Mitä ihmeen järkeä asua vuokralla???
Maksaa nyt tuhansia euroja vuodessa vuokranantajalle..ja senttiäkään ei jää itselle.
Jossain täytyy kumminkin asua ja siitä maksaa, miksi ei samalla maksaisi itselleen -> asunto on jossain vaiheessa oma ja maksettu. Vuokralla asuja vaan maksaa, ja maksaa, ja maksaa loppuelämänsä, eikä saa ikinä mitään omaksi.
Kommentit (72)
Oho, varokaa, meillä on täällä nettikovis.
ENpä jaksanut lukea kaikkia postauksia. TUli vaan mieleeni sanoa että oikeasti kaik´kea voi elämän varrella tapahtua. Minä opiskelin korkeakoulututkinnon yliopistossa, valmistuin sain lapsen vakityöpaikan ja pam! sairastuin neurologiseen etenevään tautiin. En taida ostaa asuntoa. Jos olisin sitä ennen ehtinyt jo ostaa, niin olisin varmaan ehtinyt kyllä myydä sen vielä voitolla pois, ei sen puoleen. Töissä en ole enää.
me asumne vuokralla, koska tuskin saisimme lainaa pankista. Meidän tulot ennen veroja ovat alle 4000 €/kk.
jos ostaisimme asunnon haluaisimme kolmion, koska lapsi on suunnitteilla lähitulevaisuudessa.. Asumme Helsingissä ja täältä ei halvalla irtoa vuokra-asuntoa niin kun ei omistusasuntoakaan..
Niin, miten saat lainaa oman asunnon hankkimiseen, kun yhtään ei jää säästöön vuokran ja muiden pakollisten menojen jälkeen?
Nykyisin on aika harvinaista saada vakituista työpaikkaa, ainakaan pian opintojen jälkeen. Milläs saat lainan, jos siirryt määräaikaisesta työsuhteesta toiseen ja joudut nostamaan aina välillä työttömyyskorvausta. Tämä ei johdu ihmisen tyhmyydestä, vaan yleisestä työmarkkinatilanteesta ja siitä, että silpputyöstä on tullut se tavallinen työsuhde.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2010 klo 19:24"]
kokee asuvansa 45-vuotiaana vain vastikkemenoilla. Eikö kotianne remontoida koskaan? Eikö taloyhtiöönne tule koskaan remontteja?
Jos oikeasti haluaa pitää asuntonsa/ talonsa arvoa yllä, se vaatii panostamista sen kunnossapysymiseen. Miksi ette laske niitä asumiskuluihinne? Vuokralla asuvakin maksaa niitä joka kuukausi vuokrassaan.
[/quote]
otimme juuri 50 000 remonttilainaa. Muutaman vuoden päästä joudumme ottamaan lisää,, että saamme remontin loppuun ja talon siihen kuntoon, että pystymme elämään siinä loppuelämän.
Ihmettelen tätä omistusasunnoissa asuvien elämän halpuutta. Me ainakin olemme joutuneet maksamaan kiinteistöveroa ja sähköä ja vesimaksuja ja jätemaksuja lainan lisäksi. Lisäksi kaikki kodinkoneet on jouduttu uusimaan. Pihatöihin on mennyt rahaa, koska pihaakin pitää uudistaa, samoin varastoa ja autotallia. Puiden tilaaminen maksaa, koska emme omista metsää.
Joten ei tämä omakotitalossa asuminen mitään ilmaista ole. Ja kun tulemme vanhoiksi, ei yhteiskunta enää maksele meille vanhainkotipaikkaa, vaan todennäköisesti talo menee pantiksi hoidoista. ei jää jälkeläisille perintöjä
[quote author="Vierailija" time="11.09.2010 klo 00:29"]
joten yksi ja sama mulle.
Halpa vuokra, kiva kämppä ja mukava sijainti piisaavat.
Viisas mielipide! Täältä ei todellakaan saa mitään mukaansa kun lähtö tulee. Ketään en halua loukata mutta itse uskon ,että kun on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa niin se riittää. Se on Minulle tärkein asia elämässä. Kaikki raha, tavara, talot jne. on aivan toisarvoisia asioita.Tietenkin Jumala Siunaa osalle ihmisistä maallista omaisuutta paljonkin mutta se kaikki tänne jää kun kuolema tulee.
Siispä on tärkeämpää olla Jumalan lapsi kun lähtö tulee. Rakas lukija, kuuntele suviseuroja netistä tai tule suviseuroihin tänä kesänä Pudasjärvelle, siellä saat kuulla Jumalan sanaa. Ihan kaikki ,Sydämellisesti tervetuloa! :)
Minä asun vuokralla. Mitä järkeä on ostaa asunto pelkän omistamisen takia, jos ei löydä sitä omaa? Olen jo vuoden katsellut, mutta kaikista on puuttunut se jokin. Toki minulla on hintarajat, itseni asettamat, sillä haluan elää, enkä maksaa pelkkää lainaa. Minä käyn töissä ja saisin lainaa sekä olisi varaa ostaa, mutta haluan löytää täydellisen asunnon: sauna,
Olen pätkätöissä ja elän liikkuvaa elämää, en halua sitoutua omistusasuntoon. Minulla on ollut hyvä tuuri vuokra-asuntojen suhteen ja vuokrat ovat olleet alhaiset, joten pääsen näin paljon halvemmalla. Jos olisin nyt maksanut aina lainaa kun olen maksanut vuokraa (ottakaa myös huomioon, että suurimman osan ajasta opiskellessani olen maksanut vuokrani asumislisällä), olisi lainaa maksettu noin 16000 euroa. Eipä paljon päätä huimaa.
Haluan tällä hetkellä asua Helsingin keskustassa, mutta minulla ei ole haluja tai mahdollisuuttakaan puolen miljoonan euron lainaan. Vuokrakaksioni on täydellinen ja sen sijainti sopii minulle kuin nenä päähän.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2010 klo 00:24"]
Maksaa nyt tuhansia euroja vuodessa vuokranantajalle..ja senttiäkään ei jää itselle.
Jossain täytyy kumminkin asua ja siitä maksaa, miksi ei samalla maksaisi itselleen -> asunto on jossain vaiheessa oma ja maksettu. Vuokralla asuja vaan maksaa, ja maksaa, ja maksaa loppuelämänsä, eikä saa ikinä mitään omaksi.
[/quote]
a) tuskin saisin näin halvalla vuokrasummalla maksaa mahdollista asuntolainaani pois
b) valinnan vapaus, että koska haluan muuttaa, minne haluan muuttaa ja kenen kanssa haluan muuttaa ilman, että pitäisi alkaa miettimään asunnon myymistä/vuokraamista ja koko ajan pelkoa perseessä, että saanko rahojani takaisin....
en tosiaankaan ole kiinnostunut ajatuksesta, että joutuisin asumaan seuraavan 30 vuotta yhdessä paikassa. Katsotaan sitä sitten ku olen yli 30-vuotias ja elämääni kyllästynyt vakityöllistynyt duunari.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 16:49"]
Suutuit kolme vuotta vanhasta viestistä.
Hieno nosto.
[/quote]
Just just. No oletpa älykäs. Eihän sillä mitään väliä pitäisi olla ellei
sulle sitten joku nettiaukeama ole elämän sisältö.
Pääasia että nämä tässä lukee ja että niitä voi lukea.