Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei pese lattioita imuroinnin yhteydessä?

Vierailija
27.08.2010 |

Tämä tuli minulle yllätyksenä tämän palstan myötä, ettei kaikki pese lattioita, vaikka imuroisi ja että saattavat pestä lattiat vain kerran kuussa.

Minä imuroin ja pesen lattiat kerran viikossa, joskus kyllä vain imuroin toisen kerran viikolla, jos on kertynyt santaa paljon sisälle.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tähän muutimme ja sitten myöhemmin. Minä en ole tajunnut, että lattiat kuuluu pestä. Luulin, että kaikki vain imuroivat. (Vanhempani kyllä pesevät, mutta luulin heidän olevan erikoisia.)

Eli siis ihan tietämättömyyttäni en ole pessyt. Muutama vuosi sitten sain uuden ystävän ja hän valaisi minua tässä.

Vierailija
62/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petelläkään ei ole perjantai-iltana muuta tekemistä kuin palstailla vauva-lehden sivuilla ja haaveilla Liisasta ja vessanpönttöjen pesusta.

Tuleekohan tästä mitään? Kaveritkin lähtivät jo jatkoille.

Löydät Pirjon joka pistää sut aisoihin. Pirjo komentaa sua kaulimella ja jos et vastaa niin se herättää sut unestas, niin et ikinä pysty olemaan Liisan kaa kahden edes haaveissas.

Tämä on tosielämää et ehkä tajua sitä vielä. Kun vapaudut palveluksesta tulee tämä selväksi kuin seinä elämässäsi. Liisa on haavekuva ja toisen todellisuuden kultakutri, jota et koskaan saa.

T: Mikko 42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kyllä lattia joka päivä,sillon kun siellä on oltu.Missä on omavalvonta niin huonoa,että ammattikeittiössä lattia pestään kerran viikossa?

Vierailija
64/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pestään kerran viikossa, kun on syytä pestä.

Vierailija
65/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroidaan joka päivä, joskus jopa kahdesti. Lattiat pesen suunnilleen joka toinen päivä (ja siltikään ei ole valkoinen pesurätti....).

2 huliviliä (1,5v ja 3v) tuo tietysti omat haasteensa siivoukseen ;)

Ja ei muuten ole lapset sairastaneet, yhtä flunssaa lukuunottamatta. Valehtelematta.

Eikä ole allergioita.

Vierailija
66/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos imuroi ja moppaa kerran viikossa.

Myös meillä imuroidaan ja mopataan kerran viikossa, pölyt pyyhitään viikon tai kahden välein, lakanat vaihdetaan viikottain. Ja imuroinnin ja moppauksen yhteydessä pestään myös vessa.

Tätä minäkin olen pitänyt normaalina, mutta täällä saa huomata, että taidan olla muka siivoushullu.

Vierailija
67/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen silmissäni yhden teinin rojottavan imurin päällä ja toisen lahkeessa... nuo kaksi ransakalaista viivaa kun tuntuvat jotenkin kumoavan toisensa :)

- yksi lapsi roikkuu jalassa kiinni ja toinen makaa imurin päällä ja sammuttaa sen jatkuvasti, eli pelkkä imurointi tuntuu jo työltä

- lapset ovat jo vähän isompia eivätkä sotke enää esim. ruokailussa sen enempää kuin aikuisetkaan eli lattia pysyy pitempään puhtaana

- pyrkimys välttää ylihygieenisyyttä ja allergioita, joita jatkuva moppaaminen todistetusti lisää

- ei-kurainen vuodenaika, eli esim. kesällä luutuan harvoin

Nautin tästä elämänvaiheesta. Pari vuotta sitten luutusin keittiön pari kertaa päivässä, kun molemmat lapset tolskasivat niin paljon ruoan kanssa, ja pissavahinkojakin piisasi. Nyt voi jo ottaa rennommin :)

Vierailija
68/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tarvetta pestä lattioita. Pyyhitään nihkeällä jos jotain kaatuu tai muuten tulee näkyvää likaa. Joskus sipaisen lattioita hyväntuoksuisella pesuaineella kostutetulla nihkeällä mopilla, niin tulee raikas tuntu, muuten riittää imurointi mainiosti.

Kaikki lattiat ovat tammiparkettia, eikä mulla ole mitään aikomusta jatkossakaan pilata niitä vesipesulla.

Saunan, kylppärin, takkahuoneen ja kodinhoitohuoneen laattalattiaa toki pestään/pyyhitään kostealla ehkä 2-3 viikon välein.

Meilläkin jätetään kengät eteiseen, ei rötvätä ruokien kanssa ympäriinsä ja tosiaan tulleet tahrat pyyhitään erikseen saman tien.

Kaksi alle kouluikäistä lasta on, ei eläimiä.

Vierailija
69/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesen lattiat perjantaisen imuroinnin yhteydessä. Ei ehkä tekisi hyvää joka kerta pestä lattiaa kun imuroin... Meillä on laminaattilattia. Myöskään imuroinnin vähentäminen ei oikein onnistu, meilä on 3 kissaa, koira, lapsi ja kaksi hevostalleilla työskentelevää aikuista, eli sotkua tulee...

Vierailija
70/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tarkoitan moppauksella sitä, että lattiat pyyhitään mopilla, joka on just ja just kostea, oiskohan nihkeä oikea sana ja siinä on lattianpesuun tarkoitettua ainetta.

Ja meillä imuroidaan ja mopataan kerran viikossa. Oikeestiko joku kaataa vettä lattialle, joku sellaisesta muistaakseni kirjoitti...??

Vierailija
71/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asuessa rätti oli musta, vaikka viikottain pestiin lattiat, eikä ollut vielä lapsia.

Vierailija
72/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä imurointi riittää useimmiten ja tahrat toki pyyhkäisen pois.

Vierailija
73/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä teen ja ihmettelen vaan, että kaikki tässä maailmassa eivät olekaan niinkuin minä.

Vierailija
74/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en todella ala heilumaan rätin kanssa joka ikinen kerta!

Vierailija
75/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän huushollissa on 324 m2. Imuroimme kerran viikossa talon ja eipä näiden neliöiden jälkeen ei kyllä ole energiaa enää mopin heiluttamiseen.

Toisekseen, meillä ei ole elukoita, jotka likaisivat lattioita, kengät jätetään aina tuulikaappiin ja ruoka syödään keittiössä eli eipä tuo parketti likaannukaan. Pestään lattiat ehkä kerran kuussa.

Niin ja se viimeinen, meillä on kolme lastakin eli koko huushollin pyörittäminen vaatii muutakin kun lattioiden kiillotusta. Eli aika ei riitä kaikkeen.

Vierailija
76/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroidaan suunnilleen joka päivä, neliöitä 50 ja kolme asukasta. Matot tampataan noin 2krt/kk ja siinä yhteydessä lattioiden moppaus. Riittää meille. Aiemmin kun oli koirakin, moppasin vähintään kerran viikossa.

Vierailija
77/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpä ei ole pesty parkettia vielä kertaakaan, kohta on asuttu täällä 10 vuotta! Ehkä pesisinkin, jos meillä olisi laattalattiat, mutta epäilen ettei parketti oikein pitäisi vesipesusta.

Vierailija
78/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kerran viikossa koko talo, ja tarpeen mukaan siinä välissä. Lattiat pestään (pyyhitään nihkeällä mopilla) 2-3 viikon välein.

Veikkaan että jatkuvasti siivoavat ovat päivät kotona lapsineen jolloin sotkua syntyy, ja aikaa on enemmän. Töissä olevien huusholleissa ei sotketa päivisin ja aikaa ja energiaa työpäivien jälkeen kotitöille jää vähemmän.

Vierailija
79/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asuttu tässä 5 vuotta ja olen pessyt lattiat kerran.

Vierailija
80/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun prioriteettilistalla. Pölyistä on, muttei paskaista. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi