Käyttäälö joku oikeasti liberon vaippoja? (ov)
Olen käyttänyt lapsellamme (2kk) tähän asti pamperseja (sitä new born 1 kokoa). Nyt niitä ei kaupassa ollut ja ostin liberoa (myös se kaikista pienin koko) ja järkytyin minkä olonen se vaippa on.
Jotenkin tosi kovan ja jäykän olonen verrattuna pampersiin.
Mitenhän noi muut vaippamerkit? löytyykö joku enemmän pampersin kaltanen varavaihtoehdoksi?
Kommentit (56)
käytetään nykyään liberoa, ihan pieneneä vauvana pampersia, ja nyt välillä myös oon ostanu lidlin vaippoja mut ne päästää läpi :(
mut tosiaan ehkä alapää punottaa nyt useammin ku ennen, siis nyt ku on liberoa.
ja pamperssin housuvaippa tosiaan repes päälle puettaessa jo.. :O
Meillä on käytetty monen merkkisiä vaippoja eri tilanteisiin.
Pampers Baby Dry -> yövaippa edelleen, ohut, todella imukykyinen
Libero housuvaipat -> ne on parhaita meidän poitsulle, kokeiltu on muutkin merkit
Lidlin teippivaipat -> käytössä vauva-aikaan päiväsaikaan, edullisia ja todella hyviä laadultaan
kokeiltu on eri merkkejä.
Pampersia jouduttiin ostamaan yksi paketti kans kun tätä teidän kutsumaa hyllyntäyte liberoa ei ollut. Seurauksena oli punainen ja ärtynyt pylly:(
Ja mitä hintaa tulee, niin itse ainakin ostan megapaketteja jolloin hinta uskoakseni paljon huokeampi kuin pampersilla.
Olen käyttänyt lapsellamme (2kk) tähän asti pamperseja (sitä new born 1 kokoa). Nyt niitä ei kaupassa ollut ja ostin liberoa (myös se kaikista pienin koko) ja järkytyin minkä olonen se vaippa on.
Jotenkin tosi kovan ja jäykän olonen verrattuna pampersiin.
Mitenhän noi muut vaippamerkit? löytyykö joku enemmän pampersin kaltanen varavaihtoehdoksi?
itse käyttänyt lapslla 10v liberoita kestää enemmän kun sen yhden pissan niinkuin pamppers joka tippuu polviin heti ku pissimäärä kasvaa vielä noin pienen kanssa ne pampperssit oikeinkivoja kevyitä ja muutennki vaippa vaihdettava useammin
Ekat 8kk käytettiin Pampersia, koska Liberot vuoti enkä minäkään tykännyt kun ovat jäykempiä kuin Pampersit. Kovemmassa menossa Libero on ollut paras.
meillä on ollu pampersit käytössä ja tykätään jostain syystä meijän lapselle tulee vaippa ihottuma liberosta.. onko sekibn vaan tottumis kysymys että pylly tottuu siihen tiettyyn tiiä tuosta sitten ja liberot fuskaa.
meillä on tykätty enemmän pampersin tarravaipoista mutta liberon housuvaipoista =)
sen takia, kun vauva ei vielä juuri liiku ja pötköttää jalat levällään kuitenkin. Koosta 3 alkaen malli on vähän erilainen.
Meilläkin käytetään Liberoa molemmilla lapsilla, on koettu parhaaksi.
4. Pampersin housuvaipoista poistettiin teippi jolla käytetyn vaipan saa rullalle
Meillä on ollut nyt pari pakettia Pampersin housuvaippoja ja kyllä niistä se teippi löytyy!
ei aiheuttanut ihottumaa. Kaikki kolme meillä on saaneet pampersista ihittumaa, kahdelle nuorimmalle ei itse asiassa sopinut muut kuin libero ja lidlin vaipat.
Kahdella vanhimmalla käytettiin vain Pamperseja. (Syy: Silloin niitä käyttämällä sai kerättyä tosissaan laadukkaita leluja, ihan eri juttu kun tuo Liberon nykyään.) Jostain syystä kolmannen kanssa vaan osu kaupassa ensin Liberopaketti käteen. Ihan hyvät oli ja niissä pitäydyttiin.
Kunnes joku kerta Pampersit oli tarjouksessa, ja ostin sitten niitä. Mikä pettymys. Laatu oli tosissaan huonontunut sitten edellisen vaippa-ajan. Libero vastaa mielestäni nyt sitä, mitä Pampersit oli joku 10 vuotta sitten.
Ja lisäksi, kyllähän niiden Pampersien pitäisi olla reilusti halvempia, kun käyttävät minun lapsen takapuolta lelumainoksena;)
varsinkin housuvaippoissa. Se Pampersin pienin housuvaippa (joka on muistaakseni tarkoitettu 8-15 kiloisille) ei ole missään kohti ollut oikean kokoinen. Liberolla vaipan koko vaihtuu tiuhempaan (7-11 kg, 10-14 kg jne.).
Meillä on käytetty monen merkkisiä vaippoja eri tilanteisiin.
Pampers Baby Dry -> yövaippa edelleen, ohut, todella imukykyinen
Libero housuvaipat -> ne on parhaita meidän poitsulle, kokeiltu on muutkin merkit
Lidlin teippivaipat -> käytössä vauva-aikaan päiväsaikaan, edullisia ja todella hyviä laadultaan
Sekä lidlin housuvaipat aivan ideaalit hoikalle lapselle.
Joillekin ne Pampersit istuu paremmin, joillekin Liberot. Toiset saa allergiaoireita Pamperseista.
Mun esikoinen kuului näihin vaippa-allergikkoihin. Koko vaippa-alue lehahti ihan punaiseksi kun joskus kokeiltiin Pamperseja. Liberoista ei saanut oireita.
Lapsen kaverille taas Liberot ei istuneet, vaan aina vuotivat selästä.
Mun lapsista keskimmäiselle taas Pampersit ei istuneet millään vaan piti ehdottomasti olla Libero.
Nuorimmaiselle on havaittu sopiviksi kaikki muut paitsi ne S-ketjun halpikset - olikohan Rainbowt.
Nyt kun nuorin on 1v, on jo muutaman kuukauden käytetty Lidlin housuvaippoja. Muutkin kyllä käy, mutta noiden kuosista tykkää eniten. Joskus ostettiin reissuun, kun oli sopivan pieni pakkaus ja ne on olleet kyllä hirmu hyvät.
liberot isommalla.
Ei kyllä yhtään pidä pampersit kun on isommasta lapsesta kyse!
Mutta muuten Pampersin Active Fit on yliveto. Lapsella ;)
mikähän tuossa nyt niin ihmeellistä on?
mun kaikki 4 lasta ovat käyttäneet liberoa.
Onko kenelläkään tieto, tulevista keräilysta?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2010 klo 13:30"]
kokeiltu on eri merkkejä.
Pampersia jouduttiin ostamaan yksi paketti kans kun tätä teidän kutsumaa hyllyntäyte liberoa ei ollut. Seurauksena oli punainen ja ärtynyt pylly:(
Ja mitä hintaa tulee, niin itse ainakin ostan megapaketteja jolloin hinta uskoakseni paljon huokeampi kuin pampersilla.
[/quote]
Ei pidä kutiansa. Olen suorittanut hintavertailuja. Joissakin nettipaikoista tilattuna isommat erät tulevat yhtä vaippaa kohden kalliimmaqksi, kun supermarketista ostettu normi koko pakkaus.
Tämäkin saattaa vaihdella paikkakunnittain. Mutta ainakin täällä tampereen lähistössä näyttäisi olevan näin.
mielestäni Toujours ei todellakaan vastaa Pampersseja. Ovat todella isoja (vaippaa koko selän alueella, jonka takia imukyky suurempi) ja yhtä kovia kun Liberot. Vaikka en itse koe, että Liberot ovat erityisen kovia. Sitä kuitenkin ovat verratessa Pampersseihin..