Nyt se kuoli
Kommentit (132)
mutta narkit etsii aina syytä ja oikeutusta teolleen ja tuosta saa helpoimman syyn luovuttaa. Tämän paapomisen sijaan uskon, että pitäisi antaa kovemman luokan töytäisy, herätys siihen, että paska lapsuus ei oikeuta olemaan paskasäkki.
miksi sitten on olemassa lastensuojelu, ja täällä ollaan tekemässä lastensuojeluilmoituksia joka välissä, jos lapsuuden kokemuksilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään? Eikö sitten olisi ihan sama antaa isien raiskata tai hakata lapsiaan ja pistää ne kellariin, jos se ei aiheuta mitään vahinkoa lapselle, esim. masennusta tai ahdistusta, jota sitten lääkitään alkoholilla tai huumeilla?
mutta narkit etsii aina syytä ja oikeutusta teolleen ja tuosta saa helpoimman syyn luovuttaa. Tämän paapomisen sijaan uskon, että pitäisi antaa kovemman luokan töytäisy, herätys siihen, että paska lapsuus ei oikeuta olemaan paskasäkki.
kyllä usko, että kukaan oikeasti toimii niin, että aamulla ajattelee "onpa ihana päivä, menisin muuten ruokkimaan sorsia, mutta koska äitini oli alkoholisti niin taidanpa vetää herskaa suoneen". Eiköhän se ole se fyysinen riippuvuus, mikä on ongelmana, ja vasta sitten rupeaa miettimään, miten siihen paskaan on ajauduttu.
Ja siirryin kohtuukäyttöön. Muutama karkki ehkä kerran kuussa. Ei ollut yhtään vaikeaa.
Mutta sitten tiedän näitä tapauksia, jotka muka ovat lopettaneet karkin syönnin, mutta hokevat koko ajan, että "mä olen sokerikoukussa", "mun vain täytyy saada koko ajan karkkia". Ja nämä ovat juuri niitä tapauksia, jotka koko ajan repsahtelevat. Heillä on oma pikku tekosyy, jolla oikeuttavat itselleen karkin syönnin.
Olisi saattanut saada (ja varmaan saikin) aiheutettua paljon mieli- ja muuta pahaa sivullisille ihmisille huumeriippuvuutensa takia.
Eiköhän se ole se fyysinen riippuvuus, mikä on ongelmana, ja vasta sitten rupeaa miettimään, miten siihen paskaan on ajauduttu.
Olisi saattanut saada (ja varmaan saikin) aiheutettua paljon mieli- ja muuta pahaa sivullisille ihmisille huumeriippuvuutensa takia.
ne vieroitusoireet sitten tulee, jos kyseessä ei ole myös fyysinen riippuvuus?
Ja niin, koska ihmisten on vaikea lopettaa jopa karkinsyönti seinään, oli syyt mielestänne sitten mitä tekosyitä vain, niin kyllä teidän pitäisi tajuta, miten vaikeaa on päästä huumeista eroon.
pitää kyllä ehdottomasti mennä eduskuntaan ja kaikkien maiden lääkäreille kertomaan tuo ratkaisu kaikkiin riippuvuuksiin, "Lopetat vaan sen käyttämisen!". On se jännä, että kukaan ei ole tuota aiemmin keksinyt! Teille pitäisi kyllä antaa joku Nobel- palkinto tästä keksinnöstä.
Ja siirryin kohtuukäyttöön. Muutama karkki ehkä kerran kuussa. Ei ollut yhtään vaikeaa.
Mutta sitten tiedän näitä tapauksia, jotka muka ovat lopettaneet karkin syönnin, mutta hokevat koko ajan, että "mä olen sokerikoukussa", "mun vain täytyy saada koko ajan karkkia". Ja nämä ovat juuri niitä tapauksia, jotka koko ajan repsahtelevat. Heillä on oma pikku tekosyy, jolla oikeuttavat itselleen karkin syönnin.
vaatteet etkä näin ollen voi kuvitella muilla menenvän huonommin.
Missään vaiheessa en väittänyt tuntevani kaikkia maailman nistejä, enemmän kuin sinä kuitenkin.
Halusin tuoda ilmi etteivät kaikki huumeriippuvaiset ole aloittaneet huumeiden käyttöä 18- vuotiaana bileissä siksi kun muutkin kokeilee. Yhä edelleenkin väitän että12-15 vuotias ei pysty ajattelemaan järkevästi siinä vaiheessa kun huumetta tarjotaan helpotukseen ja tietä pois tuonkaltaisesta maailmasta.
ps. en olettanutkaan että ymmärtäisit mutta toivon että joku muu ehkä ymmärtäisi
Ylimielisiä paskiaisia, joilla oli rahaa ja elämyksiä oli saatu niin, että mikään ei enää tuntunut miltään. Pakko oli koventaa koko ajan aineita.noin minäkin varmaan kirjoittaisin jos en tietäisi huume nuorten elämästä mitään.
Ihan muutama esimerkki Suomesta, lue ja kommentoi vasta sitten onko tuon ikäinen vastuussa siitä päätöksestä minkä kys. iässä teki.
Ville Haki ensimmäisen kerran lohtua huumeista 12- vuotiaana kun ei kestänyt isän ja äidin hakkaamista. Pahimmillaan oli henkihieverissä sairaalassa. Kysyttäessä kuka teki vastaus oli joku kadun miehistä koska isä oli luvannut tappaa pikkuveljen jos Ville juoruaisi. Mainittakoon tässä että Isä myös tappoi pikkuveljen parin vuoden päästä. Ville lähti kotoa tämän jälkeen ja asui kadulla ja sotkeutui huumeisiin yhä enemmän..
Tiina 13.v Haki myös lohtua huumeista kun äiti oli alkoholisti ja isäpuoli hyväksi käytti 8- vuotiaasta asti. Äidin mielestä Tiina oli vain likainen pikkuhuora ja aina kun jäi kiinni makaamisesta isäpuolen kanssa sai turpaansa. Myös Tiina on paennut kotoa lopullisesti n.15- vuotiaana ja elättänyt itsensä huumeilla ja huoraamisella.
Näitä tapauksia on Suomessa ja pieniä muutoksia lukuunottamatta täyttä totta. Normaalia elämää eläneen ihmisen on helppo letkauttaa että huumeet ovat oma valinta. Tottakai ne ovat mutta houkutus niihin on jokaisella eri. Voit itse kysyä itseltäsi kuinka kauan olisit elänyt villen tai tiinan housuissa selvinpäin?? Jos nyt hyvää elämää eläneenä edes mitenkään pystyt ajattelemaan että kaikilla se elämä ei edes lapsuudessa ole mennyt ihan putkeen.
Terveisin Sen osaston täti joka on kuullut pahempia kauhutarinoita tosielämästä kuin yhdessäkään elokuvassa on ikinä kerrottu.
Kun sinä tunnet niin pakkohan niiden on kaikkien olla :D
vaatteet etkä näin ollen voi kuvitella muilla menenvän huonommin.
Missään vaiheessa en väittänyt tuntevani kaikkia maailman nistejä, enemmän kuin sinä kuitenkin.
Halusin tuoda ilmi etteivät kaikki huumeriippuvaiset ole aloittaneet huumeiden käyttöä 18- vuotiaana bileissä siksi kun muutkin kokeilee. Yhä edelleenkin väitän että12-15 vuotias ei pysty ajattelemaan järkevästi siinä vaiheessa kun huumetta tarjotaan helpotukseen ja tietä pois tuonkaltaisesta maailmasta.
ps. en olettanutkaan että ymmärtäisit mutta toivon että joku muu ehkä ymmärtäisi
Tony Halmeen kuoleman jälkeen kyllä siunailtiin, miten Kaarina Hazardin kolumni oli rienaamista ja perhe ei ansaitse tällaista kohtelua. Nyt, kun kuollut ei ollutkaan pikkujulkkis ja "poliitikko", niin häntä saa avoimesti haukkua luuseriksi, paskasäkiksi tms.
Olen nähnyt leffan, ja mielestäni se kuuluisi näyttää jokaisessa Suomen koulussa huumevalistuksen yhteydessä. En hyväksy Janin tekoja, mutta pidän mielessäni sen, että hän - ihan niin kuin me muutkin - oli ihminen, ja ansaitsee ihmismäisen kohtelun. Olisi kamalaa lukea tällaisia kommentteja omista läheisistään, vaikka he olisivat ne jonkun mielestä "ansainneet" omalla käytöksellään. Tällainen ei kuulu sivistyneen ja aikuisen ihmisen käytökseen.
Addiktio on itse itseään ruokkiva sairaus. Oli se sitten itse aiheutettu tai ei, selittääkö sitä vaikealla lapsuudella vai ei.
Kirjoitin tuolla aiemmin omasta huumeiden käytöstä ja mielestäni on itsestään selvää, että vaikea lapsuus ja nuoruus edesauttoivat huumeidenkäytön aloitusta. Tämä ei tarkoita sitä, että syyttäisin omasta käytöksestäni jotain toista. Olen itse vastuussaa omista teoistani.
Mielisairaan ihmisen teot selittää myös sairaus, se ei tarkoita, että aina voisi syyttää diagnoosia. On helpompi ymmärtää, ei tarvitse silti syyllistää ketään tai mitään.
Yksi paskasäkkisekopääpilleristi hänkin oli. Eikä mitään estettä hänen parjaamiselleen, en sympatisoi yhtään. Mutta kiva kun lasket tämän aloittamani viestiketjun journalistisesti yhtä arvokkaaksi Iltalehden kolumnin kanssa.
Sydämellisin terveisin
ap
Tony Halmeen kuoleman jälkeen kyllä siunailtiin, miten Kaarina Hazardin kolumni oli rienaamista ja perhe ei ansaitse tällaista kohtelua. Nyt, kun kuollut ei ollutkaan pikkujulkkis ja "poliitikko", niin häntä saa avoimesti haukkua luuseriksi, paskasäkiksi tms. Olen nähnyt leffan, ja mielestäni se kuuluisi näyttää jokaisessa Suomen koulussa huumevalistuksen yhteydessä. En hyväksy Janin tekoja, mutta pidän mielessäni sen, että hän - ihan niin kuin me muutkin - oli ihminen, ja ansaitsee ihmismäisen kohtelun. Olisi kamalaa lukea tällaisia kommentteja omista läheisistään, vaikka he olisivat ne jonkun mielestä "ansainneet" omalla käytöksellään. Tällainen ei kuulu sivistyneen ja aikuisen ihmisen käytökseen.
retkahdat vielä
Ja siirryin kohtuukäyttöön. Muutama karkki ehkä kerran kuussa. Ei ollut yhtään vaikeaa. Mutta sitten tiedän näitä tapauksia, jotka muka ovat lopettaneet karkin syönnin, mutta hokevat koko ajan, että "mä olen sokerikoukussa", "mun vain täytyy saada koko ajan karkkia". Ja nämä ovat juuri niitä tapauksia, jotka koko ajan repsahtelevat. Heillä on oma pikku tekosyy, jolla oikeuttavat itselleen karkin syönnin.
ymmärrät kai, että joku heroiini on hieman addiktoivampaa kuin karamellit, joten et voi oikein kehuskella tuolla jossain AA- kerhossa..jos lisätään hieman vaikeustasoa, ja sun pitäisi tästä minuutista alkaen lopettaa loppuiäksi kaikkien sokeria sisältävien ruoka-aineiden syönti, kahvin juonti sekä seksin harrastaminen, niin retkahtaisitkohan sitten johonkin näistä?
"Monta vuotta on mennyt retkahtamatta, vaikka mullakin oli epäonninen lapsuus"
En todellakaan laske. En tosin myöskään ajattele, että Iltalehti (tai pikemminkin sen lukijat) olisivat Hazardin tekstien arvoisia.
Peräänkuulutin vain ihmisarvoa kaikille tasapuolisesti. Se on yksi minun arvoistani, enkä ole nähnyt syytä hylätä sitä.
Kuljin nuorena porukoissa, missä huumeita tarjottiin jatkuvasti. Kertaakaan en kokeillut.
Kyllä se on oma valinta, kokeileeko vai ei.
ihmisen älyn puutteesta ja mielikuvituksen puutteesta kertoo se, ettei pystytä tajuamaan, miten joku ehkä päätyy narkomaaniksi- ei ne synny sellaisina. Nämä ihmiset eivät varmaan pystykään työskentelemään kovin vaativissa tehtävissä, joissa vaaditaan laajempaa ajattelukykyä, joten kaikki tieto perustuu omiin mutu-tuntemuksiin.
Koska se tuntuu sieltä uupuvan.
Viis toisista ihmisistä: he ovat vain välineitä. Narkkari ei mieti edes sekunnin murto-osaa onko ihmisarvon mukaista hänelle ja uhrille ennen kuin varastaa, pahoinpitelee, raiskaa, tappaa, murhaa, aiheuttaa välillisesti esim. autoa ajaen toisten kuoleman, jättää saatanan käytetyt piikkinsä lasten leikkipuistoihin jne.
Jos he itse eivät aseta ympäristönsä ihmisille mitään arvoa, miksi minun pitäisi?
Peräänkuulutin vain ihmisarvoa kaikille tasapuolisesti. Se on yksi minun arvoistani, enkä ole nähnyt syytä hylätä sitä.
Kuin heroiinin lopetaminen. Siihen lipsutaan aina uudestaan.
Tunnen vain yhden miehen joka kykeni lopettamaan masturboinnin ja elää täydellisessä selibaatissa.
Tälläisiä ihmisiä on harvassa. Vain yksi tuhannesta omaa raudanlujan tahdon.