Lopetin ihoni hoitamisen kokonaan ja sinne katosivat lähes kaikki finnit!
En ole pariin kuukauteen muuta kuin puhdistanut kasvot entiseen tapaa suihkussa puhdistusvaahdolla. En laita kosteusvoidetta enkä mitään muutakaan. Tänä aikana minulle on tullut vain muutama uusi näppy, kun ennen niitä tuli jatkuvasti. Uskallanko jatkaa näin vai olenko pian rupsahtanut rusina?
Kommentit (19)
on ainakin vielä 36-vuotiaana loistava. Kaiken maailman rasvat vain sotkee ihon luontaisen kosteutusmekanismin ja silloin saattaa puskea niitä näppylöitäkin. Mä en ole koskaan rasvannut ihoa millään, en huulia en mitään ja hyvin on kuulkaas mennyt.
on ainakin vielä 36-vuotiaana loistava. Kaiken maailman rasvat vain sotkee ihon luontaisen kosteutusmekanismin ja silloin saattaa puskea niitä näppylöitäkin. Mä en ole koskaan rasvannut ihoa millään, en huulia en mitään ja hyvin on kuulkaas mennyt.
Jos en käytä kunnon tuotteita, tulee näppyä kuin pipoa, sekä myös ryppyä ja kuivaa ihoa joka puolelle. Hyvillä tuotteilla taas iho pysyy iham kauniina. Että ei kannata yleistää, kukin etsiköön itselleen sopivan tavan hoitaa ihoaan.
jos en rasvaa. Ei ne kovin kauas näy, mutta eivät kyllä näytä kovin hyvältä. Siksi rasvaan aina pesun jälkeen. Mutta pesuun käytän joko vain vettä tai sitten kosmetologilta ostettua puhdistusainetta, jolla tulee persikkaiho kerrasta. Eikä tule käytön lopettamisen jälkeen kymmenkertaista määrää finnejä, niinkuin ns. markettituotteilla. Kasvovoiteena on Eucerin, jota kosmetologikin suositteli.
laita nyt edes sitä kosteusvoidetta! Sinuna ostaisin niin mietoja ja helliä tuotteita kuin löytyy kun kerran tunnut pärjäävän hyvin ilmankin. Hyvä jotain kuitenkin käyttää että iho saa ravinteita. Voihan olla että ennen olet käyttäny liian vahvoja aineita ja siitä näpyt..
Nyt, ilman voiteita iho ei edes kiillä, kuten ennen. Ei kai iho mitään "ravinteita" tarvitse, jos ruokavalio on kohdallaan? Mietin, pitäisikö silmänympärysvoidetta kuitenkin käyttää.
ap
37-v, olen kerran käynyt kosmetologilla ihon puhdistuksessa (30 v) ja sen jälkeen kärsin monta kuukautta kauheasta akneihosta. Muuten on murrosiän jälkeen ollut hehkeä iho. Kerran päivässä pesen jollain miedolla kasvopesulla ja rasvana käytän vauvoille tarkoitettua rasvaa, joka on paksua mutta ei jätä kiiltäväksi. En ole moneen vuoteen meikannut. Silti saan kehuja ulkonäöstäni ja yleensä minua luullaan paljon nuoremmaksi kuin olen.
Siskoni taas on käyttänyt 25-vuotiaasta lähtien ryppyvoiteita sun muita ja nyt huomaan että on alkanut ryppyjä hänelle tulemaan aika paljon. On mua 2 vuotta vanhempi.
Mutta ei kai voi yleistää. Itselleni sopii tällainen kun olen laiskanpuoleinen ja kaiken lisäksi pihi :)
mummot 80v ja 76v ei oo koskaan käyttäneet mitään voiteita kasvoihinsa ja molemmilla oikeesti ikäisekseen todella hyvä iho. Käyttäkää ihmiset ruuan kanssa oikeaa voita, niin koko kropan iho pysyy nuorekkaana. Ja ei, jos syö muuten oikeen niin voi ei lihota :)
Nyt, ilman voiteita iho ei edes kiillä, kuten ennen. Ei kai iho mitään "ravinteita" tarvitse, jos ruokavalio on kohdallaan? Mietin, pitäisikö silmänympärysvoidetta kuitenkin käyttää.
ap
Jos iho ei kiillä, se ei ole terve. Tuon tiedon saat keneltä hyvänsä ammattilaiselta.
mummot 80v ja 76v ei oo koskaan käyttäneet mitään voiteita kasvoihinsa ja molemmilla oikeesti ikäisekseen todella hyvä iho. Käyttäkää ihmiset ruuan kanssa oikeaa voita, niin koko kropan iho pysyy nuorekkaana. Ja ei, jos syö muuten oikeen niin voi ei lihota :)
Noh, meidän mummo on vedellyt sitä voita ihan urakalla koko ikänsä ja silti aivan helevetin ryppyinen ja näyttää just tasan ikäiseltään.
Äitini lopetta voiteiden käytön ja alkoi samantien rypistyä ihan silmissä. Nyt taas meinaa aloittaa ryppyvoiteet, kun huomasi itsekin, miten muutamassa kuukaudessa ihon meni jotenkin harmaan ja kuivahtaneen näköiseksi.
Ei näitä juttuja voi yleistää, jokaisella on niin erilainen iho ja geenit, että on vaan löydettävä se itselleen sopiva tyyli. Mutta av:han on yleistyksen ja samanlaistamisen toiveuni, jossa jokeinen poikkeavuus koetaan kamalaksi uhaksi omalle maailmankuvalle. Pätee näköjään lastenhoidon lisäksi myös ihonhoitoon ja ruokavalioon. Ugh.
ja ihan runsaasti, ja muutenkin syön ihan reippaasti rasvaa. Silti kasvojen iho alkaa kiristää, jos en pian vesikäsittelyn jälkeen (oli se sitten tarkoituksellinen pesu tai mitä hyvänsä muuta) laita jotakin kosteusvoidetta. Eikä se lopu sillä, että annan vain ihon olla kuiva. Se ei ala tuottaa riittävää määrää rasvaa missään vaiheessa.
Muualle ihoon en sen sijaan ole viime vuosina tarvinnut rasvaa edes talvella. Selvästi syömäni rasva riittää kropalle, muttei kasvoille. :P
t:5
Kasvot pesen vedellä, paitsi jos olen meikannut niin tietty poistan meikinpoistoaineella meikit. Ja talvisin käytän ihan perusrasvoja kun silloin iho kuivuu helpommin. Silti mulla on todella hyvä iho ja olenkin saanut siitä paljon kehuvia ja ihailevia kommentteja.
hoidakaan. Ja kyllähän siinä se luonnollinen kiilto on, mutta ei enää sellaista rasvanaamaria kuin ennen. Eikö yleistystä ole sekin, että joku nyt haluaa kumota minun kokemukseni, koska se ei sovi hänen kaavaansa? -ap
näppylät kun käytin vähän aikaa hormonaalista ehkäisyä - sen jälkeen ei ole ollut mitään. En ole koskaan ollut mikään "product whore", mutta kosteuttavaa voidetta mun on pakko käyttää kasvoihin, muuten kiristää ku fan. Satunnaisesti pesen jollain aineella, yleensä vedellä. Kuorimiseen käytän hunajaa ja sokeria. Paras voide mulle on Nivean Young-sarjan rasvaton voide. Kesällä, kun moottoripyöräilen paljon, käytän joskus jotain järeämpää kamaa (nimim. tykkään ajella visiiri auki).
Tietenkään SE ei ole yleistystä :) Ei av:lla saa sanoa mitään tuollaista! Ei sinulle ole niin voinut käydä koska av-mummelit tietävät kaiken paremmin. Et voi tietää edes tuollaista asiaa itsestäsi.
mitä minulle kuuluu, täältä voin kysyä! -ap
10 vuoden ajan olin kokeillut jos jotakin kasvojenhoitosarjaa, kalliita ja halpoja, apteekista, marketista, kosmetologilta. Iho näpyillä, mikään vaan ei auttanut. Kyllästyin rahan tuhlaamiseen ja ajattelin olla ilman, tuskin enää pahemmaksi voisi mennä. Kuinkas kävikään, pari kk kokonaan ilman kosteusvoiteita ja kasvovesiä yms., vain mietoa pesunestettä ja yhtäkkiä iho olikin parantunut täysin.
Enää en aio yhtä ainuttakaan kasvovoidetta kasvoihini tunkea, en taatustil.
16! AV:ssa on se ihana puoli, että jos en tiedä,mitä minulle kuuluu, täältä voin kysyä! -ap
voi myös tarkistaa, mitä mieltä on asioista - muut tietävät sen paremmin kuin sinä (kuin myös painosi, varallisuutesi, lapsenkasvatustaitosi, hiustesi paksuuden jne)
olisi mielenkiintoista nähdä minkälaiset ihmiset siellä kirjoittelee näppäimistöt sauhuten painavia mielipiteitään joka asiasta :)
Mutta mielenkiintoinen aihe kyllä. Itsekään en hoida ihoani millään ihmeaineilla enää kun ei se iho siitä sen kummemmaksi tule. Kosteusvoide tosin pitää taas ottaa käyttöön kun se varmaan olis hyvä.
Lopetin jo teini-iässä. Kaiken maailman kasvovedet ja puhdistusaineet tekivät ihostani hirveän. Äitini neuvosta aloin pestä naamaani pelkällä saippualla ja finnit hävis. Nykyisin käytän naamaani Sebamedia ja kosteusvoidetta.