Kirppisihmiset! MISTÄ te niitä vaatteita löydätte? käyttekö töissä?
Siis ihmettelen suuresti, että mistä kirppareilta muka löytää pitokelpoisia vaatteita! Ainakin täällä meillä Rovaniemellä, mikä on ihan oikea kaupunki jo ja kirppareita on monta, ei kirppiksillä ole kuin joitain vanhoja ysärityylisiä rytkyjä älyttömän kalliilla. Vai onko teillä päivät aikaa tutkia kirppareita vai miten teette?
Kommentit (51)
Olen ostanut 17-vuotiaasta saakka lähes kaikki vaatteeni ja asusteeni kirpparilta. Kun kirpparielämää aloitteli, vaatteita oli välillä hankala löytää ja ne saattoivat olla aika rytkyjä. Ahkeralla "harjoituksella" silmä kuitenkin harjaantuu ja kirppiksiltä ja second handeista alkaa tehdä löytöjä pienellä vaivalla käytännössä joka kerta.
Nykyään homma on yhä helppoa, kun nuorena kävi sen pari kolme kertaa katselemassa kirppareita joka viikko. Mutta vaatii siis jonkin verran harjaantuneisuutta löytää ne oikeat asiat.
lähtemään tyhjin käsin "luottokirppariltakin". Minäkin käyn kirpparilla vähintään 2krt. viikossa ja täällä Oulussa ainakin saa vaatetettua alle 5-vuotiaan lapsen helposti kirpparivaatteilla siistiksi. Kirpputoreja on monta, mutta näistäkin vain kaksi on sellaista jootka kannattaa kiertää joka viikko (Paljekirppis ja Alppi Store) lisäksi on uusi lastenvaatekirppis joka vaikuttaa aika hyvältä.
Itselläni käy usein niin, että kun kierrän paikan (itsepalvelukirppis) ekaa kertaa läpi en löydä juurikaan mitään. Sitten teen uuden kierroksen, ja löydän vaikka mitä tarpeellista ja hyvää, mitä en ekalla kierroksella edes nähnyt. (Aikaa siellä kyllä kuluu.)
Lisäksi mitä enemmän kiertelee kirppiksiä ylipäätänsä, sitä paremmin niistä löytää jotakin. Myös hintatietoisuus kasvaa.
ja ihan hyväpalkkainenkin olen (>5.000 eur/kk bruttona). Silti tykkään koluta kirppareita ja tehdä löytöjä. Täällä pk-seudulla on niitä paljon ja löytöjä sattuu kohdalle silloin tällöin. Enemmän toki lasten kuin aikuisten vaatteissa, mutta muutamia helmiä olen löytänyt itsellenikin.
Pyrin tekemään ekologisia valintoja ja kirpparit ovat minusta hauska tapa shoppailla ilman huonoa omaatuntoa. Ja mielelläni pistän kiertoon myös meidän omia käytettyjä, mutta hyväkuntoisia vaatteita.
mut tosiaan ei sieltä aina löydä mitään. Eli on käytävä usein.
Tätä mun mies ei oikein tajua... Siis olenhan mä tehnyt tosi hyviä löytöjä kirppareilta, mutta ei siellä nyt mitään tilausta voi tehdä. Keväälläkin oli tarve ostaa tenavalle kevätpuku just nyt heti, kun mitään sopivan kokoista ei kotona ollut ja toppapuku alkoi olla liian kuuma. Kaupassa tuo sit alkoi huokailla, että etkö sä vois hakee sitä jostain kirpparilta, kun nää on niin tajuttoman kalliita.. No, en tosiaan voinut. Olin jo kiertänyt kaikki kulmakunnan kirpparit, enkä löytänyt mitään kelvollista just siihen hätään... Ja sit se viel ihmetteli, että miten niin ei löytynyt. Ainahan sä kaikkee löydät... Just joo...
olen kotiäiti ja käyn kirppareilla pari kertaa viikossa (valtakadun kirppis ja varastokirppis). Ja todellakin voin liikkua kirpparivaatteissa ihmisten ilmoilla.
hyvä esimerkki viime viikolta. löysin valtakadun kirpparilta pöydän jonka pitäjä halusi oikeasti eroon vaatteistaan, esim. vyö 10 snt, farkut 50 snt, kengät 1€, paitoja alkaen 10 snt. ja voin vakuuttaa että vaatteet olivat siistejä eivätkä vanhoja lumppuja ollenkaan.
kuten muutkin ovat sinulle vastanneet: kirppareilta ostaminen vaatii "silmää" löytää ne helmi-pöydät rojun keskeltä (sitä rojuakin löytyy, myönnän sen mutta ne pöydät osaa jo kiertää kaukaa).
että ei muuta kuin aikaa, kärsivällisyyttä ja viitseliäisyyttä ja hyviä löytöjä ;)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:42"]
Vaatekokoni on 44/46, ja täällä valtaosa naisten vaatteista on kokoa 36/38, eli en jaksa enää edes juuri etsiä. Vaatteiden myynnissä on se ongelma, että ne eivät saisi maksaa lähes mitään. Joskus hehkutetaan, että jos oikeasti haluaa vaatteista eroon, hinnat voivat olla parikymmentä senttiä tms.
[/quote]
Minä olen taas huomannut, että ne "isojen tyttöjen vaatteet" jää roikkumaan henkariin. Itse myyn 10-20 sentillä vaatteet, kun niitä on paljon niin saa takaisin. Eihän niistä saa MITÄÄN jos roskiin pitää viedä?
[/quote]
No ehkä sitten kannattaa, jos vaatteita on tosi paljon ja ne ovat sellaisia ja kirppari on sellainen, että ne oikeasti menevät kaupaksi. Mutta meidän vaatteilla ei kyllä saa pöytää kannattavaksi, ja olen niitä vienyt joskus keräyksiin, kun en ala tappiolla myymään.
Itse olen Turusta ja löydän pääsääntöisesti jokaiselta kirppisreissulta jotain. Olen nuori opiskelija ja 2-vuotiaan lapsen äiti, jonka vuoksi suosin kirppareita. Ostan vaatteet uutena äärimmäisen harvoin ja silloinkin yleensä alennuksesta. Eilen kolusin pelastusarmeijan & länsikeskuksen kirpputoreilla ja löysin taas kassillisen vaatteita ja ulkovaatteita sekä itselleni että lapselleni. Yhteishinnaksi tuli 15€.
Yleensä parhaat löydöt tekee silloin, kun ei sellaisia etsi tai kuvittele löytävänsä. :-)
Itse myin juuri paljon vaatteita kirpputorilla, asun Tampereen seudulla. Kaikki hinnat olivat 10snt-10€ väliltä. Halusin päästä kyseisistä tuotteista eroon, mutten viitsinyt roskiinkaan heittää, kun olivat uudenveroisia ja hyväkuntoisia. Kaikki tuotteet menivät viikon sisällä kaupaksi ja vaikka hinnat olivatkin yleisesti ottaen edullisia, tuotteita oli niin paljon että sain vajaa 300€ voittoa. Lähtökohtani oli saada kaapit tyhjennettyä turhista ja pienistä vaatteista, mutta iloisena yllätyksenä tuli tuo voiton määrä. Myin lähinnä lasten ulkoiluvaatteita (Reima, Polarn O. Pyret), urheiluvaatteita (Adidas, Nike, Puma), lukuisia kenkiä ja luistimia, laukkuja ja reppuja, kaikki mielestäni edulliseen hintaan.
Tulen hyvälle mielelle, kun ajattelen, että vaatteet ja muut myymäni tavarat ovat nyt uudessa hyvässä käytössä ja niitä enemmän tarvitsevilla. Tulen varmasti myymään toisenkin kerran ja yhtä alhaisilla hinnoilla, jos ja kun käyttämättömiä ja pieneksi menneitä vaatteita alkaa taas kertyä.
Jyväskylässä on tosi hyvät kirpparit!
joskus olen löytänyt jotain kivaa mutta hieman epäilyttää nämä tämän palstan tarkan markan mammat, jotka kehuvat ostavansa kaikki vaatteensa kirppareilta. Itse en kehtaisi edes liikkua julkisesti niissä kuteissa mitä kirppareilta olen "löytänyt"
ap