Missä iässä pitäisi luopua pitkistä hiuksista ja miksi?
Mun mielestä ei koskaan. Pitkät ja harmaat hiukset ovat ihanat :)
Kommentit (47)
jolla on keskiselkään ulottuvat, aika ohuet hiukset. Ovat hyväkuntoiset, mutta ei mikään leijonanharja, enemmänkin silkkiset. Mutta sopivat ystävälleni aivan valtavan hyvin! Monet tuntuvat ajattelevan, että kauniilla naisella pitää olla laitetut hiukset (kerrostetut, käherretyt, värjätyt what ever), mutta tämä ystäväni, joka on reipas ja raikas ulkoilmaihminen, näyttäisi joltain huonon tyylileikin tulokselta, jos häntä alettaisiin laittamaan. Vähän niin kuin saksanpaimenkoiralle tupeeraisi puudelin karvat. :)
a) rahaton käymään kampaajalla
b) saamaton käymään kampaajalla säännöllisesti
c) laiska kuin mikä, ei jaksa laittaa pitkän tukan kuin liimaponnarilla vedettynä pitkin päätä, ei edes kihartaa
d) hygienianhoito huono, tukka on liimaponnarilla, koska on todennäköisesti likainen, yöks!
e) itsetunto heikko, tyyppi on aina saman näköinen, koska ei uskalla olla muun näköinen, aina saman näköisenä oleminen tuo varmuutta, jota muutoin puuttuu.Kyllä lyhyt tukka antaa reippaamman ja huolitellumman vaikutelman ihmisestä ja siksi tietyissä ammateissa saattavat jopa edistää urakehitystä. Miettikää sitä, kun menette työhaastatteluun.
miltä, ainakin tämän kirjoituksen perusteella susta välittyy erittäin epämiellyttävä kuva.
Mä en mitenkään häpeä olla köyhä, se on oma valinta. Mä priorisoin rahankäyttöä: jotta voin syödä hyvää ja terveellistä ruokaa, säästän semmoisissa menoissa, jotka on mulle tarpeettomia, esim. kampaaja. Jotta voin ajaa moottoripyörällä, ostan vaatteet kirpparilta rahaa säästääkseni.
Jos sinä et osaa laittaa pitkiä hiuksia muuten kuin liimaponnarille, se ei tarkoita sitä, etteivät muut osaisi. Mulla hiukset on nutturalla, ruotoletillä, sykeröllä tai ponnarilla. Uusia kampauksia on kiva keksiä.
Hygienialla ja kampaajalla käymisellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kas kun minä pesen itse hiukseni.
Mulla ei ole heikko itsetunto. Mulla on ollut tukkamalleja kaljusta rastojen kautta keesiin, nyt on pitkä tukka, joka sopii mulle hyvin, kun hiukset on paksut ja hyväkuntoiset.
Kyllä hiusmalli lopulta vaikuttaa aika vähän kokonaiskuvaan ihmisestä. Mun ei tarvitse käydä kampaajalla hankkimassa persoonallisuutta, mulla on se jo.
a) rahaton käymään kampaajalla b) saamaton käymään kampaajalla säännöllisesti c) laiska kuin mikä, ei jaksa laittaa pitkän tukan kuin liimaponnarilla vedettynä pitkin päätä, ei edes kihartaa d) hygienianhoito huono, tukka on liimaponnarilla, koska on todennäköisesti likainen, yöks! e) itsetunto heikko, tyyppi on aina saman näköinen, koska ei uskalla olla muun näköinen, aina saman näköisenä oleminen tuo varmuutta, jota muutoin puuttuu. Kyllä lyhyt tukka antaa reippaamman ja huolitellumman vaikutelman ihmisestä ja siksi tietyissä ammateissa saattavat jopa edistää urakehitystä. Miettikää sitä, kun menette työhaastatteluun.
Siellä joku IT-alalle naisellisuutensa uhrannut kuivan kesän orava yrittää saada itselleen paremman mielen :D
Oletteko muuten huomanneet että näillä reippailla toimisto-koneilla ei ole yleensä edes rintoja?
c) laiska kuin mikä, ei jaksa laittaa pitkän tukan kuin liimaponnarilla vedettynä pitkin päätä, ei edes kihartaa
d) hygienianhoito huono, tukka on liimaponnarilla, koska on todennäköisesti likainen, yöks!
e) itsetunto heikko, tyyppi on aina saman näköinen, koska ei uskalla olla muun näköinen, aina saman näköisenä oleminen tuo varmuutta, jota muutoin puuttuu.Kyllä lyhyt tukka antaa reippaamman ja huolitellumman vaikutelman ihmisestä ja siksi tietyissä ammateissa saattavat jopa edistää urakehitystä. Miettikää sitä, kun menette työhaastatteluun.
Mulla oli teininä lyhyt ja lyhyempi tukka, sitten opiskeluaikoina puolipitkä/pitkä, tuossa pari vuotta sitten (esikoisen saatuani) leikkasin polkaksi ja nyt taas kasvaa. Syyt juuri nuo mainitut laiskuus ja rahattomuus :D :D Kahden lapsen kotiäitinä ei tosiaan oo varaa eikä aikaa juosta kerran kuussa kampaajalla. Halpiksilla en käy, lasten välissä töissä ollessa löysin pitkästä aikaa hyvän kampaajan, joka sit kans veloittaa... plus se on keskustassa, jonne ei oo oikein aikaa lähteä, vaikka kampaajavapaata sen pari tuntia sattuiskin päiväsaikaan saamaan. Ja se polkkamalli oli sellainen, jonka lähiökampaaja onnistui tumpeloimaan ihan tantaksi. Sen tukan kans mua teititeltiin kaupoissa, nyt kun yltää ponnarille/soljella takaraivolle, sinutellaan taas ;)
Ja lyhyttä tosiaan pitäis aamulla vatkata ainakin vartti, että ois ihmisen näköinen. Yllättävän pitkä aika kahden lapsen aamutouhuissa ;) Pitempi menee paljon vähemmällä vaivalla: pesu, harjaus ja kiinni kuivumaan.
käytän toki aikaa hyvään hygieniaan ja liikkumiseen ja vaatteet ovat oikean kokoisia, puhtaita, siistejä ja toisiinsa sopivia. Meikkaan nopeasti ja hillitysti, mutta olen noin luonnostanikin sen verran näyttävä ja voimakaspiiretinen että jatkuvasti pidetty ponnari on ollut aivan ok minulle. Ketään muuta en katso ponnarini tai kuontaloni täytyvän ihastuttaa tai tyydyttää kuin itseäni ja käytännöllisyys ratkaisee asian minun tapauksessani. Lyhyttäkin tukkaa olen kokeillut ja se jatkuva laittaminen, voi luoja millaista ajanhaaskausta ja aineiden osalta myös rahanhaaskausta koin sen olevan omalla kohdallani. Minä ainakin aion pitää pitkän perusponnarini hamaan maailmantappiin asti, olivat muuta siitä aivan mitä mieltä tahansa. Tähän asti kuitenkin olen saanut lähinnä positiivista kommenttia ulkonäöstäni johtuen ryhditäni, piirteistäni ja pituudestani, enkä ole juuri mitään joutunut ulkonäköni eteen tekemään. Tuskin paljoa tekisin vaikka saisin huonoakin palautetta, perussiisteys vähäisellä ehostuksella on juuri mulle sopiva juttu. Tunnen kyllä ihmisiä joille sopii erityisen hyvin lyhytkin tukka ja jotka nauttivat sen laittamisesta ja monia joiden tukka on pitkän tai lyhyen väliltä ja vaihtelevat mallia, eikä minulla ole mitään sitäkään vastaan.
-Osittain totta, hiukseni kasvavat nopeasti, esim. ihan lyhyt malli joka vaatii 6 viikon välein siistimistä tarkoittaisi minun hiuksillani siistimistä 3 viikon välein
-Edelliseen viitaten: hektisessä elämässäni ei todellakaan ole aikaa juosta muutaman viikon välein kampaajalla, käyn nykyisin kolme kertaa vuodessa, ennen kesää huhti-toukokuussa, kesän jälkeen elo-syyskuussa ja kerran talvella, joulu-tammikuussa.
-Kun olen vapaalla, en lenkkipolulle tai lähikauppaan laita hiuksiani. Jos olen juhlissa/viihteellä kiharran hiukseni. Hiukseni ovat suorat, eli ne näyttävät siistiltä suoristamattakin, mutta usein työaamuina hieman taitan raudalla latvoja tai teen nutturan (joita muuten voi tehdä usealla eri tavalla, eli saa erinäköisiä kun vähän jaksaa opetella)
-Käyn joka ilta suihkussa ja pesen myös hiukset, en halua mennä sänkyyn ellen ole suihkunraikas.
e) itsetunto heikko, tyyppi on aina saman näköinen, koska ei uskalla olla muun näköinen, aina saman näköisenä oleminen tuo varmuutta, jota muutoin puuttuu.
-No on minulla lyhyetkin hiukset olleet pariin otteeseen, eivät vain tuntuneet omilta. Pitkillä hiuksilla saa kyllä minusta enemmän vaihtelua JOS osaa tehdä erilaisia kampauksia eikä hiukset vain roiku suorina vert. lyhyet hiukset. Lyhyissä hiuksissa ei saa ilmettä juri muutettua kun sillä mihin suuntaan ne kampaa/ehkä vähän latvoja voi taittaa jos polkkamitta, pitkiä hiuksia taas voi letittää eri tavoilla
(ranskalainenletti, senkin voi tehdä eri tavoilla ja vähän eri "paikkaan", letti joka laskeutuu sivulle, erilaiset nutturat tiukasta "opettajamallista" kiharaan pörrönutturaan, ja tässäkin eri tapoja onko niskassa vai ylempänä +erilaiset kiharat säkkäristä loiviin laineisiin, ns. surffitukka, jne. jne. :)
Ja kommentoin myös jonkun kirjoitusta siitä että pitkät hiukset sopivat vain sirokasvoisille, olen eri mieltä. Nimenomaan lyhyet hiukset sopivat sirokasvoisille. Lyhyet hiukset paljastavat kaiken, eli mitä sirommat kasvot sitä paremmalta näyttää :)
40 vuotiaana ottaa säkkyräpermis, leikata ihan lyhyeksi tanttamalliin (lue päältä lyhyeksi ja kasari takatukka) ja vielä itse alkaa värjäämään esim. liilaan tai punaseen taittuvalla ruskealla.
Tuota pitää sit jatkaa ihan hautaan asti, tai ainakin kunnes kaikki tukka on tippunut päästä (käsittelyjen rasittamana).
Joka ilta pitää vääntää paplarit päähän tai sitten aamulla kuumalla kähertimellä kärventää tukkaa vielä lisää - mitä pöyhkeämpi se parempi.
Asiaan kuuluu tietysti paksut silmälasit ja vähintään 20 kg ylipainoa, ja kas, tyypillinen suominainen on syntynyt...
Harmittaahan se tietysti vähän minua, kun oma tukka on pitkä ja niin paksu, eikä kaipaa edes värjäämistä.
Juu tottahan av-mamman kuuluu ottaa lyönti kasvoille eikä ainakaan puolustaa itseään? Jos mulla olisi tasapitkät hiukset, totta helvetissä loukkaantuisin monesta kohdasta 21:n tekstissä. :D
40 vuotiaana ottaa säkkyräpermis, leikata ihan lyhyeksi tanttamalliin (lue päältä lyhyeksi ja kasari takatukka) ja vielä itse alkaa värjäämään esim. liilaan tai punaseen taittuvalla ruskealla. Tuota pitää sit jatkaa ihan hautaan asti, tai ainakin kunnes kaikki tukka on tippunut päästä (käsittelyjen rasittamana). Joka ilta pitää vääntää paplarit päähän tai sitten aamulla kuumalla kähertimellä kärventää tukkaa vielä lisää - mitä pöyhkeämpi se parempi. Asiaan kuuluu tietysti paksut silmälasit ja vähintään 20 kg ylipainoa, ja kas, tyypillinen suominainen on syntynyt... Harmittaahan se tietysti vähän minua, kun oma tukka on pitkä ja niin paksu, eikä kaipaa edes värjäämistä.
hiuksensa lyhkäsiksi, kun täyttävät 30 v. Monilla täällä maalla on vielä hetken päästä mummokiharatkin päässä. Itse aloin kasvattamaan hiuksia vasta 30 vuotiaana enkä todellakaan aio leikkauttaa näitä lyhkäseksi.
koskaan, yhdellä sukulaisnaisella oli aivan upeat pitkät harmaat hiukset, aina kauniisti laitettuna. Näytti paljon paremmalta kuin vanhempien naisten yleinen permanenttikampaus, varsinkin kun vanhemmat ihmiset ei aina muista katsoa peilistä miltä se kampaus takaapäin näyttää.
Lyhythiuksiset ovat todennäköisesti aliravittuja tai heillä on joku sairaus joka estää hiusten kasvun.
iän myötä. Mulla on nykyään ohut ja luonnonkihara (lue: harottaa joka suuntaan) tukka. Nuorempana oli suora ja paksu. Ei tämä hääviltä näytä pitkänä jos auki pitäisin, mutta ponnari tai erilaiset nutturaväkerrelmät sopivat mulle hyvin.
Eiköhän jokainen aikuinen itse päätä tukastaan.
T: liurulyhyttukkainen ja melkein täysin rinnaton, mutta helvetin hyvännäköinen just tälläisenä.
Keksitäänkö välillä uusia puheenaiheita? Tämä ainanen tukkavääntö ja virikehoitotappeluketjut alkavat todella kyllästyttää. Ja joo, kyllä mun tarvitsee ne lukea.
Eikö mitään fiksumpaa mieleen juolahda?
Nämä ketjut ovat niin... Ei jaksa tätä samaa joka viikko!! Antakaa nyt aikuisten ihmisten ihan itse päättää omasta tukastaan.
Kaikilla on päivät pitkät pipo päässä ja tukat ovat yhtä litassa päivän päätteeksi niin androgyyneillä kuin köyhillä ja likaisilla pitkätukillakin.
Itse lukeudun näihin jälkimmäisiin, olen tosin rikas, ajatteleva, kaunis ja puhdas. Urheilen paljon enkä tosiaan voisi kuvitellakaan laittavani hiuksia kuosiin yhtämittaa. Hip hei valinnanvapaus!
Vastaaja 21 taisi iskeä pehmeään kohtaan eräitä av-mammoja. :D
Minun nähkdäkseni monet vastaukset käsittelivät juuri sitä, että asia oli aivan päin vastoin, kuin vastaaja 21 ajatteli.
Mä en käsitä tätä logiikkaa. Jos vastaa jollekin, että ei, minun kohdallani asia ei ole näin, niin heti on muka joku kalikka kalahtanut tai on osunut ja uponnut. Nyt mars mars hakemaan ne aivot narikasta, ettei tarvitse enää tätä samaa idiottimaisuutta hokea. Kiitos.
Jos vastaa jollekin, että ei, minun kohdallani asia ei ole näin, niin heti on muka joku kalikka kalahtanut tai on osunut ja uponnut. Nyt mars mars hakemaan ne aivot narikasta, ettei tarvitse enää tätä samaa idiottimaisuutta hokea. Kiitos.
Joillekin näyttää olevan ylitse pääsemättömän vaikeaa olla keskustelupalstalla ja oikeasti KESKUSTELLA. He haluaisivat vain heitellä loukkauksia kaikessa rauhassa, mutta toiset menevät ja pilaavat huvin vastaamalla (asiallisesti, hyi hitto!).
kyllä kannattaa viimeistään nelikymppisenä leikata lyhemmäksi. Pitkät hiukset vanhentaa vanhoja, kun roikkuvat.
mutta ponnarini tai nutturani ei kyllä koskaan ole ihmisten ilmoilla likainen, sillä semmoinen tuntuu itsestäkin iljettävältä :(