Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei pese lattioita imuroinnin yhteydessä?

Vierailija
27.08.2010 |

Tämä tuli minulle yllätyksenä tämän palstan myötä, ettei kaikki pese lattioita, vaikka imuroisi ja että saattavat pestä lattiat vain kerran kuussa.

Minä imuroin ja pesen lattiat kerran viikossa, joskus kyllä vain imuroin toisen kerran viikolla, jos on kertynyt santaa paljon sisälle.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saatan pikaisesti imuroida, enkä pyyhi. Mutta mun mielestä pölyt ei lähde kunnolla, ellei tee näin: matot ulos, lattiat imurilla, sitten n. puolen tunnin jälkeen (että pöly on laskeutunut lattialle) pyyhin lattiat nihkeäksi puristetulla mopilla, veteen on sekoitettu parketinpesuainetta.

Ja kyllä siinä pesuvedessä on AINA melkoinen määrä pölyä. Turha kuvitella että pelkkä imurointi riittäisi pölyjen poistoon.

Vierailija
82/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan kun itseään alkaa häiritsemään tai kun tulee vieraita. Siivoamisen välit riippuu aika paljon vuoden ajasta. Kesällä kun on paljon siitepölyä ilmassa ja ikkunat jatkuvasti auki tulee imuroitua ehkä kerran viikossa. Lattiat pyyhin nihkeällä noin joka toinen imurointikerta. Likaa ei kauheasti tule ulkoa kun asumme 3. kerroksessa eikä ole hissiä niin suurin osa kenkien mukana tulevasta liasta jää rappukäytävään. Jos olisi konttaava lapsi niin tulisi varmasti siivottua useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kyllä lattia joka päivä,sillon kun siellä on oltu.Missä on omavalvonta niin huonoa,että ammattikeittiössä lattia pestään kerran viikossa?

Tottakai ne lattiat siivotaan joka päivä (nihkeä moppi tms.), mutta perusteellinen pesu kerran viikkoon. Siis että huuhdotaan vedellä ja sitten harjataan pesuaineen kanssa, sen jälkeen huuhdotaan taas vedellä ja sitten lastataan vedet pois. Itse en käsitä tuota nihkeää siivoamista pesemiseksi... No käsitykset kullakin.

Joka päivä siivoavat enimmät lattialta pois, mutta sekin tehdään kerran päivässä/silloin kun lattialle tippuu jotain.

Tottakai jos kokit ovat tumpeloineet urakalla, on lattiat pesty illan päätteeksi, mutta harvemmin meidän kokit tumpeloi.

Ei sitä ruokaa lattialla tehdä, eikä tarkastajilla ole ikinä ollut mitään valittamista, eikä koskaan ole käynti johtunut rruokmyrkytysepäilyista tai alhaisesta hygieniasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi