Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikea löytää neuleita joissa ei ole polyacryyliä

Vierailija
15.08.2010 |

tai polyamidia?

Vinkatkaa merkkejä joista löytyis puhdasta puuvillaa olevia neuleita. Saa maksaakin enemmän

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kestävät paremmin kuin pelkkä puuvilla.

Vierailija
2/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaa muuntokuitua vois olla mukana.

En ole ikinä saanut yhtäkään neuletta kulutettua puhki joten siinäkään mielessä en tarvitse keinokuitua mukaan.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle: tekokuidut, varsinkin akryyli, ovat inhottavan tuntuisia päällä, sähköistyvät helposti ja ovat hiostavia. Minäkään en koskaan osta vaatteita, joissa on polyakryylia.

Vierailija
4/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvillaneuleita on melkein joka paikassa ja esim. stockan oma merkki global tekee erilaisia neuleita cashmeresta merinoon, silkkiin, puuvillaan ja näiden sekoituksiin.

Vierailija
5/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan vaikeammaksi menee luonnonkuituisten vaatteiden löytäminen, valtaosa vaatekauppojen tarjonnasta on automaattisesti poissuljettu.

Vierailija
6/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puuvilla lienee tavallisinta. Mutta hintaahan on tietysti enemmän.

SIllaa ja silkkivillaa on ollut viimevuosina paljon esim rilsillä ja gerry weberillä. Puuvillaa löytyy esim Pierre gardinilta ja anne linnonmaalta tai earth collectionista.

On totta, että villaneule kestää paremmin jos siinä on polyakryyliä sekassa. Puuvillaneuleen kestävyyteen se ei vaikuta, mutta polyamini keventää neulosta ja tekee siitä laskeutuvamman ja vettä ja likaa hylkivämmän. Sen takia sekoitteita käytetään. Mut kaikki ei tosiaan voi niitä pitää.

Vierailija
7/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen ostanut puuvillaneuleita ihan H&M:ltakin ja jotain villaneuleita esim. Benettonilta. En siis koe että niitä olisi mitenkään ylenpalttisen vaikea löytää, asia voi tietty olla eri jos asuu jollain ihan pikkupaikkakunnalla. Silloin kannattaa varmaan etsiä nettikaupoista.

Vierailija
8/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomattoman hyvälaatuisia ja villakin on konepestävää. Neuleet pysyvät pesusta pesuun hyvännäköisinä. Mä voin ainakin suositella noita. Osa on toki vähän hintavia, mutta kyllä nuo sen arvoisia on olleet!

Vierailija
9/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

akryyli/akryylisekoite tai muut sekoiteneuleensa nyppyyntymättöminä? Miksi minulla ne menevät AINA ensimmäisessä pesussa pilalle??

Vierailija
10/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat puuvillaneuleet ovat kestäneet vuodesta toiseen hyvinä. Myös muita materiaaleja näkyy olevan. Saa esim. Stockmannilta, mutta muualtakin.

Vierailija
11/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos asioi halpaketjujen liikkeissä. Minulla on esim. Marc O Polon, Filippa K:n, Mexxin, Inwearin ja Espritin neuleita. Kaikki puuvillaa tai villaa.

Vierailija
12/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa sekoitesontaa kuin valmisneuleetkin. Eikä pesussa pilaantumiseen tarvita edes tekokuituja, sillä puuvilla-villa -sekoitekin nyppyyntyy.

-ei ap

Vierailija
13/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän polyamidea on ok, mutta ACRYLI ei. Acryli on talvella kylmää ja neuleet, joissa sitä on nyppääntyy tosi helposti. Acryli tekee ihanan pehmoisen tuntuista ja näköistä, mutta sitä kannattaa karttaa kaikessa.

Ihan perusmerkeiltä löytyy neuleita joissa ei ole acrylia, kuten täällä jo mainittiin.

On totta, että villaneule kestää paremmin jos siinä on polyakryyliä sekassa. Puuvillaneuleen kestävyyteen se ei vaikuta, mutta polyamini keventää neulosta ja tekee siitä laskeutuvamman ja vettä ja likaa hylkivämmän. Sen takia sekoitteita käytetään. Mut kaikki ei tosiaan voi niitä pitää.

Vierailija
14/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain teistä puuvillaneule, joka ei venähdä käytössä? Siis aikuisten neule, joka kestää hihojen ylösruttaamisen ja helman noston imettäessä?

Mitä merkkiä? =)

Vierailija
15/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain teistä puuvillaneule, joka ei venähdä käytössä? Siis aikuisten neule, joka kestää hihojen ylösruttaamisen ja helman noston imettäessä?

Mitä merkkiä? =)

Vierailija
16/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki on tuo jo edellä mainittu Peter Hahn. Ainut miinus noille on, että saa vain postimyynnistä, joten mä olin arka tilaamaan, kun niillä on kuitenkin hintaa.

Löysin sitten kerran kirpparilta pari twinsettiä: puuvillaisen ja villaisen sekä ihanan villaneuleen ja paitiksen. Just mun kokoa ja aivan kuin uudet. Pesin ja pidin ja pesin ja pidin... Ja totesin, että nyt löytyi sellainen merkki, joka kestää hyvän näköisenä pesusta pesuun.

Vierailija
17/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marco Pololta, Jackpotilta jne. Eikö "laatumerkin" tunnistakin siitä, että käyttävät luonnonkuituja.

Erehdyin ostamaan aikoinana Vero Modalta pari kivannäköistä tekokuituneuletta. Jösses, mikä fiilis. Kylmä ja hiki samaan aikaan - sen jälkeen en ole tekokuituun koskenut.

Vierailija
18/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marco Pololta, Jackpotilta jne. Eikö "laatumerkin" tunnistakin siitä, että käyttävät luonnonkuituja. Erehdyin ostamaan aikoinana Vero Modalta pari kivannäköistä tekokuituneuletta. Jösses, mikä fiilis. Kylmä ja hiki samaan aikaan - sen jälkeen en ole tekokuituun koskenut.

Kyllä joillakin "laatumerkeilläkin" on sekoiteneuleita, mutta mä yleensä tarkistan. Mä en voi sietää tekokuituja. Kaupoissa niitä on nykyisin valitettavasti enemmän ja enemmän. Onhan se varmaan halvempaa tehdä jostain tekokuiduista :(

Vierailija
19/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on jos ostaa langat Prismasta, mutta menepä oikeaan lankakauppaan tai nettilankakauppaan, villa- ja silkkilankoja pursuilee vaikka millä mitalla. Puuvillalankojakin löytyy mutta hieman vähemmän kuin villaisia. Ja on vaikka mitä muutakin, soijalankoja, hamppua, pellavaa jne. jne.

samaa sekoitesontaa kuin valmisneuleetkin. Eikä pesussa pilaantumiseen tarvita edes tekokuituja, sillä puuvilla-villa -sekoitekin nyppyyntyy.

-ei ap

Vierailija
20/26 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvillaneuleita löytyy ihan esim henkkamaukasta (LOGG), upeita villaneuleita vaikka benettonilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi