***LOKAMASUT TORSTAINA 13.10***
Minä täällä taas pitkästä aikaa!! Kunhan saisin pian unta...
[b]beibi0905[/b] ja [b]Tiikerikala[/b] teistä varmaan kuullaankin seuraavan kerran, kun olette vauvanne saaneet :) Onnea matkaan!!!
[b]nasuli78[/b] Onnea sinullekin, käynnistykseen!!! :)
Muistanko oikein etten ole nähnyt [b]Urkkia[/b] (vai menikö nimi nyt edes oikein?) täällä vähään aikaan? Jokohan olet nyytin saanut??
Sainkin eilen aikaseksi siivota, vaikka olisi kivasti laiskottanut. Mutta kun kerran energiaa oli niin pitihän sitä jotain saada aikaseksikin! ;)
Mä sain " kotitehtäviä" neuvolasta. Mun pitää aamuisin tarkistaa pissistä ne samat arvot kun ne tarkistaa neuvolassakin ja mitata verenpaine aamuin illoin, kun se oli ollut (kuulemma) vähän korkealla. En varmaksi tiedä, mutta epäilen, että pitää tarkkailla siksi ettei tule raskausmyrkytystä?!!
Kaisa 38+4
Kommentit (63)
Netistä surffailin, niin vähäinen määrä voi olla merkki vauvan kasvun hidastumisesta, mutta siihen pitäisi ilmeisesti liittyä myös kohdunpohjan kasvun hidastumista/pienet lukemat.Mutta tosiaan lapsiveden kuuluukin lopussa vähentyä.
ponnyt rv 39+2 vieläkin...
eiköhän se tosiaan olis sanonu jos huolta olisi.. :o) sf-mittakin kun on ollut jo viikkoja sama, ja sanoi että vauva tuskin kasvaa enään. Pieneksippä tuntuu jäävän.. Noh, jospa viikonlopun aikana JOTAIN positiivista edistystä tapahtuisi.. :o)
H 39+4
ja olo onkin out!
Harmi vaan, että COPPOLA palasit vielä kotiin. Peukkuja, että pääsisit pian takaisin omaasi hakemaan. *bd*
Ja NASULI alias KUTINA_KALLE: moni olisi varmasti jo halunnut käynnistyksen, mutta viileenäpä jaksat pysyä ;) Kuinkahan itse malttamattomana olisin toiminut?!! Sitä turhia enempiä pohtimatta, peukkuja että synnytys alkaisi itsestään sinun kohdalla, kerran niin haluaisit! *bd*
(haukotuksien lomassa) Mikä tässä onkin, että päikkärien jälkeen ei meinaa käynnistyä...täytyy lähteä syömään jotain =)
T: Hemulii_i
VALLU:sulle voikin sitten käynnistyksen jälkeen ns.luonnollinen synnytys olla mukava ylläri!mullahan ei kokemusta käynnistyksestä ole,mutta esikoisen syntymää edistettiin tipalla ja kalvojen puhkasulla.
oli kyllä tuskasta ja aika kipeät muistot jäi vaikka epiduraalinkin loppumetreillä sain.. :/
sitten toinen tulikin luomusti,ja tuli niin luomusti,etten ehtinyt saamaan edes ilokaasua..koko ajan oottelin salissa suihkussa NIITÄ KOVIA supistuksia,kunnes alkoikin ponnistuttamaan.oli huomattavasti helpompi homma! :)
(noh,pääasia että jotenkin pihalle tulee!!vaikka sattuiskin niin per....leesti sen unohtaa jo heti kun nyytin saa syliin.. :) )
katsellaan ja kuulostellaan,vaikka minusta tuntuu että MITÄÄN EI TÄÄLLÄ TAPAHDU KUITENKAAN!! :/
-k-k
Muuten oli kaikki hyvin, paitsi et mullakin alapaineet on noussut.
Nyt oli 86, kun on pyörinyt tossa 60-70 välillä.
Seuraavan ajan sain jo maanantaille paineiden takia.
Toivottavasti ei tartte mennä...
Musta tuntuu että raskausvaivat sen kun vähenee mitä pidemmälle pääsee.
Ei kolota, ei supistele.
Ainut on tuo unettomuus ja päänsärky kohtaukset.
Huomenna mä en saa synnyttää, koska mies lähtee Tallinnaan työmatkalle.
Pitäiskö tehdä jäynä ja synnyttää, mies pääsisi kokeilemaan Copterlainia?
kyllä toisaalta koko ajan mielessä on se käynnistys,ja tänäänkin laukun kanssa menin..
mutta toisaalta kai ne lääkärit tietää,eikä kyselis jos tosiaan olisi tarve käynnistää.
olo on kyllä kokonaan muuta kuin viilee.. ;)
itseasiassa en osaa oikein keskittyä mihinkään paitsi odottamiseen.
kai sitä vois vaikka yrittää leipoo jotakin..
-nasuli siis k-k taas.
Tämä tyttöpä vietti äsken tunnin leveässä kyykkyasennossa kukkapenkeistä rikkaruohoja repien (ja ihan apinanraivolla...)!!!
Nyt on HIKI ja joka paikka sattuuu, paitsi että ei supista! Vielä, mutta eiköhän tolla jotain luulis saavan aikaiseksi... Jään innolla odottamaan edistystä...
Voi COPPOLA, onpa tylsää, ettei se sitten ollutkaan lapsivettä! Epäreilua, että ihmisestä voi vuotaa kaikkea hämäävää... pitäis olla selkeästi eri värit kaikille eritteille! Mäkin luulin et jos vaan jotain vaaleanpunaista ilmaantuu, niin se on sit sitä eikä mitään muuta.
Paistettiin päivällä lettuja pojan kanssa juhlapäivän kunniaksi, kyllä oli hyvää, nam! Muutama jäi vielä, nopeimmat saavat!
Ninnuli edelleen tasan 40 viikkoa
Liikuttavan moni on " ottanut osaa" ja tsemppaillut mua tänään, kiitos niistä! :)
Olo on tällä hetkellä toiveikas, sillä jomottelut/kolottelut jatkuu nyt kuudetta tuntia ja suppaileekin lupaavasti. Olen tosin edelleen huono niitä supistuksia erottamaan, niinkun mainitsinkin aiemmin niin käyrälle piirtyi pieniä kiristelyjä jo ennen sitä lääkärin ronklaamista enkä mä huomannu ainuttakaan itse! Nyt kyllä tuntuu selvästi, mutta on hankala erottaa tämän taukoamattoman juilimisen keskeltä että milloin se kipu kasvaa. Arvioisin kuitenkin, että 10-20 minuutin välein supistaa. Kipu on ihan hyvin kotona siedettävää, ei ole aikeita lähteä näillä vielä takaisin Taysiin.
Että katsellaan nyt miten käy...
Vai tuli K-K:kin vielä takaisin :) No hyvähän se on, jos itse olet sitä mieltä, että parempi näin.
Taidan siirtyä makuuasentoon, siinä huomaa helpommin kipuaallot.
Suppareita muillekin!!!
En kyllä jaksa lukea ihan kaikkia viestejänne, ainakaan nyt heti. Pitäisi olla pinotutumassa jo aamuyöstä, että pääsis kerrankin mukaan heti alkupäähän, mutta arvatkaa kuka täällä vasta saa unen päästä kello viiden aikaan aamulla...MINÄ. Eli vauva meinaa olla hereillä just klo 01-05. Tosi kiva. Kaiken lisäksi toissapäivänä tuli flunssa, niin että yötki menee sitten yskiessä. No eipä silti, enhän mä kuitenkaan nuku vielä silloin. Toisaalta, niinku viime yönä huomasin, että olin kuitenkin nukahdellut pätkissä, vauva on kanssa varmaan yhtä väsynyt ku minäkin, äidin flunssahan vaikuttaa vauvan liikkeisiinki, ei jaksa heilua niin kovasti. Vaikka heiluhan se silti ihan nokko.
Neuvolassa oli kaikki ok, RR hieman kohollaan, mutta johtunee huonoista yöunista ja tästä sairastelusta. Onneksi saa sentäs nukkkua pitkälle aamupäivään, silloin on parhaat unet ja nyt päivisinkin otan torkkuja. Tänäänki nukahdin tunniksi, kun tulin neuvolasta. Eilen nukuin jotain 4 tuntia päikkäreitä. On se nukkuminen sitten ihanaa. Harmittaa vaan itellä, kun mies nukkuu (niinku normaalit nukkuuki siihen aikaan) ja ite keikkuu vielä neljän jälkeenki hereillä.
Onneksi pääsee kohta synnyttään, toivottavasti kohta. Joka yö on tullut aikas kivuliaita supistuksia niin, että on saanut nyrkkiä puristaa yhteen. Toissa yönä tuli kolmet peräkkäin ja luulin jo, että tästä se alkaa, niin kissan paskat. Yhtenähän täällä vielä ollaan :)
ONNEA KAIKILLE SYNNYTTÄNEILLE JA TSEMIÄ MUILLE SYNNYTYKSEEN!
t. meritähtönen ja masuvauva 38+6.
Olen käynyt kaupassa ja kantanut raskaita kasseja, hakenut postista paketin (painoi yki 10 kg)... ja olo on mitä mainioin ?!
Aamupäivällä meinasin nukahtaa istualteen,mutta yllättäen se minikin ohi!?
Yrittäisköhän käydä iltasella kävelyllä vai mitä kummaa tekis että sais edes muutaman mojovan supparin aikaiseksi :/
Harmi että jokunen oli joutunut palaamaan kotiin. Tiedän tunteen ,kun toiveekkaana lähtee nyyttiä hakemaan!
Nyt sitten lähden laittamaan taas ruokaa ja sitten vois yrittää kehitellä jotain siivottavaa talosta =)
Waimo kera masulin
Kipeitä supistuksia tullut yli 30min suht tiheään.En ole kellottanut välejä.Toiveita lähdöstä...Taidan mennä koiruuksia lenkittää, jos vaikka yltyis supistukset.;)
Suppareita lähettelen muillekin ;)
ponnyt rv 39+2
hyvältä kuulostaa,peukutuksia!!
otan mielelläni tännekin.. ;)
ilmottelehan väliaika-tietoja..
tsemiä sinnekin!!
koittakaahan repiä mutkin mukaan.. :)
Jäätelön syöminen virkisti mukavasti :)
PONNYT ja COPPOLA *bd* *bd* Suppareita kovasti sinne!!!!!!!!!!
NASULI: Täällä kans saa keksimällä keksiä tekemistä itselleen. Välillä päivät hurahtaa tosta noin vaan ja välillä taas ei millään. Ai niin, suppareita sullekin lähettelen *bd* *bd* Toivottavasti ovat riittävän kovia :)
Hemulii_i
[b]K-K[/b]:
Sä olet kyllä viilipytty, metsi hätähousu oisin suostunu tietty kaikkeen heti niinkuin luonteeseeni kuuluu: kaikki, heti ja vhän äkkiä ;). Mutta TOTTA, aina on parempi, että synnytys käynnistyy itsestään ja toivottavasti sulla näin tapahtuu pian! *bd bd*.
Mulla se viime synnytys (ensimmäiseni) meni (niin ku varmaan muistatki) niin paljon yli, että se tosiaan käynnistettiin sillä petidiini (?) pistolla ja kalvojen puhkaisulla. Oli kyllä ihan helvetin rajut supistukset. Pyysyn jo ennen saliin menoa, että hälyyttävät sinne anestesialääkärin antamaan epiduraalin, mutta ei siitä mulle iloa ollu. Kalvot kun puhkastiin, meni about ½ tuntia kun se a-lääkäri tuli paikalle ja alko epiduraalia laittaan. Siinä jo ähisin siihen tyyliin, että oksat pois ja pätkä latvaa, ponnistutti ihan perkuleesti. Kaikki vaan sanoivat, ettei se vielä voi ponnistuttaa ja pitivät mua jaloista ja käsistä paikallaan ja iskivät puudutetta. Heti kun se oli saatu ja pääsin kääntymään sain alkaa ponnistaan. Aivan kauheeta hommaa. Ilokaasulla tuo tyttö sitten maailmaan saatiin ja puudute alkoi vaikuttamaan vasta muistaakseni (!) kun suihkussa olin. Siksi tosiaan toivonkin, että tää käynnistys nyt ihan sponttaanisti ja jäis jotenki kivuttovammat muistot synnytyksestä, vaikka tuskin se kivutonta VOI OLLA ;))))))))......
[b]SINÄ KUKKAPENKIN KITKIJÄ[/b]: Hullu ;)! Minä en ikimaailmassa pystyis olemaan semmosessa asennossa, mulla varmaan repiäis *ersereikä ;-D........pitäsköhän sittenkin kokeilla.
Jollekin/joillekin piti sanomani vielä jotain, mutta jutustelu K-K:n kanssa sai mun pään ihan tyhjäksi - laho mikä laho!
Joudun ' ehkä' vielä palaamaan, mutta nyt lähden käymään pyöräilemässä.
*Vallu*
Moi, täällä ollaan edelleen kotona ja yhtenä kappaleena :(
Mutta kärsivallisesti yritän täällä odottaa kunnes pieni päättää tulla.Äitinikin on tällä viikolla sunnuntaihin asti täällä joten ois kivaa kun tulisis sitä ennen.Ois lasten hoito helppo järkkää.
Onnea niille ketkä nyyttinsä jo saanut ja niille ketkä saamassa ja tositoimiin päässyt!
Neuvolassa kaikki hyvin,ei mitään häikkää missään!
Paino pudonnut -400 g,paineet ok,pissa puhdas.sf kasvanut tasaisesti sentti per viiko tahtia.Nyt 36 cm.
Nasuli(kutina kalle :):: kiva kun sulle kävi näin että sait viellä mahikseen siihen spontaaniin synnytyksen alkuun!
Mulla kaikki kolme edellista tullut spontaanisti ilman edeltäviä oireita lähtöön,mutta myös täysin luomuna(ei mitään lievitystä)kun ovat olleet suht nopeita,ja olen ollut aikalailla täysin auki että päässyt ponnistamaan sairalaan tultua. Joten ei ole kokemusta edes ilokaasusta. Nyt kuitenkin on mennyt taas yli laskettuun ja pistänyt miettimään että toivottavasti syntyy itse taas!Ettei tarvitse mennä käynnistykseen....Jotenkin se teko alku jännittää.
Mutta pidetään peukkuja ettei kumpikaan joudu synnyttään vähemmän toivottuun tapaan vaan että menisi niikuin itse toivoo!
Jotain piti viellä kommentoida mutta ....se lahopää vaivaa täälläkin:)
Jännittävää loppuodotusta kaikille lokamammoille ja toivottavasti vauva puolella tavataan ja pian!
Siihen asti kirjoitellaan tänne!
Rv 40+4...yliaikainen minäkin.
Sehän se idea just oli siinä kukkapenkkishowssa...
Mut turha yrittää, voin kertoo, että ainakaan toistaseksi ei muita seurauksia kuin h****tin kipeät reidet, eli repii vähän väärää paikkaa kuitenkin...
Eikös toi pyöräily saa sulla mitään aikaan? Mä en kyllä sitä enää uskaltais yrittää, tämmösellä kropalla enää löydä tasapainoakaan...
[b]ponnyt ja Coppola[/b]: Tsemit vaan taas teille, ja aivan hirveästi onnea matkaan *bd bd* Eiköhän ne nyytit sieltä nyt tule :)
Hih, voi kun mua naurattaa kaikkien hullut rehkimiset (kukkapenkin kitkentää, siivoiluja, jne ihan raivohärkinä) :D Ja mistään oo kummiskaan mitään apua :-/ Etenkin mua huvitti tuo [b]Vallun[/b] mattojen pölytys... taitaa ne naapurit sit pitää [b]muakin[/b] ihan kaistapäänä ;D
Ja ikkunatkin on täällä pesty jo moneen kertaan..... tshihhiii!!
No just. Nyt mä en taas muista mitä muuta asiaa oli :-O Jotain mä tulin tänne jutustelemaan mutta...
Kuitenkin omaa napaa vielä loppuun, en tosin tiiä kandeeko sittenkään sanoa ettei taas käy ohraisesti.... mulla on nimittäin taas [b]SUPPAILLUT[/b]!!! Jokusen tunnin (varppina jo nelisen tuntia!), en ihan tarkkaan tiedä kun ollaan oltu kaupassa ja sellasta, välillä oli joku puolen tunnin - tunnin taukokin mutta pääsääntösesti on suppareita tullut n. 10min välein! Välillä menny 15-20min. ja välillä 5min. Osa on aika mitäänsanomattomia, mutta nyt tässä viimeisimmät ainakin on olleet jo sellasia hiukkasen kipeitäkin *bd* Ei todellakaan mitään " synnytyssuppareita" , mutta eiköhän nää jotain saa aikaiseksi!!!!!!! Siis on kumma jos ei saa!
Joo, mutta jotenkin musta tuntuu että nääkin tässä justiinsa lopahtaa, kuten arvasinkin :-/ Johan se oiskin ollut ihme, jos tästä ois päästy oikeesti jo hakemaan omaa nyyttiä seuraavan vuorokauden aikana..
Muttamutta, suppareita edelleenkin kaikille
~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~
Emppu, 38+3
Aiemmin puhuin siitä äitipolin paskasta palvelusta. Noh, osastonhoitaja sitten tänään soitti ja vastasi palautteeseen. Kyseli kuka kätilö oli puhelimessa enkä mä sitä muistanut, mutta kellonajan perusteella sen kuulema sai selville. Ja tämä osastonhoitaja sitten vielä pyysi minut tarkistukseen kaiken varalta näin jälkikäteen. Musta otettiin nyt sitten verenpainetta sarjana vähän vajaan puolen tunnin verran. Vähän pidempään seurattiin supistus ja vauvan sydänääni käyrää. Sitten tarkistettiin protskut. Ultrattiin ja otettiin vielä varuilta raskausmyrkytyskokeetkin verestä. Ne saan tietää huomenna. Ultrassa katsottiin kaikki virtaukset ja tarkistettiin, että kaikki on hyvin. Vettä oli sopivasti ja vauva voi tosi hyvin. Saatiin nyt jopa sukupuoli selville. ;) Vauva on nyt 3200g ultran mukaan ja lääkäri arvioi 3,5 kiloista tulevaksi, jos laskettuna päivänä syntyisi.
Mutta näköjään sitä siis kannattaa valittaa, jos saa huonoa kohtelua. Ainakin nyt hyvittivät sen minulle todella hyvin ja nyt on taas luottavainen mieli. :) Ja lähtiessä vielä yksi vanhempi kätilö sanoikin mulle, että jos jotain tulee niin soita heti tänne ja jos joku urputtaa vastaan etten saisi mennä ilman lähetettä näytille niin voin sanoa, että sain edelliseltä kätilöltä luvan tulla milloin vaan. :)
Kylläpä keveni mieli kummasti tuon pari tuntisen tutkimisen jälkeen. Huh. :)
Pips rv 37+4
Kai se lapsiveden määrän vähyys on joku turvallisuustekijä ? vaikka ei sitä lopussa kuulukaan kauheesti olla 4dl tjkn.Mutta eiköhän sulle olis kirjoteltu lähetettä samantien jos jotain huolta olis.
ponnyt