Ja mikäs sen mukavampaa kun tuplasti siivottu koti!
Eli siis palatakseni ihan alkuperäiseen viestiini, tarkennan nyt vielä: olin siis JUURI ENNEN ANOPIN TULOA (siis lopettanut noin tunti ennenkuin anoppi tuli) imuroinut, pessyt lattiat ja pyyhkinyt lattialistatkin.
Ja silti anoppi katsoo että muka tarvitsee imuroida?
Ja siis KIITIN kyllä, mutta oikeasti, ei tuossa ajassa ehdi tulla minkäänlaista sotkua, että koko huusholli pitäisi muka uudelleen imuroida perusteellisen siivouksen jälkeen.
Eikä sitä nyt vilpittömästi osaa olla kovin kiitollinenkaan hommasta, jota ei olisi tarvinut tehdä. Eri asia, jos meillä olisi ollut vaikkapa viikon tai edes muutaman päivän pölyt ja töryt lattialla, silloin imurointi olisi ollut ihan ok.
Että siksi otin siis arvosteluna, varsinkin tämän kerran.
ap