kysy kätilöltä...
Kommentit (30)
mutta on tilanteita, että ei voida vielä/enää antaa lääkettä...
palautteen antaminen on tärkeää...mutta valitettavasti aika kova juttu saa olla, että työpaikka menee. Ikävä kyllä!
miksi toinen sanoo että huutaa ei saa, toinen taas että saa huutaa ja opastaa käyttämään matalia ääniä joista saa voimaa. Jälkimmäinen oli kokemukseni mukaan oikeassa. Ensimmäinen oli iäkäs (ja varmasti kokenut) naislääkäri joka tuli hakemaan leikkaukseen, mitä ei sitten onneksi tarvittukaan.
Pyydän anteeksi tätä negatiivis-sävytteistä puheenvuoroani. Minulle on jäänyt valtavan huonot kokemukset, valitettavasti.
Voimia, kokemus on varmaan ollut tosi nöyryyttävä!
on usein vaikeampi synnytys...päätyy usein imukuppiin tai sectioon riippuen suhteellisesta suhdasta - eli äidin lantiosta, vauvan koosta...
joka kysyin siis kun lapsi kasvot "eteenpäin". minulla tuli vauva sektiolla, mutta kukaan ei kertonut, miksi..
normaalisti vauva syntyy kasvot äidin selkään päin!
on usein vaikeampi synnytys...päätyy usein imukuppiin tai sectioon riippuen suhteellisesta suhdasta - eli äidin lantiosta, vauvan koosta...
joka kysyin siis kun lapsi kasvot "eteenpäin". minulla tuli vauva sektiolla, mutta kukaan ei kertonut, miksi..
mukana niissä kuvioissa oli??! Synnytyssalissa??!!
-ketjua lukenut-
molempien synnytysten yhteydessä repesin, ensimmäisen kanssa tehtiin episiotomia ja silti repesin vielä lisää. molemmat lapset olivat suuriakin. kuinka todennäköistä on, että kolmannenkin synnytyksen yhteydessä saisin repeämiä?
joka kesti ihan tolkuttoman kauan, kun siihen tuli tosiaan yli 30min tauko - lääkärin vuoronvaihdon takia.
3
suhtautumisesi synnyttäjiin, kun olit itse synnyttänyt? (Jos siis aloitit työt ennen kuin itse sait lapsia.) Jos sinulla oli jo lapsia, kun aloitit, niin mitä muut kätilöt ovat sanoneet? Muuttuiko heidän suhtautumisensa omien kokemusten myötä?
joka kesti ihan tolkuttoman kauan, kun siihen tuli tosiaan yli 30min tauko - lääkärin vuoronvaihdon takia.
3
mutta oli ne tosiaan aika nuijia siellä synnärilläkin. Tsemit sulle, näin jälkikäteenkin.
meitä on moneksi ja toisaalta aina ei kemiat kohtaa!