Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PARAS JENGI/SYYSKUU

03.09.2010 |

Eli tänne kaikki tuolla kuumeilupuolella ketjussa PIKKU2 kirjoitelleet :-) Jatketaan juttelua tällä puolella!

Jonttu82

LA 15.11/ tyttö 02/08

Inkku82

LA 29.11/ tyttö 05/07

virva

LA 29.11/ tyttö 10/09/ Ikä27/ Helsinki

Timantti76

LA 10.12/ poika 06/09

Sabriina

LA 12.12/ poika 10/08/ Ikä27/ Espoo

amandak

LA 15.12/ poika 12/08/ Ikä24/ Turku

Mindy81

LA 16.12/ poika 04/06/ Ikä29/ Itä-Suomi

ninnininnuli

LA 23.12/ poika 05/08/ Ikä24/ Satakunta

LilleLobster

LA 30.12/ tyttö 09/04/ Ikä23/ Lahti

Chili

LA 10.1/ poika 05/09/ Ikä 23/ Helsinki

mammamuori

LA 2.2/ poika 6/07/ Etelä-Suomi

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou. Tänään kävin sitten hakemassa saikkua, 19.9. asti kirjotteli, sitten kahtotaa uudestaa miltä näyttää.. Selkä kyllä kieltämättä aika herkästi kiukuttelee plus että nyt tosiaan välillä supisteleekin hiukan.. Oli kuitenkin viä paikat iha kunnossa ja ultrallakin kurkattiin taas.. Siellä hän kohelsi =) Ja 3viikon päästä kurkataan taas =) Enkä vieläkään tiedä myllääkö siä tyttö vvai poika =) Nytkin oikein aika lailla selkää pistää, auts!

Mulla olis enää reilu viikko avioelämään, huh.. KÄvin laittamas hiustenpidennyksen, on sitten hieno!! Ei oo ennen ollu..

Mutta kertokaahan kuulumisia!!

ninnininnuli 24+1

Vierailija
2/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ninnininnuli uudesta pinosta, mulla on hieman mennyt ohi tää kuun vaihtuminen. Hieman on raskausdementtiaa ilmassa. Aivan laho pää, kertakaikkiaan! Oltiin tänään sienimetsässä ja mies jo lähti autolta metsään ennen mua ja tyttöä. Sanoi sitten, että laita auton ovet lukkoon. Otin tytön pois autosta ja kaivelin takakontista jotain. Sitten laitoin auton ovet lukkoon avaimesta painamalla ja lähdettiin metsään. Kun tultiin takasin, niin MOLEMMAT takaovet oli kokonaan auki. Lukossa ne kyllä oli, mutta auki. Että niin hajamielinen olen, ja toi oli vaan yks juttu kymmenistä :-D Suihkussakin pesin yks päivä vartalon tukkashampoolla ja tukkaa en muistanut pestä ollenkaan :-D Muistan kyllä sen verran että ekassa raskaudessa olin ihan samanlainen...

Muuten täällä voidaan ihan hyvin. Töissä on ollut aika stressaavaa ja kiireistä, onneksi saan nyt tehdä enää vaan päivävuoroja. Kuitenkaan en missään nimessä haluaisi vielä jäädä kotiin. Aika menee ihanan nopeesti kun joka päivä on jotain ohjelmaa. Just laskin, että seitsemän viikko olis vielä jaksettava ennen äitiyslomaa.

Ruokahalu on on aivan valtava tällä hetkellä. Närästyskään ei ole muutamaan viikkoon vaivannut, jaten sekään ei estä mättäämästä kaikkea mahdollista koko ajan. En tosin syö vaan herkkuja, vaan myös kaikki terveellinen maistuu. Kaikkea on vaan syötävä paljon. Noin kuus kiloa on tullut tähän asti, joten en nyt niin kauheen huolissani vielä ole. Mutta tiedän kokemuksesta, että normaalia olotilaa saa odottaa sinne imetyksen lopettamiseen asti.

Vauvalla on ollut välillä hiljasempia jaksoja ja välillä turbovaihde päällä. Saattaa toki välillä olla jotenkin eri asennossa, jolloin liikkeet ei tunnu niin hyvin. Nyt on taas muutaman päivän ollut sellanen monotus, että maha vaan hytkyy.

Sain minäkin ne kelan paperit eteenpäin, kiitos vaan kaikille ohjeista. Eihän se niin vaikeeta ollutkaan mitä taas kuvittelin. Mulla se kuusi kuukautta lasketaan syyskuun lopusta taaksepäin, kun äitiysloma alkaa 23.10. Eli edellisen kuukauden lopusta. Töihin piti antaa kopio raskaustodistuksesta ja loput ne hoitaa sitten automaattisesti.

Mitäs muille kuuluu? Ninnininnulilla suuri päivä lähestyy :-) Tsemppiä loppurutistukseen!

Inkku 27+7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuukausikin näyttää alkaneen :).

Mistähän se tuo raskausdementia oikeen johtuu? Minäkin oon normaalisti niin hyvämuistinen ja oon siitä ylpee, niin nytkin mies huomauttelee, kun en muista jotain juttuja. Mä kyllä ihmettelen ja ihailen kaikkia teitä sissejä, jotka jaksatte painaa töissä loppuun asti! En kyllä jaksais, väsymys alkaa olla jo aikamoista.

Onkos ninnininnulin häät nyt tulevana viikonloppuna? Hyvä ettei sun nyt tarvi stressata vähään aikaan töiden kanssa ja paikatkin on pysyneet kiinni, tosin häät taitaa aiheuttaa aikamoista stressiä ;)?

Niinhän se poika heräs, kun aloin tänne kirjottaan.. Eli yritettävä toiste uudestaan. Mukavaa viikkoa!

Timantti 26+jotain

Vierailija
4/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoijaa, kaamee lunssa ja tosiaan häät lauantaina.. phuuh.. Onneks suunnilleen tuntuis kaikki olevan hyvällä mallilla.. Huomenna hakee hametta, ellei sitä tarvi vähä ratkoo kun oon parissa viikossa kuitenki kasvanu taas.. Mut ei se ole ongelma.. Valssi tökkii vaan jonkin verran.. =)

Meenpäs keittelee panadol hotia.. Hyviä vointeja ja toivottavasti vältytte syysflunssalta, ei kivaa!

ninnininnuli 24+5??

Vierailija
5/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpäs nyt minäkin pitkästä aikaa täällä kertomassa kuulumisia, kun enimmäkseen tulee kirjoiteltua tuolla Joululahjojen suljetussa ryhmässä...

Minuakin on närästys ja supistukset kiusanneet. Kävin jo viime viikolla varhaistetussa lääkärineuvolassa tarkistamassa kohdunsuun tilanteen, kiinni oli niinkuin pitääkin. Ehkä se ei sit ihan kivuttomilla suppareilla aukeakaan, vaikka esikoista odottaessa lääkäri veikkasi 36 viikolla että voi syntyä parin viikon sisään jo -ja 41+4 viikolle meni.

Masuasukki on melkoisen vilkas tapaus. Potkiskelee enimmäkseen kylkiluihin, suorastaan sattuu välillä. Viihtyy oikealla puolella kohtua, ja oikea kylkikin on ihan arka :)

Tosi moni on veikannut meille tyttöä, ja alan itsekin sopeutua että tyttöhän se voisikin olla. Vaatehankinnat olen kyllä pitänyt aika sukupuolineutraaleina, paitsi yhet vaaleanpunaiset pingviinikuvioiset sukkahousut piti kirpparilta ostaa kun olivat niin söpöt.

Vähän lannistaa tällä hetkellä tämä ulkoinen olemus, maha on nyt suunnilleen yhtä iso kuin esikoisen aikaan rv 35 ja painoa on tullut jo 13kg. Lenkkeilyä rajoittaa tuo tiheä supistelu, täytyy pysähdellä vetämään henkeä ja odottaa että vatsasn kiristely menee ohi :/ No, eiköhän tämä tästä, loppuaika menee varmaan huisin nopeasti...

Toivottavasti ninnininnulin flunssa helpottaa ennen hääpäivää, ettei tarvitse alttarillakin niistää ;)

Voikaa hyvin muutkin!

Mindy 25+4

Vierailija
6/25 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Pitkästä aikaa kirjoittelen, ei ole oikein ollut jaksuja koirjoitella... Täällä kärvistelen supistelujen kanssa, tämä on ihan hullua. Välillä tuntuu, että kohtu on kovana koko ajan, ei tässä pysty kohta mitään tekemään. Onneksi kuitenkin kohdunsuulla ei ole mitään tapahtunut... Mutta minä tulen kyllä olemaan niin rapakunnossa synnytykseen mennessä, kun ei edes normi kävely onnistu ilman kaameita supistuksia. Ei ne kipeitä ole, mutta kiristää ja puuskututtaa. Että mulla varmaan kaikki lihakset ehtii seuraavan kolmen kuukauden aikana surkastua... No joo, vali vali, onneksi vauvalla kaikki hyvin! Vilkas tapaus täälläkin, kuten esikoinenkin oli :) Toinen poika on meille tulossa, selvisi se sukupuoli sittenkin :) Minullakin on vatsa ihan valtava, yli kaikkien käyrien edelleen, saas nähdä tuleeko täältä joku jättivauva... Kuitenkin on painoa tullut vain vajaat 5kg ja olen pari kiloa kevyempi kuin esikoisen kanssa tässä vaiheessa...

Ninnininnulille todella paljon onnea tulevien häiden johdosta! TOivottavasti flunssa hellittää lauantaihin mennessä. Muista nauttia päivästäsi, hääpäivänä ei saa enää stressata! :)

Hyviä vointeja kaikille,

toivottaa Sabriina rv 26+jotain

p.s. kuumeilupuolella oli monta uutta plussaa pikku2-ketjussa, kävin rohkaisemassa plussanneita liittymään parhaaseen jengiin ;)

Vierailija
7/25 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ninnininnulin flunssa on jo paremmalla puolella, teillä on ihana päivä tulossa! Onnea jo etukäteen tulevalle rouvalle!

Sabriina, mäkin kävin sit lukemassa vanhaa kuumeiluketjua, niin tuli Sutun puolesta ihan kyyneleet silmiin :). Vähänkö ihana juttua!

Oliko sulla etukäteen poika tai tyttö-oloa tai haaveita? Musta on niin ihanaa saada toinen poika, voin kuvitella millaisia touhuPettereitä ovat parin vuoden päästä :)))). Voimia supistelujen kanssa!

Mindy, mää kävin eilen kotipuntarissa, kun ajattelin orientoitua huomisen neuvolakäyntiin. Yhtäkkiä oli tullut 5 kg lisää.. Eli nyt olis yhteenäs 10 kiloa, että jotenkin tuntuu lohdulliselta lukea, että joku toinenkin alkaa olla Iso.

Mulla ailahtelee ihan hirveesti mielialat, välillä itkettää kaikki ja oon tosi väsynyt. Supistelee koko ajan, närästää kun pistää maate, mies on tehnyt reissuhommia ja oon koittanut selvitä tuon pojan kanssa kahden. Onneks se on niin ihana ja kultainen, mut myös aikamoinen sylivauva eli neuvolan ohjeet siitä ettei sais rehkiä tai kantaa "turhia" poikaa, ei oikeen onnistu.. Talokin lämpiää puilla ja niitä pitäis jaksaa raahata tuolta liiteristä. Miehellä on tulossa 4-8 viikon työreissu, olis siis viikonloput kuitenkin kotona. Mut en ymmärrä miten siitä selvitään, pahimmillaan mentäis marraskuun loppua, kun se reissu olis tehty.. Yritän olla ajattelematta kovin pitkälle.

Huomenna on tosiaan pitkästä aikaa neuvola ja meillä mitataan nyt vasta ekaa kertaa kohdunpohjankorkeus. Vähän hirvittää toi painonnousu ja kun turvotustakin on tullut viikon aikana ihan hirveesti. Sormet alkaa olla nakit ja leukaperät on kadonneet... Mut jos pissa on puhdas, niin en mä kyllä mee sinne sokerirasitukseen, mua ärsyttää kaikki mun mielestä ylimääräinen tutkiminen. Viime raskaudessa tämä vaihe oli ihan samanlainen, kilo painoa viikossa ja maha yli käyrien.

Kauheeta valitusta mulla tällä kertaa, mut kun ei viitti täällä reaalimaailmassa koko aikaa valittaa, sillä silloin tästä hommasta ei tulis yhtään mitään, niin tuntuu helpottavalta edes vähän valittaa tänne.

Mies on nyt onneks lomautettuna pari viikkoa, (ehkä kumma ajatus että onneksi, mut ollaan totuttu parin vuoden aikana siihen, et ollaan aina kaikki kotona..), niin lähdetään huomenna mun siskon luokse reissuun. Pääsee arkielämässä vähän helpommalla, kun on monta aikuista pyörittämässä, vaikka lapsia onkin sitten neljä. Ja serkkutytöt jaksaa leekata ton meidän pojan kanssa :).

Timantti 26+6

Vierailija
8/25 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa on nitistetty! :) Mutta kamala ressiakne iski sitten, prkl.. No whatever, kohta se päivä on ohi ja saa vaan elää normaalisti!! Sitä odotellessa tosiaan! Kävin eilen hameeni hakemassa ja niinhän se oli pieni, saumoista sitten vähä päästettiin.. Mulla on kyllä ihan naurettava "poikavatsa" taas, samaten esikoisesta oli.. takaa ei tiä yhtään että olis vatsaa ja sivulta se on iha valtavan näköinen.. =) Mun kyllä silti taitaa toi kohdunpohjan korkeus mennä alle keskiviivan mut tietty kun en muuten oo mikään iso niin tuntuu vaan valtavalta.. Ja beibi meni ultrassa hyvin keskikäyrillä, hiuka alle, mutta niin meni toi ekaki koko raskauden ja silti oli yli 4kg..

Että mua väsyttää koko häätouhu!! Olis jo ohi.. ja prkl sadetta lupaa koko päiväks.. Onneako se sitten muka tuottaa vaan.. Ei lohduta ei.. Tarvis tänää suihkia suoja-ainetta helmaan ettei ihan kurassa oo hame jo ennen kirkkoo.. hmph.. hitsi sentää.. Kohta syödää kaalikääryleitä (mulle on tullu kaaliin himo - normaalisti en tykkää yhtää kaaliruuista..) ja muusia ja sitten ostaan ainekset alkomaholittomaan booliin viä.. Muuten taitaa olla kaikki ostettu.. Harmi kun ei ite pääse nauttii hyvistä alkomaholi juomista.. Kun oikein baarimikko tulee ja kieltämättä olis kiva saada punkkua hyvän ruuan kans.. Noh, jouluna sitten.. tai uutena vuotena viimeistään, toivottavasti!

Mä kans oon käyny kurkkimassa pikku2 toiveilijoissa ja tosiaan ihanaa kun plussia tullu sinnekin.. taitavat vaan mennä muihin ketjuihin kirjotteleen sieltä, höh..

Mein pojulla on viimisen viikon ollu super-hyper-uhmis!! Oon iha hulluuden partaalla sen kans.. kai sitä harmittaa että äiti on kotona mutta tekee vaan kaikkee muuta koko aika ku leikkii hänen kans.. Ymmärrän kyllä mut jos tuo sit ens viikolla helppais.. Jos ei niin sit tulee kyllä äidillekin ärrimurri! Niin ja toi on nyt sit alkanu kiroileen iha kamalasti!! KAMALAA! Mistä se tietääki ne kaikki sanat kun ei meillä sellasia puhuta.. "jumankauta" on sellanen mikä multa joskus pääsee ja sitäkin se nyt viljelee iha liikaa.. Tänää se sano mummulle et "vitun mummu".. VOI KAUHEETA!! Ja jostain paska-apinasta se puhuu, mistä ihmeestä sekin on tullu??? Kiva kun se höpöttelee tua kaupassa ja jokapaikassa tollasia ja katotaa vaa niin se kirkossaki huutaa jotai törkeetä.. huoh..

No mut nyt muusin tekoon.. Palataas! Ja kiitos vaan onnittelusta, katsotaan nyt sanotaanko tahdon, näen joka yö unta et perun häät :D heh..

ninnininnuli 25+0

Vierailija
9/25 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa on nitistetty! :) Mutta kamala ressiakne iski sitten, prkl.. No whatever, kohta se päivä on ohi ja saa vaan elää normaalisti!! Sitä odotellessa tosiaan! Kävin eilen hameeni hakemassa ja niinhän se oli pieni, saumoista sitten vähä päästettiin.. Mulla on kyllä ihan naurettava "poikavatsa" taas, samaten esikoisesta oli.. takaa ei tiä yhtään että olis vatsaa ja sivulta se on iha valtavan näköinen.. =) Mun kyllä silti taitaa toi kohdunpohjan korkeus mennä alle keskiviivan mut tietty kun en muuten oo mikään iso niin tuntuu vaan valtavalta.. Ja beibi meni ultrassa hyvin keskikäyrillä, hiuka alle, mutta niin meni toi ekaki koko raskauden ja silti oli yli 4kg..

Että mua väsyttää koko häätouhu!! Olis jo ohi.. ja prkl sadetta lupaa koko päiväks.. Onneako se sitten muka tuottaa vaan.. Ei lohduta ei.. Tarvis tänää suihkia suoja-ainetta helmaan ettei ihan kurassa oo hame jo ennen kirkkoo.. hmph.. hitsi sentää.. Kohta syödää kaalikääryleitä (mulle on tullu kaaliin himo - normaalisti en tykkää yhtää kaaliruuista..) ja muusia ja sitten ostaan ainekset alkomaholittomaan booliin viä.. Muuten taitaa olla kaikki ostettu.. Harmi kun ei ite pääse nauttii hyvistä alkomaholi juomista.. Kun oikein baarimikko tulee ja kieltämättä olis kiva saada punkkua hyvän ruuan kans.. Noh, jouluna sitten.. tai uutena vuotena viimeistään, toivottavasti!

Mä kans oon käyny kurkkimassa pikku2 toiveilijoissa ja tosiaan ihanaa kun plussia tullu sinnekin.. taitavat vaan mennä muihin ketjuihin kirjotteleen sieltä, höh..

Mein pojulla on viimisen viikon ollu super-hyper-uhmis!! Oon iha hulluuden partaalla sen kans.. kai sitä harmittaa että äiti on kotona mutta tekee vaan kaikkee muuta koko aika ku leikkii hänen kans.. Ymmärrän kyllä mut jos tuo sit ens viikolla helppais.. Jos ei niin sit tulee kyllä äidillekin ärrimurri! Niin ja toi on nyt sit alkanu kiroileen iha kamalasti!! KAMALAA! Mistä se tietääki ne kaikki sanat kun ei meillä sellasia puhuta.. "jumankauta" on sellanen mikä multa joskus pääsee ja sitäkin se nyt viljelee iha liikaa.. Tänää se sano mummulle et "vitun mummu".. VOI KAUHEETA!! Ja jostain paska-apinasta se puhuu, mistä ihmeestä sekin on tullu??? Kiva kun se höpöttelee tua kaupassa ja jokapaikassa tollasia ja katotaa vaa niin se kirkossaki huutaa jotai törkeetä.. huoh..

No mut nyt muusin tekoon.. Palataas! Ja kiitos vaan onnittelusta, katsotaan nyt sanotaanko tahdon, näen joka yö unta et perun häät :D heh..

ninnininnuli 25+0

Vierailija
10/25 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin sitä oltais nyt sit rouvaihmisiä, saas nähdä koska sitä tottuu uuteen nimeen.. Hääpäivä oli aivan täydellinen, mitään en haluaisi muuttaa siitä! ja mikä hassua, vauveli oli ihan iisisti koko päivän, ei paljoa myllänny, ei supistellu, ei mitään, vaikka tansseinki iha koko illan.. Mut eilen sitten kun oltii kävelyllä niin johan supisteli taas.. Mutta ihanaa että se päivä on ohi!! Nyt ilmeisesti tarvis täytellä Kelan lappusia ja miettiä et mitä kaikkee tässä nyt tarvis sit hoitaa, ainaki ajokortti tarvinnee uusia, passilla ei oo nyt kiire.. Nii juu ja uus pankkikortti tilata, harmi ku just sain uuden..

Mutta ei mitään, palataas astialle ja vointeja!

ninnininnuli 25+4

Vierailija
11/25 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnininnulille onnea rouvautumisesta. :) Itse totuin uuteen sukunimeen aikanaan yllättävän nopeasti. Nimikirjoitus on ainut joka tuppaa muistuttamaan aiempaa, ennen nimikirjaimet olivat MK ja nyt MB niin eipä se mitään, tarpeeksi lähellä. :)

Täälläkin supistukset vaivaavat heti jos enemmän touhuaa. Kun mennään omaan taapero-jättimahatyyliin tytön kanssa ei ongelmaa ole, mutta heti jonkun muun kanssa kävellessä tajuan miten hitaasti tahtoisin lyllertää ja miten helposti supistukset tulevat kun vauhti vähääkään kasvaa tai matkat pitenee. Välillä tulee aika kipakoitakin, mutta ne sattuu lähinnä mahan pinnassa eikä niinkään kriittisillä alueilla. Tämän viikon olen opiskeluissa, koitan saada kaiken tehtyä nyt pois alta niin ei jää sitten enää roikkumaan ja mieltä vaivaamaan. Ajokorttiakin kokeilen torstaina, jännittää!

Synnytyskin on paljon mielessä. Se hirvittää ja houkuttaa samaan aikaan: se oli niin mahtava kokemus kun lapsen viimeksi sai kaiken höykytyksen jälkeen, mutta sattuihan se niin perkeleellisesti että oksat pois. Pelottaa jos jotain käykin.. Mutta toivotaan nyt vain parasta, minkä sille mahtaa.

Esikoinen oppi kävelemään! pari viikkoa sitten otti ekat askeleet, mutta nyt ihan tuossa toissapäivänä ja eilen alkoi todenteolla kävellä pidempiä matkoja ilman tukia. On se hienoa! :)

Maha on iso ja käyriltä pomppasi jonnekin ihan ylös, tosin mittaajakin oli eri eli mene ja tiedä siitä sitten. Oikeaa kylkeä meilläkin rummutetaan. Raskausarvet ovat lähteneet pitenemään, mutta ei tuossa konkurssissa pari uutta tunnu. :D

Kohta on esikoisen 1v synttärit. :) Ja siitä enää 2kk laskettuun aikaan, huh! Nyt on tasan 11viikkoa laskettuun ja 9 viikkoa täysiaikaisuuteen, jännää. Loppu menee varmasti vikkelään, kun tässä on vaikka mitä touhua alla.

Jaksamista kaikille!

virva, 29+0

Vierailija
12/25 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea ninnininnulille rouviintumisesta :-) Minä olen vielä neiti-ihminen, en ole tota miestä saanut lämmiteltyä naimisiin menemään. On kuulemma aivan turhaa ja vanhanaikasta. No sinäänsä en kyllä pakottaakaan tahdo eli olkoon koko homma jos toista ei yhtään kiinnosta :-D Nyt ois kyllä siihen aika otolliset ajat, kun ens kuussa ollaan oltu yhdessä tasan kymmenen vuotta ja tosiaan ois kohta tän vauvan ristiäiset joissa pappi paikalla ;-)

Mua on myös alkanut supistelemaan ihan toden teolla. Ja vähän huolestuttaa, koska suurin osa niistä on kipeitä. Tuntuu selässä ja jaloissa...Viime viikolla oli muutama tosi kurja päivä. Nyt on vähän helpottanut. Olin tänään neuvolassa ja otettiin Streptokokki B näyte. Keskiviikkona pääsen lääkäriin tarkastamaan kohdunsuun tilanteen. Toivon ettei mitään ole tapahtunut. En millään jaksais vielä jäädä kotiin makaamaan. Mutta pakkohan se sitten on jos siltä näyttää. Vauva on sitä paitsi ollut nyt monta viikkoa jo pää alaspäin ja terkka sanoi että tuntuu pää jo tosi alhaalla :-/

Mutta nyt vaan yritän lepäillä aina työpäivän päätteeksi. Painoa on tähän mennessä tullut 8kg. Nyt oli tullut 800g/vko. Oon kyllä syönytkin ihan huolellisesti :-D

Inkku 29+0

Vierailija
13/25 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsi kun hiiri hajos ja tätä läppärin "hiirtä" ei oo mukava käyttää kun aina siihe osuu kirjottaessa käsi väärään aikaan ja tapahtuu kaikkia ihmeitä..

Inkku meilläkin tuli se tasan päivälleen 10vuotta täyteen hääpäivänä että ahdistele nyt hiukan sitä miestäs, on se vaan aika hieno tapa juhlistaa suhdetta se naimisiin meneminen ;) Mitä nyt kaikki rahat menee ja ressaa jne..

Mäki oikein oon hurjistunu näin rouvana ja liityin facebookiin! Oli tarkotus vasta sitte äippäloman alettua liittyä mutta kun tässä nyt oon kotosalla saikulla niin otin varaslähdön.. MElkosesti se koukuttaa heti..

Mä en oo nyt vaa-al uskaltanu käydä ku tuntuu et nyt sitä on jostai tupsahtanu yhtäkkiä.. kaksoisleukaki näyttää olevan joka kuvassa, ohhoh.. Mulla on jo kauheet suunnitelmat miten alan karistaan kiloja heti sit tammikuusta.. Eli todellisuudessa ehkä toukokuussa kun tajuaa että on kesä tulossa ja vatsa on iha löllykkä.. ;)

ninnininnuli 25+5?

Vierailija
14/25 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ninnininnuli edes haaveile mistään isoista häistä. Ihan vaikka maistraatti kahdella todistajalla kävis mulle hyvin. Mutta kun mies on ihan periaatteesta avioliittoa vastaan niin minkäs teet :-( Mutta onhan sitä tärkeempiäkin asioita ;-)

Kävin sitten lääkärissä noiden supistusten takia. kohdunsuu ei ollut onneksi yhtään lyhentynyt tai auennut. Mulla todettiin se streptokokki b, mitä vähän syylliseksi epäilinkin. Sain nyt antibioottikuurin ja toivon että se parantais vähän oloa. Tuntuu nimittäin siltä että ois ihan viimeset viikot menossa :-/ Ja niin hyvin kun olen voinut koko raskauden.

Töissä oon vielä käynyt ja haluunkin käydä. Nyt oon pari päivää kotona kun tyttö on flunssassa eikä sitä voinut viedä hoitoon. Tyttö kävi herättämässä mut kello 6 ja meni sitten vielä itse nukkumaan. En tietty saanut enää itse unta. Alkaa olla noi yöt muutenkin jo aika levottomia. Vaikee löytää hyvää asentoa.

Tein vähän listaa, että mitä kaikkea täytyy vielä tehdä ennen vauvan syntymää...järkyttävää!

Inkku 29+4

Vierailija
15/25 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä supistelut jatkuvat, mutta onneksi ei vieläkään ole kohdunsuulla mitään tapahtunut. Kävin just lääkärissä (käyn yksityisesti gynellä), joka ultrasi ja kaikki näytti ihan hyvältä. Painoarvio tällä hetkellä oli noin 1300g ja laskettuna aikana olisi arvion mukaan noin 3,9kg! Se tuntuu jotenkin tosi isolta! Esikoinen oli just alle 3,5kg, mikä tuntui ihan sopivalta, hyvin mahtui ulos mutta ei sitten tuntunut käsitellessä ihan pikkuiselta. En itse ole kovinkaan iso, pituutta on noin 165cm, niin kyllä vähän hirvittää, että miten iso maha onkaan sitten joulukuussa... Kun nyt jo on vatsa tosi iso, sf-mitta lentelee edelleenkin kaikkien käyrien yläpuolella, nyt jo tuntuu etää vatsa on tosi pinkee ja tiellä koko ajan, varsinkin iltapäivällä/illalla.

Nyt on alle 3kk laskettuun aikaan! Toisaalta aika menee tosi nopeasti, toisaalta 3kk tuntuu olevan aika pitkä aika... Jännää :)

Timantti: ei mulla oikeastaan ollut tyttö- tai poikaoloa. Ekassa raskaudessa näin monta kertaa unta, että poika se on, ja niinhän se oli. Nyt olen nähnyt tasan yhden unen vauvan sukupuolesta, ja se oli ihan alkuraskaudessa. Silloin tein unessa sukupuolitestin, joka oli ihan kuin raskaustesti, paitsi että siihen syttyi valo joko tyttö- tai poikakuvan kohdalle :) Ja poikaa se silloin näytti, mutta unessa en halunnut siihen uskoa. Kyllä mä vähän taisin tyttöä toivoa, ihan vaan siksi, että on jo poika, mutta toisaalta olen koko ajan ajatellut, että olis tosi hienoa saada toinenkin poika :) Eli ihan sama oikeastaan, olen kyllä poikauutisesta tosi innoissani :)

ninnininnuli-rouvalle vielä onnittelut onnistuneista häistä :)

virva: esikoiselle onnittelut ensiaskeleista! Kyllä se oli täälläkin hieno hetki, vaikka tuntuu että siitä on jo tooosi kauan...

inkku: onneksi sielläkään ei kohdunsuulla ole mitään tapahtunut! Ja toivottavasti antibiootti häätää streptokokin ja että supistelukin rauhoittuisi siitä! Mullakin on semmoinen olo, kuin olisi raskaus paljon pidemmällä kuin on. Lyllerrän kuin mikäkin pallo ja vatsa on tiellä koko ajan, tämmöinen tunne oli ekassa raskaudessa vasta ihan viimeisinä viikkoina... Yötkin on täällä hankalia, herään vähän väliä vessaan tai siihen, että pitää vaihtaa asentoa. Ja välillä valvon yöllä parikin tuntia, enkä millään saa unta. Ja selkä on aamulla ihan mahdottoman kipeä, ei yhtään tee mieli jäädä sänkyyn vaan on pakko nousta. Pitäis varmaan uudet patjat hankkia...

Valitusta taisi tulla taas ihan tarpeeksi, mutta kyllä kaikista krempoista huolimatta olen todella onnellinen raskaudesta :) Vähän olen pikkuisia vaatteitakin ostanut, hihi. Eihän niitä voi vastustaa, ovat niin hellyyttäviä...

Hyviä vointeja kaikille!

Sabriina rv 27+5

Vierailija
16/25 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska viimeks olen kirjotellut, aika tuntuu menevän ihan siivillä.

ninnininnulille onnea avioliiton taipaleelle! :)

Ja voimia niille, joilla jo supisteli! :(

Mä sain reilu 2 viikkoa sitten taas käskyn mittailla nyt loppuraskaus sokereita, kun sokerirasitukses oli taas se tunnin arvo vähän yli sallitun. No, oon mittaillu ja hyvin ovat pysyneet rajojen alla. Tosin nyt 2viikon aikana painoa oli tullut 900g/vko lisää! :/ Yhteensä koko aikana paino noussut vajaa 7kg, mut jos tota vauhtia jatkuu niin huh huh. Ja mielelläni menisin kyl siinä kokoarvioultras käymään, kunhan se aika tulee. Lisäks vauveli on vieläkin jotenkin poikittain masussa, ois kyllä jo mun puolesta saanut kääntyä, mut onhan täs viel aikaa... :)

Välillä vähän hermostuttaa kun tuntuu potkut ja muut liikkeet jo niin voimakkailta. Ja nukkumisvaikeuksia täälläkin, jotenkin se sujuu 4 tyynyn kanssa. :)

Olen kyllä sikäli onnellinen, että esikoinen on jo lähes 3v, ja osoittaa hyvin omatoimisuutta. Jos ois meille tullut pienempi ikäero, niin en tiedä miten oisin jaksanut. :) Epäilen silti, että esikoinen heittäytyy kans vauvaks kun toinen syntyy, vaikka nyt on jo niin isoa tyttöä välillä. :)

Nyt meen pitäs alkaa tekemään muuttoa. Tai toivottavasti 3 viikon päästä tähän aikaan ollaan jo kokonaan uudes kodissa. Reilun viikon päästä se vapautuu, mut siellä pitää tehdä yks pikku remppa ja tietty siivous katosta lattiaan. Ja kun miehellä vuorotyö haittaa harrastuksia, niin iltavuoroviikoillakin on vähän kettumaista yrittää muuttoa tehdä.

Että jos sitte 3 viikon päästä sais jo vauvaa vartenkin jotain juttuja valmiiks, kun vielä ei oo mitään. Äitiyspakkaus on ollut ny muutamia viikkoja sängyn alla avaamattomana, en oo sillekään viittiny täällä mitään tehdä, kun uuteen osoitteeseen kohta matkaa. Ja esikoisen pienet vaatteet on varmaan jossain vaatehuoneen laatikossa, joten ehkä nekin sit muuton yhteydes kaivetaan esille. Mitään vaatteita tai tarvikkeita en oo tulevaa vauvaa varten ostanut, en oo viel osannut. Ja kun se tuntuu niin kauheen kaukaiselta viel ajatus että kohta vauva on täällä. Tosin synnytyksestä oon jo alkanu näkee unia, ja miettinyt että kuinka paljon se taas sattuukaan... :(

Nyt kun en oo enää ollu töissä, niin jotenkin tuntuu et liikkuminen on käyny paljon vaivalloisemmaks. Tai sit vauva on vaan alkanu oikeesti painaa enemmän ja alaspäin.

Mut näillä mennään. Aurinkoista syksyä!

jonttu rv 31+4

Vierailija
17/25 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnininnulille vielä onnea!

Onko Inkulla kivut helpottaneet antibiootin myötä? Kaikkea sitä vaivoina onkin :). Toi streptokokki on vissiin ihan hirveen yleinen ja tulee ja menee suurin piirtein miten ite haluaa. Uteliaisuuttani kysyn, et miten ootte lasten sukunimet päättäneet? Mulle oli ihan hirveen tärkeetä, et mulla on sama sukunimi kun mun lapsella/ lapsilla ja samoin mies halus lapsensa omalle nimelleen. Joten mentiin esikoisen kasteen kanssa samaan aikaan naimisiin. Tai ei ihan niin kun mies ei kuulu kirkkoon, mentiin maistraatissa naimisiin ja pappi siunas liiton samalla kuin kastoi pojan. Hommasta ei juuri ollut vaivaa, kun kotipihalla vietettiin ja vieraita oli vissiin 23, lapsivieraat mukaanlukien. Huomenna ehkä päästään juhlimaan ensimmäistä hääpäivää, kun ollaan jouduttu jo kahdesti siirtämään.

Jonttu, onpa lohduttavaa ettei teilläkään vielä oo mitään vauvalle valmiina! Viime yönä tajusin, et tuo esikoisen huoneen remontti olis oikeesti aloitettava... Pinnasänky tuotiin mun siskon luota vauvalle, kun esikoinen saa nukkua vielä tovin omassa pinniksessään, mut sitä pitäis vähän korjata.. Enkä mä oo jaksanu vielä niitä tupliksiakaan oikeen tutkailla.

Aamupäivällä tehtiin perhekerhossa pieni metsäretki lasten kanssa. Kävelin siis kilometrin metsään ja saman kilsan takaisin, maha on ollut ihan kova suurin piirtein koko päivän. Tosi hankala olo. Poika on ollut väsynyt ja sitä myöten kitunen eli oon saanut kantaa sitä tosi paljon. Mutta tiiättekö että melkein eniten mua rassaa tämä hirveä väsymys! Miten voi ihminen olla koko ajan niin väsynyt.. Mies on ollut nyt kotona ja oon saanut aamuisin nukkua, joten aamupäivät on menneet ihan hyvin, mut puolilta päivin alkaa ihan tajuton väsymys, en jaksais ihan mitään. Enkä oikeen joka päivä pysty nukkuun pojan kans samaan aikaan, pitäis saada jotain tehtyäkin.

Pitäis kai mennä sänkyyn lepuuttaan tätä vatsaa, kyllästyttää köllöttää aina oikealla kyljellä.

Mukavaa viikkoa!

Timantti 28+3

Vierailija
18/25 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä timantti, mulla on olo aivan erilainen kun sain sen antibiootin. Ihan normaalisti pystyy taas olemaan eikä supistuksia tule juuri ollenkaan. Oon tosi tyytyväinen, että oli vaan tällänen vaiva. Ja tosiaan luultavasti se streptokokki tulee vielä ennen synnytystä takaisin, mutta ainakin muutamia viikkoja päästään eteenpäin :-D Sitten synnytyksessä annetaan suonensisäsesti antibiootit heti sairaalaan mennessä. Esikoisen kohdalla multa testattiin kyseinen bakteeri synnytyksessä, mutta sillon oli negatiivinen...Eli voi näköjään vaihdella paljon.

Mä oon onneks pysynyt tosi pirteenä koko raskauden. Ihmettelen sitä itsekin. Mutta ihanaa niin!

Meillä lapsella (ja kohta lapsilla :-) on miehen sukunimi. Itsekin sen haluisin, mutta ei nyt mikään ehdoton juttu mulle ole. Se ois toki paljon kivempi nimi ;-) Onkos teillä muilla jo etunimi tulevalle lapselle keksittynä? Mä kuvittelin että tytölle ois jo nimi, kun mies sen jo kerran hyväksyi, mutta nyt väittää ettei oo muka vielä hyväksynyt :-/ Mutta taistelen sen puolesta vielä. Oisin halunut jo esikoiselle sen nimen ja annoin miehen valita kahdesta. Valitsi sitten sen toisen...Mutta tietenkin se on yhteinen päätös, nyt ei vaan ole päässä mitään vaihtoehtoa. Pojalle ei ole yhtään nimeä valmiina. Pää on ihan tyhjä niiden suhteen :-)

Oltiin tytön kanssa just uimahallissa uiskentelemassa. Ja tultiin hesen kautta kotiin :-) Pieniä arjen iloja.

Inkku 30+1

Vierailija
19/25 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen päikkäreillä rattaissa, harvinaista.. Oon taas pari päivää ollu töissä ja on se vaan niin rasittavaa.. Perjantaina olis lääkäri taas mut en oikein osaa päättää että jäiskö sitä saikulle taas vai vieläkö sitä jaksais töissä painaa..

Muuten, mitä on tämä ihmeellinen vihlominen häpyluun paikkeilla, aina kumminkin enemmän vasemmalla? Tulee aina kävellessä ja on koko aika? Inhottavaa.. Ei mitenkä erityisen kipeetä mutta inhottavaa..

Mä oon jo pessy kaikki vauvan vaatteet ja laittanu järjestykseen kaappiin, kelan paperit täytin vasta viikko sit et varmaan viä hetki menee ennen ku pääsee paketin kimppuun.. Muuten kyllä kaikki on ihan valmiina vauvaa varten.. Ainoa mikä ahdistaa on toi koira mistä lähtee iha sikana karvaa ympäri vuoden ja aina erityisesti talvella ja mä oon niin siivousfriikki et miten mahtaa psyyke kestää jos en pääsekään heti aamukahvin jälkeen imuroimaan kun toi pikkunen ei taida vahdata puuha-peteä kiltisti sillä välin ;) Noh kai tää tästä jotenki lutviutuu.. Muistan vaan kuinka raivona olin sillo ku toi esikoinen alko lattialla meneen niin nypin karvoja koko aika joka puolelta, huoh..

Nyt taidan tehdä pienoisen hm tilauksen taas vaihteeks.. palataas asiaan!

Vointeja kaikille!!

ninnininnuli (viikoista ja päivistä ei hajua..)

Vierailija
20/25 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen tiedä mistä alottasin, ehkä siis siitä että onnea ninnininnuli rouviintumisesta..

Liikkeet on mulla hidastunu eikä tuon esikon perään enää kerkeekkään syöksyä niin nopeesti ku ennen ja nyt se rykäsy vielä sattuu vatsaan.

Mulla piti olla ihana Lauantai viikonloppuna. Mies oli järkänny yllätystä ja minä lapsen vahdin. Sit ei mennykkään kaikki niin ku piti, lapsenvahti perui paripäivää ennen siksi että häntä ei huvittanu ja olis pitäny jättää edellisen illan bileet väliin.

En osannu tehä mitään. Mulla oli olo että mut oli jätetty ku nalli kalliolle, eikä ketään kiinnosta että oon ollu tosi stressaantunu ja masentunu ja olisin tarvinu sen loman. En tiedä mihin saisin tuon lapsen yhdeksi yöksi hoitoon että saatais miehen kans yks rento ilta kahdestaa? Mies on töissä todella paljon, lähtee aikaisin ja tulee todella myöhään joskus jopa lauantait töissä. Minä yksin lapsen kanssa ja masentaa, siltä se kotiki näyttää nyt.

Mä kai tarvisin jonkin rasvan joka puhdistaa ja hoitaa intiimi aluetta kun tuntuu et olis jonkinlainen ärtymys/tulehdus alapään iholla.

masukki voi hyvin ja seuraavana odottelen lääkäri neuvolaa joka on reippaan viikon päästä.

No en nyt tiä mitä sanoisin tai tekisin joten koitan vain kestää..

Hyviä vointeja muille.

Chili (rv 25 kesken)