Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaana oleva kissa

Vierailija
06.09.2010 |

Mitä voisi tehdä kissalle, joka terrorisoi piha-aluettamme? Kissa siis kulkee vapaana toisten yksityisillä pihoilla, tekee asiansa minne sattuu ja tunkee ovesta sisälle, jos se on hiemankin raollaan.

Vähitellen alkaa todella v'***tamaan kynsityt ja kustut keinun sekä kalusteiden pehmusteet ja kuivumassa olleet pyykit, puhumattakaan jätöksistä hiekkalaatikossa ym. Naapurini kertoi kissan tunkeneen jopa päiväunilla olleen vauvan vaunuihin. Meillekin on muutaman viikon kuluessa syntymässä vauva, ja olen todella huolestunut tästä kissaterrorista.

Pari kertaa olen seurannut kissaa, mutta en ole saanut selville missä se asuu. Päivittäin se kuitenkin tällä alueella liikkuu. Pantaa tms sillä ei ole. Mitä siis tilanteelle voi tehdä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissat aiheuttaa kuin irrallaan juoksevat teinit joilla ei ole mitään käytöstapoja.

Minulle myös lemmikkini ovat perheenjäseniä ja en pakota ihmisiäkään olemaan sisällä niin miksi pakottaisin kissan tai koiran. Koira tosin kulkee hihnannokassa, mutta eihän sekään kaikkia miellytä.

Vierailija
2/43 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tokihan mä olisin nähnyt, jos niitä olis omalla hiekkiksellä ollut ja kuullut naapureilta, jos heillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta emme saa sitä pidettyä sisällä! Se on pienikokoinen ja livistää todella nopeasti kun ovi aukeaa vaikka mitä tekisi!

:D

Kissa ei kärsi sisäkissana elämisestä millään tavalla jos omistaja vaivautuu järjestämään sille mukavan elämän. Se vaatii toki vaivannäköä ja rahallisiakin uhrauksia.

Jos kissa ei kerta kaikkiaan viihdy sisällä (nämä ovat kyllä äärimmäisen harvinaisia tapauksia), se useimmiten kuitenkin tyytyy ulkoilutarhaan, jossa se saa haistella ulkoilmaa ja tarkkailla ympäristöään ilman välissä olevaa ikkunalasia.

Mikään tekosyy ei ole riittävä peruste sille, että altistaa kissansa taajama-alueen vaaroille (joista kissoja vihaavat ihmiset eivät ole pienin) ja antaa siinä samalla naapurustolle aihetta alkaa vihata kissoja.

En vain ymmärrä, miksi niin monen kissanomistajan pitää ehdoin tahdoin antaa vettä myllyyn niille, jotka eivät kissoista pidä. Kun kerran toimiva, hyvä vaihtoehtokin on olemassa. Surullista!

Vierailija
4/43 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen loukuttanut tänä kesänä kuusi kissaa. Eli minkkihäkki vain ja sinne kala syötiksi. Kaikki kissat olen vienyt asianmukaisesti kaupungin hoiviin.

Heidän asiansa on sitten jakaa kissat takaisin kotiinsa, sitä en tiedä  miten sen tekevät.

Eläimiä haluan kohdella kuitenkin hyvin, tiedän että naapurustossa niitä myös ammutaan milloin ilmakolla milloin ritsalla

Vierailija
5/43 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiheästi rakennetulla okt-alueella ei metsää juuri ole ja kissat tekevät MONESTI tarpeensa hiekkalaatikkoon. Teillä siellä maalla on kissalle varmaankin mieluisampiakin vaihtoehtoja.

kas kummaa meillä kissat ei tee tarpeitaan hiekkalaatikoihin.. kukka penkkeihin kylläkin ja tuonne metsään...

Tiedän etteivät tee hiekkalaatikkolle mitään. Kas kummaa koska minulla on 7 lasta, olen aika paljon myös pihalla ja siellä hiekkalaatikolla. EI ole kasoja ilmaantunut eikä kikkareita löytynyt.

Kukka penkeistää tosin olen kikaroita löytänyt.

Kerran näin 1 kissa hiekkalaatikolla mutta sekin oli jostain vaeltanut eli ei ollut meidän omia.

Ja se joka sanoi että kuseksii pyykille, juu leikkaamattomat poikakissat ruikkii ja pitkälle. Merkkailevat reviiriään.. ärsyttävä piirre, ja poikakissat ne vaeltaa pitkiäkin matkoja. Eli välttämättä se lähiseudun kissa ei olekkaan se joka siellä ruikkii vaan saattaa olla jostain kauempaa.

Meillä tyttökissat pysyvät tässä kutsuetäisyyden päässä. Eli illalla huudan neidit syömään niin sieltä ne kohta tulee :)

Vierailija
6/43 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sullo sinne viesti: Rakenna kissallesi tarha. Seuraavan kerran kun katti tulee sotkemaan pihallemme, et sitä enää näe.

Vierailija
7/43 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän nirsnokkien elämä kaatuu siitä jos vapaana oleva kissa kulkee silloin tällöin pihallanne????!!! Antakaa olla niin kaikilla on mukavampaa... Meillä kissat kulkee taajamassa pihalla vapaana. Kun yö hämärtyy niin lähtevät ja aamun sarastaessa tulevat sisään. Ei ole kissan elämää olla 4seinän sisällä koko elämäänsä! Ja nyt kun ilmat kylmentyvät niin tuskin edes pihalle taas haluavat.

Antakaa olla? Mitäs se haittaa, jos joutuu uusia pehmusteita ostamaan jatkuvalla syötöllä omaan pihaansa ja omiin kalusteisiinsa, kyllähän ne selvästi ovat kissan leikkikaluiksi tarkoitettuja! Ja kyllähän se on meidän ongelmamme vain, kun kissa tunkee sisälle - oma vika, jos on ikkuna auki! Ehkäpä meidän sitten pitäisikin hankkiutua niistä astmaatikkolapsistamme eroon...

Eikä niitä vauvoja tarvitse vaunuissa nukuttaa, kun pihamme on ensisijaisesti kissan reviiriä ja vapaata liikkumisaluetta. Kissa on jumala!

Vierailija
8/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pyykille?

Vierailija
9/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimittakaa säilöön. Ei kissat saa vapaana kuljeksia, niin ku ei koiratkaan. Kissan omistajat kuvittelevat vaan olevan niin jumalia, ettei niiden tarvitse välittää laeista ja pykälistä.

Vierailija
10/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kissa voi kuseksia kuivumassa olevalle pyykille?

Täällä kissan kusta löytyy usein noin puolen metrin korkeudelta. Saisi olla järkyttävän korkeat pyykkinarut, jotta kissa ei ylettyisi. Lakanat, pyyhkeet, peitot yms. erityisesti aiheuttavat ongelmia vaikka miten niitä asettelisi.

Vierailija
11/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herättää ainakin omistajat kun kissa ei heti kotiin tulekaan. tai jospa kissa onkin koditon niin joku voisi antaa reppanalle kodin :)

Vierailija
12/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa omaski - kissaraasu!

Johan siitä on nytkin tarpeeksi haittaa! Perheessämme on jo kaksi astmaatikkoa, joille elämä on ihan tarpeeksi hankalaa kissan satunnaisten sisällä käyntien ja ulkokalusteilla makaamisten takia.

Vierailija
13/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa omaski - kissaraasu!

Johan siitä on nytkin tarpeeksi haittaa! Perheessämme on jo kaksi astmaatikkoa, joille elämä on ihan tarpeeksi hankalaa kissan satunnaisten sisällä käyntien ja ulkokalusteilla makaamisten takia.

Ap

Vierailija
14/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ampui kissat ilmakiväärillä. Nappi otsaan ja katti roskiin -eivät kuulemma kissat sen enempää häntä haitanneet.

Ja näin tekee moni, ei vaan kukaan sitä viitsi ääneen sanoa.

Itse en moiseen ryhtyisi, muttei tarvitsekaan: meitä haitannut kissa on takuulla jäänyt auton alle kun ei ole enää näkynyt. Hienoa!

Vierailija
15/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän tarkoitukseen sopisi?

Vierailija
16/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kissan pyydyksiä joita he lainaavat tarpeen tullen. Jos kissa on kiltti ja antaa ottaa kiinni, niin kuljetus poksiin vaan ja viet sinne löytöeläintalolle. Nää myös lainaa näitä kuljetuskoppeja. Kannattaa soittaa alueenne löytöeläintalolle ja sieltä kysyy miten ne toimii tälläisessä tilanteessa.

Vierailija
17/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laitonta. Suosittelen minäkin tuota loukkuun pyydystämistä ja löytöeläintaloon viemistä.

ampui kissat ilmakiväärillä. Nappi otsaan ja katti roskiin -eivät kuulemma kissat sen enempää häntä haitanneet.

Ja näin tekee moni, ei vaan kukaan sitä viitsi ääneen sanoa.

Itse en moiseen ryhtyisi, muttei tarvitsekaan: meitä haitannut kissa on takuulla jäänyt auton alle kun ei ole enää näkynyt. Hienoa!

Vierailija
18/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytöeläintaloon. Hyvässä tapauksessa saa kissaparka itselleen uuden, hyvän kodin.

Tosiasiahan on, että kukaan, joka oikeasti kissansa hyvinvoinnista välitää, ei anna sen kuljeskella vapaana (lukuunottamatta jotain maataloa jossain kilometrien päässä lähimmistä naapureista).

Olen itse useamman sisäkissan omistaja ja aina raivostuttaa nämä välinpitämättömät kissanomistajat. Ja tosiasia vielä on, ettei ne kissan jätökset mitään kivoja ole just lasten leikkipaikoilla yms.

Vierailija
19/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleviin tuuletusaukkoihin niin naapurin katti meni talon alle.

Vierailija
20/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydystä ihmeessä kiinni ja kurkkaa korvat. Jos löydät korvasta vihertävän merkinnän jossa yleensä 1 kirjain ja 3 numeroa, soita kissojen katastrofiyhdistykseen, heillä on rekisteri korvamekittyjen kissojen omistajista. Jos korvamerkkiä ei löydy, vie löytöeläinkotiin, kissalla saattaa olla tunnistussiru joka ei ulospäin näy eikä välttämättä aina tunnukaan. Löytöeläinkodeissa huolehtivat sirun lukemisesta ja homma jatkuu siitä eteenpäin. Kissa ei kuulu vapaaksi juoksentelemaan muualla kuin maatiloilla. Meillä ollut monta kissaa enkä olisi yhtäkään päästänyt vapaana kulkemaan. Vastuuttomuutta mahdollisilta omistajilta.