Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkoista SYYSKUUTA HUHTIHURMURIT oooo

01.09.2010 |

Huomenta kaikille! Ajattelin avata syyskuun pinoa ja samalla havahduin, että nyt todellakin on jo syyskuu. Ulkona on jo ihan syksy. Pitäis laittaa vähän syys krysanteemia pihalle ja pistää tavarat talvi teloille kohta...)

Omasta olosta, eilen tulin iltavuorosta ja oli ollut ihan hirveä kiire..Kun istuin autoon alkoi aivan kamala mahasärky ja kivistely. Alavatsalle ja sitten kohdun kohdille. Olin aivan varma, että nyt kostautuu mun töissä rehkiminen siihen paikkaan. Mutta kotona se meni ohi. Oli ehkä ihan hyvä varoitus taas.

Ja mahan kasvusta? Hei, onko tää totta että maha voi alkaa pullistua jo nyt? Mä en ole edes langan laiha ja kyllä tässä omat silmät alkaa nähdä jo tuota vatsan muotoutumista.. En vaan voi itse uskoa todeks vaikka monet sanoo? et toisesta kohtu kasvaa nopeemmin..:)

Mutta mukavaa keskiviikkoa rakkaat kanssasisaret ja voikaa hyvin!

Krisse ja papu 8+

Kommentit (106)

1/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopion mun aamuisen viestin tähän kun kerran uusi pino avautui, itse en ees tajunnut että tarvis uuden pinon- en ois varmaan osannu sitä avatkaan :-)

pussieläin - 1.9.2010 9:20 (84/84)

Huomenta!

Heti alkuun Mimmulle kovasti voimia ja jaksamista!! Niin kun tiedätkin, kaikki voi hyvinkin olla kunnossa!! Toivotaan parasta! Ja muista, et ole voinut tehdä mitään väärää- näin alkuraskaudessa nostelut tms. on ihan ok. Tsemppiä!!

Mulla tänään neuvola, kaivoin aamulla ed. raskauden aikaisen ä-nlakortin esiin ja hasuulta tuntuu että tästä se kortin täyttäminen taas alkaa... :-)

Fiilikset työn suhteen ehkä hieman rauhoittuneet, en oo ainakaan itkenyt parina iltana. Siihen varmaan tosin vaikuttaa sekin että on ollut pakkokin tsempata, miehellä ollut pitkiä työpäiviä ja kun on niiden 2 v. ja 3v. kanssa kotona + kuljettaa 12 v. esikoista harrastuksiin pitkin iltaa niin ei siinä ehdi juuri murehtia :-) Eilen istuin töiden jälkeen alas ekan kerran klo 19.30- työt loppui klo 16- ja täytyy sanoa et uni tuli taas klo 21... Se siitä omasta /yhteisestä ajasta miehen kanssa. Pientä kommentia onkin miehen taholta kuulunut siitä, etten pysy hereillä edes sen vertaa et ehdittäis hetki jutella kun lapset on saatu nukkumaan... No, tällästä tää vaan nyt on.

Eilen kävin kirjastossakin ja siinä hetken ennen nukkumaan menoa selailin paria *yllättäen* raskausaiheista kirjaa. Toinen oli Marjukka? Karttusen kirja Kamalan ihan herne ja toinen Sari Helinin Ra(s)kas raskaus. Totesin niitä selatessani ettei mee meikäläisen raskaus ihan samalla kaavalla... Karttunen mm. tuntui jaksavan työnsä ohella viettää vielä edustusiltoja muiden mukana aamuyöntunneille saakka ihan veden voimalla läpi raskauden eikä pahoinvoinnista tms. ollut tietoakaan, päinvastoin, hän jaksoi keskittyä ulkonäköönsä ja parisuhteen hoitoon. Tiedetään, tiedetään- tää on kateellisen vuodatusta :-) :-)

Sari Helinin kirjassa iso osa tuntui olevan odottovan äidin ravitsemukseen paneutumista ja toinen kirjoittajista taisikin olla ravitsemusterapeutti tai vastaava.

Tällä hetkellä haluaisin lukea jonkun kirjan, jossa kuvattaisiin hyvin väsyneen ja jatkuvan kuvotuksen vallassa olevan äidin elämää alkuraskaudessa- matkaa vessasta takaisin sohvalle ja päinvastoin :-) Olis varmaan myyntimenestys :-)

No, pitäis kai palailla työn pariin... Intoa ei kyllä ole nimeksikään mutta ehkä tämä tässä, neuvolaa odotellessa :-)

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille teille ja jaksamista kaikille meille joilta sitä nyt hieman puuttuu syystä tai toisesta :-)

Ps. Ja Mallunalle onnea hienoista ultrakuulumisista+ kaikille muillekin teille jotka ootte jo ultraan asti ehtineet pieniä katsomaan!

Vierailija
2/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin,niinku Kristinamom kirjoitti, nyt on jo syyskuu. Uskomatonta! Niin nopsasti meni kyllä elokuu, ettei voi ku huokaista. Kai se meni tätä raskautta ihmetellessä.

Ihanaa, ku jotkut on jo päässyt näkemään ultrassa oman pikkuisensa. Huikeeta.

Tuosta maha-asiasta sen verran, että mustakin välillä tuntuu että pieni pullistuma jo ois. mahtaa olla turvotusta =D Mulla oli muutama kesäkilo sen sijaan kadonnut tämän raskauden myötä. Ilmankos,kun aika harvaa asiaa pystynyt viime aikoina syömään. Puuroa ja juotavaa jogurttia ja hedelmiä. No eiköhän tuo paino ala kohta nousta ku alkaa ruokakin maistumaan..liiankin kanssa!

Kelläs täällä olikaan isoja ikäeroja tulevan vauvan ja sisarusten suhteen? Meilläkin tulee nyt tuolle esikoiselle ja uudelle tulokkaalle lähes 10 vuotta ikäeroa. Vielä ei oo kerrottu vaikka mieli tekis. Ootellaan ultraa ekaks.

Hyvä että Pussieläinkin on jo tyynemmällä mielellä=) Ja Mimmulle tsemiä. Ja kaikille teille muillekin.

- Edelleen flunssainen Katmandoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään muistin soittaa puhelintunnilla neuvolaan ja eka aika on 14.9. Eka ultra on siitä parin viikon päästä ja täti pyysi jo pohtimaan valmiiksi halukkuutta osallistua samalla np-ultraan. Siihen ei osallistuta, ei olla aiemminkaan menty. Ultran jälkeen seuraava käynti on luultavasti lääkärineuvola (? , en ole varma onko alkuraskaudessa kun lääkärikäyntejä on supistettu) lähiaikoina ja rakenneultra joskus rv20. Rakenneultraa täällä Keski-Suomessa ei aiemmin ole tarjottukaan joten ihan kiva että sellaiseen pääsee nyt vaikka olisi ongelmatonkin raskaus.

Joku (anteeksi kun en muista kuka :( ) kirjoitti siitä että pohtii onko vauva terve. Mä pohdin asiaa myös ja olen myös ajatellut että kun on jo 4 tervettä lasta niin vieläkö voi saada yhden terveen. Kahden lapsen kanssa olen kyllä joutunut käymään läpi vuosien terapiarumban (joka jatkuu yhä) mutta pidän poikia kuitenkin terveinä koska heillä on vain kehitysviiveitä (ei juurikaan enää), adhd ja aistijäsentymisen häiriö (nämä vain toisella).

Mainitaan nyt että samaa todennäköisyyslaskentaa olen kyllä käyttänyt myös siihen että olen varma että tämä vauva syntyy kaljuna, neljä ensimmäistä kun on syntynyt aika mahdottomina karvapäinä :D

Pinna on pirun kireällä :/ Joka päivä harmittaa kun pinna kiristyy lasten kanssa ihan liikaa ja eiväthän ne voi ymmärtää miksi äiti hermostuu ihan pienestäkin. Kun lisäksi on koko ajan aivan tajuttoman väsynyt ja huonovointinenkin ajoittain niin ei helpota pinnan pituutta yhtään. Toivottavasti tämä nyt vaan helpottaa pian.

Nostelusta minäkin lohduttaisin että ei sillä saa vahingoitettua vauvaa vielä pitkiin aikoihin, ja sitten kun siitä vauvalle voisi oikeasti koitua haittaa on mahakin jo niin iso että nostelu on käytännössä mahdotonta tai ainakin erittäin hankalaa. Itse nostelen vielä yli 100kg:a kymmeniä kertoja, salilla tosin ;) , mutta sen kyllä aion jättää pikkuhiljaa koska varmasti mun lonkat alkaa taas antamaan periksi rv10 jälkeen (näin ainakin kahdessa viime raskaudessa, tervetuloa ankkakävely!) ja polvikin on nyt vaurioitunut ja sitä pitää alkaa säästämään että kestää painonnousun ja ankkavaappumisen ;)

Maha näkyy mullakin jo todella selvästi, joudun valitsemaan vaatteet niin että maha ei näy ja yhdet farkut jäivät jo kaappiin kun eivät mahdu kiinni. Olen kyllä aika pieni ja toki viidennellä kierroksella maha pullahtaakin taas aiemmin. Esikoinen 7v kysyikin yksi ilta "tuleeko äiti tuolta sun mahasta vauva kun se on niin iso?" :D Oon kyllä huomannut joidenkin katsovan mun mahanseutua vähän pidempään, kukaan ei kuitenkaan ole vielä kysynyt mitään.

Jaksuja meille kaikille ja nautitaan ihanista syysilmoista ja mahankasvattelusta :)

Shelley rv6+6

4/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän en luovuta! Vieläkin vuoto pelkkää tuhrua, kovasti toivon, että se jää myös siihen.

Varasin tänään ajan varhaisultraan. Mun oli ihan pakko! Se on sitte ens viikon torstaina. Pitkä aika odottaa, varsinkin minulle, mutta sitten viimeistään tiedän missä mennään.

En tiedä mistä sen löysin, pienen toivon kipinän nimittäin ;)

Vierailija
5/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea, että olet paremmalla fiiliksellä! Viikko menee nopeasti, usko pois!

Oliko se Kristinamom, jonka kanssa meillä on samanikäiset esikoiset 5v. Joo, taidetaan saada reippaat apulaiset vauvanhoitoon, vai mitä? Tämä ikäero on mietityttänyt mua tosi paljon. Elämäntilanteemme vaan on sellainen, ettei silloin esikoisen ollessa 1,5-3V. tullut vielä mielenkään hankkia toista. Mieheni reissaa työkseen ja on välillä varsin pitkiäkin aikoja poissa kotoa. Ei pikkukakkonen sopinut tuolloin yhtälöön. Nyt tämä toive on elänyt jo pari vuotta, mutta emme ole onnistuneet vauvaa saamaan. Kovasti nyt toivotaan, että onnistuis ja nyt uskoakseni pärjäisinkin kahden kanssa, kun esikoinen on jo iso tyttö.Millaisia fiiliksiä teillä muilla ikäerosta, joille tulee iso ikäero?

Olen aivan naatti työpäivän jälkeen. Jaksan työpäiväni kyllä, mutta kun iltapäivällä pääsen kotiin, voisin vaan maata ja maata. Nyt tyttö vaatii pyöräilemaan, joten pakko kait se on vääntäytyä satulan selkään. Tiedätte varmaan, mitä tekisin, jos olisin ihan yksikseen kotona???

Voimia tytöt!

Pansu 9+3

Vierailija
6/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipati kaikille! Mä kävin tänään pitkästä aikaa juoksulenkillä. Tota kuvottavaa oloa kun on koko ajan, niin ei jaksa vain kärvistellä himassa. Sama olo joka tapauksessa urheili tai ei:( Mutta mielelle teki hyvää:) Näinpä kyynkin ja heitin sen kepillä jorpakkoon. Tietääkös kukaan noista sykerajoista raskaana ollessa??? Nlassa ei osattu niihin mitään sanoa. Väkisin juoksussa nousee nyt raskaana aika korkealle sykkeet.

Mun esikoisen ja tän masuasukin ikäeroksi tulee 15 v. Kakkosen kanssa 1,8 kk. Esikoiselle kerroin samana päivänä kun plussasin. Hieman jännitti, että mitenköhän se tuumaa, että tulee taas pikkuvauva, joka vie huomioo ja äidin voimavaroja(valvomisen vuoksi lähinnä). Mutta ihan kivastihan tuo asian vastaan otti. Kysy puoliksi huumorilla, että "ettekö te käytä kondomia" ;D Saapa tuosta esikoisesta tarvittaessa sitten hieman apuakin.

Mä odotan kuumeisesti postista kirjettä, jossa olisi np-ultran ajankohta. Toiv. huomenna jo tulis.

Vierailija
7/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi haluan tsempata taas Mimmua!! ikävä ja surullinen tilanne, inhottavinta siinä on se epävarmuus. meillä kaikilla on täällä sormet ja varpaat ristissä sun puolesta ja toivotaan, että varhaisultrassa saat mielenrauhan.

niin kauheeta kun se onkin, mua lohduttaa ihan Hirveästi kuulla että esim. aalto puhui helvetillisestä pahoinvoinnistaan..mä en meinaa myös kestää tätä enää! tää ja eilinen päivä on ollut taas niin lamaannuttavia pahoinvoinnin kannalta, että oksennan vatsahappoja ulos ja koko ajan on niin järkyttävän oksettavan kamalan kuvottavan paskamainen olo, että tekisi mieli vaan itkeä ja vetää jotain puuduttavaa droppia naamaan! siis mä en kestä! :(( tein eilen makaronilaatikkoa jota oon oksentanut nyt kaksi päivää, eipä tarvi sitäkään syödä enää moneen vuoteen...töissä on ollut ihan hirveetä tänään (eilen oli onneksi vapaa) ja kauhulla odotan huomista päivää. hitto vie! tulis jo ne synnytyskivut ja kauhut ja tuskat, vaihtaisin tän pahoinvoinnin fyysiseen kipuun ihan millon vaan!

lisäksi tuntuu kun ois kuumeessa koko ajan kun palelee niin paljon..siis välillä (lue: koko ajan) tunnen itseni ennemminkin kuolemansairaaksi mummoksi, kuin hehkeäksi, raskaana olevaksi nuoreksi naiseksi.

Sportmama, ihailen sun sisua käydä lenkillä pahoinvoinnista huolimatta. mulla vaan on sellanen ongelma, että alan oksentamaan heti kun meen kävelytahtia kovempaa. tänään jouduin juoksemaan bussiin ja tuskahikeä vääntäen nieleskelin koko 15minuutin matkan oksennusta, ettei vaan tulis bussin lattialle..ja tässä yks ilta oksensin taas kunnolla, kun juoksin sadetta karkuun. että se siitä urheilusta.

jaa, ollaanpa sitä taas täällä positiivisia, sori vaan..:( tuntuu et tää on ainut paikka, mihin voin purkaa turhautumistani ja epätoivoani tän oloni suhteen ja ainakin jotkut tajuaa mistä puhun :) miehellekin ois kiva edes vaihteeksi kiva sanoo jotain muuta kun että "mulla on ihan kauhee olo". eli jotain positiivistakin nyt: tänään tuli kutsu alkuraskauden ultraan!:) se on 17.9. eli nyt ainakin tiedän, koska mahdollisesti näen/kuulen meijän pikku pahoinvoinnin aiheuttajan. Mieskin toivottavasti ehtii tuohon ultraan mukaan. Jännää!

Nyt meen lipittelemään jotain mehua sohvalle ja itkeskelemään omaa surkeuttani..hyvää yötä, mammat!

Laurau 9+6

Vierailija
8/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kertoa teille, mitä mulle on parin päivän aikana tapahtunu:

Toissa iltana alkoi tosi kova vatsa kipu, sellainen ettei oikein liikkua voinut. sitten tuli myös vuotoa, punaista ja itkuhan siinä tuli. Ajattelin, että tässä tämä nyt on! Soitin heti seuraavana aamuna neuvolaan ja kerroin tilanteen. Sieltä ohjattiin soittamaan lääkärille. Sinne jonotin puhelua koko hemmetin aamun ja sit ku pääsin läpi, kaikki ajat oli menneet ja sieltä ohjattiin soittamaan muualle taas. Soitin siis aamu 8-13 kokoajan, että joku voisi auttaa. Asun sentään pääkaupunkiseudulla, mutta lääkärit sanoi, ettei hätä ole akuutti!!?? ja että jos keskenmeno on tullut, niin sille ei voi mitään, että kattele nyt, miten tilanne kehittyy.

Tässä vaiheessa olin aivan raivon partaalla. Maha oli niin hel****tin kipeä ja vuotoa tuli ja mulle sanotaan, et niin, eihän sille mitään voi. Ultraan en päässyt enkä mihinkään tutkimuksiinkaan.

Siispä soitin yksityiselle lääkärille, joka otti mut heti vastaan. Siellä tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin. Kaikki olikin hyvin. Vauva oli jo melkein 3 senttiä, sen kädet ja jalat näkyi ja se pieni papu liikkui. Olin niin helpottunut asiasta.

Tämä lääkärikäynti maksoi minulle 155 euroa, kelakorvauksen jälkeen.

Tuntuu vaan niin hullulta, että jos naisella on hätä ja hän haluaa tietää, onko vatsassa enää eloa, ja kivut ovat kovat, ei häntä auteta?! Suomessahan me vain ollaan.

No, nyt jääkaapin ovea koristaa ihana kuva, jossa pieni papu on sykkyrällä ison päänsä kanssa.Loppujen lopuksi, kaikki siis hyvin, vaikken tiedäkään, mistä tämä kipu vatsassa johtuu? vähän se on onneksi helpottanut.

Toivon, että kukaan muu teistä ei joudu tälläsien asian eteen. Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille turvonneille mammoille

shellie 9+3

Vierailija
9/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään. hyvä fiilis jäi. tuntui jännittävältä, vaikka tosiaan tämä on jo kolmas lapsi meille.. :)

Meillä ikäeroa tulee 8 ja 7 vuotta. eilen sitten kerrottiin lapsille, ja odotin kysymyksiä "miten se vauva on sinne joutunut". Lapset tuumas viileesti vaan et aijaa ja jatkoivat tekemisiään :).

Tarkoitus oli alun perin raskautua kun esikoinen menee kouluun, suunnitelma siirtyi vuodella, mutta ei se haittaa. odotan innolla ensi kesää, saa olla lasten, kaikkien kolmen, kanssa kotona koko kesän ja olla laittamassa isompia sitten kouluun syksyllä! :)

muuten olo on välillä huono välillä mahtava. on tullu syötyä ihan tolkuttomasti kaikkea.. mutta painoa ei silti ole tullut lisää. kieltämättä mua huolestuttaa se miten suureksi vielä paisun. lupasin itselleni että sitten aloitan tiukan treenauksen kun vauva syntyy!

tsemppiä vaan kaikille

Vierailija
10/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään ultra, jossa varmistui, että pieni papu on mahassa ja sydän sykki 114 sykkeellä. Raskausviikot muuttuivat 7+2:sta 6+2:een, mitä osasinkin myöhäisen oviksen takia odottaa.

Mahaa välillä kivistää ja huono olo on hetken, mutta onneksi menee ohi. Rinnoista huomaan olevani raskaana ja kohta saan varmaan ostaa isomman kuppikoon.

Tsemppiä Mimmulle varmistuksen odottamiselle ja väsyneille ja pahoinvoimille voimia myös!

Vierailija
11/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shellie: Aikamoisia nää terveyspalvelut! Kun ihmisellä on hätä, niin käsketään vaan odottamaan! Onneksi maksoit onnellisesta uutisesta:) Onnea!

Oliko sulla mun kanssa sama homma, että oli se toinen tyhjä pussi siellä, vai kellä se olikaan? Jos se oli sulla, niin tuliko se kenties ulos? Annettiinko mitään selitystä kivulle ja vuodolle?

Mä täällä kans ihmettelen, että alkaako toinen tyhjä pussi vuotamaan vai ei. Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia. En millään jaksaisi odottaa np-ultraan asti saadakseni lisätietoa tilanteesta. Odottavan aika on todellakin pitkä!

Tsemppiä sulle Shellie ja ihanaa, että kaikki on hyvin!

Pansu 9+3 kans

Vierailija
12/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityisesti riinalle! Etkös kirjotellutkin marraskuisissa -09?? Hauskaa että ollaan taas samassa pinossa! Meidän tyttö tosin syntyi vasta joulukuun puolella, mutta aika samanikäisiä on nuo meidän esikoiset :)

Santsuli rv 8+5

Vierailija
13/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn joukkoonne! Toinen olisi nyt tulossa, rv8. Eka on 1v3kk. Natsasi heti ekalla yrittämällä kun päätös toisen hankkimisesta tehtiin. Vähän tosin tuli yllärinä, että joko nyt :).

Heti olen huomannut eroja ekaan raskauteen verrattuna. Kuvotusta on mutten ole oksentanut. Ja tietty valtava väsymys. Mutta samalla tavalla ei ole ennättänyt miettiä esim. raskauden kulkua kuin ekan kohdalla. Nyt vaan huolettaa kun ei mitään muita tuntemuksia ole kuin huono olo ja väsymys. Mulle lohduteltiinkin jo, että ne paikat ovat jo venyneet vatsan seudulta ettei sen takia nipistele ym..tottahan sekin. Mutta ei se järjen ääni aina auta tuohon huoleen:) Ensi viikolla on neuvola joten eiköhän huolet siellä viimeistään karise!

Mutta aurinkoista syksyn alkua ja masun kasvatusta kaikille:)

-Poplis

Vierailija
14/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa, niinhän se on.. Eli joo, meillä on sama la ja sama homma, että siellä oli se toinen tyhjä pussi. Nyt sitä ei kylläkään näkynyt. Että oiskohan se ollut sit se, joka aiheutti vuodon, tiedä häntä.. Mitään selitystä lääkäri ei sanonut. Älä siis pansu säikähä, jos verta tulee, se voi olla, että se tyhjä pussi vuotaa sit pois. Kiitos rohkaisusta, mukava lukea, että joku tsemppaa mukana, sielunsisko :)

Vierailija
15/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tää aika vaan menee hurjaa vauhtia!

Voi Laurau! Kumpa alkaisi sinulla tuo olo jo helpottaa. Ja muillakin, joita pahemman laatuinen pahoinvointi vaivaa. Minulla on nyt pari päivää ollut ihmeen hyvä olo. Ruokakin maistuu lähes entiseen malliin. Johan tuossa menikin muutama viikko mietiskellessä mitä millonkin söisi kun tuntui että kaikki kuvottaa. Vielä kyllä tietyt hajut alkaa yököttää. Mutta jotenkin ollut nyt pirteempi olo. Ja siitäkös sitten tuleekin ajatus, että onhan kaikki ok! =/ Mutta edelleen muut tuntemukset on tallella… Vatsaa turvottaa ja tissit aristaa. Ja tuntuu että pitäisi lähteä liivikaupoille jo kohta! Meinaa käydä vanhat ahtaiksi! =D Ja tosiaan tuo vatsan turvotus on aivan ennen kuulumatonta. Tuntuu että alkaa maha kerätä jo katseita!

Sain alkuviikosta varattua ekan ultran ja sinne päästään sitten 13. päivä. Vähänkö jo odotan malttamattomana!!! Täällä kun on jo näitä ihania ultrauutisia niin toivoo itselle samanlaisia!! Sitten kuun lopussa onkin jo seuraava neuvola-aika, lääkärille tällä kertaa. Siellä sitten kuunnellaan sydänäänet.

Mutta nyt täytyy alkaa valmistautua töihin lähtöön. Tällainen vuorotyöläinen kun olen niin saa näitä öitäkin valvoa!

Vierailija
16/106 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla kaunis syksy meille :) Mun elämän päällimmäinen tunne on edelleen pahoinvointi, VAIKKA se onkin jo vähän helpottanut. Olen päässyt takaisin töihin jopa, enkä oksenna edes päivittäin enää. Toivottavasti tästä on suunta vain ylöspäin. Mutta kuten sanottu, tässä on aika vaikea muuta edes ajatella samalla :P

Vatsaa turvottaa täälläkin ihan ennenkuulumattomasti. Aloitin eilen napsimaan Cuplatonia, siltä varalta että siellä on ilmaa, ja ellen nyt aivan väärässä ole, niin tuo kumpu vaikuttaa vähän pienemmältä tänään. Joten kokeilemaan vaan. Täysin turvallinen tuote raskaana oleville.

Viikolla 8+4 mennään.

Vierailija
17/106 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, täällähän on eletty jännittäviä hetkiä!

Mulla olis kysymys etenkin teille, jotka ovat olleet ennenkin raskaana: Mulla on ollu rinnat kipeet heti ovulaatiosta alkaen, varsinkin makuuasennosta noustessa ovat olleet tosi arat. Mutta: Eilen ei rinnat olleet yhtään kipeät! ei siis ollenkaan! Eikä tänään! Vois ihan hyvin kulkee ilman liivejä! Apua!

Voikohan olla joku välivaihe vai mitä? Eikös rinnat periaatteessa kasva koko raskauden ajan?

Taidan taas panikoida turhasta, mutta en taida enää kestää kolmatta keskenmenoa...

T:hookatti 9+2

Vierailija
18/106 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Hookatti! Mullakin on ollut alusta asti rinnat TOSI arat, mutta nyt hieman helpottanut. Onkin väsymyksen ja ajoittaisten alavatsa vihlontojen lisäksi ainoa oire.

Edellisessä raskaudessa oli myös alussa hieman kipeät, (ei niin kipeät kuin nyt!) mutta helpotti sitten jossain vaiheessa..

Eli ei varmastikaan tarvitse huolestua oireiden heikentymisestä, voi ne vielä tulla uudelleen tai toki olla tulemattakin. Loppuvaiheessa rinnat taisi ainakin itsellä turvota eniten.

Sinulla on jo vkoja sen verran että voi elimistö olla jo tottunutkin hormoneihin sen verran hyvin, ettei niin enää kipuile..

Itselläkin vielä km pelko mielessä, voin vaan kuvitella miten huolettaa jos aiemmin sen kokenut..

Tsemppiä odotukseen!

-Malluna rv7-

Vierailija
19/106 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli iät 24/29 Ja LA on 22.4 Tulossa on kolmas, meillä poika täyttää nyt ensi kuussa 4v ja tyttö 1v. Vilskettä ja vipinää on jo ennestään ja se sen kus kasvaa kun vauva syntyy, mihin sitä on taas joutunut! ;)

Onnittelut teille kaikille tulevista vauveleista, on ihanaa lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja.

Täällä pahoinvointi on myös ihan hirveää, ei tee enään mieli syödä mitään kun tietää että vessa kutsuu hetken päästä joten voimia teille muille joilla oli pahoinvointia, kyllä se tästä joskus helpottaa!

Minullakin on km pelko ihmeen voimakkaana, en tiedä mistä johtuu kun en sitä ole ikinä kokenut enkä edellisissä raskauksissa sitä näin paljon pelännytkään. Eilen oli varhaisultra ja oli ihana nähdä kun se pikku toukka siellä näkyi ja kuului. Seuraavaa ultraa odotellessa..

Tsemppiä odotukseen ja toivon koko sydämeni pohjasta että pysymme kaikki täällä yhdessä heinäkuuhun saakka!

-janskuliini ja pieni 6+6-

Vierailija
20/106 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille, onnea ultrista, voimia pahoinvointiin ja tsemppiä pelkääville!

Mulla piti olla ma eka neuvola 9+4, mutta soitti tänään th ja siirsi sen 9+6. Hm.... Ainut ihana asia on, että PÄÄSEN SAMALLA ULTRAAN!!! IHANAA!! Kahta ekaa (2003, 2006) odottaessa ultrassa piti käydä muualla ja vasta se rv 12+. Nytkin viralliset ultrat on myöhemmin muualla, mutta sanoi että huoneessa on ultra ja voidaan kurkistaa. JEE!!! Huh, enää vko epätietoisuutta!!

Mua niin mietityttää kun ei ole sitä kumpua vielä ;) Turvotusta on, mutta selällään kun mahan vetää sisään ei mitään. Onko teillä?

Mullekaan ei maistu salaatti vaikka rakastan sitä!! Tosin helmitomaatteja oon napsinu. Mulla auttaa syöminen pahaan oloon enkä oo oksentanu, mut lähellä ollu monta kertaa. Enkä vois kuvitellakaan juoksevani!!

Aalto 9+0

ps. janskuliini, tarkoitit varmaan huhtikuuhun? ;)