Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei saa ilmaisia lastenvaatteita mistään?

Vierailija
27.06.2010 |

Siis kukaan kaveri/sukulainen tms. ei anna ilmaiseksi teidän lapsille kierrossa? Meillä on näin. Olen oikeasti aika kateellinen niille jotka saa ihan ilmaiseksi (käytettyjä) vaatteita. Meillä ei myöskään isovanhemmat ostele lapsille vaatteita, vaan ihan itse ostan kaiken mitä lapseni tarvitsevat.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin korkeintaan remontti- ja mökkivaatteina. Arvostan lapsiani sen verran, etten pue heitä 20 sukulaisella kiertäneisiin ryysyihin.

Vierailija
2/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoina niitä tosiaan osaisi arvostaa. Onneksi täällä päin (pääkaupunkiseutu) on kirpputoreja, ja käytämmekin aikaa niissä kiertelyyn ja edullisten sekä hyväkuntoisten vaatteiden hamstraamiseen. Siten saa vaatekustannukset pidettyä kohtuullisina.

Lahjoitamme vaatteita eteenpäin kavereille, joilla pienempiä lapsia. Hyväkuntoiset ulkovaatteet tosin myymme huuto.netissä eteenpäin tai sitten kavereille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on molempien sukujen ensimmäinen lapsenlapsi ja kaveripiirissä ihan ensimmäisten joukossa. Niillä kavereista, joilla on meidän tyttöä vanhempi tyttö, on muita omia lapsia joille kierrättää tämän vaatteet. Ei siis tule tytölle mistään. Pojille taas tulee säännöllisesti kahdesta eri paikasta :)

Itse asiasas olen oikein tyytyväinen että näinpäin ;) Tyttöjen vaatteita on ihana itse ostella, ovat niin kivoja.

Vierailija
4/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanuneita vaatteita, mutta hyvät käyteyt menee ja menisi. Ihan pienelle vauvalle saatiin vaatteita, mutta nyt on huonommin saatu kun vauvalla on jo kokoa. Ottaisin kyllä vastaan ja käyttäisin vanhojakin.

kuin korkeintaan remontti- ja mökkivaatteina. Arvostan lapsiani sen verran, etten pue heitä 20 sukulaisella kiertäneisiin ryysyihin.

Vierailija
5/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuu meillekää ilmasii vaatteita ku harvoin. Jotkut saa säkkikaupalla, ei me.

Vierailija
6/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä haluaisikaan, minusta on ihana ostella vaatteet itse.

Vierailija
7/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuu meillekää ilmasii vaatteita ku harvoin. Jotkut saa säkkikaupalla, ei me.

Vierailija
8/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään varsinaisesti.

Miehen siskolle annoin heidän esikoisensa syntyessä kassillisen meidän esikoisen vaatteita (noin 0-4kk ikäselle sopivia). Nyt kun meille syntyi toinen, sain täydennetyn vaatekassin takaisin. Eli siis sain takaisin omat antamani + heidän ostamat. Nyt kun heille syntyy toinen, kassi jatkaa (täydennettynä) matkaansa heille.

Itse kun siis laittoi hyvän kiertämään, sai hyvää takaisinkin. :)

Vierailija
9/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme saaneet, mutta sukulaiset ja kaverit odottaa, että lahjoitamme heille kaiken ilmaiseksi. Ja ovat ihan hyvätuloisia. Miehen sisko rakentaa 250 neliön taloa ja odottaa, että saa meiltä ilmaiseksi vaatteet ja urheiluvälineet ja pyörät. Me olemme pienituloisia ja on todella jouduttu harkitsemaan ja säästämään, että olemme saaneet kaiken tarpeellisen.

Mutta käsi ojossa ollaan vaatimassa meiltä ilmaiseksi ja mitään ei tarjota vastapalvelukseksi.

Vierailija
10/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme saaneet, mutta sukulaiset ja kaverit odottaa, että lahjoitamme heille kaiken ilmaiseksi. Ja ovat ihan hyvätuloisia. Miehen sisko rakentaa 250 neliön taloa ja odottaa, että saa meiltä ilmaiseksi vaatteet ja urheiluvälineet ja pyörät. Me olemme pienituloisia ja on todella jouduttu harkitsemaan ja säästämään, että olemme saaneet kaiken tarpeellisen.

Mutta käsi ojossa ollaan vaatimassa meiltä ilmaiseksi ja mitään ei tarjota vastapalvelukseksi.

Kyllä ärsyttää. Välillä pistänkin myyntiin parhaat, kun kiitosta niistä vaatteista ei koskaan tule. Tuntuu hiukna hyväksikäytetyltä.

Vierailija
11/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan anna, ellen itse niin halua.

Vierailija
12/30 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei haluta... en itekkään halua kulkea toisten vanhoissa. Varmaan peruja omasta lapsuusajasta, kun aina oli käytettyjä vaatteita, ja kärsin siitä.

Vierailija
13/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellekään ei käytetyt vaatteet kelpaa ja toisille ne tulisi tarpeeseen. Millä keinolla nämä tarpeet löytäisi toisensa?

Vierailija
14/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa kun saa pidettyä vaatteet tarkoituksen mukaisena ja määr pysyy joissain rajoissa. Ilmaisissa vaatteissa kun on paljon kaikkea paritonta.

Vierailija
15/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdelle nuorimmalle vaatteita ja aina tosi siistejä ja hyvälaatuisia. Ei yhdellä lapsella olleet vaatteet mene miksikään. Vanhimmalle ostan ja toiseksi vanhin perii sitten vanhimman vaatteet. Mutta mielelläni minäkin ottaisin vaatteita isoille tai ostaisin kirpparilta, mutta niistä ei oikein tahdo löytyä enään noin isoille... Onneksi nyt aleista saa muutamalla eurolla paitoja ja housuja. Farkut löysin kolmella eurolla. Mutta kyllä musta on tosi järkevää kierrättää vaatteita eteenpäin. Mä en ole ottanut hintaa, mutta itse olen ostanu muutamilta ystäviltä käytettynä. Urheiluvälineitä ostan aina alesta myös. Muuten ei ole rahaa niihin.

Vierailija
16/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilta saisimme käytettyjä vaatteita. Olemme jotenkin väliinputoajia lasten iän suhteen: osan lapset ovat selkeästi vanhempia kuin meidän, osan nuorempia.

Käyttäisin mielelläni hyväkseni muita jäävät vaatteet mutten myöskään ole yllättynyt tai kitkerä siitä ettei sellaisia ole tarjolla.

Vierailija
17/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en siitä ole kyllä kateellinenkaan. Miksi pitäisi ollakaan? Itse olen lapseni halunnut ja haluankin heille vain parasta. Ostan toki hyväkuntoisia käytettyjä vaatteitakin sekä kirppikseltä että tutuilta, mutta ilmaiseksi en saa, enkä varmaan kehtaisi ottaakaan.

Vierailija
18/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa olisin kaivannut enemmänkin jonkun joka olisi antanut meillä säännöllisesti käytettyjä lastenvaatteita, koska olimme silloin opiskeljoita.

Mutta nyt toisen kanssa olen jo töissä ja on varaa ostaa omiakin vaatteita.

Hänelle sitten saammekin aina aika ajoin vaatteita yhdeltä kaverilta, mikä on tosi kivaa.

Mutta osaan myös hyvin ostella kirppikseltä ja sekin on ihan kivaa puuhaa. En siis ole katkera enkä kateellienen.

Aina kun saan jostain lastenvaatteita, olen tosi kiitollinen, jos en, niin ei sekään haittaa.

Vierailija
19/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään käytettyjä vaatteita vastaan, mutta rakastan lastenvaatteita ja haluan itse ostaa juuri sellaisia, mistä pidän ja ihmisten maut eivät välttämättä mene yksiin. Omamme päätyvät kyllä kaikki kiertoon. Ja käytettyjä lastenvaatteitahan ei riittäisi, ellei joku niitä uusiakin ostaisi :-). Olen siis kierrätysketjun alkupäässä takaamassa ketjun toimintaa...

Vierailija
20/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jos äitini löytää tytölle joskus jotain kirpputorilta, niin silloin saan ilmaiseksi. Muuten joudumme itse ostamaan kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme