Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen käytös sallitaan ennenkuin 1-luokkalainen siirretään ns erityisluokalle?? *ARGH*!

Vierailija
26.08.2010 |

Lapsi aloitti 1-luokan ja nyt 8-päivää sitä käytyään on luokan "häirikkö" mm aiheuttanut nyrkkitappelun, käynyt siis syyttäsuotta toisen lapsen kimppuun hakaten häntä, paukuttanut pulpetin kantta niin että opettajan piti lopulta ottaa pulpetti kokonaan kys lapselta pois jne.

Mietityttää vain kuinka turvataan työrauha ja keskittymisrauha mulle lapsille, onko heillä oikeuksia? tuon kys lapsen avustaja ei luokassa joka päivä ole ja lähes kaikki häiriökäyttäytyminen osunut juuri niille päiville kun avustajaa siellä ei ole.

Vituttaa ja harmittaa, sanon sen suoraan!

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä pitää ottaa pulpetti kokonaan pois kun ei usko sanomisia??

siellä on taas äänessä joku "nico-petterin" äiti joka puolustelee ja selittelee "nico-petterin" epänormaaliutta vilkkaudella :-/

ja sitten ihmetellään mistä niitä häirikkökakaroita oikein riittää.....

Vierailija
82/92 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinoin kun sitä ei vielä diagnosoitu, monella oli koulussa vaikeuksia keskittyä ja kenties kokivat olevansa tyhmiä... mulla on kolme hyvää ystävää, joilla on aikuisiällä todettu adhd - ja ovat onnellisia, kun vihdoinkin löytyi syy monelle asialle. Yksi on hyvin isolla pallilla luovassa työssä Nokialla. Toinen on rahakkaalla pallilla IT alan firmassa. Kolmas on "normaalissa" työssä ja neljän lapsen onnellinen äiti ja vielä hyvä sellainen. Kenelläkään ei ole ollut agressiivisuutta edes lapsena. Älkää pliis leimatko adhd lapsia yhtään sen enempää! Niillä on ihan samat mahdollisuudetkuin jokaisella muulla

- ja muistan jotain tutkimusta lukeneeni, että varsinkin luovissa asioissa menestyneistä moni on adhd (siis tunnetuista aikuisista) ja johtajistakin niitä löytyy useita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisen käytöksen takia ei oppilaan oppimääriä yksilöllistetä. Erityisluokalle siirtäminen ja mukautetun oppimäärän suorittaminen ovat ihan eri asioita.

laitettiin mukautettuun opetukseen vasta, kun kävi ruokalassa opettajan kimppuun haarukka aseenaan.

Vierailija
84/92 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan koulua on ollut VASTA 8-päivää ja JO on oppilaalta poistettu pulpettu ja JO on oppilasta jouduttu irrottamaan toisesta jota hän nyrkein paukutti.

Ap*mitä oman lapsen koulun käyntiin tulee niin olen ollut joka aamu häntä sinne viemässä ja useimpina päivinä myös hakemassa=tiedän siis kuinka hänellä siellä menee*

Vierailija
85/92 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lie moisen nron tähän sotkinkaan.

Ap

Vierailija
86/92 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oireilua ja on OIREILUA ja sinä voit lätistä ihan mitä lystäät, mutta kys lapsen käytös ei tod ole ns normaalia tahi oikeutettua oireilua.

Tulee mieleen kuinka jotkut vääntävät ja kääntävät ihan kaiken jonkin asian piikkiin sen sijaan että katsoisivat vaikka peiliin ja myöntäisivät ettei kaikki ole ok...

Ap

Vierailija
87/92 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsevaisuutta.

Meillä ainakin ADHD.sta ja erityislapsesta on tullut pahin kirosana. Ennen olivat hyvin suvaitsevaisia ja ennakkoluulottomia. Mutta muutaman kouluvuoden jälkeen inhoavat erityislapsia.

Ihan vain sen takia, että ne häiritsevät ja ovat väkivaltaisia.

Vierailija
88/92 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyllästyin häiriköivään ADHD-lapseen.

Vierailija
89/92 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vangeilla on hämmästyttävän suuri määrä diagnostisoitu ADHD-oireistoa.

muinoin kun sitä ei vielä diagnosoitu, monella oli koulussa vaikeuksia keskittyä ja kenties kokivat olevansa tyhmiä... mulla on kolme hyvää ystävää, joilla on aikuisiällä todettu adhd - ja ovat onnellisia, kun vihdoinkin löytyi syy monelle asialle. Yksi on hyvin isolla pallilla luovassa työssä Nokialla. Toinen on rahakkaalla pallilla IT alan firmassa. Kolmas on "normaalissa" työssä ja neljän lapsen onnellinen äiti ja vielä hyvä sellainen. Kenelläkään ei ole ollut agressiivisuutta edes lapsena. Älkää pliis leimatko adhd lapsia yhtään sen enempää! Niillä on ihan samat mahdollisuudetkuin jokaisella muulla

- ja muistan jotain tutkimusta lukeneeni, että varsinkin luovissa asioissa menestyneistä moni on adhd (siis tunnetuista aikuisista) ja johtajistakin niitä löytyy useita...

Vierailija
90/92 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon vankilassa, mutta myös yllättävän paljon luovissa ammateissa ja hyvin menestyviä. Yksi asia ei sulje pois toista.

ADHD pitää myös sisällään monia hyviä puolia, mutta jos kohtaa ymmärtämättömyyttä, ei ne välttämättä pääse esille.

Mun mielestäni ennenkun puhuu mistään asiasta (ja haukkuu muita saatikka muiden lapsia) pitäisi ottaa kunnolla selvää ko. asiasta.

ADHD ei ole mikään tuomio, eikä välttämättä edes rajoite, kun tiedetään mistä on kysymys ja osataan toimia oikein.

Kyllä ihmisiä on aina erilaisia ja harvoin elämä onkaan "oikeudenmukaista".

Minä olin tavallinen, kiltti ja lahjakas lapsi ja jos mietin koulunkäytiäni, oli siellä paljon epäoikeudenmukaisuuksia monillekin.

Ei sellasta olekaan olemassa kun tasapäinen ja oikeudenmukainen elämä, eikä siitä ole edes kysymys.

Suvaitsevaisuutta ja ymmärtäväisyyttä, ei meillä kenelläkään ole samat lähtökohdat, lahjakkuudet, taidot, tiedot, kiinnostuksenkohteet, mutta silti voidaan elää samassa maassa.

Mun mielestä ei pitäis olla niin tajuttaman vaikeeta ymmÄrtää että joillekin on vaikeampaa jokin asia kun toiselle. siinä ei ole kysymys tyhmyydestä eikä tuhmuudesta. Monet "erityislapset" ovat hyvin älykkäitä.

Vierailija
91/92 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tässä nyt sitten etenisi. laittaisko huomiseksi lapsen reissariin opettajalle aiheesta kysymystä vai lähettäiskö nyt reksille sähköpostia ja kysyisi heidän "käytännöistään"...

Ap

Itse opettajana tiedäm, että tällaiset asiat ei yleensä etene kovin nopeasti, koska kaikki pienryhmät ovat varmasti jo täynnä. Itselläni oli muutama vuosi sitten sama tilanne. Päiväkodista ei tullut mitään tietoa lapsen käytöshäiriöstä, emmekä siis koulussa olleet mitenkään varauduttu ongelmiin. Jo ensimmäisellä viikolla vaikeat sosiaaliset ja tunne-elämän ongelmat tuli esiin ja erittäin pahat käytöshäiriöt. Vaikka tilanteeseen puututtiin pian, meni kuitenkin 3kk, ennenkuin lapsi saatiin siirrettyä ensin etappiin ja sieltä kautta sopeutumattomien luokalle kun paikka vapautui.

Vierailija
92/92 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oma kokemukseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi