Nainen ei suostu lähteä illanistujaisiin koskaan
Ärsyttää, kun nainen ei lähde koskaan mihinkään illanistujaisiin isommalla porukalla. Tekee kyllä paljon askareita ja touhuja itsekseen, mutta ei viihdy ihmisten parissa. Itse tykkäisin siitä että isommalla porukalla voisi tehdä asioita, mutta eipä tuota toista voi pakottaakaan.
En tiedä miksi tästä kerroin, varmaan siksi kun nytkään hän ei halua, että mökille olisin kutsunut tuttavapariskuntia grillailemaan yms. Ärsyttää keksiä selityksiä kavereille siihen, että miksi mökillemme ei voi tulla vaikka itse hengailemme täällä.
Kommentit (20)
Onko sulle ok, että nainen porukassa vaan näpöttää hissukseen ujona nurkassa?
Mikset itse vaan hengaa isommalla porukalla ilman naista?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle ok, että nainen porukassa vaan näpöttää hissukseen ujona nurkassa?
Ei hän ole ujo. Juuri sen takia tänne olisikin porukkaa tulossa, kun hänestä tykkää niin moni. Osaa jutustella ja sillai, mutta ei juurikaan pidä moisesta touhusta.
Oletko kysynyt miksi hän ei halua koskaan viettää aikaa isommassa porukassa?
Voisiko olla niin, että "kivassa mökkiviikonlopussa" vaimosi on se, joka tekee lähes kaikki askareet sillä aikaa, kun muut ovat sosialisoimassa? Ehkä hän vaan kaipaa enemmän omaa rauhaa kuin sinä. Kokeile mennä muiden mökille viettämään sosiaalista iltaa ja jätä puolisosi omaan rauhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse vaan hengaa isommalla porukalla ilman naista?
Nuin aika usein teenkin. Noista ei onneksi haittaa se, että itse olen menossa mukana ja hän puuhailee omia touhujaan. Tuon takia parisuhteessamme meneekin ihan hyvin, kun kummatkin saa tehdä itselleen mieluisia puuhia. Siksi en nytkään viitsi väkisin vängätä, että pitäisi olla sosiaalinen juhannus.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla niin, että "kivassa mökkiviikonlopussa" vaimosi on se, joka tekee lähes kaikki askareet sillä aikaa, kun muut ovat sosialisoimassa? Ehkä hän vaan kaipaa enemmän omaa rauhaa kuin sinä. Kokeile mennä muiden mökille viettämään sosiaalista iltaa ja jätä puolisosi omaan rauhaansa.
Ei pidä paikkaansa. Minä teen paljon kaikkia hommia silloin, kun olisi joku sosialisointijuttu. Kyllä nainenkin tekee, mutta ei missään nimessä enemmän kuin minä. Hän kyllä ottaa jutusteluhommista enemmän vastuuta kuin minä ja luo sellaista yhteistä tunnelmaa. Mutta minun mielestäni tuo ei voi olla kuormittavaa, mutta tuo nimenomaan kuulemma kuormittaa häntä. Miten voi samaan aikaan olla sosiaalinen mutta ihan tosi erakko? En käsitä
Mikäs tää nainen sulle on? Onko se sun äiti aapee?
Vierailija kirjoitti:
Kumppani jonka kanssa seurusteltu yli 15 vuotta. 16 vuotiaana aloiteltiin. Nopeasti vuodet vierii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppani jonka kanssa seurusteltu yli 15 vuotta. 16 vuotiaana aloiteltiin. Nopeasti vuodet vierii.
Miksi kutsut häntä naiseksi? Kuulostaa incelin ilmaisulta.
Seurustelutasolla vielä 15 vuoden jälkeen? Outoa. Eiks tuu mieleen muuttaa kimppaan tai mennä kihloihin tai naimisiin?
Olispa illanistujaisia joihin mennä
Nainen häpeää sinua.
Jos "suostu lähteä" on sinusta normaalia suomea, niin ei ihme, että vaimo yrittää pysyä kaukana porukoista, joissa rupattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelutasolla vielä 15 vuoden jälkeen? Outoa. Eiks tuu mieleen muuttaa kimppaan tai mennä kihloihin tai naimisiin?
Kutsun häntä vaimoksi ja naiseksi ja vaikka millä nimellä. Naimisiin menty vuosia sitten ja yhdessä asuttu teini-iästä lähtien. Mökki hankittiin viisi vuotta sitten.
Hanki parempaa porukkaa niin voin harkita.
Terveisin humalaisten huonoon käytökseen kyllästynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Minä teen paljon kaikkia hommia silloin, kun olisi joku sosialisointijuttu. Kyllä nainenkin tekee, mutta ei missään nimessä enemmän kuin minä. Hän kyllä ottaa jutusteluhommista enemmän vastuuta kuin minä ja luo sellaista yhteistä tunnelmaa. Mutta minun mielestäni tuo ei voi olla kuormittavaa, mutta tuo nimenomaan kuulemma kuormittaa häntä. Miten voi samaan aikaan olla sosiaalinen mutta ihan tosi erakko? En käsitä
Hänellä on sosiaalisia opittuja taitoja, mutta introverttina kuormittuu tilanteista. Olisiko teillä mökillä mahdollista paikkaa minne naisesi voi vetäytyä välillä vaikka lukemaan omiin oloihinsa? Minä vetäydyn pitämään taukoja itse mielelläni riippumattoon, keittiöön tai tiskinurkkaan , sekä päiväunille aittaan jos mökilleni tulee isompi porukka. En voi kuvitella että rajoittaisin muiden elämää kieltämällä kaiken sosiaalisen oleskelun ja ajanvietton siellä.
Minullekin tuli mieleen että jos illanistujaiset ovat sellaisia joissa ihmiset humaltuvat ja on rauhaton meininki niin ehkä hän ei tykkää sellaisesta. Itse en ainakaan tykkäisi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on sosiaalisia opittuja taitoja, mutta introverttina kuormittuu tilanteista. Olisiko teillä mökillä mahdollista paikkaa minne naisesi voi vetäytyä välillä vaikka lukemaan omiin oloihinsa? Minä vetäydyn pitämään taukoja itse mielelläni riippumattoon, keittiöön tai tiskinurkkaan , sekä päiväunille aittaan jos mökilleni tulee isompi porukka. En voi kuvitella että rajoittaisin muiden elämää kieltämällä kaiken sosiaalisen oleskelun ja ajanvietton siellä.
Hyvä idea. Pitääpä kysyä, että tekisinkö hänelle oman leikkimökin jonne voisi välillä mennä huilailemaan. Tuohan saattaisi ollakin ihan hyvä kompromissi. Tai ehkä voisi hankkia asuntovaunun, jonne hän voisi halutessaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsun häntä vaimoksi ja naiseksi ja vaikka millä nimellä. Naimisiin menty vuosia sitten ja yhdessä asuttu teini-iästä lähtien. Mökki hankittiin viisi vuotta sitten.
Sä kyllä kirjoitit, että olette seurustelleet 15 vuotta. 😁😁
Jos olisit naimisissa , kirjoittaisit vaimo, aviopuoliso, emäntä tai puoliso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo parempi puolisko ole valittanut, vaikka marsuksikin olen joskus tainnut häntä kutsua. Pitkissä suhteissa olevat tietävät, että nimillä voi leikitellä eikä kaikki ole niin justiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo parempi puolisko ole valittanut, vaikka marsuksikin olen joskus tainnut häntä kutsua. Pitkissä suhteissa olevat tietävät, että nimillä voi leikitellä eikä kaikki ole niin justiinsa.
No mikä sulla on vikana kun kirjoitat ensin , että olette seurustelleet 15 vuotta. Et sanonut , että akkas on tai muija tai puoliso. Ei oo kaikki inkkarit sullakaan kanootissa.
Jos olisi ollut kyse vain muutaman tunnin grillailusta, niin sitten hän on kyllä (minun mielestä) liian tympeä ihminen. Ja olen itsekin introvertti.