Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär tuli tarhasta kotiin kuristusjäljet kaulassaan

Vierailija
12.09.2010 |

Tarhassa opettajat sanoivat, että pihalla joku vanhempi poika eskarista oli laittanut hyppynarun tyttäreni kaulan ympärille ja kuristanut. Kehtasivat vielä sanoa,etteivät he huomanneet mitään! Että heillä ei ole aikaa katsoa jokaisen muksun perään!Äimistyneenä minä haistatin opettajille pitkät ja lähdin tytön kanssa kotiin.

Tyttö ei todellakaan mene tuohon tarhaan enää. Mielessä pyörii koko ajan se, että jos poika olisikin kuristanut pienen tyttöni hengiltä..olen aivan sekaisin! Jos mitenkään voitte auttaa, miten ja minne teen asiasta ilmoituksen? Miten asia etenee? Tämä tapahtui perjantaina,tytöllä on vieläkin kuristusjäljet kaulassa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään muutakaan paikkaa ihan heti tytölle löytyy. Voit ottaa yhteyttä päiväkodinjohtajaan tai sitten suoraan kunnan/kaupungin varhaiskasvatuspäällikköön tmv. Varmastikin asia etenee keskustelemalla tuolloin töissä olleiden kanssa yms.

Kamalaa joka tapauksessa!

Vierailija
2/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eskarilaisen pitäisi jo ymmärtää että naruja ei kierretä toisen kaulan ympärille. Jos sulla olisi lääkärintodistus voisit tehdä vaikka rikosilmoituksen asiasta. Hoitajien velvollisuus on valvoa lapsia, niin ettei tuollaista pääse tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vaan olet harvinaisen idiootti äidiksi.

Vierailija
4/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otit heti valokuvan kaulasta? Nyt vaan poliisille rikosilmoitusta tekemään, ei kai sitä muuta voi tehdä....

Vierailija
5/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan provo joo!! On se kumma juttu,ettei tänne voi avautua mieltä painavista asioista kun heti haukutaan provoilijaksi!Jos on niin vaikea auttaa ihmistä hädässä,niin unohtakaa kuulkaas koko juttu!

ap

Vierailija
6/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä dokumentoidaan nuo yhä näkyvät jäljet. Olisi tietenkin kannattanut käydä heti perjantaina koska milläs nyt periaatteessa todistat että jäljet ovat tulleet siellä pk:ssa jos yhtäkkiä siellä kieltävät kaiken.

Seuraavaksi poliisille tekemään ilmoitus.

Vierailija
7/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen asia on niin vakava kuitenkin, että tarhasta oltaisiin otettu yhteyttä heti tämän tapauksen jälkeen. Ei odoteltu, että menet muksua hakemaan. Ja viitattu vielä kintaalla asialle, oikeesti...

Ap, yritä edes hiukan seuraavassa provossasi.

Vierailija
8/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kotiin perjantaina neljän aikoihin. Emme lähteneet heti lääkäriin,koska tyttö oli niin uupunut ja itkuinen. Muutenkin olen huomannut tytön viikonloppuisessa käytöksessä jotain outoa,on jotenkin hiljainen ja apaattinen..Olen puhunut tytön kanssa,sanoo että kaikki on hyvin. Huomenna siis emme ainakaan mene tarhaan, vaan lääkäriin. Kyllä,olen ottanut tytöstä kuvan.

ap

Vierailija
9/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin yhteyttä päivähoidon johtoon ja terveyskeskukseen. Päiväkodin selityksen asian osalta ovat omituiset. (Meidän päiväkodissa eskarilaiset muuten ulkoilevat eri aikaan kuin pienemmät.)

Vierailija
10/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMAN PÖYDÄN ÄÄREEN.

vaatisin,että asia selvitetään perin pohjin,MYÖS SEN KURISTAJAN VANHEMPIEN LÄSNÄOLLESSA.

on se perkele,että tuollaista tapahtuu. mikäs helvetin riivaama se eskarilainen poijanperkele oikein on,kun tuollaista edes tekee???

alkoi niin raivostuttaa ap:n puolesta.

minun lapseni kohdalle kun sattuisi,niin se kuristajapoika toivoisi,että ei olisi syntynytkään,kun asioita selviteltäisiin.

ap,vaadi asiaan selvitystä!! tuollaista ei saa painaa unholaan noin vain.

Vierailija
11/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kertoa mikä päiväkoti on kyseessä?

Vierailija
12/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo tyttäresi käytös on ihan tyypillistä tuollaisen stressaavan / traumaattisen kokemuksen jälkeen. Lapsella ei ole sanoja joilla kuvata tunteitaan tarkasti.

Luulisi, että päiväkodista olisi ilmoitettu heti tapahtuman jälkeen, mutta niin luulisi monta muutakin asiaa. Valitettavasti vaan se ei aina mene niin kuin pitäisi. Hoitajiakin kun on niin monenlaista. Toiset ottaisivat varmasti asioikseen ja toiset sitten taas...

Eskari ikäinen lapsi todellakin jo ymmärtää ettei tuollaista voi tehdä. Täytyy kyllä sanoa, että oma eskari ikäinen tyttöni leikkii mielellään ( ja leikkivät koko kesän ) kaiken maailman sitomisleikkejä. Vähän väliä olin ottamassa hyppynarua pois lapsilta, kun oli kaveri sidottu pylvääseen tai naru kaverin käden ympärillä. Ja tiesi kyllä oikein hyvin, että luvattomilla teillä liikuttiin. Olen meinaan tosi varovainen noiden narujen kanssa.

Siksi olikin järkyttävää seurata parin perhepäivähoitajan vaan katselevan vierestä, kun lapset sitoivat rengaskeinut kiinni toisiinsa ja sitten ottivat keinuissa kovat vauhdit. Siinä sitten mentiin sinne tänne.

Mutta kyllä tapaus vaatii ehdottomasti selvitystä. Ei voi vedota siihen, etteivät ehdi vahtia. Tuskin päiväkodin johtaja haluaa kuulla moista selitystä.

Vierailija
13/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soititko päiväkodin johtajalle?

Käytitkö lapsen lääkärissä varmistaaksesi että on kunnossa? Pyysitkö lääkäriä ottamaan valokuvat ruhjeista todisteiksi?

Teitkö ilmoitusta poliisille/sosiaaliviranomaisille? Jos tarhaikäinen kuristaa toista noin pahasti hyppynarulla, niin on syytä reagoida heti.

Vierailija
14/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli todella paha mieli.. :( Toivon sinulle jaksuja ja tytölle myös.

Johtajaan yhtettä päiviksessä, minä ainakaan en paikkaa kokisi turvallisena, haluaisin selvittää miten tällaiset jatkossa vältetään. Ja toisekseen haluaisin, että henkilökunta suhtautuisi asiaan sen kuuluvalla vakavuudella. Lasta on kuristettu!!! Todella turvallisen tuntuisia mammoja vastuussa kymmenistä lapsista. Hyvä, että haistatit heille pitkät, sen he ansaitsivat ja enemmän!!

Selvitys tekijöistä, ilmoitus poliisiin ja voit tehdä sen myös vasta ma vaikka tapahtuikin pe. Käynti lääkärissä myös jotta dokumentoivat jäljet.

Sinä olet hyvä äiti, älä anna muiden puheiden lannistaa!

Vierailija
15/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ehtinyt ottaa poliisiin yhteyttä vielä,olen itsekin jonkin sortin shokissa edelleen. Mieheni meinasi kyllä lähteä tarhalle sovittelemaan asioita nyrkein,mutten sentään päästänyt. Huomenna aloitan tämän asian sovittelun, otan yhteyttä tarhaan sekä poliisiin. En paljasta tarhan nimeä ihan sen vuoksi,ettei siitä koidu minulle hankaluuksia jos tästä kunnon soppa tulee.

ap

Vierailija
16/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kotiin perjantaina neljän aikoihin. Emme lähteneet heti lääkäriin,koska tyttö oli niin uupunut ja itkuinen. Muutenkin olen huomannut tytön viikonloppuisessa käytöksessä jotain outoa,on jotenkin hiljainen ja apaattinen..Olen puhunut tytön kanssa,sanoo että kaikki on hyvin. Huomenna siis emme ainakaan mene tarhaan, vaan lääkäriin. Kyllä,olen ottanut tytöstä kuvan.

ap

ap.ta provoilijaksi. On sitä päiväkodista lähetetty lapsia kotiin suuremmikin vaurioin ja sanottu että ei me mitään huomattu.

Vierailija
17/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ottaa yhteyttä,sieltä kautta selvittelevät,mikä se kuristajapoika oikein on,millaisessa perheessä sellaisia kasvaa.

MUTTA--ennenkuin teet mitään,otat yhteyttä päiväkotiin,ja vaadit selvityksen,oliko siis kyseessä joku leikki,johon tyttösi oli suostunut,vai pelkästään väkivallanteko.

sen tiedon saatuasi sitten etenet asiassa.

Vierailija
18/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro tapauksesta hänen vanhemmille.

Ja myös päiväkodin johtajalle.

hali!

Vierailija
19/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jotkut lapset leikkivät heppaa ja ratsastajaa laittamalla hyppynarun kaulaan ja juoksemalla sitten. Tai koiraa ja omistajaa.

Minusta otat yhteyttä päiväkotiin ja kyselet sieltä mitä tehtäisiin, osaavat varmasti neuvoa. Vaikka päiväkodin johtajaan. Ei kannata heti lähteä sotimaan, voi olla tiukka mutta ystävällinen tai ainakin asiallinen.

Vierailija
20/29 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA--ennenkuin teet mitään,otat yhteyttä päiväkotiin,ja vaadit selvityksen,oliko siis kyseessä joku leikki,johon tyttösi oli suostunut,vai pelkästään väkivallanteko.

sen tiedon saatuasi sitten etenet asiassa.

päiväkodin henkilökunnan on taattava kaikkien lasten turvallisuus. Ei siinä aleta pohtia, että halusiko joku, että sitä satutetaan vai ei...

Jos minun lastani kuristettaisiin, asia olisi todellakin edennyt jo poliisitutkintaan. Olisin myös vienyt lapseni päivystykseen. Kuristusjäljet tarkoittavat, että lapsellasi on voinut olla happivajausta. Joka tapauksessa varmasti niin traumaattinen kokemus, että tuossa on pakko edetä reippaasti myös lapsen hyvinvoinnin takia. Ja se kuristajapoika ei voi päästä kuin koira veräjästä.

Vähän kummastuttaa, että ap on antanut päivien vaan kulua eikä ole reagoinut heti. Lapsi tarvitsee apua asian käsittelemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi