Onko reilua seistä koko konsertin ajan katsomossa ja
näin peittää näkyvyyden muilta? Ymmärrän varsin hyvin taputtamisen seisaaltaan ja välillä tanssahtelemisenkin siinä omalla paikalla, mutta eikö kentän seisomapaikat olis paremmat näille kahden tunnin tanssijoille? kysyn vaan eilisen U2 konsertin tiimoilta
Kommentit (43)
mutta kyllä tuntuisi pölhöltä vain istua pönöttää rock-konsertissa.
Kenttäliput ovat niitä, jotka yleensä myydään ekana. Näin ollen kaikki bilettäjät niitä ei saa.
Pyynnöstä toki pyrin antamaan näköalaa.
Pyörätuolissa olijat menevät tosiaan yleensä omaan katsomoon. Siellä on tiukka roti niin, että tuolit ovat ensin ja saattajat hilluvat tuolien (kaikkien tuolien) takana. Näin ainakin yleensä Stadikalla, Hartwall-areenalla, Jäähallilla ja Kulttuuritalolla (Hki).
Tosiaan kyseessä oli ROCK -konsertti eikä Pavarotin kuunnelmat :) (Yhtään Pavarottia dissaamatta)
Mites bändi itse... Uskallan väittää, että rock-bändin jäsenet aivan varmasti nauttivat keikasta myös itse, kun näkevät, että porukka on mukana eikä vain istu tuppisuina paikallaan ja taputa biisien välillä.
Ymmärrän, ettei ole takana kiva olla, jos joku seisoo ja itse on lahna. Itseni edessä seisoi pari miestä ja tosiaan toivoin itsekseni, että seisovat koko keikan ajan, jotta myös itsellä "on lupa" seistä eikä tartte ottaa tällaisia kommentteja vastaan, mitä tällä palstalla nyt on nähty :)
Loistava keikka ja fiilis :)
EI se,e ttä on istumapaikalla tarkoita, että tikkujäykkänä murjottaa. Itse ainakin istuen ole ihan täysillä mukana ja "biletän". Ja laulaa pystyy istuenkin.
suomalaisiltakin.
Bilettäjät ovat yhdenlaisia häiriköijiä. Vielä vaarallisempia ovat ne, jotka ryysivät kännissä holtittomasti ja ne, jotka huitovat sytkäreillä.
Samaa porukkaa, joille liukkareissa oikealla seisominen on tuntematon käsite, samoin se, että metrosta lasketaan väki ulos ennen kuin itse tungetaan sisään. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa-kansaa.
menomusiikkia (ei vain rockia) livenä kuunneltaessa katsomossa seistään osa tai suurin osa ajasta. Nillitys asiasta ei kuulu keikalle.
Jos sattuu olemaan jollain tapaa vaivainen, pitäisi musta ihan hyvässä hengessä pyytää eturiviä istumaan alas.
Ja eturivin pitäisi vastaavassa hyvässä hengessä ymmärtää, että hyvä livemeno kuuluu kaikille, myös niille, jotka eivät syystä tai toisesta voi seistä koko keikkaa ja painaa se perseensä ISTUMAkatsomon penkkiin. Istumakatsomo ei minusta velvoita istumaan, mutta se velvoittaa huomioimaan ne, jotka eivät voi seistä.
Pyörätuolipaikoille kun esimerkiksi nivelvaivaisilla, jalkavammatoipilailla tai muuten heikossa kunnossa olevilla ei ole asiaa eli istumankatsomo on paikka myös kaikille niille seisomakyvyttömille, jotka haluvat nähdä lempibändinsä livenä.
menomusiikkia (ei vain rockia) livenä kuunneltaessa katsomossa seistään osa tai suurin osa ajasta. Nillitys asiasta ei kuulu keikalle.
Jos sattuu olemaan jollain tapaa vaivainen, pitäisi musta ihan hyvässä hengessä pyytää eturiviä istumaan alas.
Ja eturivin pitäisi vastaavassa hyvässä hengessä ymmärtää, että hyvä livemeno kuuluu kaikille, myös niille, jotka eivät syystä tai toisesta voi seistä koko keikkaa ja painaa se perseensä ISTUMAkatsomon penkkiin. Istumakatsomo ei minusta velvoita istumaan, mutta se velvoittaa huomioimaan ne, jotka eivät voi seistä.
Pyörätuolipaikoille kun esimerkiksi nivelvaivaisilla, jalkavammatoipilailla tai muuten heikossa kunnossa olevilla ei ole asiaa eli istumankatsomo on paikka myös kaikille niille seisomakyvyttömille, jotka haluvat nähdä lempibändinsä livenä.
Oletko koskaan - tai onko kukaan muu tätä keskustelua lukenut - uskaltanut pyytää edessäsi seisovilta, tanssivilta, toistensa hartioilla istuvilta bilettäjiltä, voisivatko he istua alas, että takana olevatkin näkisivät? Jos olet, kertoisitko myös, millaisia vastauksia olet heiltä saanut?
hyvin näki, istui tai seisoi ja istui tai seisoi se edessä oleva. Olympiastadionilla on sen verran porrastusta.
näin peittää näkyvyyden muilta? Ymmärrän varsin hyvin taputtamisen seisaaltaan ja välillä tanssahtelemisenkin siinä omalla paikalla, mutta eikö kentän seisomapaikat olis paremmat näille kahden tunnin tanssijoille? kysyn vaan eilisen U2 konsertin tiimoilta
tiettymäärä ihmisiä (varmaa heitäkin harmittaa kun ei saanet lippuja kentälle). ja kyllä perseen täytyy puutua jos kaksi tuntia istuu...
mun eteen siunaantuu aina 2-metrisiä, juovuspäisiä kaappeja.
kyllä mä vaan näin...
Arvasin, että tälläistä tulee kun kermaperseet menevät keikalle "rokkaamaan".
Herranjestas, tuo oli ROKKIkeikka, ei mikään jumalanpalvelus!
Hahaa, loisto kamaa. Bilettäjä on se joka seisoo liukuportaissa väärällä puolella ja tanssi myös sitten sun edessä Rock keikalla... lol. Joo mäkin vihaan niitä ihmisiä jotka pysähtyy kadulla ihan yhtäkkiä mun edessä, ne on sitä samaa porukkaa jotka käyttää huumetta ja on vaarallisia yhteiskunnalle.
Rock keikalla on tarkotus ottaa rennosti ja jos jos haluu joraa ni sitte joraa. Jos se ei jollekki sovi, ni sitte ei kannata mennä Rock keikalle.
suomalaisiltakin.
Bilettäjät ovat yhdenlaisia häiriköijiä. Vielä vaarallisempia ovat ne, jotka ryysivät kännissä holtittomasti ja ne, jotka huitovat sytkäreillä.
Samaa porukkaa, joille liukkareissa oikealla seisominen on tuntematon käsite, samoin se, että metrosta lasketaan väki ulos ennen kuin itse tungetaan sisään. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa-kansaa.
eipä paljoa voinut valita paikkoja, oli otettava ne mitkä sai.
Oletko koskaan - tai onko kukaan muu tätä keskustelua lukenut - uskaltanut pyytää edessäsi seisovilta, tanssivilta, toistensa hartioilla istuvilta bilettäjiltä, voisivatko he istua alas, että takana olevatkin näkisivät? Jos olet, kertoisitko myös, millaisia vastauksia olet heiltä saanut?
Toisella kerralla jalka oli paketissa ja mulla oli kepit. (Kuten täällä joku spekuloi, olin siis loukkaantunut joku kuukausi ennen keikkaa ja vaihdoin permantolipun istumakatsomoon, koska en halunnut missata harvinaista vierasta.
Toisella kertaa olin liikenteessä isoäitini kanssa, jolla on polviongelmia (ja joka muistuttaa, että hänen sukupolvensa keksi rokin, eivät nykynuoret) ja joka ei muutenkaan ole ihan nuoruutensa vedossa enää. Itse olin juuri toipunut eräästä sairaudesta, joten omatkaan voimat eivät riittäneet jatkuvaan jammailuun kuin istuen.
Molemmilla kerroilla tervehdin edessä istuvia heti alkuun ja kerroin, etten/ettemme voi seistä, joten toivoisin, etteivät hekään seisoisi koko keikkaa, jotta näen jotain.
Ensimmäiellä kerralla tuli ensin jotain jäkätystä, mutta kepit ja se, että sanoin vaihtaneeni seisomapaikan istumapaikkaan juuri sen takia, että näen, veti hiljaiseksi ja eturivi istui suurimmman osan ajasta.
Toisella kertaa edessä istui kolme nuorta miestä, jotka ymmärsivät heti ja joista yksi on nykyään hyvä ystäväni.
Ihmiset on yleensä perusmukavia, jos lähestyy leppoisasti eikä ole ala vinkua ja vaatia ja päteä heti kättelyssä. Yleisesti ottaenkin harvaa kehtaa kieltäytyä, jos pyytää eikä vaadi. ("Tämä on istumakatsomo, joten täällä istutaan" ei siis ole hyvä avaus.)
Kyllä muakin on pyydetty istumaan ja olen aina istunut, jos pyyntö on esitetty ystävällisesti. Urpoja en kuuntele noin yleensäkään jos kyseessä ei ole pomoni.
Totta kai hauskaa saa pitää, mutta ei se ole mikään tekosyy unohtaa peruskäytöstapoja ja huomaavaisuutta toisia kohtaan. Muillekin kuin minäminäminulle kuuluu oikeus kuunnella rokkia ihan livenäkin. Ei esimerkiksi vanhuksilta, lyhyiltä ihmisiltä, nivelvaivaisilta ja muilta voi minusta kieltää mahdollisuutta nauttia livekeikoista, koska "sori jos mula nyt vaan on liian hauskaa".
pääsy konserttiin tulisi kieltää paskanjäykkänä istuvilta murjottavilta kansalaisilta. Vain mukanalaulamistaitoisten ja -intoisten tahdissa hytkyjien tulisi päästä keikoille! :D Oikein nolotti kenttäkatsomonkin puolella niiden kentällä tikkujäykkäpaskanaseisoskelijoiden puolesta. Miettivät niin paljon mitä muuta ajattelevat, että korkeintaan naputtelevat toisella jalalla vienosti tahtia, vaikka mieli tekisi hytkyä ja hillua mukana täysillä :)
Jotkut vaan on niin juntturoita, että istua pönöttää parikin tuntia kalliin (?) lipun hinnalla ja jupisevat jälkikäteen, kuinka kaikki meni pieleen kun joku kehtasi ilakoida. Pah. Syökööt vähemmän sitruunoita sellaiset rusinat.
tulee mieleen yksi rokkikeikka, jossa selkääni koputettiin kesken keikan "anteeks, mä en nää mitään".
Todellakin saa seistä.
Voisit katsoa keikat kotona telkkarista, niin saat vaikka maata sohvalla.
eri tavoin tempperamentista yms. riippuen.
mulla on leikattu polvi 3 kuukautta sitten. Paljon sen jälkeen kun liput keikalle oli hankittu ja tarpeeksi kauan sitten, että pystyin jo keikalle lähtemään. Vaiva ei ole näkyvä, en kävele kepeillä tms, mutta seisomine 2 h on mahdotonta, joten istun kyllä katsomossa. Oisko pitänyt jäädä kotiin ja missata mieletön keikka, kun jonkun juntin mielestä ISTUMAkatsomossa ei saa istua??!!? Toisaalta, saman verran maksoin lipusta kuin muutkin, joten eikö mulla ole oikeus siellä ISTUMAkatsomossa nähdä lavalle istuviltani?
Onneksi eteeni ei sattunut kukaan idiootti, vaan vaikka välillä seisoivat, niin istuivat myös pitkät pätkät, kuten minäkin.
ensin se karju, että menkää sinnepäin, kun oli muka liian ahdas paikka sillä penkin päässä. Sitten se puhu puhelimessa kovalla äänellä "joo, on se Bono täällä..", siis niin että se kuulu kovaan ääneen niiden enempi fiilistelybiisien yli. Sit se marisi, kun noi uudet kappaleet on ihan paskoja. Pari biisiä se "tanssi" :). Sit sen mies ilmoittti, että "perse on ihan paskana täs kovalla penkillä, nyt kyllä lähetään". Onneksi lähtivätkin sitten ilmeisesti baarikierrostaan jatkamaan.
Seuraavalla kerralla muistan varmaan ehkä istua sitten koko keikan. Pahoittelut, että meillä oli niin kivaa, että tuli tanssittua koko keikka D-katsomossa.