Kirppisihmiset! MISTÄ te niitä vaatteita löydätte? käyttekö töissä?
Siis ihmettelen suuresti, että mistä kirppareilta muka löytää pitokelpoisia vaatteita! Ainakin täällä meillä Rovaniemellä, mikä on ihan oikea kaupunki jo ja kirppareita on monta, ei kirppiksillä ole kuin joitain vanhoja ysärityylisiä rytkyjä älyttömän kalliilla. Vai onko teillä päivät aikaa tutkia kirppareita vai miten teette?
Kommentit (51)
itse kiertelen kirppiksiä vain kun tarvitsen jotain. Hyvän laatuisia vaatteita löydän aina ja kohtuu hintaan. Asun Pirkanmaalla ja hyviä löytöjä teen usein Valkeakoskella ja Puotikuussa Kangasalla. Ideaparkissa on Ballot liike, joka myy käytettyjä lastenvaatteita, mutta ei ole kirppis.
puotikuun sivut http://puotikuu.suntuubi.com/, löytyy myös fb:stä, johon tulee kuvia tuotteista myös.
Ostan aika harvoin, mutta myyn vanhoja pois. Hyväkuntoisia lastenvaatteita kohtuuhinnoin, erittäin hyviä vähän kalliimmalla. Huutista en jaksa. Täälläpäin on kaltaisiani lastenvaatefriikkejä niin paljon, että hyviä vaatteita riittää kirppiksillekin, tyyliin "kaapit tyhjiksi sesongin alussa".
lapseni kummitäti asuu Rovaniemellä ja tekee aivan ihania löytöjä kirppiksiltä, vaikka ei usein käykään. Kiva saada pari kassillista lastenvaatteita kun hän piipahtaa käymään.:)
Itsekin löydän kirppiksiltä aika hyvin lapselle tavaraa, mut jonkin verran aikaa se vaatii. Ei siellä voi juosta pöytiä läpi ja etsiä jotain tiettyä tuotetta kuten marketista. Ennakointi on myös hyväksi; jos nyt löytyy joku hyväkuntoinen, isompi vaate, ostan sen. Viimeksi löysin pojalleni uuden Reiman ulkoilutakin, housuja ja tosi siistejä paitoja, yhteishintaan 25€, mikä ei mielestäni ollut ollenkaan paha hinta kivannäköisistä käyttövaatteista.
usein kirppareilla on tanko, jossa on ne vastasaapuneet. En paljon muita enää katselekkaan. Vaatii tiheää piipahdusta, ja pitää ostaa, jos näkee jotain kivaa, vaikka juuri sitä ei hakenut. Jotain tiettyä ei pysty lähtemään hakemaan esim. lähdempä hakemaan mustaa trenssitakkia. Sellainen täsmähaku ei onnistu.
Ehkä puolet kerroista löydän jotain, läheskään aina en. Max pari vaatetta per kerta löydän. olen tosi nirso ostaja. Edellytän, että vaate on kuin uusi ja lisäksi tosi halpa. Tällä tyylillä olen vuosikaudet ostanut lähes kaikki vaatteet. Rovaniemi saattaa olla sen verran syrjässä, että se vaikuttaa kirppiksien valikoimaan. Itse asun etelämmässä vähän isommassa kaupungissa.
on MLL:n kirppareita eli yhtenä viikonlopunpäivänä 2-3 tuntia jollain koululla kirpparimyynti. Vaatteet enimmäkseen tosi hyväkuntoisia. Kirppakaupoista harvemmin vaatteita tällä hetkellä etsinkään, ei tunnu niistä yhtä hyviä löytyvän.
Siis kirpparillehan ei mennä ostamaan mitään tiettyä vaatetta/tavaraa vaan se ostetaan, mitä löydetään.
Minä ostan lähes kaikki lastenvaatteet (sisävaatteet) kirpparilta, mutta meillä onkin koko ajan kaapillinen reilustikin liian isoina ostettuja löytöjä. Myös harrastusvälineitä löytää kun ostaa tulevaisuutta varten.
Lpaset ovat 10-vuotias tyttö ja 9-vuotias poika ja siisteissä, persoonallisissa ja mukavissa vaatteissa kulkevat molemmat.
Siis kirpparillehan ei mennä ostamaan mitään tiettyä vaatetta/tavaraa vaan se ostetaan, mitä löydetään.
Ja kirpparilla pitää olla todella viitseliäisyyttä penkoa niitä vaaterekkeja, jotka näyttävät siltä, että niistä ei löydy mitään hyvännäköistä.
Onnistun vaatettamaan kaikki kolme lastani suht. ajanmukaisin, siistein, ehjin ja ennenmuuta tosi edullisin vaattein kirpparilöydöillä, vaikka harvemmin lähden kirppareille ihan asiakseni. Enemmän se on sellaista työmatkan varrella poikkeamista.
Mulla on periaatteena se, että vain yhtälö hyvä+edullinen kelpaa ja ostan myös ennakkoon, eli jos löydän jotain joka silmääni miellyttää, niin ostan vaikka koko tulisikin käyttöön vasta vuoden kuluttua.
Oulussa Pelastusarmeija ja SPR:n Kontti ovat jo Etelä-Suomen hinnoissa, mutta muualta löytää tuurilla halvalla, puoli-ilmaiseksi saa helluntai-kirpparilta ja kierrätyksestä.
Raahessa muuten huomattavasti Oulua edullisemmat hinnat!
Meille Hämeenlinnaan avattiin juuri uusi lastenvaatekirppis Lumilinna, ja sinne mennessä olen toistaiseksi aina tullut pois mukanani kassillinen tavaraa (ilmainen mainos, olkaa hyvä). Pari euroa kappale maksavat pääosin, neljä euroa pistää jo miettimään. Aiemminkin olen löytänyt parkkikirppiksiltä ja tavallisilta kirppiksiltä ehkä 70% lasteni vaatteista, usein viime vuoden mallistoa. Koen tämän olevan melkein yhtä helppoa kuin tavallinen vaatekaupassakäynti, usein jopa olen löytänyt sen mitä olen etsinytkin. Rumia en osta, mutta ehkä en ole kaikista nirsoin. Samanlaiset ostaisin kaupastakin!
Käytännössä en pääse kirppareille ees joka viikkokaan. Mutta lähes joka kerta, kun ajan kanssa pääsee käymään, löydän jotain. Usein vähän isompaa (lapsille siis) kuin mitä nyt käyttävät eli jemmaan ostan. Se on erittäin tärkeä pointti kirpparilöydöissä! Eli erittäin harvoin sieltä löytää just sitä mitä oot etsimässä.
Etsivä löytää, kunhan siihen harjaantuu. =)
- Reimatec vk-haalari 98cm, lähes uuden veroinen 7e
- Marimekon tasaraitapaita, tosi hyväkuntoinen 4e
- Kenzon hame & sukkikset, hyvät, 5e
- polkupyörän istuin, oikein hyvä ja toimiva, 10e
- Tepsut-talvikengät, kuin uudet, 7e (ovh jotain 60e)
- Finnlaysonin lasten lakanat, kuin uudet, 4e
- Ihana fix-raitapaita, kuin uusi, 2e
- Gymboree-velourasu, hyvä, 4e
jne. jne.
Ostopaikkakunta on iso suomalainen kaupunki, ei pk-seudulla kuitenkaan. Parhaita löytöjä teen lastenkirppikseltä. Lähes kaikki lapsen vaatteet ostan sieltä, ja olen tosi tarkka pukeutumisen suhteen. Kaikki vaatteet ovat laadukkaita, sävy sävyyn jne. Kirppiksiltä TODELLAKIN tekee löytöjä!!!
Mutta kun koko on 122-140 niin ne vaatteet kirpparilla on vaan niiiin loppu, tai sitten on hyvä syy sille, että ne on käyttämätä (rumia, outo mitoitus jne.). Pitää todella olla tuuria tai olla oikeaan aikaan paikalla, joko käyntitiheydestä tai tuurista johtuen. Tuntuu että huutiskin on näille tuota kokoa käyttäville ihan tyhjä. 116 cm asti löytyy vaikka mitä. Ehkä siinä vaiheessa merkkivaatefriikitkin tajuaa, että se Gant hajoaa rähmälleen lentäessä polvista ihan samalla tavalla kuin H&M :)
Teineille sitten varmaan taas löytää helposti.
Ja itse edustan siis nyt tavallista työssä käyvää ihmistä, jolla kirppis ei ole naapurissa vaan sinne täytyy erikseen lähteä ja illat aika lailla täyttyy tuota kokoa käyttävien harrastuksista. Lisäksi taloudellinen mahdollisuus "oikaista" tietysti laskee motivaatiota - kun on tarve eikä helposti kirppikseltä löydy, ostan sitten uutena. En hulluuteen asti jaksa noita koluta.
Harrastusvälineitä sitävastoin mielestäni kirppikseltä löytyy tosi hyvin kaiken kokoisille, jopa silleen, että lähdenpä etsimään koon 33 murtsikamonoja - yleensä löytyy jopa valinnanvaraa. Kesällä löysin kolmet eri kokoiset pelastusliivit parissa tunnissa kahdelta eri kirppikseltä, vaikka lähdin niitä erikseen etsimään (yleensä silloin ei todellakaan löydä :).
on minulle eräänalaista terapiaa ja harrastus, joten käyn todella usein kirppareilla.Saatan käydä samalla kirpillä 3-4 kertaa viikossa ja joka kerta löytää jotakin tarpeellista.Ostan vain ja ainoastaan uudenveroista/erit.hyväkuntoisia tavaroita/vaatteita lapsille.Mut tosiaan jos haluaa tehdä löytöjä niin kannattaa käydä tiheesti :).Etsimällä jos lähtee etsimään niin yleensä pettyy.
kävin siellä Roissa kirppiksellä, enkä löytänyt mitään. Enkä kyllä löydä täältä pk-seudun kirppareiltakaan tai sitten ne maksaa yhtä paljon kuin uudet!
löytävänsä kirppareilta hyvää tavaraa.
Mä en löydä koskaan mitään. Ei ainakaan mitään mitä tarvitsisi. Kuten lasten luistimia.
Pakko se on kaikki ihan kaupasta vaan ostaa.
kiertämään ihan taviskirppareita, joissa äidit laittavat lastenvaatteet sillä mielellä myyntiin että haluavat niistä lopullisesti eroon :).Valitettavasti lastenvaatekirppareilla on usein aivan järjetön tuo hinnoittelu, koska köyhät äidit haluavat rikastua nuhjuisilla lumpuilla..henk.koht se pistää todella vihaksi,enkä edes enää niissä käy (en pidä siitä että ostajia pidetään ihan idiotteina...).Mutta pk-seudulla olen tehnyt hyviä löytöjä mm.Kehä3-kirpillä ja hiukan kauempaa Tuusulan femmatorilla.Helsingissä en olekaan käynyt..ptäisi :).Jos joku tietä sieltä hyvä kirpin niin vinkkaiskaa :)!
kun "maaseudulla". Käyn täällä pääkaupunkin seudulla viikonloppuisin kirpparilla ja teen hyviä löytöä edellisvuoden mallistosta ym. Kun käyn keskisuomessa käyn silläkin joskus kirpparilla, mutta tavara on kuvailemaasi huonokuntoista -90-luvun vaatetta kallilla.
harrastus on kirppari ja huutonetti! :) Hyviä löytöjä välillä! Nytkin huusin hyvät talvihaalarit HALVALLA! Ei taida siellä vielä olla "sesonki" päällä....