Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jahas.. anopille "ei näköjään kelpaa mikään" :D

Vierailija
14.09.2010 |

Anopilla on tapana, aina käydessään ja ollessaan pidemmän aikaa (esim. vahtimassa tyttöjämme), siivota meillä.

Sinänsä siis ihan kivaa, mutta jotenkin olen ottanut asian vähän tietynlaisena arvosteluna, kun meillä ei huusholli ole aina ollut ihan vimpan päälle.

No, eilen anoppi tuli taas lastenhoitoavuksi, koska mulla ja miehellä oli menoa. Tällä kertaa tosin tein viikkosiivouksen juuri ennen anopin tuloa, puunasin oikein viimeisen päälle, imuroin ja pesin lattiat, rätillä kävin vielä lattialistatkin läpi.

Ja arvatkaas mitä. Kun tultiin kotiin, anoppi juuri raahasi imuria takaisin siivouskomeroon, kertoi siinä vähän siivonneensa meillä :O

Lievästi huvittuneena teki mieli sanoa, että mitähän sinä oikein siivosit, kun tulit juuri puunattuun kotiin, mutta nielin sanani ja vain kiitin kauniisti :D

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä käy pojan perheen luona kylässä. Teki mitä tahansa niin aina väärin. Jos siivoaa karmeita sotkuja, saa kuulla olevansa nipo ja jos jättää kaiken silleen niin miniä ihmettelee, että miten ihmeessä se anoppi sai aikansa kulumaan lasten kanssa, kun ei edes muutamaa roskaa vaivautunut siivoamaan.

Ihan vinkkinä: lattioiden imurointi ja pesu ei poista villakoiria. Niillä on pesänsä korkeammalla. Kun avaat oven, ne lehahtavat vastapestylle lattialle.

Myös miniällä on porttikielto meille. Kahdesti olen löytänyt hänet tonkimasta makuuhuoneen kaappeja, joissa ei pitäisi olla mitään muuta kuin uteliasta kiinnostavia asioita. Etsi kuulemma sokeria. Jep, sitähän kaikki säilyttää alusvaatelaatikossa.

Vierailija
22/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutsuisin anopin käymään pari kertaa viikossa. Ei tarvitsisi ikinä siivota! Ihanaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viikonloppuna oli kuopuksen synttärit. Laitoin kutsuun pyynnön ilmoittaa tulosta, että "osaamma varata soppaa ja kakkua sopivan määrän". Tästä kaikki muut olivat kyllä ymmärtäneet, että ruokaa on tarjolla. Anoppi ja appiukko saapuivat 1,5 h ilmoitetun alkamisajan jälkeen. Muut olivat jo syömässä kakkua. Kerroimme, että keittiössä on katettuna keitto, kakku ja muut makeat olkkarissa, olkaapa hyvät. Mihin anoppi: "voi kun me on just ehditty syödä". Anoppi ei sitten koko synttäreillä syönyt mitään muuta kuin leipää (joka oli poikansa tekemää), appiukolle sentään kakku ja kahvi kelpasivat, ruokaan hänkään ei koskenut.

Tämän kyllä otin vähän "statementtinä".

otin alkuu aika herneet ja ihmettelin että onko meillä pahaa ruokaa vai mitä. Mutta sitten valkeni että anoppi kokee olevansa avuksi kun ei "tarvitse meille laittaa". Vaikka siinä samallahan sekin menisi. Eli ei varmasti mitään pahaa tarkoita.

Vierailija
24/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta elämästä tuo tarina..Vaikka kuinka siivosi niin anoppi ensimmäiseksi tullessaan alkoi siivoamaan, minusta loukkaavaa. Samoin pyykkikaappimme sisältö ei ole hänelle mitenkään pyhä, enkä todellakaan halua, että kukaan muu kuin me itse pengomme alusvaatteitamme.

Siivousongelmaan mies sanoi, että meillä ei sitten tarvitse siivota...tehosi jonkin aikaa mut unohti sanomiset aika pian.

Sitten vaan yks kaks päätin, että paskaakos tuota edes yrittää siivota, joten nyt meillä on kämppä mullin mallin ja pölyssä aina kun anoppi tulee. Eli emme näe minkäännäköistä vaivaa hänen vierailunsa eteen siivoamalla....ja arvatkaas mitä ei kiinnosta anoppiakaan enää siivous : ) taitaa näyttää liian isolta urakalta : )

Vierailija
25/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoavat anopit ja äidit sitten muualla kehuskelevat siivouksillaan, kun "ei ne nuoret oikein osaa, oli niin sotkuista" vaikka ihan siistiin asuntoon olivat menneet. Kaverin ex-anoppi oli tätä laatua.

Vierailija
26/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talo on MINIÄN talo. Hei haloo, eikö se koti ole ollenkaan sen miehen ja lapsen...

Ei kyllä ihme, että miehet lähtee läiskimään toisen naisen matkaan. Kuka tällaisia pirttihirmuja kestäisi.

MINUN TALO ja Minun JÄRJESTYS ja MINUN koti. Ei ole miehellä ja lapsella paljon sijaa kun av.mamma pääsee leikkimään perhe-elämää.

että "mikset vaan kiittänyt kauniisti" ja "eikö sulle kelpaa mikään" ja "hyvällä se anoppi vain". Mutta se nyt on tosiasia, että anoppi ei ole kotonaan ollessaan miniänsä talossa eikä voi toimia kuten kotonaan toimisi. Eikä anoppi vain ole miniälleen yleensä yhtä läheinen kuin oma äiti. Harvemmin anopille (kuten ei muillekaan) kannattaa mistään suuremmin hermostua, mutta rajat se on siihenkin suhteeseen saatava. Meillä on nykyään ruvenneet appivanhemmat tulemaan avaimilla sisään. Ilmoittavat kyllä ennen tuloaan "tullaan puolen tunnin päästä" ja tulevat sitten tunnin sisällä tai sen suuntaan, sitten paukkaavat avaimilla. Se on minusta tosi ikävää, koska en esimerkiksi voi sulkea ovea vessassa käydessäni kun vahdin 11kk tytärtäni samalla. Tai muutenkin saattaa olla vaikka yllättävä tarve vaihtaa housut (puklu tai pissa päällä). Ja ylipäätään minusta ei meille muut saa tulla avaimilla kuin me. Ei aiota tästä kyllä sanoa jos ei ole pakko, pistetään vain varmuusketju oveen kiinni niin eivät ihan heti paukkaa sisään arvaamatta. 10, joka pitää kyllä appivanhemmistaan.

mutta kyllä se on miniänkin. En tahdo että kukaan tulee minun kotiini kutsumatta tekemään asioita joita en halua tehtävän. Ei ole mies lähtenyt, ja hän toivoo samaa minun puolen suvulta. Ei minunkaan isäni ja äitini tule meille astumaan mieheni varpaille. Ei ole kyse mistään muusta kuin perheen omasta rauhasta- siis sen perheen joka meidän ydinperhe on, mies, minä ja lapset.

Appivanhemmat ovat tervetulleita kylään ja olemaan lasten kanssa ja syömään ja kaikkea, mutta rajat ne on meidänkin väleissä. Ne kulkee siinä missä mukavuus sen sallii. Aika muuttaa niitä ja erilaiset sopimukset mitä tehdään. Niitä pitää kunnioittaa. Itsekin anopin ja apen luona kunnioitan heidän kotiaan, en mene heidän kaappeihinsa tai tongi heidän pyykkejään. En puutu anopin siivouksiin tai ruoanlaittoihin, tulen kutsuttuna ja soitan ovikelloa tullessani. ihan yksinkertainen juttu minusta, eikä mikään pirttihirmun ele.

10

Vierailija
27/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyinen anoppi on just tuollanen! Aina hän joutuu tekemään kaiken, kun me ei itse osata tehdä mitään! "on teillä vielä paljon opittavaa" on tullut kuultua monen monta kertaa. Kun hommat on hoidettu alkaa valitus miten vaikeaa on, kun aina hänen PITÄÄ tehdä kaikki. Eh, kukaan ei ole pyytänyt tekemään mitään...

Vierailija
28/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meillä tuommoista kissanhännän vetoa ole olut. Minusta olisi kiva ,jos joku auttaisi kotona. Minäkin saatan tehdä lasteni luona töitä, kuten pestä ikkunoita ymm.

Vierailija
29/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero onkin siinä, onko sinua pyydetty tekemään jotain, sinä itse tarjoutunut vai marssitko siivouskamppeet kainalossa ja rupeat ikkunoita pesemään.

Meillä on anopin kanssa tuo viimeinen vaihtoehto. Bonuksena saarna miten ei osata itse tehdä mitään. Yritä siinä sitten olla kiitollinen avusta.

Vierailija
30/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meillä tuommoista kissanhännän vetoa ole olut. Minusta olisi kiva ,jos joku auttaisi kotona. Minäkin saatan tehdä lasteni luona töitä, kuten pestä ikkunoita ymm.

Minun (ja tietenkin muun perheeni) kotona on meille sopivat rajat joita myös anopin pitää kunnioittaa. En halua omaakaan äitiä kutsumatta meille siivoamaan, kiitos vain. Jos asiasta sovitaan, koko homma on ihan toisenlainen.

Minua ärsyttää tämä, että heti jos appivanhempien tuppautumisesta harmistuu vähääkään on kiittämätön ja huono miniä. Pidän tosi paljon appivanhemmistani, mutta toivoisin heidän tajuavan joitain asioita. Esimerkiksi ettei avaimilla saa tulla sisään, jos ei olla erikseen sovittu niin. En tahdo omienkaan vanhempien niin tekevän. En riitele asiasta, mutta kyllä se minua harmittaa ja mielestäni todellakin niin saa tehdä. En minäkään mene kutsumatta avaimilla appivanhempieni kotiin.

10

Vierailija
31/48 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaisi ja kävisi kaupassa ja siivoaisi. Elämämme on niin kiireistä, että apu olisi paikallaan. Anoppi on vain niin sairas, ettei kykene. Suree itsekin, ettei pysty meitä auttamaan kun näkee,kuinka väsynyt olen.

On teillä huono itsetunto kun otatte vittuiluna toisen auttamishalun.

Vierailija
32/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla voi olla muitakin selityksiä, kuten se, että hän haluaa olla avuksi ja siivoaminen on se juttu, millä hän kokee olevansa avuksi.

Tai sitten anoppi ei vain osaa olla, vaan aina pitää touhuta ja siivota. Hän on niitä ihmisiä, jotka siivoavat kotonakin, vaikka ei ole mitään siivottavaa. Ja sama jatkuu muualla.

Ei kaikkea pidä ottaa arvosteluna

Vierailija
33/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en vaan ole tottunut että mennään toisen huusholliin ja aletaan siivoamaan. Varsinkin, kun mitään oikeaa siivottavaa ei edes ole.

Eikä tämä nyt ole edes mikään hirveänkauheankipeä asia minulle, toisinaan on vaan hämmästyttänyt ja kyllä käynyt siis mielessä, että lieneekö lievää arvostelua, mutta en tästä yöuniani ole menettänyt...

ap

Anopilla voi olla muitakin selityksiä, kuten se, että hän haluaa olla avuksi ja siivoaminen on se juttu, millä hän kokee olevansa avuksi.

Tai sitten anoppi ei vain osaa olla, vaan aina pitää touhuta ja siivota. Hän on niitä ihmisiä, jotka siivoavat kotonakin, vaikka ei ole mitään siivottavaa. Ja sama jatkuu muualla.

Ei kaikkea pidä ottaa arvosteluna

Vierailija
34/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai syöneet vaikka näkkäriä tai paahtoleipää mistä on tullut paljon murusia. Tai ulkoilleet ja sisään on kantautunut hiekkaa? Muovailleet/askarrelleet ja on tullut silppua lattialle?

Olisit sanonut kauniisti kiitos ja ollut vain tyytyväinen. Joillekin ei mikään kelpaa.

Vierailija
35/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis anoppi toi esiin että oli imuroinut koko huushollin.

Ja siis sanoinhan mä kauniisti kiitos :)

(Eikö teitä muka tosiaan yhtään, ikinä, mietityttäisi, että anoppi siivoaisi teillä vähän jostain muustakin syystä kuin pelkkää hyvää hyvyyttään? Jos siis siivoaisi silloinkin kun on jo ihan siistiä?)

ap

Tai syöneet vaikka näkkäriä tai paahtoleipää mistä on tullut paljon murusia. Tai ulkoilleet ja sisään on kantautunut hiekkaa? Muovailleet/askarrelleet ja on tullut silppua lattialle?

Olisit sanonut kauniisti kiitos ja ollut vain tyytyväinen. Joillekin ei mikään kelpaa.

Vierailija
36/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa anoppi tilattu siivoamaan pientä korvausta vastaan. Ja jälki on sellaista, että itse on saanut siivota sitten perään.

Vierailija
37/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin alkuu aika herneet ja ihmettelin että onko meillä pahaa ruokaa vai mitä. Mutta sitten valkeni että anoppi kokee olevansa avuksi kun ei "tarvitse meille laittaa". Vaikka siinä samallahan sekin menisi. Eli ei varmasti mitään pahaa tarkoita.

Vierailija
38/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vei kissavahtina ollessaan pyykit kotiinsa ja pesi ne. Minusta ei vain ole kiva että joku muu pesee meidän pyykit, meidän alkkarit ja muut. Vaikka olisi kuinka hyvällä, en tykkää. En kyllä hermostunut tai sanonut mitään kun on silti niin pieni asia. En tykkäisi myös että anoppi siivoaisi meillä jos ei erikseen olla sovittu.

Vierailija
39/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivouksen nimissä penko mun kaikki kamat ku olin laitoksella. Henk.koht. koin sen aika tunkeilevana että mun työpöytä ja vaatekaappi alusvaatehyllyä myöte oli 'siivottu'.

Vierailija
40/48 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "mikset vaan kiittänyt kauniisti" ja "eikö sulle kelpaa mikään" ja "hyvällä se anoppi vain". Mutta se nyt on tosiasia, että anoppi ei ole kotonaan ollessaan miniänsä talossa eikä voi toimia kuten kotonaan toimisi. Eikä anoppi vain ole miniälleen yleensä yhtä läheinen kuin oma äiti.

Harvemmin anopille (kuten ei muillekaan) kannattaa mistään suuremmin hermostua, mutta rajat se on siihenkin suhteeseen saatava. Meillä on nykyään ruvenneet appivanhemmat tulemaan avaimilla sisään. Ilmoittavat kyllä ennen tuloaan "tullaan puolen tunnin päästä" ja tulevat sitten tunnin sisällä tai sen suuntaan, sitten paukkaavat avaimilla. Se on minusta tosi ikävää, koska en esimerkiksi voi sulkea ovea vessassa käydessäni kun vahdin 11kk tytärtäni samalla. Tai muutenkin saattaa olla vaikka yllättävä tarve vaihtaa housut (puklu tai pissa päällä). Ja ylipäätään minusta ei meille muut saa tulla avaimilla kuin me. Ei aiota tästä kyllä sanoa jos ei ole pakko, pistetään vain varmuusketju oveen kiinni niin eivät ihan heti paukkaa sisään arvaamatta.

10, joka pitää kyllä appivanhemmistaan.