Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateelliset ja katkerat "ystävät"

Vierailija
14.09.2010 |

Olen tuntenut kyseisen henkilön lähes koko ikäni. Aikaa myöten hän on muuttunut hyvinkin kummalliseksi. Hän on itse saavuttanut elämässään suhteellisen paljon. Hänellä on aviomies, lapsi sekä työ terveydenhoitajana josta pitää. Heillä on raha-asiat kunnossa, ei lainaa, matkustelevat, käyvät hiihtokeskuksissa pitkillä lomilla yms.

Viime aikoina kyseinen ystävä kuitenkin on muuttunut täysin oudoksi. Haastaa riitaa turhista asioista, yrittää saada minut ärsyyntymään. Suurin ongelma hänelle tuntuu olevan se että olen hoikka ja ihan kivannäköinen. Hän mm. viimeksi sanoi että isot rinnat ovat hoikalla ihmisellä luonnottomat (minulla c-kuppi ja hänellä a vaikka ylipainoa on roimasti). Kateus paistaa hänestä läpi. Ihmettelenkin kannattaako koko ihmisen kanssa olla missään tekemisissä. Väitellessään näistä typeristä rintojenkokoasioista yms hän sitten itse suuttuu loppujen lopulta vaikka yritän asiallisesti hänelle puhua. minä en itse kadehdi hänen elämäänsä. Minulla on hyvä aviomies, 3 ihanaa lasta, omakoti ja työ (vaikken sinne koulutksen takia ole päässytkään, opiskelu jäi aikoinaan kesken. Toki arvostan "ystävääni" kun hän on kovalla työllä saanut itselleen ammatin) Mutta en ole hänelle katkera. Ihmetyttää suuresti se että hänestä on lihomisensa jälkeen tullut aivan eri ihminen!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksia, joista en tiedä kuin toisen näkökannan. On täällä muitakin keskusteluja :)

On naiivia olettaa, että ap kirjoittaa täysin totta. Ihminen on sellainen, että kun kertoo asiasta, mihin liittyy riitaa, hän jättää mainitsematta omat mokansa asiaan liittyen ja korostaa vastapuolen vikoja. Näin se vain menee. Siksi tällaiset ketjut ovat absurdeja.

Vierailija
22/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vain ap:n yksipuolinen kanta. Totuutta ei tiedä kukaan(paitsi ap ja ap:n ystävä) Me luimme ap:n version tarinasta, olisi kiva lukea myös ap:n ystävän versio, sitten voisimme vetää johtopäätöksiä.

Kuiskaan sulle salaisuuden: 100% av:n aloituksista on yksipuolisia ja subjektiivisia. LOL........

myös aloituksia, jotka kertovat esim. yhden ihmisen ongelmista, onnesta jne. Ei siihen tarvita toisen näkökantaa. Kaikki keskustelunavaukset täällä eivät kerro riitatilanteista.

ongelmia, joissa ei olisi mukana yhtäkään muuta ihmistä. Tai no, miehet eivät tietysti av-mammojen mielestä ole "ihmisiä", niitä sopii toki ihan yksipuolisesti solvata.

Hei: sun asenteellasi kaikki aloitusten tekijät ovat sikoja ja valehtelevat. Jos joku kehuu onneaan, hän oikeasti tietysti on surkea WT-luuseri, joka yrittää vaan täällä kehuskelemalla peitellä surkeuttaan.

;-)

Minusta psykologien pitäisi oikeasti keksiä joku tautiluokitus av-paranoialle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksia, joista en tiedä kuin toisen näkökannan. On täällä muitakin keskusteluja :) On naiivia olettaa, että ap kirjoittaa täysin totta. Ihminen on sellainen, että kun kertoo asiasta, mihin liittyy riitaa, hän jättää mainitsematta omat mokansa asiaan liittyen ja korostaa vastapuolen vikoja. Näin se vain menee. Siksi tällaiset ketjut ovat absurdeja.

Mitä hyötyä on siitä, että haukut ap:tä? Mitä se palvelee?

Kun hän asetti kuitenkin omassa ketjussaan kysymyksen, johon pitäisi vastata.

Niin mitä siinä auttaa keskustelua eteenpäin se, että huutelet hänen vääristelevän. Totta kai hän voi sitä tehdä ja ainakin hän ei tiedä kaikkia asiaan vaikuttavia seikkoja.

Vierailija
24/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vain ap:n yksipuolinen kanta. Totuutta ei tiedä kukaan(paitsi ap ja ap:n ystävä) Me luimme ap:n version tarinasta, olisi kiva lukea myös ap:n ystävän versio, sitten voisimme vetää johtopäätöksiä.

Kuiskaan sulle salaisuuden: 100% av:n aloituksista on yksipuolisia ja subjektiivisia. LOL........

myös aloituksia, jotka kertovat esim. yhden ihmisen ongelmista, onnesta jne. Ei siihen tarvita toisen näkökantaa. Kaikki keskustelunavaukset täällä eivät kerro riitatilanteista.

ongelmia, joissa ei olisi mukana yhtäkään muuta ihmistä. Tai no, miehet eivät tietysti av-mammojen mielestä ole "ihmisiä", niitä sopii toki ihan yksipuolisesti solvata. Hei: sun asenteellasi kaikki aloitusten tekijät ovat sikoja ja valehtelevat. Jos joku kehuu onneaan, hän oikeasti tietysti on surkea WT-luuseri, joka yrittää vaan täällä kehuskelemalla peitellä surkeuttaan. ;-) Minusta psykologien pitäisi oikeasti keksiä joku tautiluokitus av-paranoialle!

Vierailija
25/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han on kateellinen sinulle sun kolmesta lapsestasi. Itse on yrittanyt saada toista lasta jo useamman vuoden mutta kun ei tarppaa. Syo ahdistukseensa ja siksi on lihonut. Vittuilee sinulle rinnoistasi kun ei muutakaan keksi.

Mina yritin raskautta mieheni kanssa yli 2 vuotta, jonka aikana lihoin kun otti niin paasta ja soin suruuni. En kertonut kenellekaan lapsen yrittamisesta, vaikka joku kysyikin, kielsin taysin. Mutta oli henkisesti todella ahdistavaa aikaa.

Vierailija
26/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekkalaatikolla(av-paranoia jne)

En kommentoinutkaan tähän juttuun, vaan yleisellä tasolla tällaisia juttuja. Ja en solvaa täällä myöskään miehiä(kukahan tässä oli se vainoharhainen??)

Vierailija
27/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekkalaatikolla(av-paranoia jne)

En kommentoinutkaan tähän juttuun, vaan yleisellä tasolla tällaisia juttuja. Ja en solvaa täällä myöskään miehiä(kukahan tässä oli se vainoharhainen??)

riitatapauksissa, jossa on 2 osapuolta, ja näemme vain toisen osapuolen jutun, on mahdotonta sanoa, onko se tasapuolisesti kerrottu, useinmiten ei.

Jos luen jonkun onnesta, esim. tehnyt positiivisen raskaustestin, mennyt naimisiin etc. niin kyllä aina onnittelen täällä. Osaan olla empaattinen toisen onnen puolesta.

Vierailija
28/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänesti tuli eri ihminen ja sitten hän lihoi. Eli on kenties masentunut tai kriisi avioliitossa. Tuskin häntä oikeasti kiinnostaa sinun rintojesi koko, jos ei ennenkään ole kiinnostanut, purkaa vain oloaan sinuun jollain verukkeella. Mikä ei ole sinun vikasi joten toki voit vähentää yhteydenpitoa, ellet halua ottaa asiaa puheeksi.

Vierailija
29/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousu on heikentänyt nitsetuntoa ja on siitä nyt sinulle kade. Aika ikävää kyllä. Ihan typerää tuollainen vihjaili hoikan ihmisen rinnoista. Minkäs sinä sille voit vai onko sinulla silikonit? Ei ystävän kuulu noin käyttäytyä...:(

Vierailija
30/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole minulla silikoneja, ihan luomurinnat löytyy :) harmittaa kuitenkin että ennen niin ihana ihminen on muuttunut täysin omituiseksi. Ennen meillä oli hauskaa yhdessä. Hän ei ole koskaan maininnut että avioliitossa olisi ongelmia vaikka muusta elämästään hän on ollut hyvinkin avoin. On aina kehunut miestään hyväksi isäksi ja aviomieheksi. Pitäiskö suoraan kysyä että mikä vaivaa? jos hänen elämässään todella on jotakin ongelmia niin tahtoisin auttaa. Tulee vain itselle todella pahamieli hänen ilkeistä kommenteistaan vaikka yritänkin sivuttaa ne :(

Vierailija
31/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa hänelle on nyt kolmen vuoden aikana tullut runsaasti. Ennen hän oli hoikka ja liikkui paljon. Nykyisin ei juurikaan yhtään.

ap

Vierailija
32/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä C-kuppihan ei edes ole mikään iso rinta.

Mutta noin yleensä ottaen: voihan ihminen olla kateellinen ilman syytäkin ja taas täysin ilman kateutta, vaikka luulisi olevan syytä.

Eli kateus on tavallaan mielen nyrjähdys ilman, että siihen varsinaisesti liittyisi mitään objektiivisesti mitattavissa olevaa huonommuutta.

Mieti nyt, saatko vielä jotain ystävyydestä. Onko mahdollista, että ystävyytenne kohenee vielä. Jos noihin kysymyksiin on kielteinen vastaus, vähennä yhteydenpitoa.

Ja minusta voisit myös kokeilla sitä, että ihan suoraan ilmaiset hänelle, että "miksi kommentoit tuolla tavalla, minä loukkaannuin tuosta."

Eli nostat kissan pöydälle ja ilmaiset, että huomaat hänen piilovittuilunsa, etkä hyväksy sitä.

Vierailija
33/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovempi kolaushan se on, jos tämä hyvä isä ja aviomies on vaikka mennyt pettämään. Kyllähän sille nyt selvästi jotakin ikävää on tapahtunut, vaikka ei käsittele asiaa lainkaan kypsästi.

Vierailija
34/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kohdistaa kommenttinsa suoraan minuun. En itsekään pidä rintojani mitenkään hirvittävän isoina enkä myöskään arvostele toisten varustuksia. Kommentit ovat usein sellaisia: Kannattisko sunkin vähän lihottaa ettei rinnat näyttäisi noin luonnottoman isoilta. Yms. Näitä on paljon.

ap

Vierailija
35/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille on nyt käymässä näin. Ette saa ystävyydestä enää kumpikaan mitään. Katse kohti uusia tuulia vaan kumpainenkin.

Vierailija
36/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysyisit suoraan, että miksi hän on ruvennut puhumaan tuollaisia ja onko hänelle sattunut jotain tai onko hän vaikka masentunut? Tosin välttämättä hän ei masennusta heti edes huomaisi, se kun usein alkaa pikkuhiljaa siten, että rupeaa ajattelemaan negatiivisesti ja kyynisesti asioista, kun ei mikään enää oikein tuota iloa ja tunnu miltään, ja muiden pirteys ärsyttää.

Vierailija
37/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kohdistaa kommenttinsa suoraan minuun. En itsekään pidä rintojani mitenkään hirvittävän isoina enkä myöskään arvostele toisten varustuksia. Kommentit ovat usein sellaisia: Kannattisko sunkin vähän lihottaa ettei rinnat näyttäisi noin luonnottoman isoilta. Yms. Näitä on paljon. ap

Outoja on kommentit, pakko myöntää.

No, sinuna toimisin siis ensin niin, että ilmaisisin suoraan, että hänen kommenttinsa oli loukkaava ja kysyisin, miksi sanoi niin.

Ja jos se ei auta, miettisin, kannattaako moista ystävyyssuhdetta jatkaa. Ehkä olette oikeasti vaan kasvaneet toisistanne erilleen, sitä tapahtuu... Ja joo: voihan sitä tsempata toista vaikka parisuhdevaikeuksissa jne., mutta jos toinen on kateellinen, hän ei välttämättä ANNA sinun auttaa tai halua kertoa mitään tilanteestaan. Siinä ei sitten kaverin auttamishalu paljoa vaikuta.

-6-

Vierailija
38/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on huono avioliitto ja sanoo minulle että minun pitäisi kunnioittaa ja arvostaa omaa kunnollista miestäni. Niin arvostankin, enkä tajua miksi hän minua siinä opastaa. Itse haukkuu omaansa vaikka minusta on alkanut tuntua että hän on niin hirveä ettei parempaa miestä edes ansaitse.

Hän on myös lihonut, tissuttelee siideriä ja viiniä, on kärttyinen, haukkuu kaikkia ystäviään ja varmasti myös minua heille.

Tilanne on kauhea, koska rakastan siskoani, mutta hän on oikesti hirviö nykyään. Hänen mielensä on myrkkyä. Hän kyllä mielellään avautuu ja minä kuuntelen, mutta avautuminen on sitä että hän haukkuu muita enkä saa antaa mitään rakentavaa palautetta.

Vierailija
39/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän myös lopulta itse loukkaantuu ja vääntää asian niin että minä olisin se haukkuja osapuoli. Kuitenkin hän on minulle avoin ja kertoo asioita joita ei varmasti muille puhuisi ja tavallaan on urkkinut viime aikoina minulta asioita jotka eivät mielestäni hänelle kuulu. Myös kyselee seksielämästämme mikä mielestäni on hyvinki lapsellista ja epäkypsää käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

ap

Vierailija
40/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. kilpirauhasen ongelmista niin siinä tulee usein kylkiäisenä mielialan muutoksia yms.

Ei tuo tietenkään hyväksyttävää ole. Kannattaa ottaa puheeksi. Minä ainakin arvostin kun pitkäaikainen ystäväni totesi minulle jossain vaiheessa, että "mulla on ikävä sitä mun ystävää millainen sä olit. Et ole ollut oikein oma itsesi pariin vuoteen". Totta se oli. En ollut tarkoituksella ikävä tai ilkeä (enkä nyt tuollaisia heitellyt), mutta oli itsellä tosi hankala vaihe elämässä ja se näkyi ikävä kyllä käytöksessä ystäviä kohtaan. Hetken jouduin sulattelemaan kuulemaani, mutta olin lopulta iloinen, että otti puheeksi.