Mitä kaunista/liikuttavaa teille on viimeisimmäksi sanottu?
Aloitan itse;tänään sain melko spontaanin kehun,"sun läsnäolo lämmittää mun mieltä",ja tämä kosketti:)
Mun mielestä me suomalaiset yleisellä tasolla liian vähän kehumme toisiamme,itse olen aina ollut sellainen että jos näen jossain ihmisessä jotain mistä pidän,kerron sen aina
Millaisia kehuja te olette saaneet viimeaikoina?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
"Sateenkaariväki ja muut kisaturistit tupruttelevat toistensa nahkasikareita Radiomäen rinteillä."
Oho, olipa ihanasti sanottu!
Mies sanoi, että näytän aivan Uma Thurmanilta.
"Susta tulisi hyvä äiti" oli viimeisin joka on jäänyt mieleen. Olen alkoholistien lapsi ja paljon tunnetaakkaa mukana mutta tuo lämmittää, että vaikutan siltä, että voisin olla itse hyvä ja lämmin äiti.
Ehkä vielä jonain päivänä, nyt työstän ainakin ensin nämä omat mörköni jokseenkin tasapainoiseen tilanteeseen.
Sieltä se kaunotar tulee
Sanoi mieheni ukki kun kävin katsomassa häntä viikonloppuna
Me oltaisiin varmaan oltu hyviä ystäviä jos olisimme tavanneet toisemme nuorina.
No kesällä kun olin laittamassa vettä luonnoneläimille tarkoitettuun vesikippoon, niin aidan takaisella kävelytiellä ollut mies huikkasi "olet enkeli, teet hyvää työtä." Huikkasin kiitti takaisin. Voi olla että hän oli vähän maistissa, mutta silti sanat vaikuttivat ihmeen paljon, ehkä kun en ole miesten kanssa niin tekemisissä kun en ole deittailujärjestelmissä jne. Herkistyin itkuun asti, kun pääsin sisälle.
Ei varmaan mitään koska ei tule mieleen.
Että peräpääni pörähtelee kiivaasti!😲
47 vuotias mies täällä.
En muista että kukaan olisi sanonut mitään kaunista tai liikuttavaa minulle aikuisiällä. Duunissa joku kehui hyvin mennyttä projektia, sekin oli siis yhteistyöllä saatu aikaan
"Sä olit niin niin niin pieni! Ja aurinko paistoi takaapäin sun punaisten hiusten läpi. Silloin rakastuin sinuun"
Miespuolisen ystävän muisto ensitapaamisestamme lähes 39v takaa.
Liekö ikä vienyt näön tai huomiokyvyn mutta vielä muutaman lisäkilon ja harmaitten hiustenkin kanssa sanoo näkevänsä saman:)
Sinussa ei ole Jumalan vilja mennyt hukkaan. Olen kehopositiivinen.
Yksi pikkuinen sanoi minulle töissä "Sinä olet suloinen", kun autoin häntä.
Luulen, että hänelle oli itselle sanottu niin, lähiaikoina ja ei ehkä ihan ymmärtänyt sananmerkitystä. Mutta olihan tuo suloista
Joku random vastaantulija mies, ehkä vähän hönössä huudahti mulle jotenkin aidon ilahtuneen ja ihastuneen näköisenä "ootpas kaunis!". Oli huono päivä ja kärsin itsetunto-ongelmista, niin lämmitti.
Toinen mies totesi että " ei uskoisi susta kun sun kuvista huokuu semmonen voimakas uhma". Mulla on takana väkivaltaisia parisuhteita ja muita koettelemuksia ja koitan päästä jaloilleni ja yritän niin maan perhanasti. Tuo jäi mieleen ja koitan sitä heikoimpina päivinä muistaa.
Suomalaisten tosiaan pitäisi opetella kehumaan avoimemmin. Ei sitä ikinä tiedä, miten voimakas vaikutus sillä voi olla toiseen. Tai edes ihan jo hymyllä.
Me käydään aina välillä miehen kanssa läpi mikä meidän suhteessa on hyvin ja mitä pitää kehittää. Toissapäivänä täytettiin molemmat ensin laput joissa oli kohdat "3 asiaa joita toivot suhteessa vähemmän" "3 asiaa joita toivot suhteessa enemmän" "5 asiaa jotka suhteessa on tällä hetkellä erityisen hyvin"
Jo se lämmitti mieltä, että miehen ainoa kohta jota hän kaipaa enemmän on että pyytäisin enemmän apua enkä jatkuvasti ylisuorittaisi. Mut ehkä viimeinen kaunein/liikuttavin asia oli tässä hetkessä kun olin itse kirjoittanut haluavani enemmän kehuja ja kauniita sanoja, että tuntisin itseni kauniiksi mieheni silmissä ja hänen "5 asiaa jotka suhteessa on tällä hetkellä erityisen hyvin" viimeinen vastaus oli että hän saa seurustella maailman kauneimman naisen kanssa. <3 (ja kyllä tiedän, etten oo kaunein nainen, mut ainakin oon kaunis mun miehen silmissä)
Ja siis mies on vähän huono normaalisti kehumaan mua mitenkään, mut viesteissä tai näissä meidän "kehitys hetkistä" näitä tulee kirjoitettuna esille. On muuten loistava tapa aloittaa keskustelu suhteesta tälläsillä "kyselyillä". Molemmat saa rauhassa miettiä miltä tuntuu ja tuoda esiin tunteitaan rakentavasti toista loukkaamatta.
Menin tauolta takaisin laitteelle, ja tauottaja totes "me ollaan varmaan puiston parhaat ajamaan tätä laitetta" 😊 Se on kaikkien tiedossa, että hän on ihan huippu sen laitteen kanssa, mutta että pitää mua vertaisenaan, niin ohhoh 😎
Vierailija kirjoitti:
Yksi pikkuinen sanoi minulle töissä "Sinä olet suloinen", kun autoin häntä.
Luulen, että hänelle oli itselle sanottu niin, lähiaikoina ja ei ehkä ihan ymmärtänyt sananmerkitystä. Mutta olihan tuo suloista
Olin ite nuorempana päiväkodissa töissä ja kun aloitin siellä ja kysyin yhden 4 vuotiaan pojan nimeä hän vastasi "kullanmuru" <3 aivan ihana pikkupoika ja heti selvisi miksi häntä kotona kutsutaan :D
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitään koska ei tule mieleen.
Sama. Ei lähiaikoina eikä ikinä. Eilen kyllä sanottiin läskiksi ä**äksi. *=m
"Sinä valaiset koko huoneen kun tulet paikalle" Tämä mieheltäni joka ei todellakaan osaa kehua ja on aika tuppisuu.
"Sateenkaariväki ja muut kisaturistit tupruttelevat toistensa nahkasikareita Radiomäen rinteillä."