***LOKAMASUT TORSTAINA 13.10***
Minä täällä taas pitkästä aikaa!! Kunhan saisin pian unta...
[b]beibi0905[/b] ja [b]Tiikerikala[/b] teistä varmaan kuullaankin seuraavan kerran, kun olette vauvanne saaneet :) Onnea matkaan!!!
[b]nasuli78[/b] Onnea sinullekin, käynnistykseen!!! :)
Muistanko oikein etten ole nähnyt [b]Urkkia[/b] (vai menikö nimi nyt edes oikein?) täällä vähään aikaan? Jokohan olet nyytin saanut??
Sainkin eilen aikaseksi siivota, vaikka olisi kivasti laiskottanut. Mutta kun kerran energiaa oli niin pitihän sitä jotain saada aikaseksikin! ;)
Mä sain " kotitehtäviä" neuvolasta. Mun pitää aamuisin tarkistaa pissistä ne samat arvot kun ne tarkistaa neuvolassakin ja mitata verenpaine aamuin illoin, kun se oli ollut (kuulemma) vähän korkealla. En varmaksi tiedä, mutta epäilen, että pitää tarkkailla siksi ettei tule raskausmyrkytystä?!!
Kaisa 38+4
Kommentit (63)
[b]Nelliina05:[/b] Onnea sinulle nyt sitten matkaan !!!!
[b]precious[/b] ja [b]Coppola:[/b] peukut täällä teille pystyssä!!! *bd bd*
[b]Sinisiipi:[/b] On se pissi ollut mullakin puhdasta ja siksi en ymmärräkkään, miksi pitää sitä tarkkailla. Ehkä tuon verenpaineen takia. Hyvähän se on et huolta pidetään ja käsketään tarkkailla. Ja sanoi mulle myös ettei saisi tulla nyt päänsärkyä jonka yhteydessä näkyy silmissä tähtiä... you know?!
Ai niin piti sanoa jo aiemmin, että oli kiva lukea [b]AMDAN[/b] kuulumiset. Ihanaa, että vauva jaksaa kasvaa niin hyvin.
Onnittelut vielä [b]MESSAM[/b] ja [b]BUGABOO[/b] jos en eilen muistanut :)
[b]_Emppu:[/b] Kyllä se sieltä vielä tulee!! =D
Mulla pari päivää enemmän ja jaksan kyllä hyvin odotella. Tosin johtuu kai siitä että voin muutenkin niin hyvin... Maha ei ole liian suuri.
[b]piu84:[/b] eikös ne lonkkakivut johdu ihan vaan siitä et paikat alkaa " levenemään" .
Kuulostaa ehkä hassulta, mut välillä mä oikeesti unohdan et vauvaa tässä odotellaan... Kun on niin kauan jo häntä odotellut nin nyt ihan jo unohtaakin välillä!! =-/
Liitoskipuja tulee mulle enemmäkseen. Mutta nyt on tullut jo parina päivänä muutama kipeäkin supistus. Kauaan ne ei oo kyl kestänyt, et olis ollut tarve lähteä sairaalaan! No eipä tuo haittaa... kerkeen vielä siivota täällä kotona ;)
Pitää ajatella positiivisesti ;)
Kaisa ja edelleen 38+4 :)
Kiitokset tsempityksistä kaikille, toivotaan että ne auttavat tilanteen edistymisessä. Vielä en kuitenkaan päässyt tositoimiin. Ei ollut lapsivettä... Mitähän lie sitten ollutkaan.
Mutta istukka kuulemma näyttää ihan " kypsältä ja valmiilta" , vauva on lähtöasemissa (painoarvio 2700g). Käyrille piirtyi pieniä suppareitakin, joita en tosin itse huomannut yhtään (!).
Kohdunsuu reilusti sormelle auki ja kaksi senttiä kanavaa jäljellä. Lääkäri ronkki tarkoituksellisen kovakouraisesti ja sen jälkeen on jomotellut, joten toivotaan että se käynnistäisi synnytyksen.
Eikös täällä joku ainakin päässyt nyyttiään hakemaan moisen operaation seurauksena?
SINISIIPI: Vielä voidaan siis ehtiäkin yhtäaikaa laitokselle ;)
Vähän on pettynyt mieliala, vaikka ehdinkin hetkellisesti siinä käyrillä makoillessa ajatella, että hei apua, enhän mä uskalla vielä synnyttää...
Taidan mennä vielä hetkeksi nukkumaan, toiveissa herätä napakoihin suppareihin.
(Sorry, tuli omaa napaa kun en muista taas mitä piti sanoa ja kenelle)
-Coppola, edelleen rv 40+1
Huomenia vaan kaikille! Näin sitä sitten tas nukuttiin, kun yöllä tuli valvottua :)
Peukutuksia NELLIINA:lle & PRECIOUS:lle vaavinhakureissuun! Ja eiköhän COPPOLA:kin kohta pääse nyytin hakuun.. (vai onkohan jo lähtenyt?)
NINNULI:lle onnittelut eräpäivän saavuttamisesta! Minulla tuo päivä oli eilen ja äh sitä masennusta mikä sen päivän myötä tuli... Jotenkin sitä alitajuisesti on itsensä psyykannut siihen uskoon, että silloin tuon vaavin saa kainaloonsa ja sitten kun mitään ei tapahdu niin *grh* Olin siis eilisen päivän kuin takalistoon ammuttu karhu ja voi tuota ukko-kultaa, kuunteli kaiken purkautumisen ihan tyynenä :) Noh tänään näyttää jo paljon valoisammalta, tulkoon vaavi sitten kun on siihen valmis! :)
SINISIIPI, niistä pissa-stikseistä: Sain niitä nyt ilmeisesti sen vuoksi, koska muutamana päivänä on esiintynyt päänsärkyä johon on myös liittynyt muutenkin huonoa oloa. Paineet olivat myöskin edelleen kohoamaan päin (jopa 160/96), pissa ollut puhdas jokaisella neuvolakerralla. Ilmeisesti terv.hoitaja ajatteli myös tulevaa viikonloppua ja sitä että saan itse testailla jos olo alkaa vaikuttaa huonolta. Huomenna taas uudestaan kontrollikäynnille neuvolaan :(
No johan tuli taas pölistyä, omaan napaan ei tällä kertaa kummempia. Suppareita vaan odotellaan :) Nyt lähden lenkille, joskohan tuo sieltä saisi hiukan vauhtia matkaansa :)
- Minski - rv 40+1
Shoppailin aamupäivän taasen Stockalla - mutta supistuksia siitä ei tullut kuin ehkä kukkaroon ;) Ei tullut edes lonkkakipuja tällä kertaa.
Ihana lukea täältä noita lapsivesijuttuja - NELLIINA, PRECIOUS ja COPPOLA ainakin läksivät sairaalan suuntaan. Onnea ja peukutuksia kaikille... Voi voi, kun itsekin pääsis jo matkaan!
Vauvantuoksuiset onnittelut lähetän kaikille nyyttinsä jo noutaneille.
Ei tässä auta kuin kiltisti odotella vuoroaan meikänkin, vaikka alan jo olla tosi käsimätön. En oikein osaa ajatellakaan paljon muuta kuin että TULIS JO SE VAUVA. Viime yönkin valvoin synnytystä pohtien. Tosi typerää olla nukkumatta nyt, kun vielä voisi - mutta minkäs noille ympyrää laukkaaville ajatuksille mahtaa. Ja varmana en mene päiväunille, että edes ens yönä nukuttais.
Ny riittää jo tämä omanapainen mariseminen. Eikun kahvinkeittoon ja lehdenlukuun!
t. IdaA 38+5
Höh mä haluan kanssa synnyttämään!! :)
Kovasti onnea matkaan NELLIINA,PRECIOUS! Nyytin hakureissuun tainnut päästä myös ANNU,ja suskulle tsemppiä sektioon ja NASULILLE käynnistykseen.Johan täältä alkaa porukkaa häviämään...tässä tulee itsekin pian malttamattomaksi, vaikka kuinka rauhallisesti yrittää odotella.
Onkos PULINA pinoutunut hetkeen ?
Mulla meni yö ihan hyvin.Menin jo ajoissa nukkumaan, ja 10h yöunet 2 vessareissulla.Jotenkin alkoi stressaamaan kun äitini lähdössä ens ti mökkeilemään ainakin muutamaksi päiväksi.Blääh, ihan kuin se mökki sieltä johonkin karkaisi.Esikoisen hoitovaihtoehtoina myös anoppi ja kummi, joten eiköhän se järjesty, jos vauva ei vielä tällä viikolla synny.
SINISIIPI:Jaksamista.Varmasti alkaa noilla viikoilla jo pitkästyttää odotus.Eipä vaan taida mitkään S:ät tms auttaa synnytyksen käynnistymiseen.Tapahtuu kun vauva on valmis...Taidan minäkin jäädä tänne viimeisten joukkoon nyyttiä hakemaan.Tylsää.
COPPOLA: Harmi että jouduit vielä palaamaan kotiin.
Ponnyt rv 39+2 ja masunasukki
Täällähän tapahtuu! Taitaa nyyttiään päästä tosissaan moni hakemaan tänään. Elikkä: ONNEA MATKAAN KAIKKI JOTKA TÄNÄÄN MENOSSA TOSITOIMIIN!!!! En edes muista kaikkien nimim. Hurjaa, tuntuu tosiaan että kohta alkaa lokamammat olla vähissä, jotka vielä kärvistelee täällä. Kuten VALLU, _EMPPU, MS82, jne. jne. itseni mukaan lukien täällä vaan odotamme omaa vuoroamme. Välillä tosiaan kateus iskee, vaikka silti on iloinen toisten puolesta. Ja meinaahan se masennuskin välillä sitten iskeä. Tai tympääntyminen. Kaikki tunteet taitaa heitellä laidasta laitaan.
WAIMO: hyvä, että vointi huomattavasti parantunut. Jospa sullakin lähtö tulee sit yks kaks yllättäen. Luulet, että kun ei oireita, mutta sitten tulee yllättävä lähtö. :)
SINISIIPI: Et ole ainoa jota välillä tympäsee koko odotus. Ja varsinkin kun La ohitettu. Mutta uskoisin, että näinä päivinä sinullakin alkaa tapahtua *bd*
VERENPAINEESTA: mulla on ollu ihan hyvät paineet, eikä pissassa ole ollut häikkää. (yhden kerran jo aikoja sitten prot yhellä plussalla)
PAITSI viime kerralla alapaine 88 samoin tänään. Yleensä se on ollut 74-78 . Elikkäs TH meinas, että jos La menee yli, saatan joutua tarkemman syynäyksen alle verenpaineen takia. Yläpäine ei ole noussut. Jännä, että miten erilailla käytäntö tosiaan vaihtelee eri paikkakunnilla. Minusta tuo verenpaineeni ei vielä ole liian korkea.MITÄ MIELTÄ MUUT OLETTE?
Neuvola-asiaa vielä....kaikki muuten ok, sf kasvanut sentillä ,nyt 34. Vaavi se on erikoisessa asennossa ollut viime aikoina. Peppua työntää enemmän vasemman kyljen alle ja jalat+kädet työntyy vasemmalle kans. Eli mun maha on toispuoleinen. Ja sen tuntee! Oikea puoli tuntuu tyhjällle.
Siiten vielä yksi kysymys: eilen illalla vihloi aika lailla vasemmalle alavatsaan. Pitkällään oltaessa vihloi, heti kun istui ei vihlonut. Vauva liikkui kyllä normaalisti. Että mistähän johtui?Onko kellään ollut vastaavaa? Th meinas, että koska vaavi vie tilan vas puolelta, niin lihakset kovilla. Kun ei kerran mitään vuotoja tms. extraa ollut.Käski seurata tilannetta ja soittaa sit synnärille ja kysyä sieltä.
Nyt on tullut tarinaa niin paljon, että siirryn sivuun. (vähäks aikaa :) )
T: Hemulii_i rv 39+3
Onnea matkaan PRECIOUS ja NELLIINA! Harmi, kun sulla tuli " väärä hälytys" COPPOLA, mutta kyllä se oma vuoro vielä sieltä tulee!
PRECIOUS olet varmaan jo siellä synnärillä tähän aikaan, mutta meidän pitää taas sitten treffata kun olette vauvan kanssa siihen valmiita. Pääsee näkemään sen teidän pienen nyytin :)
KAISA1977 ja MINSKI-78 mulle kans antoivat niitä pissasticksejä eilisen neuvolakäynnin jälkeen. Ihan puhdasta näytti siellä niin kuin ennenkin, mutta oli TAAS paino noussut 1,4 kg viikossa ja paineet koholla. Nyt pitää joka aamu tarkistaa valkuaiset varmuuden vuoksi.
Juteltiin tuossa muutama päivä sitten äidin kanssa sen raskauksista.. Tulipa " kannustava" olo.. Minä olin mennyt 2 vkoa yli ja kummatkin mun veljet yhdeksän päivää.. :( Jotenka marraskuun puolelle taitaa hyvinkin mennä tämä mun odotus :( :( :(
Tjaah, alankin tästä lukemaan noita edellispäivien pinoja, kun en ole taas pariin päivään ehtinyt.
Kielo ja massu 37+4
Ei tuo alapaine kuulosta korkealta 88, mutta sitä verrataan sun raskauden alkuajan verenpaineeseen, että mikä kenellekin on korkea.Mutta yleisesti kai jos alapaine yli 90 niin on korkea.Ilmeisesti jos 20 enemmän kun alkuraskaudessa, niin täällä kirjotellaan lähetettä äippäpolille.Jotain tuonsuuntaista muistaisin oman TH:n puhuneen.
vuoroaan odottaen ponnyt rv 39+2 ja masunasukki
" Vähän" meinaa jo kateus pyrkiä pintaan kun lukee noita teidän suppareita ja vesien tuloja ;o( Silti ONNEA KAIKILLE tositoimiin päässeille, teitä onkin jo huimasti!
Seilorin viesti oli kuin täältä näppiksestä lähtenyttä! (ja aika monella muullakin on tuntemukset ihan samanlaiset kuin täällä) Siis jos ihan rehellisesti sanotaan, niin kyllä v***ttaa tälläinen kyttäily. Laskettuun aikaan asti meni ihan hyvin ja sen jälkeen on ollu tosi kärttyinen " mua on petetty" -olo! Voi mies parkaa täälläkin, vaikeahan sen on ymmärtää että miks toinen on yht äkkiä kuin paraskin justiina...
Mutta odotellaan, kaiketi tässä nyt ei sitten enää pitäis kahta viikkoa mennä. Eilen neuvolassa täti katsoi jo valmiiksi rv 42 tasis päivän joka on siis la 22.10. Silloin kuulma pitäis sitten mennä äitipolille näytille. No tietenkin kysyin, että eikö sinne vois mennä jo pe kun on tavallaan virka-aika? Mutta ei, sinne on mentävä vasta tasan 42 täynnä. Ei ennen eikä jälkeen. Sitten ne kuulma kattoo tilanteen ja JOS saleissa ei ole ruuhkaa, saattavat käynnistää. Muuten kotia. Jotenkin alan olla jo varma, että sinne asti venyy ja mun tuurilla ne ei viikonloppuna rupee mitään käynnisteleen vaan passittaa kotia. (ok, tuo nyt oli jo aika itsesäälistä narinaa ;o)
Roosa_T rv 40+5
Heips pitkästä aikaa.
Tulin just neuvolasta. Verenpaine 91/128 eli himpun koholla. Mutta onhan tuo korkeempikin ollut, joten siihen nähden ihan suht hyvä. Turvotusta plussan verran, proteiinia plussa, painoa tullut vajaa kilo/vko. Sf 33,5cm ja sykkeet 145. Raivotarjonnassa ja kiinnittyneenä vauveli odottelee ulospääsyään. :) Ihanaa kyllä, kun tuo pikku epeli on niin liikkuvaista sorttia niin ei ole tarttenut koko aikana olla huolissaan liikkeiden vähyydestä.
Mullakin on noita testitikkuja kotosalla. Ollut itseasiassa jo rv25 asti, kun silloin jo näkyi heikosti plussalla protskut. Jos huomennakin näkyy proteiinia pissassa niin sitten pitääkin mennä labraan.
Mulle on tokalla ja vikalla neuvolalääkärikäynnillä kumpikin (eri lääkärit kumpaisellakin kerralla) sanoneet, että heti jos tulee raskausmyrkytysoireita niin pitää soittaa äitipolille. Noh koko maanantain mulla särki päätä (ei ole särkenyt muuten koko raskausaikana, kun silloin raskausmyrkytysepäilyn aikaan elokuun alussa). Yöllä sitten alkoi ylävatsakivutkin ja ne jatkui koko tiistaipäivän iltaan saakka. Turvotustakin oli ja verenpaine koholla. No mä soitin äitipolille ja siellä sitten kätilö ei selvästikään ottanut mua yhtään vakavasti vaan epäili ylävatsakipujani, siis että ne johtuisi vaan kohdun painamisesta. Yritin kyllä selittää, että kun tämä kipu ei ole sellaista, mutta ei. Mitään kuvailuja ei edes pyytänyt eikä antanut mitään muita ohjeita koko tilanteeseen kuin sen, että lepäile. Jäi vähän hämärä kuva siis, ei yhtään luottavainen olo. Sitten pähkin koko eilisen päivän, että pistänkö palautetta vai en. Päätin sitten miehen kanssa yhdessä, että pistetäänhän sitä. Tuntui siltä, että jos on raskausmyrkytykseen viittaavia oireita noin paljon niin pitäisi kyllä ottaa asiakas vakavasti tai sanoa edes enemmän ohjeita kuinka toimia, jos oireet menevät pahemmaksi. Nyt en saanut tosiaan muita ohjeita kuin lepäile. Ja että mene huomenna neuvolaan, jos oireet jatkuvat. Ei mitään loppuillan/yön varalle, ei yhtikäs mitään. Oireet menivät kyllä onneksi illan mittaan pois. Nyt vaan hämää, että tuossa pissassakin oli nyt taas plussalla proteiinit, joten kumma tilanne.
Äsken soitti neuvolan terkkarini ja sanoi, että palautteen saanut osastonhoitaja oli soitellut hänellekin tilanteesta. Hän oli yrittänyt soittaa minulle neuvolassa olo aikanani. Nyt sitten jännityksellä odotan hänen uutta soittoaan ja reaktiotaan palautteeseen. Mutta hyvä sinänsä, että ainakin hän on reagoinut palautteeseen. Mahtavaa. :)
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja niitä hakemaan lähteville. :) Saa nähdä koska pääsen itse perässä. Mulla on ollut viikonlopusta alkaen kyllä supistuksia. Tiistaina ne jopa kesti muutaman tunnin ja jouduin tuolilla istuessanikin jopa hakemaan parempaa asentoa ja voihkimaan. Tuskan hikeäkin alkoi vähän pukkaamaan, mutta ne meni muutamassa tunnissa sitten ohi. Eilen oli kumma päivä, kun ei supisteluja tullut olleskaan. On tää jännää aikaa. :)
Pips rv 37+4
vauvalla oli kaikki hyvin ja lääkäri ei nähnyt syytä käynnistää lievistä kutinoista huolimatta.
olen ihan tyytyväinen ratkaisuun! :)
seuraava käynti on ens ke,joka onkin jo l.a.:n jälkeen.
mutta kiitos vaan kaikille tsempistä,jemmaan ne myöhempään.. ;)
ylläri oli vauvan painoarvio,joka oli tänään 3,4kg!jos pitää paikkaansa niin on sitten isoin meidän lapsista..ja niin muka pienenä pidettiin.
täällähän on tosiaan tapahtumarikas yö ja päivä!!monilla lapsivedet hulahtelee jne.jännäksi käy!!onnea kaikillle matkaan jos ja kun lähtö koittaa!!
(itellä on olo ettei tietoakaan..vaikka just on sisätutkimuskin tehty.. :/ )
nyt menen syömään,piti vaan käydä ilmoittautumassa ensin..
-nasuli ja masu 39+2
Eli siivonnut oon koko aamupäivän! Moppasin lattiat, huiskuttelin mattoja parvekkeella (hih, niin ei sais ees tehdä ;D), pyyhin pölyt, ja muutenkin oon touhunnut ihan koko ajan. Pikkuisen kävelylenkinkin tein..
No voihan harmitus sentään, että[b]Coppola[/b] vielä palasit takaisin. Tosin ehkäpäsä pian pääset takaisin synnärille, kun kerta lääkärin ronklaaminen sai jomotuksia aikaan *bd*
Hih, mua ihan huvittaa, että kaikki muut odottaa synnytyksen alkamista kuin kuuta nousevaa, mutta meidän [b]Kutina-Kalle nasuli[/b] vaan iloitsee kotiinpaluustaan ILMAN nyyttiä :D Oot sä kyllä aikamoinen hoopo!! ;D
[b]Kaisa[/b], voi että, annas mullekin vähän tota sun positiivista energiaas! Mäkään en pidä masuani mitenkään isona tai häiritsevänä, olossa ei valittamista, muutenkin voin tosi mainiosti. Mä vaan olen niin
malttamaton
näkemään pikkuisen..... siks mä en jaksa odottaa!! Ja siks varmaan kuulostan niin " masentuneelta" vaikka oikeesti oon tosi onnellinen ym. :) No tulipa vähän sekavasti selostettua, mutta sekavahan mä olen itsekin ;D
Ok, lähden jatkamaan puuhailua (vuorossa vessan pesua) jotta saisin niitä suppareita aikaiseksi ;D Toivotaan että auttaa*bd bd*
Ja taas kerran laitetaan tsupeja matkaan...
[color=violet]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~
PIPS:Hyvä, että laitoit palautetta.Tuntuu noi käytännöt vaihtelevan, kuinka herkästi tms raskausmyrkytysoireidden perusteella otetaan näytille äippäpolille tai kirjotetaan lähetettä.Parempi minusta herkemmin,että käy mielummin tarkistamassa tilanteen kuin olla kotona, kun ei tuonne masun sisälle itse näe.
NASULI:Hienoa että vauvalla kaikki hyvin.Sitten vaan odotellaan, koska mekin päästään nyyttiä hakemaan.;)
ponnyt rv 39+2
täytyy myöntää että pelkään niin pirusti sitä käynnistystä että siksi iloitsen kotiin paluusta..vaikka tietty halu tutustua nyyttiin onkin jo suuri!
mutta tuon kutina-kalle lempinimen kyllä tahdon pitää,se sopii kuvioon! :D
toivotaan että pian päästään toimiin ja PONNYT mukaan!! :)
-kutina-kalle
siis kutsukaamme arvon nasuli78:aa [b]Kutina-Kalleksi[/b] :D
*ja tää Emppuliini lähtee nyt jatkaan hommiaan..*
Taitaa olla viimeisiä kauniita ja aurinkoisia JA vielä lämpimiä päiviä meneillään nyt ja täällä sitä vaan päivystää koneella. Nukahdin tosin tuossa pariksi tunniksi että enties sitä nyt jaksaa :)
HEH, ensiksikin NASULI...sorry Kutina-Kalle welcome back :) Ei kait me vielä pinoa päästetä kokonaan loppumaan!!! COPPOLA ei vissiin ole yhtä " riemuissaan" paluustaan, mutta uskohan pois, pian ne kersat meille itse kullekin suodaan käsivarsille. Pitäisikin yrittää ottaa jonkinlainen asenne että " ihanaa kun on vielä hetken tää vauva-masu, kun vauvat kuitenkin kasvaa niiiiiiin äkkiä ja eikös kohta moni meistä taas vauvakuumeen kourissa" ;)
NINNULILLE ja muille etenkin parasta ennen -päiväyksensä saavuttaneille onnittelut!!! Mulla ei raskaus ole vielä kertaakaan sinne saakka mennyt joten voisihan se olla ihan kiva kokea sekin päivä joskus :)
HEMULI yhdyn tuossa PONNYTin (olikos se nyt hää) mielipiteeseen eli kai se on aikalailla ihmisestä riippuvaa mitä pidetään korkeana ja mitä ei. Mulla on näköjään raskauden alussa ollut pari kertaa alapaine jopa 85 ja 89, mutta ei neuvolatäti ole muuta siihen kommentoinut kun että onko sulla yleensä ollut noin korkeella. No ei ole ei mutta äkkiäkös ne on laskeneet normaalilukemiin (MINULLE normaaleihin) eli 60-70. Mutta varmaan sellainen jolle normaali alapaine olisi vaikka 50, niin yhtäkkinen heilahdus 8-kymppiin voi olla iso.
PIPS olipa hienoa että pistit palautetta eteenpäin miehesi kanssa. Olen samaa mieltä että jos oireita alkaa olemaan tuonkin verran ja äiti selvästi huolissaan, niin VÄHINTÄ mitä voi ammattilainen tehdä, on antaa tukea ja neuvoja kuinka toimia ja mitä tehdä jos tilanne muuttuu " pahemmaksi" !! Toivottavasti otti täti palautteesta vaarin!
Nautitaan päivästä arvoisat maha-rouvat ja -neidit
Sinilainen taas 38+1
Voihan [b]COPPOLA[/b] kun vielä jouduit palaamaan :o(. Mutta muut ' aamulähtijät' ovat kai nyt sitten menneet.....niin paitsi [b]Kutina-Kalle[/b]. Tekiskin mieleni sinulle [b]K-K[/b] sanoa, että ei se käynnistys niiiiiin kammottavaa ole, vaikka itselläni tyttö syntyi tosi rajusti alle 2 tunnissa kalvojen puhkaisusta - mutta sehän kaiketi (???) on normaalia synnytyskipua, ettet tajua, kuinka helvetin kipeä olet kun älli leijuu jossain.. ;-D. Mulla ei muuta kipua jääny mieleen ja sitä kai odotan nytkin - huh.
Minä kans ilmoittaudun malttamattomaksi odottajaksi! En jaksa enää oottaa sekuntiakaan. Haluan niin kovasti, että oma oloni helpottuu ja näen, millainen asukas on mun masussani näin kauan majaillut ja kotiaan kohdussa pidellyt. Kovin vaan tuntuu tasaisen, sanoisinko ' tylsältä tyypiltä' kun ei uskalla yhtään aikasemmin tulla äitiään yllättämään. Pahus, jos on semmonen hitura kuin tyttö!
Mutta minäkin lähden keksimään jotain hommaa. En kehtaa alkaa taas pölyyttelemään mattoja kun naapurit taitavat pitää muuten ihan kahjona ;). Jos huomenna sitten tekis taas sen, niin ois tämä päivä ollu välissä. =)) Tulikin vaan mieleen, että jos se ' paavo' kin on jäänyt puunaamaan kohtukotiaan! Ei kyllä enää tarttis, ei sinne enää mene sen jälkeen ketään asumaan ;)...
Odotukseen k.y.l.l.ä.s.t.y.n.y.t: Vallu
Käytiin tytön ja koirien kanssa lenkillä, ja ihan kivoja suppareita jopa hieman kipeitä ja menkkamaista jomotusta oli lenkillä kun reippaasti käveli.Aika lailla vauva painaa alas...No mut eipä supistele enää.Tyttö jäi vielä omalle pihalle leikkimään.
ponnyt rv 39+2
Tulipas taas käytyä sielläkin.. paino pudonnut, verenpaineet ihanteelliset, missään ei mitään eli kaikki kunnossa. Ainut josta sanoi,että lapsivettä tuntuu olevan melko vähän. Mitä se sitten meinaa? empä tullut kysyneeksi ja nyt harmittaa :o/
Ens keskiviikolle sain vielä ajan, jos ei siihen mennessä itse tule ulos. Sitten laitellaan äippäpolille lähetettä, ei voida paljoa yliaikaiseksi päästää istukan takia. *huoh* jospa viimeistään viikonpäästä viikonloppuna..
Onneksi ässät ja lenkkeilyt ja kiikkustuolissa istumiset aiheuttaa mojovia suppareita, toivon mukaan saavat jotain aikaiseksi :o)
Oliko joku tai jotku taas hakeneet nyyttinsä? Jos oli niin onnea, ja onnea matkaan lähtijöillekkin! :o)
Pian meillä on kaikilla nyytit kourassa.. ihanaa! ei malttaisi odottaa..
Mutta nyt väsyttää sen verran,että päikkäreiden aika.. hyvät torstain jatkot kaikille!
H 39+4
Olen huomaavinaan että oloni paranee päivä päivältä =)
Tänä aamuna en tarvinnut särkylääkettä?! Eilinen pesänrakennusvietti-siivous ei tuottanut suppareita (ei edes sauna!). Illalla olivat vain liitokset natina kunnossa, mutta muutoin voin nyt hyvin!!
Juu, pitänee yrittää nauttia olostaan kun vielä voi...
Lähdetään pojun kans liikkeelle kunhan postiauto tuo mulle paketin...
oishan nuo hullut päivät stokkalla ja jotku hulinat kodin ykkösessä!
Waimo72 masuineen