Millainen on sellainen teko, että katkaisisit/olet katkaissut välit lähisukulaiseesi, esim. äitiin?
Itse kun en keksi sellaista yksittäistä kauheutta, mikä saisi minut "jättämään" äidin tai isän, vaikka he välillä ovatkin olleet tosi vaikeita ja rasittavia - mutta rakkaita. Ainoa mikä tulee mieleen, on jonkinlainen väkivalta tms. pahuus lastani kohtaan, mutta ei ole tarvetta onneksi pelätä sellaista. Eri asia on tietenkin vaikea alkoholismi/lapsuuden välivalta tai muu kaltoinkohtelu, mutta puhun nyt tässä elämäntilanteessa tapahtuvista asioista.
Kommentit (33)
joihin liittyy vainoharhaisuutta ja äärimmillään on tullut tappouhkauksia. Kun aikuistuin ja perustin oman perheen tajusin vihdoin millaisissa oloissa olen veljieni kanssa elänyt. Isä oli lähtenyt jo aikaisemmin
Ei voinut olla juomatta. Antoi sitten yhden lapsistani mennä naapuriin yökylään (siellä lapset myös isovanhempien luona).
Naapurin isoisä käytti lastani hyväksi.
Äitini ei uskonut asiaa. Sen jälkeen en ole ollut kuin muutaman kerran häneen yhteydessä. Tuosta on aikaa 15v.
Yleensä tilanne vaatii pitkäaikaisen ongelman, oli se sitten mitä vaan.
Itse kun en keksi sellaista yksittäistä kauheutta, mikä saisi minut "jättämään" äidin tai isän, vaikka he välillä ovatkin olleet tosi vaikeita ja rasittavia - mutta rakkaita. Ainoa mikä tulee mieleen, on jonkinlainen väkivalta tms. pahuus lastani kohtaan, mutta ei ole tarvetta onneksi pelätä sellaista. Eri asia on tietenkin vaikea alkoholismi/lapsuuden välivalta tai muu kaltoinkohtelu, mutta puhun nyt tässä elämäntilanteessa tapahtuvista asioista.
On läheisriippuvainen, jonka kanssa ei voi keskustella normaalisti kuten terveen aikuisen kanssa. On marttyyri.
Ja kuten arvata saattaa, minä olen tässä se pahis. Mutta voin paremmin kun en ole hänen kanssaan tekemisissä, joten tein ratkaisun ajatellen omaa hyvinvointiani (sekä tietysti oman perheeni hyvinvointia ajatellen).
Ilmoitan tästä asiasta äidille, sain vastaukseksi itsemurhauhkauksen. Eiköhän se jo kerro tarvittavan.
naamaa kommentointia mun ulkonäöstä, luonteesta jne. Ja kun se on välinpitämätön ja vain oma napa on se tärkein ja on ollut vain hyväksi
seksuaalinen hyväksikäyttö tai muu väkivalta lastani kohtaan. Niitä en voisi antaa anteeksi. Kaiken muun uskoisin voivani antaa anteeksi.
jos löytäisit äitisi ja miehesi samasta sängystä harrastamasta seksiä? Ei ole tapahtunut minulle, mutta tällaistakin olen kuullut tapahtuneen. Kyllä se aika suuri petos olisi....
on muunmuassa käynyt päälleni kun olin teini-ikäinen puukko kädessä ja huutanut "tapan sinut" en pysty ikinä unohtamaan tapahtunutta ja koitin ottaa asian puheeksi taas mutta äitini ei pysty näkemään että olisi tehnyt mitään väärin ja toteaa vain että ansaitsin sen tms.. hän on kuulemma ravistellut minua lapsena, hän kohtelee minua ja veljeäni eriarvoisesti ja on mollannut minua jo vuosia ja usein kuulemani lause on "sä et ikinä" "sun täytyy näyttää että pystyt siihen" "et sä kumminkaan sitäkään koulua käy loppuun" ym kannustavaa josta on seurannut masennusta, terapiaa (joka ei auta), usko siihen etten todellakaan pysty mihinkään ja muutama itsemurhayritys silloin nuorempana
nyt olen raskaana ja äitini on muuttunut totaalisesti, hän on kannustava, ei jaksa koko ajan vain valittaa,ym ym aika rankkaa että siihen vaadittiin raskaus että hän tajusi että olen aikuinen ihminen ja ihan hyvä tällaisenä kuin olen. mutta olen vain koittanut kestää ja koitan vain terapoida itseäni jos tulee vaikeita hetkiä ja elää vain elämääni eteenpäin ja ehkä joskus saada sen anteeksipyynnön tai olla saamatta mutta toivon että kaikki jatkaa vain parempaan suuntaan menoa ja pysyn terveenä ja mieleni tasapainoisena kaikesta huolimatta
jos löytäisit äitisi ja miehesi samasta sängystä harrastamasta seksiä? Ei ole tapahtunut minulle, mutta tällaistakin olen kuullut tapahtuneen. Kyllä se aika suuri petos olisi....
niin kävisi olisin varmasti loukkaantunut aikani. Mutta ennemmin antaisin teon äidilleni anteeksi kuin miehelle. Ei olisi syy olla lopun ikää väleittä.
t14
en nyt ihan välejä ole katkaissut, mutta käyn aika harvoin ja puhun mahdollisimman vähän etten provosoisi millään tavalla.
on alkoholisti. Olen lapsena katsellut hänen juomistaan ja tappeluaan naisystävänsä kanssa. Vanhempani erosivat kun olin tosi pieni ja olin isäni luona jokatoinen viikonloppu. Kerran isäni hakkasi naisystävänsä niin pahasti, että häneltä murskaantui henkitorvi. Tämä kerta oli ehkä pahin. Olen monesti ihmetellyt, miten äitini päästi meidät veljeni kanssa isäni luokse, vaikka tiesi että siellä oli meno välillä aika hurjaa. Ihmettelen sitä edelleen. Aikuis-iällä isäni oli todella manipuloiva ja käytti henkistä väkivaltaa. Hän oli yhteydessä milloin halusi, soitteli kännissä ja valitteli milloim mistäkim. Haukkui myös usein äitiäni ja hänen sukuaan. Kertoi myös sairastavansa imusolmukesyöpää, ja tämäkin osottautui myöhemmin täydeksi valheeksi.
Tässä muutama esimerkki minkä takia olen katkaissut välini isääni täysin. En katso tarpeelliseksi esitellä hänelle lapsiani. Jostain kumman syystä veljeni on edelleen isääni yhteydessä. En voi käsittää miksi. Minun elämäni on paljom parempi ilman häntä.
..niin kyllä hän on ollut myös laiminlyövä, sadistinen tai epävakaa vanhempi. Eivät ihmiset niin yhtäkkiä muutu toisille vaarallisiksi. Näin ollen kaikilla aikuisena tehdyillä välirikoilla on juuret lapsuudessa. Lapsenahan ei sitä välirikkoa pysty tekemään kun on vanhemmastaan riippuvainen.
rajoitin tapaamisia ja yhteydenpitoa. Harkitsin välien katkaisemista kokonaan, mutta en sitä tehnyt. Nyt hän on kuollut.