Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei pese lattioita imuroinnin yhteydessä?

Vierailija
27.08.2010 |

Tämä tuli minulle yllätyksenä tämän palstan myötä, ettei kaikki pese lattioita, vaikka imuroisi ja että saattavat pestä lattiat vain kerran kuussa.

Minä imuroin ja pesen lattiat kerran viikossa, joskus kyllä vain imuroin toisen kerran viikolla, jos on kertynyt santaa paljon sisälle.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksais päivittäin alkaa lattioita pesemään...

Lapset on pieniä ja meillä imuroidaan kerran päivässä. Ehkä kahden viikon välein sitten lattiat pestään.

meillä on tuollaisia puhdistuliinoja (siis ihan siivoukseen tarkoitettuja) joilla sitten pyyhitään kuivauksen jälkeen lattiat. Lisäksi ylihygienisuus vain lisää allergioita ja muuta vastaavaa.

eihän tää elämä olisi muutakuin siivoamista jos aina pitäisi luututa..

btw. tiedän kokemuksesta että ammattikeittiöissäkään ei pestä lattioita kuin kerran viikkoon. Tästä voi jo päätellä että lattioiden peseminen ei ole maailman tärkein asia.

Vierailija
22/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jatkuvsti veden kanssa läträämistä..nihkeäpyyhintää..

Meillä kans parketti, enkä joka imuroinnin yhteydessä pese lattiaa. Tuota nihkeäpyyhintää teen silloin tällöin.

Imuroida saatan väh. kerta päivässä, varsinkin keittiössä ja eteisessä.

Minulla siivoaminen on enemmän tätä: silloin kun siltä näyttää ja ehdin. Ei meillä kuitenkaan likaista ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai huijaatteko vain imuroimalla?

Vierailija
24/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku pesisi meidän lattiat joka kerta imuroinnin jälkeen. Mulla ei riitä aika ja energia siihen. Imuroin parikolme krt viikossa. Lattiat pestään 2-3 viikon välein. Vessan lattia useammin.

Mä olen hiukan neuroottinen ja olen tehnyt paljon töitä, että olen päässyt eroon pakkosiivouksesta. Se stressasi mua todella kovasti. Eikä tosiaan parantanut perhesuhteita, vaikka mieskin tykkää siisteydestä.

Vierailija
25/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruoka syödään keittiössä, kengät jätetään kuistiin jne. Mitä ihmeen likaa teille tulee esim yläkerran olohuoneen tai makuuhuoneen lattialle, että sitä pitää joka viikko mopata? Minä imuroin koko talon kerran viikossa; kuistin, eteisen ja keittiön ehkä kaksi kertaa. Keittiön, eteisen ja kuistin lattian moppaan n. kerran kuussa. Vessat ja kylppärin useammin. Olohuoneet ja makkarit moppaan ehkä neljä kertaa vuodessa. Näkyvät tahrat esim keittiönlattiasta poista tietenkin heti kun huomaan. Ei meillä todellakaan ole mitään törkyjä olkkarin lattiassa. Mopatessa vain pölykin poistuu paremmin.

Vierailija
26/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lattiat pestään kerran kuussa tai vielä harvemmin?

Kyllä minäkin saatan imuroida parikin kertaa viikossa ja jos on koiria hoidossa niin lähes päivittäin, mutta lattiat pesen kerran viikossa.

ap

En kyllä jaksais päivittäin alkaa lattioita pesemään...

Lapset on pieniä ja meillä imuroidaan kerran päivässä. Ehkä kahden viikon välein sitten lattiat pestään.

meillä on tuollaisia puhdistuliinoja (siis ihan siivoukseen tarkoitettuja) joilla sitten pyyhitään kuivauksen jälkeen lattiat. Lisäksi ylihygienisuus vain lisää allergioita ja muuta vastaavaa.

eihän tää elämä olisi muutakuin siivoamista jos aina pitäisi luututa..

btw. tiedän kokemuksesta että ammattikeittiöissäkään ei pestä lattioita kuin kerran viikkoon. Tästä voi jo päätellä että lattioiden peseminen ei ole maailman tärkein asia.

Vierailija
27/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa kuussa, lattiat mopataan korkeintaan kerran kuussa.

Meillä on parempaakin tekemistä kuin tuollainen turhanpäiväinen siivoaminen. Tämä on meidän asunto, ja niin kauan kuin itse viihdymme, en näe mitään syytä siivota useammin. Sotkuista meillä ei silti ole, ainakaan pahasti.

Vierailija
29/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin esim. parkettia ei kannata liian usein pestä ihan sen takia, että se on puuta.

Sitten tärkeämpi syy, liiallinen pesu aiheuttaa turhaa kosteutta asuntoon. Lattian pesu esim. kaatunut pesuvesi aiheuttaa osan kosteusvaurioista.

Vierailija
30/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä nyt ihmettelin sitä, että miksi imuroidaan vaikka joka päivä mutta lattiat pestään kerran kuussa tai vielä harvemmin?

Kyllä minäkin saatan imuroida parikin kertaa viikossa ja jos on koiria hoidossa niin lähes päivittäin, mutta lattiat pesen kerran viikossa.

ap

Vaikkapa siksi että imurointi on nyt yksinkertaisesti tehokkaampi tapa pitää lattiat puhtaana kuin jatkuva moppaaminen. Lattioiden peseminen ei edes auta kaikkeen likaan (esim hiekka) vaan lähtee paremmin imurilla.

lattioiden peseminen on nyt vain sellainen "viimeinen silaus" sille kuukausi siivoamiselle.

Meillä muuten pyyhitään pölyt kahden viikon välein. Mitäs siitä sanot..

Se ketä lainasit. En muista numeroa.

Vierailija
31/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaamista imurointi on? Minä vien matot ulos silloin kun pesen lattiatkin, eli paaaljon harvemmin kuin imuroin.

Vierailija
32/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti ei tule mieleen pestä lattioita päivittäin.

Vierailija
33/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkut siivotaan saman tien, siis jos jotain läikkyy tms.

Imurointia riittää vaikka joka päivälle. Iso perhe, paljon ollaan ulkona omalla pihalla, kyllä sitä on tarve imuroida useammin kuin kerran viikossa mutta lattianpesulle en nöe tarvetta useammin.

Vierailija
34/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä imuroidaan 2-3 vk välein, lattiat luututaan n 2 krt/v. Pölyt pyyhitään ehkä parin kk välein, lakanat vaihdetaan kerran kuussa. vessat siivotaan n 1 krt/vk.

Ollaan molemmat töissä n 60 h/vk, siivoojaa ei ole, lapset kouluiässä.

Täytyy sanoa, että kyllä tuo siivoaminen on listalla aika viimeisenä, kun kotiin menen.

Kestämme tätä siisteystasoa mainiosti, ja vieraatkin uskaltavat vielä meillä syödä.

On se hienoa että teillä muilla näyttää olevan aikaa tuohon puunaamiseen.

Kun kirjoitin väitöskirjaani, kollegani opasti

minua sanomalla että tutkijan tiskipöytä ei kiillä. no ei kiiltänyt ja valmista tuli...

Vierailija
35/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon läheltä joutunut seuraamaan näitä siivoushulluja,enkä tosiaan itse enää sellaiseksi halua kun olen normaalirajoihin päässyt.

Olen tosiaan huomannut,että vähempi luuttuaminen parantaa elämänlaatua:)

Tuhlatkoon muut aikansa siivoamiseen, kun sitä vähentää ei voi enää ymmärtää miksi on ennen pitänyt aina olla niin siistiä.Ihan siistiä on paljon vähemmälläkin.

Vierailija
36/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä lattioita pese kuin ehkä kerran kuussa..

Vierailija
37/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet imurit puhdistavat matot tehokkaammin kuin tamppaus. Tamppaus myös pilaa matot nopeammin kuin imurointi.

Vierailija
38/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tärkeämpi syy, liiallinen pesu aiheuttaa turhaa kosteutta asuntoon. Lattian pesu esim. kaatunut pesuvesi aiheuttaa osan kosteusvaurioista.

Vierailija
39/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pestään kerran viikossa.

Vierailija
40/83 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet imurit puhdistavat matot tehokkaammin kuin tamppaus. Tamppaus myös pilaa matot nopeammin kuin imurointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme