Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma kommentti raskaana olevalle

Vierailija
01.09.2010 |

Sattui kesällä eräässä pienessä pikkukaupungissa kauppaan mennessäni, että oven vierellä istui joukko ei enää teinejä ulkomaalaisia naisia ja miehiä. He olivat n. 18-25-vuotiaita pikaisesti katsottuna. He puhuivat vierasta kieltä, jota en kerro, mutta jota olen aikoinaan opiskellut useita vuosia.

Olin tuolloin raskaana niin, että maha oli pystyssä ja näkyi kyllä reilusti pullottavan kevyen mekon alla. Muutoin olen normaalipainoinen eikä raskauskiloja ole tullut.

Mennessäni kauppaan he puhuivat suuresta mahasta ja päästivät räkäisen naurun kun yksi totesi, että: "Hän on raskaana".

Olen siis 42-vuotias ja raskaana, ehkä he olettivat, että olen vain niin lihava tai että minulla on kaljamaha sillä oletettavasti heidän maassaan ei tämän ikäinen yleensä tee lapsia enää.

Minusta kommentti oli todella loukkaava.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta he eivät tienneet, että ymmärtäisit heitä. Eivätkä oppineet tilanteesta yhtään mitään, kun et asiaa heille paljastanut. Ihmiset kommentoivat asioita, kun luulevat, että kukaan ei kuule/ymmärrä. Eivät varmasti olisi muuten mitään sanoneet.

Sinun olisi pitänyt mennä heidän luokseen ja todeta, että tuollainen kommentointi on ikävää ja että pahoitit siitä mielesi. Näin olisivat tajunneet, että tosiaan joku voi heitä ymmärtääkin ja että noita kommentteja ei kannata heitellä ihan kaikkien kuullen.

Kun on paljon nuoria yhdessä, kommentit ovat yleensäkin aika ala-arvoisia. En usko, että luulivat sinua lihavaksi vaan lähinnä nauroivat, koska joku heistä ehkä oli niin aluksi luullut. Ikävää silti.

Vierailija
2/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempaa naista siis yli 40vuotiasta vain lihavaksi.

Päälle päin en edes olisi uskonut ko.henkilön olevan raskaana.Raskaus maha oli nimittäin koko vatsan levyinen ei siis sellainen kaunis raskausvatsa vaan levinnyt joka puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tyttäreni kanssa 10 v. shoppailemassa. Itse olin tuolloin 42 v. Luulivat minua tyttäreni isoäidiksi. Kommentti tuntui melko loukkaavalta. Siitä kaupasta emme kyllä sitten mitään ostaneet...

Vierailija
4/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla naisilla on kaljamaha. Jostain syystä kilot tuppaa kertymään nykynaisilla siihen vyötärölle. Varsinkin tuossa ikäluokassa missä ei odota kenenkään olevan raskaana, voi helposti ajatella että on vain lihava. Meilläkin töissä yksi liki 40-vuotias nainen kun oli raskaana niin vatsa levisi joka suuntaan. Nuoremmilla ja hoikilla naisilla se on ollut sellainen pieni pallo suoraan edessä.

Vierailija
5/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kyllä sanoa muutaman valitun sanan ja olin niin tekemäisillänikin, mutta annoin asian olla. Tultuani kaupasta olivat kadonneet.

Olen kyllä ikäisiäni nuoremman näköinen. En ole yhtään kertaa kuullut muualla tai muiden suusta mitään samankaltaista. Raskauttani tai mahaani ei ole siis missään muualla ihmetelty negatiivisesti.

Ehkö ko. maan nuoret ovat tyhmempiä, vaikka pitävät itseään niin sivistyneinä ja maatansa sivistysvaltiona. Sen verran voin paljastaa, että kyseessä oli yhden EU:n suurimpien maan kansalaisia tai ainakin heidän kieltään puhuvia ja näyttivät ihan ko. maan alkuåperäisiltä kansalaisilta ulkonäöltään.

Katselin sen jälkeen monen hieman tai enemmän vanhemman naisen mahoja ja huomasin, että monella on sellainen iso pallomaha (vaikka olisi muuten aika sopusuhtainen) eli olikohan se kiinnittänyt heidän huomionsa Suomessa. Minä en kuitenkaan arvostelisi noin olipa sitten raskaana tai muuten pyöreämahainen nainen (tai mies).

Vierailija
6/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jo kolmas vauva.

Vierailija
7/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni jäi lähes samanlainen maha kuin kuopuksen odotusaikana eli näytän edelleen raskaana olevalta, vaikka kuopus jo 7 kk. Löllö ei häviä mihinkään, vaikka kuinka yritän, ja ikääkin tosiaan on jo se 37 vuotta. Oletan silti saavani asiallista kohtelua enkä mitään ihmeellistä naureskelua tuntemattomien taholta. Tietenkin toivon, että maha häviää hiljalleen, kunhan saan imetyksen loppumisen myötä kunnon jumpat aloitettua (toistaiseksi lähinnä kotijumppaa olen harrastellut). Mutta vaikka ei häviäisikään, en näe mitään syytä, miksi tuntemattomien pitäisi mahaani tai ikääni kommentoida.

Vierailija
8/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kommentti, vaikka en tiedä onko se tarpeen, mutta minun raskausmahani on juuri sellainen eteenpäin pullottava, alhaalla oleva (tosin palleakin pullottaa hieman) ja joka ei levene sivuille eli ei näy esim. takaapäin.

Noita isoäiti kommentteja olen odottanut, mutta ei ole vielä tullut, onneksi. Minulla siis pieni leikki-ikäinen jo ennestään.

Vierailija
9/9 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla meillä ikälopuilla odottajilla ei olisi sellaista pallomahaa..minulla ainakin on. Ikää on 42 v., eikä takaapäin huomaa että odotan, vatsa on tosiaan vain iso pallo tuossa edessä.

Ei se iästä johdu, että odottajalla maha leviää joka suuntaan!

Olisit ap vaan käynyt sanomassa näille nuorille jotain, olisi varmaan tehnyt hyvää heidänkin huomata ettei me suomalaiset "vanhukset" olla ihan tyhmiä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme