ASO vai osa-omistus vai vuokra-asunto?
Elämäntilanteeni on sellainen, että joudun mahdollisesti turvautumaan johonkin ylläolevista vaihtoehdoista. Omitusasunto on poissuljettu.
Kertokaa talousviisaat, mikä olisi otsikon vaihtoehdoista järkevin viisihenkiselle perheelle?
Kommentit (11)
hieno rivari tiedossa 20 000 eurolla...
Meillä oli niin, mutta saatiin silti, sillä tarve oli ilmeinen ja meillä oli hyvä ASO-numero.
Riippuu varmaan kaupungistakin ja siitä mitä on tarjolla, mutta itse valitsisin ASO:n jos se olisi vaihtoehto. Valitettavasti ei ole ja niinpä asutaan vuokralla.
Muistelisin, että Tapiolassa on Pohjois-Tapiolan alueella muutama aso-rivari.
Meidän ongelma on varallisuus.
Toisaalta meillä on oikein kiva vuokra-asunto, joten en valita.
Saat omasi takaisin poismuuttaessa, kukaan ei voi irtisanoa "vuokrasuhdettasi", saat tehdä muutoksia asuntoon, ja saada niistä hyvitystä, et tarvitse mahdollista lainaa varten takaajia vaan aso-sopimus toimii takauksena.
terv. asokoti myyjä
Miten paljon teillä varallisuusrajat paukkui? Millä tapaa teillä oli ilmeinen tarve?
puolet aso asunnon markkina hinnasta.
Mitä maksaa rivari kolmio Espoossa? siitä puolet on liikaa varallisuutta, että saa kyllä aika rikas olla että tulee hylätyksi asossa.
Itselleni ei ole tullut yhtään tapausta vastaan.
asokoti myyjä
Minä valitsin asumismuodoksi ason, koska haluamaltamme asuinalueelta vaihtoehdot olivat aso tai omistusasunto, johon minulla ei ollut varaa. Jouduin ottamaan osan aso- maksusta lainana, joten muutaman vuoden asumismenomme ovat hiukan korkeammat, kun maksan vastikkeen lisäksi lainaa pois.
Asossa pieni pettymys oli vastikkeen hintaan nähden asunnon kunto, ihan perus melamiinia, halpaa muovimattoa jne...Huoltoyhtiön kanssa on myös ongelmia, korjaustöitä viivytellään, yhteydenottoihin ei reagoida.
Käytetäänkö rivari kolmioa siis mittarina? Mitä sitten tehdään, jos varallisuutta on enemmän, mutta kukaan ei halua asuntoa vaikka pariin kuukauteen?
Ehkä johtuu siitä, ettei ole tullut kohdalle, koska ihmiset tietää tuon rajan. Tekisi mieli kyllä joskus kokeilla, että onko se raja miten ehdoton.
Riippuu varmaan kaupungistakin ja siitä mitä on tarjolla, mutta itse valitsisin ASO:n jos se olisi vaihtoehto. Valitettavasti ei ole ja niinpä asutaan vuokralla.