Millaisilla ihmisillä ei ole säästöjä tai omaisuutta?
Tämä on alkanut kiehtoa minua entistä enemmän, koska lähipiirissä ei tuollaisia ole, ei edes yh-äideissä.Ja ihan tavisduunareita suurin osa.
Millainen lapsuudenkoti on ihmisellä, joka vielä 35v iässä elää kädestä suuhun? Oliko koti köyhä vai eikö opetettu käyttämään rahaa järkevästi? Tai miten jollain alle 25v ikäisellä voi olla kulutusluottoja yli 5000 e, jos ei ole töitä ja opinnotkin jumissa, jos edes alkaneet.
Saahan ihminen rahansa laittaa mihin tahtoo, mutta minusta on sitten aika turha valittaa, että ei ole varaa lapsen vaatteisiin tms.
Ja kyllä, ymmärrän, että kaikilla ei ole töitä ja elämässä voi tapahtua mitä tahansa, mutta tälle yhdellekö palstalle ne kaikki elämässä epäonnistuneet kerääntyvät?
Kommentit (76)
Rahat riittävät elämiseen, eikä niiden muuhun tarvitsekaan riittää.
köyhä koti mulla oli ja ammattia en saanut opiskeltua joten en ole töissä käynyt eli ihan kotiäitinä olen
odotat lapsilisäpäivää, jotta voit hankinnan tehdä? Ja rikkoutuneet kumisaappaat on katastrofi,koska rahaa ei ole kerrytettynä.
ole yhtään tärkeää. Miksi sitä omaisuutta pitäisi kerätä?
Eri asia on tietysti velkaantua holtittomasti.
Miksi rahaa pitäsi kerryttää? Jos se jotain lohduttaa, rahani riittävät kyllä lasten vaatteisiin.
Mä olen 37v eikä omaisuutta ei säästöjä köyhä koti mulla oli ja ammattia en saanut opiskeltua joten en ole töissä käynyt eli ihan kotiäitinä olen
vai miten kummassa olet kuluttanut aikasi peruskoulun jälkeen??
Tällä palstalla minusta törmää useammin näihin 5000 euroa kuussa tienaaviin kuin köyhiin. Tai sitten minä avaan aina vääriä ketjuja.
ei kerää omaisuutta ei tarkoita että törsää kaiken rahansa heti palkkapäivänä. Ja ymmärsin omaisuudella kyllä vähän isompia summia kuin jotain kumisaapasostoksia. Tonneja nyt vähintäänkin, omaa asuntoja ym.
odotat lapsilisäpäivää, jotta voit hankinnan tehdä? Ja rikkoutuneet kumisaappaat on katastrofi,koska rahaa ei ole kerrytettynä.
ei raha-asiatkaan ole usein hanskassa.
Ei suunnitella elämää, ajelehditaan vaan.
ja vanhemmat eivät ole auttaneet mitenkään. Esim. taanneet asuntolainaa.
Kyse ei ole ihmisen tyhmyydestä vaan siitä, ettei rahat ja menestys jakaudu tasaisesti tässä maailmassa.
onhan mulla mies töissä. se 37v kotiäiti jolla ei ole omaisuutta eikä säästöjä.
Mä olen 37v eikä omaisuutta ei säästöjä köyhä koti mulla oli ja ammattia en saanut opiskeltua joten en ole töissä käynyt eli ihan kotiäitinä olen
vai miten kummassa olet kuluttanut aikasi peruskoulun jälkeen??
ja ihan hyvin on aika kulunut
Olin monen lapsen yh, isä häipyi kuin myyrä koloon ja eläminen oli aika tiukkaa vaikka olen ollut töissä. Asuntolainaa on ollut ihan turha hakea, nyt sain mökkilainan ruinattua ja säästöönkin jää kun osa lapsista on jo muuttanut pois kotoa omilleen. Lapsiin ja harrastuksiin ja lukiokirjoihin on mennyt kaikki rahat tähän mennessä.
ollut tarvetta kerryttää omaisuutta tai laittaa raha säästöön. Mieluummin otan ilon irti kuin rupeaisin kituuttelemaan vain sen takia, että saan sen kolmikerroksisen omakotitalon tai toiselle tilille rahaa. Mitä iloa niistä on kun huomenna voi olla, etten enää herääkään.
Ehkä olen taivaanrannan maalari mutta kyllä meillä lapset kulkee ehjissä vaatteissa ja saavat joka päivä ruokaa. Jos jokin, vaikkapa pesukone hajoaa, ostetaan se sitten osareilla. Ei se sen hankalampaa ole =)
sitten osa on köyhiä. Tunnen tälläisen lottovoittajan. Elänyt voitollaan jo 10 vuotta vaatimattomasti hiljaiseloa.
Kyse ei ole ihmisen tyhmyydestä vaan siitä, ettei rahat ja menestys jakaudu tasaisesti tässä maailmassa.
Mä olen köyhästä kodista, enkä ole saanut mitään perintöjä. Kotoa sain vain sen opin, että opiskelu kannattaa. Nyt on oma asunto, kesämökki, vene ja auto, ulkomaillakin käyn välillä lomailemassa. Velkaa on enää rippeet jäljellä! Ei omistamiseen mitään perintöjä tarvita vaan työntekoa ja järkevää rahankäyttöä!
laman aikana sairaus, josta jäi merkintä sairauskertomukseen 'parantumattomana sairautena'. Tämä estää tehokkaasti saamasta oman alan töitä. Joitakin pätkätöitä on saanut.
Itse olin takaajana isälleni suuressa lainassa, josta jouduin yksin vastuuseen. Jotenkin vain kaikki muut takaajat onnistuivat pelastamaan nahkansa.
Joten kädestä suuhun eletään. Ei omistusasuntoa, koska lainan saamisesta ei voinut haaveillakaan. Ei myöskään muuta omaisuutta.
Onneksi kaksi tervettä lasta ja hyvä parisuhde. Niistä jaksaa iloita harmaassakin säässä.
t. nimim. Katkerako?
maailmanloppu on jo oven takana, joten mitäpä rikkauksillasi kohta teet? Kannattaa tuhlata pois sitä mukaa kuin tilille tulee, eipähän sitten kaduta kun maailman rahamarkkinat ensi vuonna romahtavat täydellisesti.
Kyse ei ole ihmisen tyhmyydestä vaan siitä, ettei rahat ja menestys jakaudu tasaisesti tässä maailmassa.Mä olen köyhästä kodista, enkä ole saanut mitään perintöjä. Kotoa sain vain sen opin, että opiskelu kannattaa. Nyt on oma asunto, kesämökki, vene ja auto, ulkomaillakin käyn välillä lomailemassa. Velkaa on enää rippeet jäljellä! Ei omistamiseen mitään perintöjä tarvita vaan työntekoa ja järkevää rahankäyttöä!
heti kun se tuleekin. Mun veli on aina ollut holtiton rahankäytössä. Nyt 40 v. asuu vuokralla ja tilillä vain vähän rahaa.