Kirppisihmiset! MISTÄ te niitä vaatteita löydätte? käyttekö töissä?
Siis ihmettelen suuresti, että mistä kirppareilta muka löytää pitokelpoisia vaatteita! Ainakin täällä meillä Rovaniemellä, mikä on ihan oikea kaupunki jo ja kirppareita on monta, ei kirppiksillä ole kuin joitain vanhoja ysärityylisiä rytkyjä älyttömän kalliilla. Vai onko teillä päivät aikaa tutkia kirppareita vai miten teette?
Kommentit (51)
ja on huonoja ja hyviä kirppiksiä...
koska käyn kirppareilla monta kertaa viikossa mikäli mahdollista. Kelpuutan vain lähes uudenveroista vaatetta. En maksa yleensä 5 euroa enempää. Näillä kriteereillä tekee joskus paljon löytöjä, joskus ei löydy yhtään mitään. Asun pikkukaupungissa Uudellamaalla.
Kirpputorisilmä kehittyy ajan myötä, saa tuntumaa siihen, mihin pöytiin ei kannata lähteä pöyhimään, ja millaista vaatetta kannattaa ostaa.
Suosittelen kirpparikäyntiä aamupäivästä, jolloin parhaat kamat ovat vielä tallella.
mutta olen siellä käynyt menestyksekkäästi punaisen ristin kontissa ja jossain keskustassa olevalla kirppiksellä.
Olen ihan töissä, kirppiksillä käyn satunnaisesti ja yleensä viikonloppuisin tai muutoin vapaapäivinä, huutonetistä, fidalta yms. ostan enemmän.
Rovaniemellä on edellisten mainittujen eli Varastotien kirppiksen ja Tuhattorin lisäksi uudehko Vintikki, jossa on tosi siistiä tavaraa. Kannattaa piipahtaa. Teollisuustie 1 eli Vapaudentien ja nelostien risteyksestä Teollisuustielle, se on heti siinä.
Korjaus osoitteeseen. Vintikki sijaitsee Varastotie 2:ssa. Vierustien ja Nelostien risteyksen välittömässä tuntumassa.
en nyt ihan ymmärrä miksi tähän ketjuun pitää linkittä nettikauppoja.. eiköhän jokanen ymmärrä että jotkut ostelee kiinasta ja everything5poundista halpiskamaa jota sit myy voitolla kirppareilla..
Itse myyn uudenveroisia ja jopa täysin käyttämättömiä vaatteita vuoden, parin välein mm. Vintikissä. Saatan tilata nettikaupoista kenkiä ja vaatteita, joita ei tule koskaan edes käytettyä. Mitään voittoahan tuosta ei oikeasti saa, koska kukaan ei maksa esim. kengistä euroa enempää ja kallis, hieno vaate saa maksaa max 3-5 euroa. Muuten ei mene kaupaksi.
Paljon kyllä näkyy semmoista ihan likaista ja lumppuista vaatettakin, joten varmaan pitää vaan käydä ahkerasti katsomassa. Kerta viikkoon tai pariin niin näkee uudet pöydät. Tosin itsellä sitä roinaa on niin paljon, että vien uuden satsin joka päivä.
Monella on ihan hirveät hinnat vaatteissa. Kun esim. seppälä myy alennuksessa täysin uusia vaatteita 2-4 euroa niin ei kukaan maksa käytetyistä samaa. Vaikka olisi vain "sovitettu ylle".
Joskus tulee vähän suru kun ei saa hienoa tavaraa kaupaksi, mutta .. loppujen lopuksi se on vain tavaraa.
Rovaniemi on ihan hornantuutissa, ei sieltä nyt mitään löydä. Tule tänne etelään, niin täällä on kirppareissakin kunnon tavaraa!
Tjaa.. täältä ehkä löytää helpommin, kuin jostain helsingistä. Ei ole niin paljon koluttavaa :)
Ainakin Vantaa Espoo suunnalla on niin huonoa tavaraa, varsinkin vaatteet ihan lumppua ja niistä voidaan pyytää kaksi jopa viisi euroa, minusta ihan roskiskamasta, en itse kehtaisi moisia edes myyntiin viedä. Kiertelin monta vuotta useamman kerran viikossa mutta lopetin ja ostan vaatteet kaupasta, mieluummin niin saa kunnollista. Jotkut vaan luulee että heillä on omaisuus räteissä!
Googleta tämän syksyn MLL-kirppikset. Ja tosiaan käy isommissa kaupungeissa liikkuessasi kirppiksillä. Esim. Pirkan kirpputorikeskus Kangasalla on hyvä, Tampereella Radiokirppis, Lempäälässä Klaffi&Piironki (ideaparkin vieressä).
Huutonet ja Tori, ei ole paikkakunnasta kiinni. Itse käyn yhdellä lastenkirppiksellä pari kertaa kuussa. Joskus teen löytöjä, joskus en. Myyn myös itse. Mutta totuus on, että merkkivaate maksaa kirppiksellä saman kuin halpamerkin uusi. Itse valitsen käytetyn laatumerkin mieluummin, joku menee sinne Hennesiin. Esim. nyt olen juuri menossa kirppikselle ja Ticketin talvihaalariin laitan hinnaksi 50 e. Joku ohittaa sen kauhistellen hintaa, mutta kokemuksesta voin sanoa, että kaupaksi menee.
Olen itse ahkera kirpparimyyjä, mutta tavalliset merkittömät, siistit lastenvaatteet menevät tosi huonosti kaupaksi. Itse ostan lapsille aika paljon kirpparilta, ja ostan varastoon vielä liian isojakin. Vaatekokoni on 44/46, ja täällä valtaosa naisten vaatteista on kokoa 36/38, eli en jaksa enää edes juuri etsiä. Vaatteiden myynnissä on se ongelma, että ne eivät saisi maksaa lähes mitään. Joskus hehkutetaan, että jos oikeasti haluaa vaatteista eroon, hinnat voivat olla parikymmentä senttiä tms. Miettikäähän huviksenne, montako vaatetta viikossa saa myydä, jotta saa edes pöytävuokran katettua! Pitkälti yli sata! Siinä arvokkaamman tavaran ohessa vaatteita voi kyllä myydä, muttei niille kannata paljon pöytätilaa uhrata.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:42"]
Vaatekokoni on 44/46, ja täällä valtaosa naisten vaatteista on kokoa 36/38, eli en jaksa enää edes juuri etsiä. Vaatteiden myynnissä on se ongelma, että ne eivät saisi maksaa lähes mitään. Joskus hehkutetaan, että jos oikeasti haluaa vaatteista eroon, hinnat voivat olla parikymmentä senttiä tms.
[/quote]
Minä olen taas huomannut, että ne "isojen tyttöjen vaatteet" jää roikkumaan henkariin. Itse myyn 10-20 sentillä vaatteet, kun niitä on paljon niin saa takaisin. Eihän niistä saa MITÄÄN jos roskiin pitää viedä?
Kuusaan kirppis Kuusankoskella <3 joskus laskeskelin, että vain alusvaatteet ja sukat päivän asukokonaisuudesta oli ostettu uutena kaupasta, kaikki muut kirpparilta. Eikä siinä ole mitään hävettävää, enkä ole edes resuisen näköinen.
muhun tehoaa asiakkaana se, että joku näkee vaivaa, niin että se kirppispiste on siisti ja lappuja on vaatteissa, esim. lappu jossa lukee Marimekon tasaraitapaita, vaikka sen voi tarkistaa vaatteet omasta lapusta. tulee jotenkin huolellinen vaikutelma.
kirppissilmä tosiaan harjaantuu, esim näkee että samassa pisteessä on tietynkokoisia vaatteita. huuto.net:istä voi tehdä täsmähakujakin, esim. didrikssonin takki.
Mä olen jo lapsena 80-luvulla pyörinyt äidin mukkana kirppiksellä (silloin se oli vielä vähän noloa..) ja siitä johtuen ostan nykyisinkin kaikki paitsi alushousut kirppikselta. itselleni ja lapsille. Mies "joutuu" ostamaan kaupasta. Käyn ehkä kerran viikossa kiertämässä pari kirppistä ja aina tarttuu jotain mukaan, ostan myös isompaa kokoa lapsille jos löytyy hyviä vaatteita. pari kertaa vuodessa vuokraan pöydän ja myyn ylimääräiset pois, saan yleensä n. 200e käteen. Ei ole suuri summa mutta en ole itsekkään niistä paljoa maksanut. Kaupasta saatan ostaa jos on 70% ale, mutta en IKINÄ oikealla hinnalla. En muista milloin olisin maksanut lapsen tai omasta vaatteestani yli 10e???
Jos aikaa olisi, kirpputorilta löytyisi lähes kaikki tarpeellinen ruokaa lukuun ottamatta :) Ainakin pk-seudulla. Ja todellakin monta työvaatetta olen kirppikseltä löytänyt. Yleensä juuri niitä kehutaan...
Ahvenanmaalla Maarianhaminassa on keskustan tuntumassa pari ip-kirppistä sekä Emmauksen kirppis. Vaate- ja tavaravalikoima on Suomen ja Ruotsin firmojen sekoitusta. Ostin Emmauksesta uudet, kaupan hintalapuilla varustetut, Steilmanin pellavahousut kuudella eurolla.
Jostain Kappahlin käytetystä neuleesta pyydetään 10e. En käsitä. Ihan kamalia rytkyjä. Pitää kai mennä Treelle joka lähin kaupunki jos haluaisi jotain parempaa löytää.